Pàgina 1 de 1

Nova Cultruta: el Carrilet

EntradaPublicat: Dissabte 13/01/2018 9:11
Autor: metring
De mail rebut:

http://www.cultruta.com/particulars/rut ... 2018-01-13


BCN subterrània: el Carrilet


Ruta exclusiva!

- Primera i única ruta autoritzada per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a la línia Llobregat-Anoia

- Visitem l'antiga platja de vies de l'estació Magòria i la seu del Club d'Amics del Ferrocarril a l'antiga estació de Cornellà-Riera.

- Grups màxims de 24 persones, i ús de radioguies

- Recorregut bàsicament subterrani: no es veu afectat per pluja o altres inconvenients!

- Amb el segell i la professionalitat de CultRuta

presentació
Des del 1912, una singular línia de tren lleuger discorre entre Magòria (Barcelona) i Martorell. El "Carrilet", conegut popularment amb el diminutiu per ser via d'amplada mètrica, és una línia que tradicionalment (i encara avui) ha combinat les mercaderies amb els viatgers de diari i fins i tot d'oci.

106 anys després de la seva inauguració en recorrerem el traçat subterrani, descobrirem l'evolució que ha tingut la línia i el seu material i també els canvis socials que ha viscut i promogut. Com és habitual, ens fixarem en els detalls que com a viatgers sovint ignorem i, de nou, accedirem a espais inusuals: l'antiga platja de vies de Magòria (ara pati del Casal Cívic Estació de Magòria) i l'antiga estació de Cornellà-Riera, ara seu del Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà

CultRuta és l'organitzador en exclusiva d'aquestes rutes, guiades per Manuel Marina i que compten amb la col·laboració de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Atenció: només es visiten els espais descrits, no s'accedeix a cap túnel ni similars.

Re: Nova Cultruta: el Carrilet

EntradaPublicat: Dimarts 06/03/2018 21:16
Autor: vermer3
Parlant del Carrilet, algú sap quines parades hi havia entre Sant Josep i Pl. Espanya quan circulava per superfície (fins al 1987)?

Re: Nova Cultruta: el Carrilet

EntradaPublicat: Dimecres 07/03/2018 13:50
Autor: fubang
Bon dia.

vermer3 ha escrit:Parlant del Carrilet, algú sap quines parades hi havia entre Sant Josep i Pl. Espanya quan circulava per superfície (fins al 1987)?


Per trens de viatgers, comercialment no n'hi havia cap. Tècnicament, donat que el pas del Carrilet per sota de la línia de RENFE Barcelona-Vilanova a la sortida de l'estació de Bordeta-Formació tenia un curt tram en via única, alguns tren procedents de Barcelona, paraven en aquesta estació esperant el pas del tren procedent de Sant Josep, però sense servei comercial.

Antigament, hi havia hagut un baixador a la Bordeta, però és va suprimir, crec que inclús abans de la guerra civil.

Re: Nova Cultruta: el Carrilet

EntradaPublicat: Dimecres 07/03/2018 14:37
Autor: foronda 141
Fins l'any 1926 hi havia l'estació de Magoria, (actual centre cívic) a la Granvia. Fins aquesta data va ser l'estació terminal de la línia de viatgers i mercaderies. Amb la prolongació al construir el túnel fins a Pl. Espanya, va deixar de ser operativa per passatgers i només es va utilitzar per mercaderies. Així i tot, en alguna ocasió, per causes excepcionals com inundacions, o quan es va cremar un tren dintre del túnel, s'ha tornat a utilitzar.

Re: Nova Cultruta: el Carrilet

EntradaPublicat: Dimecres 07/03/2018 20:54
Autor: vermer3
Gràcies per la informació. Doncs sí és estrany que el Carrilet creués Sta. Eulàlia gairebé pel bell mig i no hi hagués mai cap estació...

Re: Nova Cultruta: el Carrilet

EntradaPublicat: Divendres 09/03/2018 23:21
Autor: França451
Yo sé de ésto mucho menos que viosotros, pero tengo que buscar una foto singular: hace tiempo, no recuerdo cuánto, en mi trabajo tenía que realizar unas encuestas en cooperativas agrarias, y no recuerdo dónde fue, pero tenían un plano antiguo de la red de metro, y salía el carrilet hasta Sant Boi, (Ciutat Cooperativa), y aparecía marcado en una línea de color azul que salía de Plaça espanya, pero circulaba sin paradas hasta Sant Josep. Ante la extrañeza de semejante plano pregunté a alguien que había por allí cómo era eso y me dijeron que "en sus inicios, circulaba recto sin paradas hasta San José", de hecho desde Cornellá Riera hasta la antigua estaciónm de la Magória hice el trayecto andando, siguiendo la Avenida Carrilet.