Viatge a la Vall de Ribes en Talgo III RD

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Viatge a la Vall de Ribes en Talgo III RD

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 07/01/2016 20:34

No costaria res posar les circulacions de trens especials de viatgers a l'app, i a la inversa, posar les circulacions de rodalies a la web. O millor encara, portar el sistema de la app d'Adif a la web. Així es pot seguir les circulacions en temps real per tots dos dispositius.



César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Divendres 08/01/2016 17:45

robertotlh ha escrit:
Ganz ha escrit:El meu punt de vista és el següent:

Aquests viatges del "Catalan Talgo" es tenen que comparar amb el tren turístic de l'altre línia pirenaica de via ample de la regió, és a dir, el Tren dels Llacs. Si aquest té, any rere any, una ocupació propera al 100% (i sense necessitat d'utilitzar locomotora de vapor...) i ascendent, que en tres viatges el "Catalan Talgo" hagi vist disminuïda la seva ocupació, força a reflexionar-ne sobre les causes:

1: Preu creixent del bitllet. Ho dubto. Si un nombre rellevant de persones es desplacen per pujar al "Tren dels Llacs", amb l'increment de preu que això suposa, dec imaginar que, des de Barcelona, acaba sortint per un preu molt semblant...
2: Menys interès per la línia de Puigcerdà. No ho crec, doncs ambdues línies, amb les seves peculiars característiques, són igual d'especials i interessants...
3: Tipus de material utilitzat. Trobo que és una raó a tenir present... per un servei turístic de caràcter històric, en tenim uns quants exemples de ferrocarrils turístics que interessen més o menys en l'aspecte de la lublicitat, que amb el "Tren dels Llacs" funciona molt millor.

En definitiva, crec que es pot afirmar que el "Catalan Talgo", per viatges aïllats i commemoratius funciona de meravella (com, de fet, succeeix amb tants trens TEE preservats en estat funcional a Europa i Suïssa...)... però el tren turístic que tindria èxit a la línia de Puigcerdà és: vapor de Ripoll a Ribes i de la Molina fins a Puigcerdà, locomotora 281 entre Ribes i la Molina i cotxes de fusta i/o metal•litzats.
4: Promoció i target al que va dirigit: el tren dels llacs compta amb tota la maquinària promocional d'FGC, per dirigirse a un públic generalista. En canvi el Talgo III s'ha anunciat en fòrums d'afeccionats, Facebook i una pàgina web tant de 1998 que et donen ganes de veure Godzilla mentre escoltes el disc Generation Next de Pepsi. I si poses com a target els afeccionats al ferrocarril, apart que es un target molt reduit, cal tenir en compte que els afeccionats el tren el tenen molt vist.
A sobre van fer censura al Facebook només perquè jo els hi questionava com podia ser que pujant a Vic el preu fos el mateix que des de Barcelona. :martell2



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 09/07/2016 11:36

Dissabte 17 de Desembre:

Torna el Tren del Nadal amb el Catalán Talgo a Puigcerdà.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 25/11/2018 11:42

EL CATALAN TALGO TORNA A PUIGCERDÀ EL PROPER 15 DE DESEMBRE

Amics de Ferrocarril de Badalona - Agrupació 5ª ZONA organitza en col·laboració amb el Museu del Ferrocarril de Catalunya, una nova edició del Tren del Nadal. PREU: TURISTA 37 € PREFERENT 50 € (nomės 16 places).

Incripcions al mail:catalantalgo@5azona.cat Informació al tlf: 633.406.960

Nota: La circulació d'aquest tren històric queda supeditada a un número mínim de reserves.

http://5azona.cat/?page_id=1408
https://facebook.com/www.5azona.cat


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 26/11/2018 11:49

La recent revifada de l'altre trajecte "habitual" (és un dir), el de Portbou, fa venir esperances de que aquest també es pugui dur a terme! Seria molt positiu.

Vejam si puc formar part del viatge, i em "pre-inscric" tan bon punt ho tingui segur. I si, quan ho vulgui fer, ja s'ha omplert, llàstima per mi però m'alegraré pel projecte, perquè voldrà dir que es fa segur.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 26/11/2018 16:27

Interessant. Crec que pot causar força interès, tenint en compte que els últims dos anys aquest tren ha estat parat.
Pel que he vist, el preu es un xic més assequible que el de l'últim viatge que es va fer a Puigcerdà, farà tres anys. Val tres euros menys, i tot i que no es una gran rebaixa, està bé que es pugui ajustar una mica el preu, i poder captar més viatgers.
Intentaré assistir, encara no sé si com a viatger o donant-li caça a diferents llocs durant el recorregut.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/12/2018 22:18

Malauradament, el viatge s'ha suspès :
I jo em pregunto, com és que no han omplert? S'ha fet poca difusió? Males dates?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 05/12/2018 0:07

metring ha escrit:I jo em pregunto, com és que no han omplert? S'ha fet poca difusió? Males dates?
Com volem que omplin si no hi fan cap promoció dels seus viatjes?? :cop :martell1

Poca difusió?? Cap ni una. Només un anunci al seu Facebook i al seu web. Com a tots els seus viatges. Els hi he escrit fotent-los bronca.

I si no fos per molts de nosaltres que els hi promocionem als fòrums, xarxes socials, entorn, etc. no sé com hagéssin omplert viatges anteriors.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 05/12/2018 0:32

A la primavera tampoc s'omplirà, si segueixen amb aquest tipus de "promocions", només a la seva pàgina de Facebook, i a més, sense activitats a fer entre el viatge d'anada i tornada, com si es feia amb el Tarraco Talgo.
Si algú de 5ª Zona ens llegeix, siusplau, prenguin nota dels comentaris dels aficionats, i deixin d'anar a la seva, només intentant vendre de mala manera el seu merchandising als usuaris dels viatges.

També com vaig dir temps enrere, es pagava el mateix preu si s'agafava el tren en una parada intermitja, com Vic o Ripoll, que sortint des de Barcelona. Seria lògic que si un usuari puja i baixa del tren a Vic o Ripoll, per exemple, tingui dret a una quota més reduida.

Haurien de prendre exemple d'altres tens turístics, no massa lluny de casa nostra. El Tren dels Llacs es promocionat a molts mitjans i s'omple cada dia que circula.
Ja no parlem d'altres trens a l'altra banda dels Pirineus.
I per acabar, actualitzin la seva pàgina web, que som gairebé al 2019, no al 1997.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimecres 05/12/2018 1:51

Tren? Quin tren?

Aquest és el meu resum de la promoció que s'ha fet d'aquest tren. I a més a més mal feta aquesta quasi nula promoció. Al web s'indicaven ni horaris (encara que fossin aproximats) ni l'estació de sortida, ni si es faria alguna activitat ni res de res. Només que es feia un tren a Puigcerdà i que el seu preu eren 37€.

I parlant de la web, actualitzar el disseny que som al 2018 i com a mínim fer el típic cartell promocional amb alguna imatge al photoshop i una mica de text i que ja existia pel tren del nadal del 2015 (encara que estigués fet utilitzant el WordArt).



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 05/12/2018 9:30

Jo hi hagués anat, si no tingués ja compromès aquell dia. De fet, hi hauríem anat dues persones.

Després d'estar ja compromès i de conéixer la data del tren, he conegut la del dinar nadalenc d'ARCA, que coincideix. És a dir, que sense el meu compromís personal, hauria hagut de triar entre el tren i el dinar d'ARCA. I això dóna una altra pista: dates pre-nadalenques, malament rai.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 05/12/2018 13:43

Les crítiques no han estat massa ben rebudes per 5a Zona, que demana comprensió:
5a Zona ha escrit:Que fácil es criticar, cuando te dan una semana de margen y unos precios abusivos para organizar y nadie arrima el hombro para ayudar, con tantas asociacionesque hay y ninguna colabora, sino todo lo contrario.
https://facebook.com/home.php?_rdr#!/st ... 2029814340

Crec que no han entès que són crítiques constructives. Si són els únics que organitzen viatges turístics amb trens històrics, sense ajuda de cap altra entitat ni Administració, el mínim que escau és una bona promoció/difusió per garantitzar l'ocupació dels trens.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 05/12/2018 18:39

M ho veia venir en veure que no hi havia ni horaris ni parades ni res comunicat. Sort que no li havia dit res encara a ma filla i li he estalviat la desil·lusió. No vaig poder anar al de Portbou i m hagués agradat molt anar a aquest.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 05/12/2018 19:42

El problema està que els donen poc marge d'actuació, és a dir, tant Renfe i Adif dónen els permissos amb poc temps i a preus molt alts, i amb aquest panorama és normal que no dongui temps a preparar res. A part d'això crec que son males dates, el mes de Desembre és un més mogut, altres mesos son més tranquils...

Per altra banda, crec que 5a zona hauria d'anar buscant un altre operador que no fos Renfe, com ALSA o Continental Rail, em sap greu dir això però aquest model és el que funciona bastant bé tant a Madrid com a Zaragoza.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 05/12/2018 20:39

Pel que tinc entès, l'operador per aquest viatge ja no era renfe, i tot i això els preus em semblaven igualment tirant a elevats.

Fa unes setmanes vaig tenir la sort i el plaer de poder assistir al viatge de l'associació d'amics del ferrocarril de Madrid a Alcázar de San Juan. Per 34€ vaig poder viatjar en "primera", al cotxe de llits amb dutxa WL-7100. Un cop arribats allà, la propia associació de Madrid conjuntament amb l'associació local, preparen un dinar amb barbacoa i les "gachas" que donen nom al tren, inclòs en el preu del viatge. El tren es fa cada any amb la mateixa destinació i la mateixa activitat, però cada any aconsegueixen omplir el tren, i aquest any no ha estat menys i han omplert tant el tren de cotxes amb la gata com la 440.

No conec la forma de fer que tenen a 5ªZona perque no he tingut el plaer de viatjar en cap dels trens que han organitzat en aquests darrers anys, però l'experiència amb l'AAFM va ser realment bona i el tracte que donen als viatgers és molt proper, fins i tot tenen el detall de passar una enquesta per conèixer l'opinió dels viatgers.

I res a veure la promoció, la web està molt ben muntada i la publicitat dels viatges a Facebook és molt més agradable a la vista que el text habitual sense cap imatge de 5ªZona.

Entenc les dificultats d'organitzar un viatge així, i també entenc que molts cops les limitacions administratives son molt complexes, però no crec que costi gaire analitzar el problema i intentar trobar solucions a petits problemes que fan que els viatges siguin poc atractius pel públic, perque l'experiència em diu que igual que ara parlen d'intentar fer el viatge a la primavera, llavors probablement passi el mateix i tornem a tenir el viatge cancel·lat, i llavors intentaran fer un viatge a l'estiu a Portbou, i així portem diversos anys, Portbou, Puigcerdà, Portbou, Puigcerdà...

Al final, igual que per a qualsevol empresa, l'èxit de qualsevol servei és ser atractiu pels usuaris. Si no ho ets i a més no intentes ser-ho, poc aconseguiràs.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 17/02/2019 21:34




Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 18/02/2019 1:38

De moment a la seva pàgina de Facebook no han publicat res. Si es fa a la data que han dit més amunt, lamentablement per motius laborals no podré assistir-hi.

Veurem quina promoció es fa d'aquest nou viatge. Tant de bo es dugui a terme.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 18/02/2019 9:08

Ostres, com ho heu rebut? Efectivament, ni al FB de 5a. Zona encara no ha aparegut, però a mi sí que m'acostumen a arribar els mails de totes les propostes, des del viatge a Portbou al que vaig participar al 2014.

I aquesta data per a la Vall de Ribes sí que em va bé. Toco fusta!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 18/02/2019 9:10

D'acord, ara he llegit la publicació sencera :) i he vist que s'està oferint, en primer lloc, a les persones que s'havien inscrit al desembre.

Ara toco doblement fusta: perquè m'hi arribin les places, i perquè s'acabi fent!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 22/02/2019 15:29

Ja han obert les inscripcions al públic general. Preu únic (o bé les places de 50€ s'han exhaurit ja entre les persones que havien reservat pel desembre)

NOTA INFORMATIVA:

EL CATALAN TALGO TORNA A PUIGCERDÀ EL PROPER 23 DE MARÇ DE 2019

Amics del Ferrocarril de Badalona -5ª ZONA organitza un nou viatge del Catalán Talgo a Puigcerdà des de la Estació de França. BITLLETS: TURISTA 37 €
Incripcions al mail:catalantalgo@5azona.cat
Informació: www.5azona.cat i al tlf 633.406.960

Nota:La circulació d'aquest tren històric queda supeditada a un número mínim de reserves.
----------------------------------------------------------------
NOTA INFORMATIVA:

EL CATALAN TALGO VUELVE A PUIGCERDÀ EL PRÓXIMO 23 DE MARZO DE 2019

Amics del Ferrocarril de Badalona - Agrupación 5ª ZONA organiza un nuevo viaje del Catalán Talgo a Puigcerdà desde la Estació de França.
BILLETES: TURISTA 37 €
Inscripciones en el mail:catalantalgo@5azona.cat Información:En www.5azona.cat y en el Tfn 633.406.960

Nota: La circulación de este tren histórico queda supeditada a un número mínimo de reservas.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”