Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 03/05/2012 14:18

Voluntaris powered by ARCA, ACEMA & no sé si alguna més ;)

Au, que ja no queda res!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 04/05/2012 22:34

I demà, comença el cap de setmana "anticbuseru"! Quines ganes que tinc de veure els Monotral o recordar els Pegaso que hi havia quan jo era petit... Quines ganes!!

Per cert, l'exposició obre per la tarda, pel matí "nanai", oi? I una altra pregunta: sabeu si la Plaça Espanya estarà tallada o algo o s'hi pot anar bé en autobús?

I a veure si conec algun "fotracatero"!! ;) ;) :) :)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 04/05/2012 22:43

La Pl. Espanya estarà oberta amb normalitat. La zona afectada ja és la de la propia Avinguda Maria Cristina, com passa a les fires grans.

El matí es dedica a dur-hi els vehicles i verificar-los. És per això que l'exposició obrirà a partir de les 15:30 h. Us pot fer gràcia veure les maniobres del mati, però.

Jo havia de ser-hi, però una grip estomacal pràcticament descarta la meva presència demà :? I ja veurem si arribo a diumenge...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 04/05/2012 22:50

He arribat a la Plaça Espanya (després de fer una horrorosa combinació B25 Pomar-Rda.St.Pere + L1 Urquinaona-Espanya) i m'he quedat :o . Una :reve a ARCA, Sagalés i la Fundació TMB! No he entès per què en alguns no s'hi pot pujar. Tampoc he acabat de pillar què hi feia un hibridat a l'exposició, però vaja... I això de no poder pujar a tots els autobusos suposo que serà per l'antiguitat o algo, "digo yo...".

No m'he llegit el paper informatiu que hi havia al vidre, però diria que l'autobús de l'Associació de Comerciants Creu Coberta era allà exposat... El que no em quadra del tot és el Bus Turístic MAN 200 o algu així (es comenta aquí: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=13&t=12508), l'haurien d'haver deixat com estava abans amb l'estètica i tot d'abans (m'explico: l'han pintat amb la mateixa combinació de colors que ara, però abans canviava alguna cosa com la tipografia digital que posava "100 Bus Turístic", etc. I els Monotral... Quina passada! Sempre havia somiat pujar-me en un i avui ho he fet!
Els primers autobusos de l'exposició, que tenen un fotimer d'anys i són els més "vells" del Ral·li, sembla mentida que encara funcionin!

Després de fer una volta per Las Arenas, combinació molt més horrorosa: 91 Pl.Espanya-Font de Canaletes + caminar fins a Rda.St.Pere + B25 Rda.St.Pere-Pomar.

En fi... De ben segur que m'hauré creuat pel Ral·li amb algun "fotracatero". Segur... (però vaja, no és el mateix el "nick" de l'FTC que la persona...)

Torno a repetir: :reve :reve :reve :plas :plas :plas I més emoticones que posaria però que no poso perquè el fòrum no em deixa

Doncs això, salutacions a tots els que heu anat i/o anireu demà. I sort amb el viatge, no us passi cap imprevist!! ;)
Adolescent barceloní l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 08/05/2012 22:55, en total s’ha editat 1 vegada.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 05/05/2012 22:59

A alguns al principi no hi podies pujar però més endavant et deixaven (cap allà les 5 de la tarda), com per exemple aquests 3:

Imatge

Imatge

Imatge

Crec que l'any passat no ho van fer (no estic segur, ja que l'any passat crec que no vaig poder passar-m'hi el dia de l'exposició estàtica), però ha estat bé que aquest any entrevistessin a propietaris dels autobusos restaurats i també feien visites guiades.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Diumenge 06/05/2012 10:45

Ni me acordaba de esta exposicion, estaba por plaza españa y vi toda aquella asuncion de buses clasicos, una maravilla!! :plas :plas



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2208
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 08/05/2012 21:32

M'ha encantat l'exposició del Ral·libus d'aquest any. :plas Molt millor organitzada que l'any passat. :smile Com a novetats que ja heu comentat, es podia pujar lliurement a la majoria dels busos i durant tota la tarda van anar entrevistant als propietaris, així com a responsables de TMB, Sagalés, ARCA i altres associacions.


Salvem l'Estació de França!

Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dimecres 09/05/2012 7:05

Bon dia a tots

Gràcies per la vostra assisténcia. L'exposició i el Ral.li han tingut molt de ressó a premsa i TV i vam comptabilitzar 9000 visitants tan sols el dissabte.

Pel que fa a l'obertura dels vehicles, per reglament és facultatiu dels propietaris, pero es necessita una persona de l'organització de control per a cada vehicle obert (si no, corres el risc que s'enduguin la tapa del volant o els encenedors, que de tot hi ha a la vinya del senyor), d'aqui la crida que us va arribar a através d'Acema i que pel proper any farem extensiva als membres d'aquest forum per poder completar les plantilles al màxim. L'expo començava a les 15.30, pero fins a les 17.00 no vam tenir tota la plantilla disponible, d'aqui algún comentari rebut.

Dins dels voluntaris també hi havía els nostres "speakers". L'any passat no ens va convencer com es va fer i enguany vam decidir de posar-hi remei en base a dues persones molt solvents que hi han donat un caire que sembla que us ha agradat (a mi també), doncs combinaven l'experiéncia en radio de tots dos amb els coneixements de vehicles d'en Manel.

En fi, s'agraeix la crítica constructiva, per que volem millorar coses per al seguent Ral.li.

Salutacions

Marcel Estadella
Director del Ral.li



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 09/05/2012 12:23

Jo ho vaig trobar tot molt bé. Molt personal, les entrevistes a propietaris on explicaven com s'ho havien fet per restaurar vehicles, així com a associacions, les visites guiades, etc...

Com a critica constructiva només diria una cosa (és una tonteria), i és que la majoria dels vehicles estan exposats a la banda Llobregat, amb la qual cosa per la tarda que és quan hi ha l'exposició estàtica queden a contrallum de cara a fer fotografies. Els altres anys crec que també els han disposat d'aquesta manera, tot i que em sona que no hi havia tanta diferència entre les dues bandes. Desconec si és per alguna raó en concret que se'n posin més en un costat que en l'altre.

Per cert, en una de les entrevistes es va dir que un dels autobusos havia patit una averia d'última hora i no podria participar. No em vaig quedar amb el nom de l'autobús.... Algú se'n recorda?


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimecres 09/05/2012 13:10

Molt bona feina amb les restauracions. L'Aclo està magnífic.

Una pregunta: sabeu què se n'ha fet del Seida 1168 que pertanyia a l'AAFCB?


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dimecres 09/05/2012 15:42

Saludos y gracias a " adolescent barceloni " por sus cariñosas criticas desde el punto de vista de un chico de su edad. Yo este año por desgracia no lo he podido ver, pero doy por hecho que supera con creces al del año pasado. Quizas le faltaria, y con todos mis respetos no tengo la minima intención de ofender a los organizadores, llevar otro tipo de vehiculos, como por ejemplo taxis o turismos , formando cola detras de los autobuses con el año de circulación que les correspondiera por ejemplo los monotral con los 124 o ford fiesta de su tiempo.. nO se es una idea, vosotros sabeis perfectamentre lo que haceis, pero las 9000 personas se doblarian tranquilamente.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 09/05/2012 18:08

Busman ha escrit:Molt bona feina amb les restauracions. L'Aclo està magnífic.

Una pregunta: sabeu què se n'ha fet del Seida 1168 que pertanyia a l'AAFCB?
El Seida no pertanyia a l'AAFCB , poder et confon que en algun viatge especial portes aquest indicador per que era llogat per l'associacio, pertany a TMB i es troba en un estat molt penos ,com tot el que va caure en mans de ja sabem qui , a las cotxeres del triangle, esperem que segueixi el cami del chausson i del aclo



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimecres 09/05/2012 18:56

Aps! És cert, no recordava que es trobava a Castellar. Però aleshores, encara que sigui fet malbé, TMB el té guardat?


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Entrada Autor: jsantos233 » Dimecres 09/05/2012 23:19

Busman ha escrit:Aps! És cert, no recordava que es trobava a Castellar. Però aleshores, encara que sigui fet malbé, TMB el té guardat?
http://www.tmb.cat/ca/fons-patrimonial

A l'enllaç "Els vehicles historics de TMB" pots veure els vehicles que hi tenen guardats. Si ben es cert que falten uns quants, com els Mercedes serie 2500, 5500 i 8800



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 10/05/2012 1:08

Del futur del 1168, si en sabem alguna cosa és que no serà reconstruït (igual que amb el Chausson, és això que li cal, més que no pas una "restauració") aquest any 2012, i com que se suposa que el Tilling-Stevens passarà, quan hi hagi pressupost, per davant de qualsevol altre bus, hom pot inferir que fins que no veiem el Tilling-Stevens rodar, el 1168 es quedarà tal qual.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dijous 10/05/2012 8:17

aim ha escrit:Jo ho vaig trobar tot molt bé. Molt personal, les entrevistes a propietaris on explicaven com s'ho havien fet per restaurar vehicles, així com a associacions, les visites guiades, etc...

Com a critica constructiva només diria una cosa (és una tonteria), i és que la majoria dels vehicles estan exposats a la banda Llobregat, amb la qual cosa per la tarda que és quan hi ha l'exposició estàtica queden a contrallum de cara a fer fotografies. Els altres anys crec que també els han disposat d'aquesta manera, tot i que em sona que no hi havia tanta diferència entre les dues bandes. Desconec si és per alguna raó en concret que se'n posin més en un costat que en l'altre.

Per cert, en una de les entrevistes es va dir que un dels autobusos havia patit una averia d'última hora i no podria participar. No em vaig quedar amb el nom de l'autobús.... Algú se'n recorda?
La "tonteria" que dius no ho es tant, doncs quan els vam tenir posats vam veure que les dues bandes quedàven molt desequilibrades. El problema es que els vehicles mes llargs arriven a mitza calçada, i això fa inviable posar-ne a banda i banda. Ja hem començat a pensar en la solució. EWn lo de les fotos no hi havía caigut (normalment, per raons obvies, els fotografío a primera hora del diumenge).

L'avariat era la Savita d'Arca.

Salutacions

Marcel



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 10/05/2012 19:47

sagrering ha escrit:gracias a " adolescent barceloni " por sus cariñosas criticas desde el punto de vista de un chico de su edad
De hecho, en la "firma" en mis mensajes, se puede leer que "Entre altres coses, dono el meu punt de vista de les coses com a adolescent i com a estudiant que sóc." Si bien es verdad que a veces no se tiene el mismo punto de vista entre el que tengo yo por ejemplo y el que pueda tener algun adulto o alguien de edad avanzada; digo lo que pienso (y eso muchas veces hace que los admin muestren el típico :topic.

Para evitármelo, yo mismo me lo pongo: :topic.

Canviant al català, una de les poques "pegues" que vaig trobar (res, és una ximpleria meva) va ser el que he dit missatges abans, que el Bus Turístic (el MAN SD 200, núm.calca 2011) està restaurat i pintat amb els colors actuals (però mirant-ho d'una altra manera, "no está mal").

Crec que, aprofitant això, que està estandaritzat en quant a "estil de pintura i tal", podria treure's al carrer a que fes alguns viatges, per exemple els diumenges a la tarda, durant unes hores.
Igual que dic això dic els Monotral, si estan bé que es donin alguna volta per Barcelona... (clar, això òbviament és impensable degut a l'edat, però si es pogués...)

Clar, ara em direu que "somio despert". I amb raó :D :) :riure
sagrering ha escrit:las 9000 personas se doblarian tranquilamente
Van assistir 9000 persones al Ral·li entre dissabte i diumenge? A l'atac! A veure si l'any que ve en són més!! :atac ;)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dijous 10/05/2012 20:29

Adolescent barceloní ha escrit:Canviant al català, una de les poques "pegues" que vaig trobar (res, és una ximpleria meva) va ser el que he dit missatges abans, que el Bus Turístic (el MAN SD 200, núm.calca 2011) està restaurat i pintat amb els colors actuals (però mirant-ho d'una altra manera, "no está mal").
No és cap ximpleria. De fet, si es pretén restaurar un vehicle històric aproximant-se el màxim possible al seu estat original com a patrimoni històric, tal com s'ha restaurat aquest autobús en quant a la seva decoració històrica, amb perdó, però és un greu error de criteri de restauració (emprant símil ferroviari, què tal si decorem els cotxes ex-MZA "Costa" de passatgers del Tren de la Fresa amb la imatge corporativa actual de Renfe Operadora?

Per trencar off-topic, finalment no vaig poder visitar l'exposició (sí ho vaig fer l'any passat), i sigui com sigui, el senzill fet que existeixi un esdeveniment d'aquesta índole és una meravella, i més encara si está ben realitzada, només cal felicitar als que fan possible això, que és un exemple de camí a seguir en tants i tants àmbits...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 17/05/2012 0:45

Aquest any TMB s'ha esmerat amb el video, i també l'ha "democratitzat" bastant, cal reconèixer-ho:



Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 17/05/2012 10:28

Per cert, no se si algú ho ha vist, però no m'ha agradat gens que TMB canviés el logo vell pel nou dels seus autobusos. (I entenc que els 5100 portin els nous, ja que es van retirar fa uns anyets, però la resta no.)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”