Viatge a Zaragoza en Talgo III RD

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1687
Ubicació: Badalona

Viatge a Zaragoza en Talgo III RD

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 18/08/2015 18:51

El proper dissabte 11 d'octubre, l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Badalona (5ª Zona) ha preparat un viatge de Barcelona-Estació de França a Zaragoza-Delicias via Manresa, amb parades a Terrassa, Manresa i Lleida, amb el Talgo III RD. ;)

Un cop demanat el pressupost a Renfe Trenes Turísticos, el viatge sortiria per 85-90€ per bitllet. Entenent que el cost demanat per l'operador és desorbitat (el mateix trajecte en AVE surt a 57€ anada i tornada), l'associació ha demanat als interessats que vagin confirmant assistència per si s'ha d'anul·lar el viatge (que és el més problable amb aquesta tarifa).

Més info a www.5azona.cat i secció del viatge :ok


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 19/08/2015 12:00

Para empezar, esto que dicen de que el AVE son 57 euros ida y vuelta en preferente de salida es erróneo, son 57 euros POR TRAYECTO si lo coges ida y vuelta, es decir 114 en total (o 95 en turista). Es tan fácil como ir a la web de renfe y mirar el precio.
Dicho eso, a mi no me parece un precio excesivo. Es caro? Sí, claro, es buen dinero, pero la cuestión es si lo vale. Para mi, sí lo vale, y ni siquiera me parece un precio exorbitado para un viaje de ida y vuelta a Zaragoza con un material histórico restaurado.

Lo que francamente me repele un poco es este victimismo de "oh que caro nos cobran los de renfe", y "es más caro que el AVE" (que ni siquiera es verdad). Con esa actitud ya dan pocas ganas de apuntarse, para que luego el tren esté repleto de aficionados amargados quejándose de cuanto dinero nos sacan los de renfe.

Igualmente, yo ya me he puesto en contacto con los organizadores para confirmar que estaría interesado. Me parece una iniciativa excelente (fuera de esos patéticos victimismos), y ojalá que se lleve a cabo.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

albe6
N8
N8
Entrades: 952
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 19/08/2015 21:32

Sona molt bé, però... com està la línia entre Lleida i Manresa?
Crec recordar que tot lo que no sigui una 440R, 470 o 447 està limitat en tot el tram esmentat a 30 km/h

PD: el 11 d'octubre es diumenge. Es farà en diumenge o serà dissabte 10?



Miquel
Administrador
Entrades: 4090
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 21/08/2015 13:44

albe6 ha escrit:Sona molt bé, però... com està la línia entre Lleida i Manresa?
Crec recordar que tot lo que no sigui una 440R, 470 o 447 està limitat en tot el tram esmentat a 30 km/h
No he escoltat mai d'aquesta restricció. L'estat de la línia entre Mollerussa i Manresa està força bé així que no veig que hagi d'haver cap tipus de limitació a d'altres trens.

Poder la cosa canvia entre Lleida i Mollerussa on la via és més vella i hi ha més restriccions de velocitat. De fet, diria que poc abans d'arribar a Lleida, a la zona de Vilanoveta diria que els rails no están soldats, ja que la setmana passada vaig pasar-hi amb una 447 i anàvem fent botets (a banda de les sacsejades), al tornar amb una 470 no es va notar tant.
No se si aquest fet pot fer que els trens més pesants tinguin limitació de velocitat. :nose


El metro de Barcelona amb motoristes!

davida
N9
N9
Entrades: 1687
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 21/08/2015 14:14

Quan el tram Cervera Calaf Manresa no estava renovat hi havia aquesta limitació. Per aquest motiu quan la Lav acababa a Lleida mai es desviava per Manresa els trens Altaria en cas d'incidencia.



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 127

Entrada Autor: metro3001 » Dimecres 26/08/2015 12:16

Bon dia a tots.
Després de veure la "genial actuació "de la gloriosa operadora, només ho puc calificar de vergonyós, fastigós i demencial, envers els aficionats al ferrocarril d aquest fàstic de país a on estem vivint.
Més que país, República bananera de quarta categoria... :avall
Només com a mostra, us poso l enllaç, d una web francesa (D on, si no...) on es pot veure l últim viatge que tenen programat amb un tren històric.
De moment, el fan tirat amb una màquina dièsel dels anys seixanta, fins que tinguin arreglada la màquina de vapor titular d aquests serveis.
Com a curiositat, el preu és semblant al que vol cobrar l infecta operadora de productes ferroviaris, amb la particularitat, que en aquest preu, VA INCLOS EL DINAR I EL PARKING A L ESTACIO DE TOULOSE...
Això és fomentar l afició pel ferrocarril i no la pu.a me.da que tenim aquí...
Això és indefensable... Això és robar al aficionat i menysprear al organitzadors del viatge...

Si em diguessin, que circularà via Valls o via Reus, potser és pot entendre per ocupar una via amb "bastanta circulació "però anant via Manresa.... En fi...
http://www.trainvapeur-toulouse.com/
I per acabar, la meva admiració i suport a la agrupació 5* zona, per intentar fomentar l interès pel ferrocarril.



Intercanviador
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: Intercanviador » Dimecres 26/08/2015 21:04

Doncs un està temptat d'apuntar-s'hi... el fet que vagi per Manresa per on fa anys que no passa cap tren que no sigui de Rodalies, és un atractiu afegit. Ara bé, trobo que quan s'anuncia un viatge així convindria tenir més clara la logística, els horaris... Saragossa està prou lluny i això pot fer que els horaris siguin molt exigents, igual cal sortir molt d'hora per després haver de dinar a cuita corrents a la mateixa estació de Delícias per no perdre el viatge de tornada.
Veurem mai el Talgo pujant a La Pobla des de Barcelona? Seria ben curiós...



albe6
N8
N8
Entrades: 952
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 26/08/2015 21:43

Entre Lleida i Saragossa poden servir de referència els horaris de l'antic Miguel de Unamuno. Si bé es cert que el Unamuno parava pel camí i el turístic no, una mica de temps es pot perdre al túnel urbà de Saragossa.

I entre Lleida - Manresa - BCN no menys de tres hores



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 904

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 27/08/2015 20:22

Intercanviador ha escrit:Veurem mai el Talgo pujant a La Pobla des de Barcelona? Seria ben curiós...
Seria espectacular!! M'encantaria veure un Talgo a la línia de La Pobla. L'únic problema que li veig, que s'hauria de fer inversió de marxa a Lleida i a La Pobla de Segur, i que a més hauria de ser màquina dièsel, almenys des de Lleida.

Si es fes, que comptin amb mi. :ok


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

albe6
N8
N8
Entrades: 952
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 27/08/2015 21:22

Les ye-yés podrien traccionar la rama Talgo (tècnicament parlant)?
Hi ha diferència de longitud entre la rama Talgo i els cotxes que s'usen al Tren dels Llacs?

Les ye-yés ja tenen la homologació per la RFIG, inclús es podrien fer carrec de tot el trajecte (si no hi ha impediments tècnics)



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2486
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 28/08/2015 9:25

Amb el Talgo III RD, cap problema amb les yeyés. Si el tren fos un Talgo III faria falta un manso, però amb el RD no cal. No sé si caldria que les locomotores tinguessin els topalls precomprimits per a guiar el primer eix de la composició.

Altre problema és la maniobra que caldria fer a La Pobla per girar el tren.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 3857
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 28/08/2015 11:19

genissimon ha escrit:Amb el Talgo III RD, cap problema amb les yeyés. Si el tren fos un Talgo III faria falta un manso, però amb el RD no cal. No sé si caldria que les locomotores tinguessin els topalls precomprimits per a guiar el primer eix de la composició.

Altre problema és la maniobra que caldria fer a La Pobla per girar el tren.

Salut !!
Eso mismo estaba pensando, de poner un manso, pero me acordé que el III original tiene schakus y el III RD tiene el enganche clásico. ¿Me equivoco?


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2486
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 28/08/2015 12:06

Crec que al final els Talgo III també anaven amb enganxall clàssic de ganxo i cargol («husillo»). Els mansos servien, sobretot, pel tema dels topallls comprimits per guiar el primer eix de la composició talgo i per l'alimentació elèctrica (380Vca 50Hz) del tren.

En el IIIRD l'alimentació elèctrica no és problema (porten un generador dièsel, el que els fa completament autònoms) i el meu dubte està en la necessitat o no de topalls comprimits.

De tota manera, insisteixo en la llargada de les vies de l'estació de La Pobla de Segur que no se si permeten les maniobres necessàries per donar la volta al tren i encarar-lo altre cop cap a Lleida.

I acabo per no seguir més amb el fora de tòpic.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 904

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 28/08/2015 12:12

genissimon ha escrit:Altre problema és la maniobra que caldria fer a La Pobla per girar el tren.
No hi ha cap problema a la pobla. L'estació de La Pobla disposa de dues vies amb una agulla al final (abans dels topalls i una a l'entrada. D'aquesta manera es posa el tren a la via 1 i es deixen uns quants metres fins als topalls, es desenganxen les ye-yes i se les fa anar a la via 2. Una vegada a qui fan marxa enrere fins a la vía única (l'entrada de l'estació). Allí tornen endavant i enganxen el tren.

Les maniobres s'han arribat a fer amb 5 vagons, un cotxe postal i les dues ye-yes.
http://www.escapadarural.com/blog/wp-co ... tren-2.jpg


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2486
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 28/08/2015 13:44

Si a l'estació de La Pobla de Segur hi ha dues agulles, cap problema. Es fa la maniobra normal i llestos. Tenia entès que totes les vies acabaven en topall i només hi havia una agulla pel costat Lleida.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 08/10/2015 15:45

Refloto el fil perquè a pocs dies del dia 11, 5a Zona no ha dit encara cap nova informació al respecte, ni a la seva web ni a les seves xarxes socials i això que porten des de finals d'agost amb el missatge "atentos a nueva información" al Facebook.

¿Voleu dir que es farà el viatge? Jo sóc pessimista i crec que no... que m'han arribat veus que Adif ha posat traves perque aquest tren circuli a la línia de Manresa-Lleida. En un principi ja tindrien que haver dit alguna cosa durant aquesta setmana, i qui sap, si potser demà sabem alguna cosa (apurant com sempre)... però el límit mica en mica es va acabant i si l'associació no diu res durant el queda d'avui i demà, llavors ja podriem donar per perdut el viatge. Una llàstima.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1687
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 01/05/2019 11:25

Viatge 50è aniversari Catalan Talgo a Zaragoza-Casetas (+ AZAFT)

Hem demanat el viatge del Cinquantenari amb el Catalan Talgo a Zaragoza-Casetas per fer una visita als amics d'AZAFT el proper dissabte 15 de juny.

Si ens ho autoritzen, us informarem.

https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2029814340


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Diumenge 05/05/2019 3:05

m.h.t. ha escrit:Viatge 50è aniversari Catalan Talgo a Zaragoza-Casetas (+ AZAFT)

Hem demanat el viatge del Cinquantenari amb el Catalan Talgo a Zaragoza-Casetas per fer una visita als amics d'AZAFT el proper dissabte 15 de juny.

Si ens ho autoritzen, us informarem.

https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2029814340
Vale, perfecte. Merci per l'atenció! ;)



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”