Invitació a conferència sobre les Granotes

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Invitació a conferència sobre les Granotes

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/01/2016 11:08

Avui he rebut per mail una invitació per a una conferència que es farà el dia 1 de febrer a les 19:00 hores a l'Espai Albert Vilalta, titulada "De Sarrià a l'Habana: una història de supervivència", a càrrec de J. C. Salmeron i Ricard Riol. Jo no hi puc assistir per motius laborals, però si algú vol anar-hi, m'han dit que puc reeenviar el mail a algunes persones, sempre que no arribin a 50, vaja, que no siguin moltes. Un cop tingueu la invitació, cal trucar al telèfon que hi apareix per confirmar assistència.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/01/2016 19:29

Mmm, no us convenç el dia i l'hora?



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimecres 27/01/2016 21:31

Metring,

Jo hi estaria interessat, però a causa del fet que estic a Ginebra, no podré desplaçar-me per poder asistir a aquesta conferència.

Si cap usuari del fòrum mostra interès per aquest acte, entra dins el posible, si vol, que divulgui en grups relacionats amb la temàtica dins les xarxes socials, on molt probablement hi hauria algú que altre interessat i que pugui assistir-hi.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/01/2016 22:37

Home, el teu cas és prou clar, només preguntava si en general és un problema el dia i l'hora, no sé si ja dir la localització (potser l'Espai de la Llum té més tirada, a saber, estant més cèntric), perquè trobo que és un tema interessant i que en general, la gent no treballa a la tarda com en el meu cas, per això m'estranya que ningú digui d'anar-hi.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dijous 28/01/2016 0:16

És extrany. De tota manera, cal dir que, quan hi ha un acte amb material físic (BRILL exposats a les Planes, circulació de la composición històrica del "Carrilet" amb la "Patxanga"...), encara tenen un cert èxit. No obstant, moltes coses s'han perdut pel camí (Classic Tren, Tren del Vapor, sortides espontànies...) a can FGC en matèria de preservació ferroviària dins les seves xarxes tradicional. Molt voluntariat ens ha deixat, el material envelleix i no és gens senzill ni econòmic reparar-lo, un tipus de persona propera a aquest univers desapareix progressivament (un exemple ben clar el tenim amb l'usuari Abegot, que en pau descansi), són factors que, diria, justifiquen una pèrdua d'interessats en la temàtica. Malauradament, diria que el rerefons emocional i, per conseqüent, el generacional, en són causes. És un fenomen que també es pot apreciar a la resta d'Europa en general. En quant a les noves generacions, és veritat que tindran un vincle mes fort amb els 111 o les 211, però cal tenir present que, com bé em digué un catedrátic, "el pas del transport físic a les TiC i les xarxes socials ha revolucionat i, en conseqüència, modificat la societat" (dins un context determinat). Per tant, l'interès pel ferrocarril al 2016 té poc a veure amb el que hi havia al 1974, per exemple.

En definitiva, i per no allunyar-me massa de la temática: si ningú respon, podeu compartir-lo si voleu a la pàgina de Facebook i veure si hi ha interessats per aquella vía...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 28/01/2016 8:56

A mi m'agradaria, però els dilluns estic ocupat a aquella hora.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 28/01/2016 11:49

Ganz ha escrit:, són factors que, diria, justifiquen una pèrdua d'interessats en la temàtica. Malauradament, diria que el rerefons emocional i, per conseqüent, el generacional, en són causes.
Mai havia vist tantes revistes de trens als quioscos. Mai havia vist tantes pàgines, fòrums i blogs parlant de trens a la xarxa. Mai havia vist tants esdeveniments, fires i trobades diverses dedicades al ferrocarril com ara. Mai havia vist tants circuits de vapor viu. Mai havia vist coses com Móra la Nova o ARMF. Fins i tot a can TMB comencen a tenir una mica de sentiment de preservació de la història!
Alguns se'n van i d'altres vénen. I pels nous, evidentment, una 111 és un tren històric perquè es van fabricar abans de que ells nasquessin.

Si ara hi ha menys circulacions de material preservat és per una simple raó: CRISI. Res més.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 28/01/2016 12:07

Jo estaria interessat, el problema es que per l'hora, poder no podré :'(


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/01/2016 12:28

Ja he comentat a protocol que sou alguns que voldríeu anar però que per l'horari no podeu, veurem si en una futura ocasió ho replantegen.

M'agradaria la vostra col·laboració: quin creieu que seria un bon horari en general per fer un esdeveniment d'aquest tipus? I dia? Potser els puc fer arribar el vostre parer.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dijous 28/01/2016 14:52

metring ha escrit:M'agradaria la vostra col·laboració: quin creieu que seria un bon horari en general per fer un esdeveniment d'aquest tipus? I dia? Potser els puc fer arribar el vostre parer.
En la meva opinió, el dissabte a la tarda, si no és festiu, és el moment més raonable. Els laborables fins divendres es treballa/estudia, els diumenges i festius són freqüentment per passar amb familia... i els dissabtes hi ha persones que no treballen i persones que ho fan només pel matí en gran quantitat.

wefer, agraeixo la teva resposta. Certament, és un tema molt subjectiu que, potser, necessitaria d'un fil propi per tal de comparar i compartir els diferents punts de vista que hi pugui haver sobre la qüestió.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 29/01/2016 9:30

En el meu cas personal, no veig pas malament que sigui un laborable a aquella hora (a les 19 h. sempre anirà millor a més gent que a les 18:30 h., i a les 19:30 h. millor que a les 19 h., etc.). La meva impossibilitat és purament una qüestió personal dels dilluns. Si ho fessin en dijous a mi m'aniria bé però a d'altres malament, etc.

Potser els laborables que més poden afavorir, si més no, una part dels interessats (els qui facin jornada intensiva aquell dia a la feina) serien els divendres.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”