Cursa dels transports

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Cursa dels transports

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/09/2006 20:17

M'he trobat això a la web de la Universitat de Barcelona:

Link
VOLS PARTICIPAR A LA CURSA DE TRANSPORTS?

El proper 27 de setembre a la tarda, coincidint amb la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura , es durà a terme la cursa dels transports a les facultats de Filosofia i de Geografia i Història. Aquesta activitat consisteix en la realització de diversos recorreguts en mitjans de transport diferents, per tal de comparar el temps que es triga en realitzar-los i els costos associats.

En l'edició d'aquest any, tots els recorreguts tindran com a destinació el nou edifici de les facultats de Filosofia i de Geografia i Història (C/ de Montalegre, 6), i es pot escollir entre 10 itineraris per Barcelona, que sortiran des de cadascuna de les seus de districte, i 8 recorreguts procedents de poblacions de l'àrea metropolitana (l'Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà, Mataró, Sabadell, Granollers, Vilanova i la Geltrú, i Vilafranca del Penedès).

Convidem a tota la comunitat universitària, i especialment als estudiants i el personal de les facultats de Filosofia i de Geografia i Història, a prendre part en aquesta cursa. Els resultats us sorprendran!. Tots els participants rebran com a obsequi una T-10 i estaran convidats a un pica-pica al final de la cursa.

Si voleu participar-hi, adreceu-vos a l' associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), entitat organitzadora de la cursa:

Telèfon: 932 444 970
Fax: 933 011 922
Correu-e: cursa2006@laptp.org
Web: http://www.gencat.net/mediamb/ea/mobili ... na2006.htm | http://www.laptp.org



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 18/09/2006 23:21

Encara em deuen la T-10 de l'any passat :D

Però total, amb una d'una zona no pots anar enlloc, si no es dues zones no s'ho val :P



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 18/09/2006 23:37

Es pot saber per què aquesta menció especial als de Filosofia i als de Geografia i Història? :llengua


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 19/09/2006 8:47

Ja, suposo que perquè és la destinació final, jo tampoc soc d'aquesta facultat, però tothom de la comunitat universitària hi pot participar. Pot ser divertit i tot!



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 19/09/2006 12:03

Tot i que la informació llueix per la seva absència, m'he assabentat que la cursa començarà a les sis del vespre, i que inclou com a mitjans de transport la bicicleta, el cotxe, el transport públic, el taxi i l'autobús de Sant Ferran (una estona peu i l'altra caminant).

Encara m'animaré a fer-ho desde Cornellà amb el meu mitjà de transport favorit: caminant!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 19/09/2006 12:42

Ei! Doncs a mí també m'agrada força caminar molt! igual m'apunto!!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 19/09/2006 12:52

A les 18:00? Potser encara em podria escapar una mica abans de la feina, i participar-hi... des de L'Hospitalet, és l'únic punt d'inici que em quedaria més o menys bé a aquella hora.

Per cert, parlant del cotxe particular, no sé fins a quin punt és bona idea mesclar-lo en una actividad promocionada com a "cursa" :? Té els seus riscos.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 20/09/2006 12:30

Nois, em temo que les "mentes bienpensantes" de LaPTP han descartat les rutes a peu des de fora de BCN perquè se suposa que serà un trajecte poc habitual. Vull creure que això suposa la revisió d'altres combinacions. Per exemple, anar des de la seu del districte de Ciutat Vella fins pl. Universitat en qualsevol mitjà que no sigui a peu no té dret ni tan sols a ésser contemplada com a possibilitat.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/09/2006 12:33

Platanito ha escrit:Nois, em temo que les "mentes bienpensantes" de LaPTP han descartat les rutes a peu des de fora de BCN perquè se suposa que serà un trajecte poc habitual. Vull creure que això suposa la revisió d'altres combinacions. Per exemple, anar des de la seu del districte de Ciutat Vella fins pl. Universitat en qualsevol mitjà que no sigui a peu no té dret ni tan sols a ésser contemplada com a possibilitat.
Doncs des de Hospitalet o Badalona, etc, és ben possible. No ho han pensat molt, no...
Per cert, ahir fent zapping a les notícies de Tele 5 vaig veure que van fer una iniciativa similar a no sé quina ciutat (incloent caminar!), no vaig poder assabentar-me a temps. Algú ho va veure?



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 21/09/2006 18:42

En principi s'inclou el cotxe com a indicador per a demostrar la major o menor efectivitat de la resta de transports sostenibles.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/10/2006 11:14

Resultats de la cursa:

El transport públic és el mitjà més ràpid i sostenible per arribar a les noves facultats de Filosofia i de Geografia i Història

El passat dimecres 27 de setembre es va celebrar la cursa dels transports a les facultats de Filosofia i de Geografia i Història, amb participació de gairebé un centenar de persones.

Aquesta activitat va consistir en la realització de catorze recorreguts des de diferents punts de Barcelona i la seva àrea metropolitana (vegeu el mapa adjunt), que els participants van completar en diferents mitjans de transport (bicicleta, transport públic, taxi, cotxe, motocicleta i a peu), per tal de fer una comparació del temps que es triga en completar-los i els costos associats.


Punts d’origen dels recorreguts de la cursa a Barcelona (punt vermell) i l’àrea metropolitana (marc vermell). El punt d’arribada (facultats de Filosofia i de Geografia i Història, a Montalegre, 6), està marcat amb la fletxa verda.


Els resultats de la cursa demostren que el transport públic és el mitjà més ràpid i respectuós amb el medi ambient per efectuar els desplaçaments fins a les noves facultats, ja que va guanyar quatre de les curses, amb una velocitat mitjana superior a la resta de mitjans, i uns costos entre 4 i 10 vegades inferiors als de la motocicleta o el cotxe.



Per recorreguts, els nou itineraris realitzats a Barcelona mostren que el taxi va ser el més ràpid en tres ocasions, però els més econòmics i respectuosos amb el medi ambient són sempre la bicicleta i el transport públic (vegeu la taula amb el resum de resultats). En canvi, el cotxe i el taxi són els més cars en termes econòmics i ambientals.

Els cinc recorreguts procedents de poblacions de la rodalia de Barcelona (Cornellà, l’Hospitalet, Badalona, Sabadell i Vilanova i la Geltrú), també van tenir al transport públic com a clar guanyador enfront el cotxe, ja que en tres ocasions va ser el mitjà més ràpid, i en tots els casos el més econòmic.

Aquests resultats evidencien que, a més de reduir el consum d’energia i les emissions de contaminants, la utilització del transport públic i la resta de mitjans de transport sostenibles (bicicleta i a peu), són gairebé sempre l’opció més ràpida i econòmica d’arribar a la UB.

La cursa, co-organitzada aquest any per l’Oficina de Seguretat, Salut i Medi Ambient (OSSMA) i l’associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), és una de les accions de promoció de la mobilitat sostenible que es duen a terme amb motiu del trasllat de les facultats de Filosofia i de Geografia i Història.

Al mes de maig ja es va publicar un estudi de mobilitat de les facultats, en què es detallaven els resultats de prop de 700 enquestes dutes a terme al personal i els estudiants. Entre les conclusions obtingudes, destacar que

— el trasllat ha permès alliberar prop de 5.000 m2 d’espais d’aparcament al campus de Diagonal, corresponents als usuaris que es desplaçaven en cotxe;
— la mobilitat dels estudiants i el personal de la UB a les facultats és més sostenible que la del conjunt de Barcelona, ja que un 70% es desplaçava al campus de Diagonal en transport públic i un 11% a peu o en bicicleta;
— gairebé un 90% dels usuaris de les facultats tenien previst desplaçar-se al nou edifici en mitjans de transport sostenibles (transport públic, a peu o en bicicleta);
— el trasllat produeix una disminució del 34% de les emissions de CO2 generades per la mobilitat, passant de 1.400 Tm anuals al campus de Diagonal, a 925 Tm en els desplaçaments al nou edifici.

Els resultats de la cursa i de l’estudi de mobilitat es mostraran properament en una exposició sobre mobilitat sostenible a les noves facultats, per tal que tota la comunitat universitària pugui conèixer els avantatges de desplaçar-se en transport públic, a peu, o en bicicleta.


En el link, trobareu una taula de resultats.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 10/10/2006 11:59

UB ha escrit: El transport públic és el mitjà més ràpid i sostenible per arribar a les noves facultats de Filosofia i de Geografia i Història
El més ràpid d'acord, però no el més sostenible: guanyen la bicicleta i l'anar a peu!

Ho sento, sóc un apòstol dels desplaçaments a peu. La vorera pels vianants, l'asfalt per les bicicletes i els serveis públics, i qui tingui pressa que agafi el bus o el metro.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/10/2006 12:05

És cert...la bici no gasta combustible, i caminar tampoc. Sobre bicis, per l'asfalt, si, però que respectin els semàfors, que em trobo cada cosa de ciclistes que van a la seva... I amb aixòp se m'acut una enquesta, que ara posaré a Transport privat.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 10/10/2006 12:52

metring ha escrit:És cert...la bici no gasta combustible, i caminar tampoc. Sobre bicis, per l'asfalt, si, però que respectin els semàfors, que em trobo cada cosa de ciclistes que van a la seva... I amb aixòp se m'acut una enquesta, que ara posaré a Transport privat.
Pots posar una opció "carril-vianants per als que volen caminar a 6 km/h sense haver de driblar passejants ociosos, passejadors de gossos i grups de quatre persones caminant en paral.lel per voreres de dos metros"?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 17/06/2016 13:37

Disculpeu que revisqui un tema tant antic.
He estat buscant a través del cercador, i es l'únic tema que s'hi assembla per publicar això.

http://el9nou.cat/noticies_o_0/47866/qu ... lera-nuria?

Qui és més ràpid, Jan Margarit o el cremallera de Núria?

última actualització: 16-06-2016 (15:37)
El jove atleta es va marcar el repte d’anar més ràpid que el cremallera de Núria. Va fer un descens de 7,40 quilòmetres i 758 metres de desnivell negatiu i 30 de positiu en un terreny ple de pedres i difícil. Qui guanya?

La resposta


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 17/06/2016 19:04

Me gustaría ver una versión sin cortes.



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dilluns 20/06/2016 18:20

Bona tarda,

Hi ha també la Funimetrada, de la que se´n parla en algun fil. La Funimetrada és una clàssica de les curses d´estiu. Es fa dintre de les Festes Majors de Gelida i consisteix en arribar abans que el funicular.
Servidor, que fins fa poc era runner popular, l´ha feta en 3 ocasions. El recorregut no arriba als 2 km, això en pronunciat pendent i poca, molt poca gent, aconsegueix arribar abans que el Funi.

Salutacions,
MANEL



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”