Embrió de proposta per les terres gironines

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Embrió de proposta per les terres gironines

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 29/05/2005 10:02

Que quedi clar que això encara no és cap proposta en ferm, més que res perquè ara que entro de ple als exàmens universitaris em resultarà més aviat difícil organitzar res.

Fins ara la pràctica totalitat de trobades que he fet s'han limitat a l'àrea ATM de Barcelona (penso en la de l'Estació de França de la PTP, en el viatge "reivindicatiu" del Funicular del Tibidabo, o en el més recent Hospital General - Sabadell - Badalona, restant a l'espera del no menys memorable Sabadell - Sallent). També convé una visió més perifèrica del transport públic.

Com a resident a les terres gironines, m'agradaria dur-vos d'excursió algun dia pels meus "dominis territorials". Evidentment que Girona no dóna tant de joc com Barcelona, però té les seves particularitats. A part del viaducte ferroviari tan emblemàtic de la ciutat, també crec que és un al·licient per als forumistes el sistema de targetes sense contacte que TMG implantà ja fa més de cinc anys i que tot sembla apuntar que en un futur no molt llunyà aterrarà (com sempre, "com a primícia a Catalunya i a l'Estat Espanyol") a la ciutat comtal. Una idea per provar TMG pot ser l'autobús de la línia 10, que comunica Fornells amb Girona.

Horaris Barcelona - Fornells (Renfe)
Horaris Fornells - Barcelona (Renfe)
Horaris Girona - Fornells - Girona (TMG)
Web dels autobusos de TMG (Ajuntament de Girona)

Evidentment que limitar-nos només a això és més aviat poca cosa. Dins de TMG podríem també comprovar l'estat de l'indicador de LEDS de l'autobús últim model, que quan maig marxar a estudiar a Barcelona farà quatre anys en tenia la tira i mitja de fosos :?

Una altra proposta que crec atractiva és la línia circular de Teisa de Girona a Llagostera, Palamós, la Bisbal d'Empordà, Flaçà i Girona, seguint en molts trams l'antic traçat de carrilets.

Horaris circumval·lació Baix Empordà - Gironès (web mobilitat.net)

També pot ésser atractiva, al meu parer, la relació d'autobús d'AMPSA entre l'Estartit i Girona. En aquest cas la proposta seria fer un Girona - Sant Jordi Desvalls, que també té estació de Renfe.

Horaris l'Estartit - Girona d'AMPSA (web mobilitat.net)

De moment aquest fil serà per volcar idees. Més endavant es realitzaria una enquesta per consensuar el programa definitiu d'aquesta trobada per les terres gironines (més aviat pel Gironès i rodalies, perquè la Garrotxa, el Ripollès i la Cerdanya també són un món a part).

Si teniu qualsevol idea, proposta, crítica o exabrupte, no dubteu a fer-ho públic.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 29/05/2005 21:49

Bones!!
Com a segon gironí del fòrum (gironí de Girona i Salt, vaja), jo també tinc punts per dir-us...aviam...
Per als amants de bones fotos ferroviaries, l'estació de Fornells és excepcional (almenys a mi m'agrada molt). Per anar-hi, Renfe o TMG, a preferir. El sistema de tarjeta per contacte, força curiós, està implementat tant a TMG com a TEISA, només per a recorreguts urbans.

El circular de SARFA...a la guixeta et prenen per boig...el més adient és agafar un bitllet fins a Palafrugell, visitar les cotxeres (són d'accés lliure, i la parada és dins), i aleshores tornar a acabar la volta. El millor sentit, l'horari, Girona - La Bisbal - Palafrugell - Palamós - Platja d'Aro - Llagostera - Cassà de la Selva - Girona. El temps de recorregut, sense baixar del bus, és d'unes 2 hores i mitja (tot i que podeu veure-ho als horaris).

Bé, una visita al Centre Comercial i lúdic "Espai Gironès" per dinar tampoc estaria malament (i ja de pas veieu on visc i com són els autobusos patètics que tenim per aquí).

Si algú en té ganes, es pot anar en bicicleta des d'Olot fins a St. Feliu de Guíxols, sobre la traça en molts punts dels antics carrilets. Això sí, s'ha de comptar que són, en total, uns 101 quilòmetres. Si algú es cansa i no vol anar a Olot o tornar a Girona des de St. Feliu amb la bici, es pot anar en bús i la bici al portaequipatges, sense recàrrec algun.

I crec que poc més, a part de les jornades de portes obertes a l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Fornells de la Selva i el circuit de vapor viu que allà hi ha instalat. També n'hi ha un a Castell d'Aro, al costat mateix de la parada del circular de Sarfa i al bell mig del carrilet-carril bici de Girona a St. Feliu de Guíxols.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”