QUERALBS... RESUMEN TROBADA

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

QUERALBS... RESUMEN TROBADA

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 11/06/2005 17:57

Hola a todos,

Bueno, después de esta excursión a las tierras del norte, es el tiempo en el que nos conteis a todos qué tal fue el tema, qué hicisteis, etc.

Adelante... contadnos la experiencia, ¿fuisteis muchos? ¿os lo habeis comido todo? ¿las cantimploras llevaban solo agua? ¿se volvió a quedar roque wefer?

xD

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 11/06/2005 21:08

Santfeliuenc ha escrit:¿se volvió a quedar roque wefer?
Wefer no sé... yo sí... :oops:

Així que un altre que espera amb ànsia l'informa de la jornada...

(si no han dit res encara és que deuen baixar amb l'últim tren, a veure si en una hora i mitja tenim notícies d'ells)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 11/06/2005 22:19

Santfeliuenc ha escrit: Adelante... contadnos la experiencia, ¿fuisteis muchos? ¿os lo habeis comido todo? ¿las cantimploras llevaban solo agua? ¿se volvió a quedar roque wefer?
Saludos,
Sergio
:emprenyat Com que si em vaig adormir. Quina fama!!! :'(
Aquesta vegada vaig ser puntual :llengua


Ha anat molt bé...però déu n'hi do amb el caminet, i el ritme no ha sigut precisament fluix, eh? Em pensava que seria més pla. Jo ja no tinc edat per aquestes coses :D

Al final, els que hem assistit a la trobada hem sigut (in alphabetical order):

Abegot
líniadelRipollès
Marcel
Romi65
Trenscat
UT596001
Wefer

Els Srs. liniadelRipollés, Marcel i Trenscat han pujat al tren a Sants (crec). A St. Andreu Arenal, ens hem sumat UT596001 i jo mateix. El tren, format per triple 440, totalitzant 7 cotxes, una de tres cotxes i dues de dos :o
Hem anat fins a Ribes sense novetat, comprovant les obres de millora que es fan a la línia, amb especial atenció a la nova senyalització i la renovació encara incompleta de Ripoll.
A partir d'allà cap amunt, ja hem "gaudit" de la via antiga, que sembla li queda poc de vida abans de la renovació integral fins a Puigcerdà.
Hem baixat a Ribes, i degut a la llargada del tren, no cabia a l'andana i dues portes quedaven "en la nada". Molt malament per una estació acabada de fer. Allà s'ha quedat la 440 de tres cotxes que portava el tren, seguint cap a La Tour en composició de "només" 4 cotxes.
L'estació es troba en obres (petites) i es comenta que en cosa d'un any totes les estacions de la línia estaran tancades amb valles i torniquets. Suposo que és el que té ser gestionat per Rodalies, malgrat que els bitllets són de regionals, el tipus de viatge també, la tarificació idem... una cosa rara d'aquelles de la RENFE.

En aquest punt s'ha unit a l'expedició en ROMI65 que havia arribat de París amb el nocturn. Un premi per ell!!!
Ens hem dirigit a agafar el cremallera, i a la taquilla ens han dit que ens vendrien els bitllets al mateix tren perquè no h9 havia temps material per fer-ho. Hem pujat a la doble composició de Stadtlers (s'escriu així?) i cap amunt hi falta gent.
Hem gaudit del trajecte tan en adherència com en cremallera) i hem arribat a dalt sense novetat.
Les fotos de rigor, i cap avall, però aquesta vegada a peu. Personalment, pensava que el camí estaria una mica millor... però bé, hem arribat a baix com hem pogut :D i en un temps molt bo (menys de 3 hores), tot i alguna que altra parada tècnica cada vegada que s'acostava un tren.
Una vegada a Queralbs, s'ha sumat en Abegot i hem estat xerrant amb la gent d'allà, mentre ha començat a caure el diluvi universal. Llamps, trons.... bé, el Pirineu. No vull ni pensar què hagués passat si ens arriba a enganxar en plena baixada!!!
Després d'una bona estona, hem agafat el cremallera cap a Ribes-enllaç, de forma econòmica (no puc dir més :) ) excepte en Marcel, que s'ha quedat a Queralbs.

Com que no hi havia temps per més (ja eren més de les 4) ens hem dirigit a Ribes una altra vegada per agafar la RENFE. Hem hagut d'esperar una bona estona, sota un diluvi considerable, encara que tothom estava a la sala d'espera. L'únic és que, com sempre, s'ha anat la llum... però vaja, res anormal a RENFE i en general en aquest país, no?
ha arribat primer el tren procedent de BCN, i ROMI65 hi ha pujat per tornar cap a La France, encara que ha hagut d'esperar una mica perquè el nostre tren cap a BCN baixava amb una mica de retard. La veritat, vist el temps que feia, coneixent l'empresa i l'estat de la línia, ha sigut un miracle que els trens constinuessin circulant gairebé amb tota normalitat.
Bé, poca cosa més. Els que hem quedat, ham baixat còmodament, amb la tempesta trepitjant-nos els talons, fins a BCN.
Poca cosa més. Un dia molt agradable i que hem de repetir aviat, encara que la pròxima serà més ferroviària i amb menys camí :D ... no?
Gràcies a tothom que ha vingut i als que no han pogut venir però els hagués agradat.
Ah, i gràcies al Santfeliuenc per quedar-se de guàrdia al fòrum :D
A10!!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 11/06/2005 22:23

Nono, ja estem aquí el què passa és que una mica cansats. Al final hem baixat amb el tren que surt de Ribes a les 17.27 perquè queia una tempesta molt forta i no era plan de quedar-se per allà amb el temps que feia... :roll: Ja donarem més detalls de moment en plan molt resum, dir-vos que ha anat tot molt bé, el camí l'hem baixat a una velocitat que crec que ha estat força ràpida (aproximadament 2h 45min) ja que la por que ens caigués algun xàfec fort era important i sort que així ho hem fet ja que al cap de mitja hora d'arribar a Queralbs ha començat a ploure bastant fort, tempesta que s'ha intensificat especialment mentre esperàvem el tren de "rodalies" de tornada cap a Barcelona a Ribes de Freser.

Com ja dic, ja donarem més detalls. Lamentar l'absència finalment d'entfe001 i de josep_serre, però a la pròxima trobada (que esperem fer aviat) confiem en què vindreu ;)

Afegit: veig que hem postejat a la vegada wefer i jo, jeje :P Ell ho ha explicat molt bé.
Tres puntualitzacions: marcel, liniadelripolles i jo efectivament hem pujat a Sants. Stadlers s'escriu així, és el fabricant de tant "meravellosos" trens. L'assumpte de les barreres tarifàries crec que s'ha parlat de posar-les al cremallera de Núria, per tal de poder operar en agent únic durant temporada baixa. Espero no veure mai això ja que seria horrorós veure torniquets per haver d'accedir a l'andana de Ribes-Enllaç, Ribes-Vila, Queralbs o Núria :'( També comentar que aviat es farà un nou túnel per evitar el pas dels trens pel tram entre el túnel del Navarro i Fontalba on hi ha una zona de terreny inestable (roques) que podria provocar danys al ferrocarril. El túnel tindrà més d'1km de llargada i si bé es perdrà la vista d'una bona part del recorregut, el ferrocarril guanyarà molt en seguretat.
Trenscat l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 11/06/2005 22:30, en total s’ha editat 1 vegada.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 11/06/2005 22:29

L'excursió només pot qualificar-se d'excel.lent, tant en l'aspecte excursionista, com en l'aspecte ferroviari, metereològic i sobretot personal, ja que tots els participants els he de qualificar d'excel.lents companys de viatge. Bon humor i feeling en aquest sentit.

La pujada ha tingut lloc amb el tren de les nou, trobant-nos a Sants trenscat, Marcel i jo. Trenscat ja és vell conegut meu, és el meu xofer oficial en blocatges telefònics especials i jo sóc una mena d'informador. Al Marcel no el coneixia, l'he trobat un bon company de viatge, crec que farem més excursions de muntanya, el veig avessat a aquestes bogeries.

A Sant Andreu han pujat Wefer i UT596001 i així s'ha completat la pujada. A UT596001 el vaig conéixer fa poc en una excursió de caràcter pecaminós, aquest bon company de viatge té un defecte i és que és col.leccionista de bitllets. :D. En Wefer també és un bon company de trajecte, si bé sembla que se li ha fet una mica més pesat el recorregut a peu.

El viatge de pujada no ha tingut novetat.

A Ribes de Freser hem coincidit amb Romi65, que ha vingut expressament de París amb el Corail Lunéa 3971. És un excel.lent coneixedor de certs aspectes de l'SNCF (pel compte que li té :) ) També se'l veu un company avessat a la muntanya i ja estic pensat de fer un combinat STADLERS a peu entre Núria FGC i Er SNCF.. xD

La pujada amb l'STADLER sense novetat, m'ha cridat l'atenció la venda de bitllets DOLPHIN amb rotllos preimpressos per no perdre temps.

El temps amenaçava amb algun plugim, així que hem decidit anar per feina, fent les corresponents i obligades parades en ruta per fotografiar tren en el seu traçat. Durant el camí s'han produït alguns febles plugims que no han passat d'aquí en el recorregut pedestre. Hem parlat de temes SNCF, socials, de muntanya i del projecte de soterrament de l traçat de cremallera per tal que els escursionistes no vegin els STADLERS xD xD xD . Durant el recorregut m'ha trucat abegot per fer-nos saber que ja estava a Queralbs estació.

Arribats a Queralbs hem anat a l'estació per veure a abegot, que ens ha donat el seu peculiar punt de vista de les coses, sempre amb humor. Al poc ha començat una violenta tempesta (66 litres a Sant Pau de Segúries) que hagués fet de les bones si encara fossim d'excursió. La llkum ha fet pampallugues, però el cremallera no s'ha aturat. Hem baixat amb un STADLER en plena tempesta, Marcel s'ha quedat a Queralbs qué és on viu, i a Ribes hem anat a fer uns cafès amb excés. xD xD xD Ha marxat la llum de l'estació però miraculosament el tren funcionava. No sabem com haurà passat la collada de Tosses Romi65, que està tornant a París en aquests moments. :o

La tempesta ens acompanyava a velocitat d'itinerari fins a Manlleu. S'aquí en avall, calma i tranquilitat.

Hem de fer més coses com aquesta.
liniadelRipollés l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 07/08/2005 19:32, en total s’ha editat 1 vegada.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 11/06/2005 23:05

Això és ploure i la resta són futeses!! Mare de Déu!! Tot i que a mi també m'ha enganxat una mica de tempesta a Riudellots de la Selva, de camí de Girona en una horrible 440R simple plena a vessar de turistes a l'aeroport base de RyanAir que no sabien ni fer funcionar un ascensor!

Lamento de veres no haver pujat a fer-vos companyia una estona, tot i que per horaris personals i de Renfe com a molt us podria haver fet companyia fins a Sant Quirze de Besora, doncs no veia clar aprofitar el creuament de Ripoll, i amb els trens següents ja se'm feia massa tard.

Celebro també que la pluja us hagi enganxat ja a Queralbs.

Ara només queda esperar a la propera trobada, que podria ser una cosa tan senzilla com recórrer circularment la C7 en un tren del matí...



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Diumenge 12/06/2005 11:31

Jo no tornaré a explicar l'excursió ja que en Wefer i en trenscat ja ho han explicat tot.
Només volia dir que jo no conexia a cap de vosaltres pero el ferrocaril penso que ha unit un bon grupet.
Espero la proxima excursió, a veure on la anem a fer.
Jo igual que liniadel Ripollès, si repetim una sortida de muntanya+ferrocarril seré un home molt feliç...

res més
Els que vau fer fotos: les penjareu??



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 12/06/2005 12:45

Un breu resum fotogràfic:
Fitxers adjunts
12-ribes-diluvi.jpg
Esperant els trens que ens tornarien a casa. Malgrat el diluvi els trens, van arribar. Interessant el panell informatiu...
12-ribes-diluvi.jpg (32.21 KiB) Visualitzat 7562 cops
11-grup.jpg
El grup. Falten en Trenscat, que estava perdut afotant alguna cosa, i en Wefer... perquè algú havia d'aguantar la càmera.
11-grup.jpg (59.78 KiB) Visualitzat 7546 cops
10-queralbs-cremallera.jpg
La gràcia d'aquest tren: la cremallera.
10-queralbs-cremallera.jpg (79.03 KiB) Visualitzat 7562 cops
9-queralbs-baixada-stadler.jpg
Un creuament a Queralbs
9-queralbs-baixada-stadler.jpg (62.41 KiB) Visualitzat 7533 cops
8-queralbs-baix.jpg
I ja tornem a ser a Queralbs, a punt per dinar i fer un curset de venda de bitllets. La tempesta s'acosta...
8-queralbs-baix.jpg (82.56 KiB) Visualitzat 7537 cops
7-foto-cami-3.jpg
Els fotografiem des de tots els costats
7-foto-cami-3.jpg (86.76 KiB) Visualitzat 7564 cops
6-foto-cami-1.jpg
Ja de baixada, anem parant per fer fotos dels trens que passen
6-foto-cami-1.jpg (96.61 KiB) Visualitzat 7540 cops
5-nuria-final.jpg
Un "petit" túnel a partir d'aquí, i em un moment enllaçaria amb la línia del tren groc. És per pensar-s'ho...
5-nuria-final.jpg (67.53 KiB) Visualitzat 7539 cops
4-nuria-vista.jpg
Arribada a Núria. Preciós.
4-nuria-vista.jpg (78.74 KiB) Visualitzat 7537 cops
3-queralbs-amunt.jpg
Parada a l'estació de Queralbs, mentre esperem un tren descendent. A partir d'aquí, comença la pujada de veritat.
3-queralbs-amunt.jpg (80.75 KiB) Visualitzat 7564 cops
2-ribes-arribada-cremallera.jpg
Pugem al PRECIÓS ;-) Stadler, que ens portarà fins a Núria
2-ribes-arribada-cremallera.jpg (75.22 KiB) Visualitzat 7540 cops
1-ribes-renfe.jpg
Tren amb el que vam arribar, a l'estació de Ribes. De tant llarg, no hi cap a la foto.
1-ribes-renfe.jpg (76.31 KiB) Visualitzat 7541 cops



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 12/06/2005 13:32

Jo simplement lamento no haver pogut anar a aquest viatge. I a més el motiu per al qual ha estat, que no és culpa meva, ja us ho explicaré amb calma quan ens veiem en persona.

Espero que liniadelripolles també em consideri bon company de viatge ;)


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Diumenge 12/06/2005 16:43

bones fotos wefer. Sembla que ti hagis dedicat tota la vida, jeje

L'excursió l'haguessim disfrutat més a un ritme una mica més tranquil, pero el cel tenia incontinència, sort que per una vegada la llei de Murphy ens va deixar arribar fins a Queralbs...



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Diumenge 12/06/2005 18:38

Efectivament, una excursió magnífica :D . I els companys, un plaer ;) .
A més, el temps es va portar i ens va deixar gaudir de tot el camí. La tempesta del final era per demonstrar-nos que el transpirinenc oriental no està tan malament com volem fer creure. Tant els trens ascendents com els descendents van arribar sense problemes a llurs destinacions. El meu, tres minutets de no res a La Tor de Querol, amb la que havia caigut !! I la baixada per la cara nord, sense cap problema remarcable (de fet, un minut d'avanç aquest matí a Austerlitz).
A veure si ara fem la "trans-Stadler". Vaig a mirar mapes i a veure com pot fer-se. Ja anirem parlant-ne. :idea:
PS: wefer, les fotos, magnífiques.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Diumenge 12/06/2005 18:46

Si, SENYOR, bonnniiisssiiimmas fotos, les del sol, solet semblen fetes d'un altre dia :) xD :x , pense-ho que jo en vaig arribar a les 15 hores i el cel ja no hi era .... era negre com boca de llop després de veure petroli xD

Us estic molt agrait de veure aquestes fotos, (wefer i liniadelRipollés), I els demés no portaven maq's? Jo les meves les veureu dintre d'uns dies quan acabi el segón rotllo (hi queden poques)

No será la darrera vegada que m'arrossegui en la vostre companyia ... 8)

M'agradat la sortida, la pluja, els llamps (pense-ho que tot aquests esdeveniments els tenia oblidats ... :'( )

Fins a la propera !!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 12/06/2005 21:30

Bueno, per la meva part no hi ha res més a dir, el dia va ser magnífic, i a més el "senyor temps" ens va portar bé amb nosaltres, almenys no va fer ploure fins que vàrem arribar! Ah, les meves fotos trigaran a arribar, vaig a "la antigua usanza", és a dir, a carret. Tot i això ja demanaré a la botiga de fotos del meu carrer que me les passin a CD.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 12/06/2005 22:45

Hola,

Estupendas fotos, muy bien, en una de estas igual hasta si me dejais os acompaño y todo, jejejeje, a ver lo importante: ¿qué comisteis? ¿calidad suprema? ¿bocatas? ¿menú del día en algun restaurante típico de montaña con cuina catalana? ¿bona cuina? ¿cazasteis algo en el campo? ¿os lo comisteis todo? ¿alguno me echó de menos aunque solo fuese un poquitiiiiiiiin?

:oops:

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

440.132

Entrada Autor: 440.132 » Dilluns 13/06/2005 20:03

Hola a tots.

Com que sempre arribo tard a tots llocs... el dissabte va fotre 3 petardades al costat de l' estació... de agafa't fort i no et deixis anar... jo a casa meu d' ençà que va començar a ploure em vaig quedar sense ADSL :evil: :'(



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dilluns 13/06/2005 20:16

La xarxa que arriba a queralbs es va tallar 3 cops, pero la central del cremallera sembla que va aguantar, com a minim mentre jo era allà.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 30/06/2005 23:48

El senyor Abegot ens ha proporcionat per fi les fotos que va fer... si és que això d'anar amb càmera de carret ja no es porta!!! :D
Bé, moltes gràcies per la feinada d'enviar-nos les fotos ;)
Us en poso algunes:
Fitxers adjunts
trobada-nuria-1.jpg
En wefer i en liniadelripollés en primer terme. D'esquenes a la marxa, en UT596.001 i en Trenscat
trobada-nuria-1.jpg (51.26 KiB) Visualitzat 7496 cops
trobada-nuria-2.jpg
Comença la tempesta a Queralbs
trobada-nuria-2.jpg (60.16 KiB) Visualitzat 7496 cops
trobada-nuria-3.jpg
Ja arriba el tren cap a BCN!!!
trobada-nuria-3.jpg (59.09 KiB) Visualitzat 7496 cops
trobada-nuria-5.jpg
Plou.
trobada-nuria-5.jpg (46.9 KiB) Visualitzat 7496 cops
trobada-nuria-6.jpg
Una foto de final de trobada de bona part del grup. Falten en Marcel i l'Abegot (que feia la foto).
trobada-nuria-6.jpg (66 KiB) Visualitzat 7497 cops
trobada-nuria-7.jpg
Ribes de Freser (RENFE). Esperant el tren per tornar
trobada-nuria-7.jpg (63.69 KiB) Visualitzat 7497 cops



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 01/07/2005 7:11

Gràcies, per posar.les. :oops:



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 01/07/2005 11:47

abegot ha escrit:Gràcies, per posar.les. :oops:
I moltes gràcies per fer-les abegot!! Són molt xules tot i que alguns hem quedat amb unes cares... jeje :x



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 01/07/2005 12:05

Imatge
Hmmm, o m'ho sembla a mi o no sé veure el cap d'aquesta persona de la dreta :?



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”