Viatge a Quillan

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Viatge a Quillan

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 29/07/2005 16:01

Ja que un forumista va preguntar si es podia anar a Quillan en un dia i veient que la resposta es sí, he pensat que ho podríem fer com a trobada.

La Trobada es pot fer de dilluns a dissabte però tenint en compte la disponibilitat de dies de la persona que ha tingut la idea i la meva que m'hi he apuntat, passo a proposar-la pel dilluns 29 d'agost.

Per anar tots junts i degut a que 437.001 és de Tarragona proposo anar amb el Costa Brava, a la tornada podem anar tots en regional tot i que s'hauria de mirar les possibilitats d'estar més estona a França si algú hi té interès.

Quedaria en una cosa així:

Barcelona 7:10 i arribada a Cervera de la Marenda a les 9:45 Preu 15,50€
Cervera de la Marenda 10:28 i arribada a Carcassona a les 12:38
Sortida de Carcassona a les 13:02 i arribada a Quillan a les 13:57
Sortida de Quillan a les 14:04 i arribada a Carcassona a les 15:00
Sortida de Carcassona a les 15:13 i arribada a Narbona a les 15:41
Sortida de Narbona a les 16:05 i arribada a Cervera a les 17:31
Sortida de Cervera a les 18:08 i arribada a Portbou a les 18:12
Sortida de Portbou a les 18:21 i arribada a Barcelona a les 20:55 preu 8,50.
5 minuts després surt un regional que va cap a Tortosa.

Preu anada SNCF 25,70
Preu tornada SNCF una mica més que l'anada per ser fins a Portbou.

Els preus són a tarifa general i no s'hi inclou la possiblitat de descomptes amb carnet jove o altres descomptes, però s'ha de pensar en uns 75€ en total els trens a tarifa general i en uns 60€ les persones titulars de carnet jove o si és a França menors de 25 anys.

No està malament eh, 8 trens en un dia i si algú n'agafa algun més tard 9.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 29/07/2005 19:56

Si no tinc hores extres, en principi puc...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 29/07/2005 21:37

No podré assistir-hi. Ho lamento.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 25/08/2005 13:29

Amunt!

Es recorda a la població civil l'existència d'aquesta proposta d'excursió.

Aprofito l'avinantesa per fer-ne un recopilatori:

Per a l'anada es proposa prendre el tren Costa Brava (370) amb origen Madrid - Chamartín. A Catalunya para a:
04.41 Reus
05.15 Tarragona
05.58 Sant Vicenç de Calders
07.10 Barcelona - Sants
07.37 Granollers - Centre
08.16 Caldes de Malavella
08.35 Girona
08.48 Flaçà
09.08 Figueres
09.26 Llançà
09.35 Portbou
09.45 Cervera

Afegir que en el meu cas NO prendré pas el Costa Brava sinó que pujaré amb un tren regional, i ho faré per dues raons: perquè anar amb el Costa Brava suposa que haig de pagar el triple per un trajecte que a sobre tarda vuit minuts més (comptant-ho des de Girona), i perquè amb el Regional arribo vint-i-cinc minuts abans que em serviran per fer cua a les lentes taquilles de la SNCF i guardar-vos tanda. A més, hi ha dos petits inconvenients que comento més endavant.

Un cop a França, l'anada és una combinació prou senzilla. Es tracta de prendre el TER 76202 Cerbère - Toulouse Matabiau i després el TER 77687 Carcassone - Quillan. Tot plegat molt directe. La relació de les parades i horari la faré properament en un PDF, com quan la rebuda de la TransStadler.

Per a la tornada, comença la diversió. Com que només tenim set minuts d'estada a Quillan, no podem comptar a comprar allí els bitllets, sinó que haurem d'adquirir els dos viatges a Cervera. Atenció, perquè a sobre el tren de Carcassona a Narbona és un Corail amb "reserva recomanada". Si no es pren aquest tren, ens trobem amb una espera de 90 minuts a Carcassona a més de poder comptar només amb el Corail de Vintmille per passar la frontera. Ai.

A més, per acabar-ho d'adobar, per anar de Quillan a Portbou calen agafar quatre trens, per la qual cosa no es pot fer la reserva en línia de la tornada, doncs l'aplicatiu d'Internet només fa combinacions amb dos transbords com a màxim. Com a molt lluny, es pot fer la comanda fins a Cervera.

Més coses: per tornar a Espanya hi ha tres trens possibles: un TER a les sis de la tarda, el Corail de Vintmille de les vuit del vespre (i que té un enllaç de 20 minuts amb l'últim tren de Portbou), i el Talgo III que ens pot dur fins a Barcelona directament a preu d'or. Jo em decantaria pel TER, per la qual cosa resulta imprescindible prendre el Corail de Carcassona. És a dir, que suggereixo prendre els trens TER 77688 Quillan - Carcassone, Corail 4661 Bordeaux - Marseille, TER 76119 Narbonne - Cerbère i finalment el també TER 76121 Perpignan - Portbou. Arribant-hi a les 18.12 com té previst el regional francès, es té el temps justíssim pel Regional 05818 que en surt a les 18.21 hores. Si no, caldrà esperar al 05820 que surt una hora més tard, amb la qual cosa podríem veure la sortida del Costa Brava pocs minuts abans d'aquest segon regional.

Hmmm, tot això ha quedat bastant enredat. Potser que em dediqui a fer el PDF que es veuran les coses més clares (espero).



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 25/08/2005 16:19

Voilà. Escenaris de viatge possibles per l'excursió de Quillan. Només a concretar dues coses no incloses al PDF:

1] Recordar que el primer dels dos trens entre Carcassona i Narbona (el que no para a Lézignan) és un tren amb reserva recomanada.

2] No s'inclou com a escenari viable el Talgo III. Podeu trobar el seu horari aquí.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dijous 25/08/2005 20:37

Viatge a Quillan
-----------------
Sortida de Pºde Gràcia a les 6,55
Arribada a Cervera de la Marenda a les 9,20 - fer bitllets fins a Quillan i tornada
---
Sortida de Cerbère a les !0,28
Arribada a Quillan a les 13,57
----
Sortida de Quillan a les 14,04 - tren TER 77688
Arribada a Carcassone a les 15,00 i enllaç amb el .... aqui me he perdut

( Més coses: per tornar a Espanya hi ha tres trens possibles: un TER a les sis de la tarda, el Corail de Vintmille de les vuit del vespre (i que té un enllaç de 20 minuts amb l'últim tren de Portbou), i el Talgo III que ens pot dur fins a Barcelona directament a preu d'or. Jo em decantaria pel TER, per la qual cosa resulta imprescindible prendre el Corail de Carcassona. És a dir, que suggereixo prendre els trens TER 77688 Quillan - Carcassone, Corail 4661 Bordeaux - Marseille, TER 76119 Narbonne - Cerbère i finalment el també TER 76121 Perpignan - Portbou. Arribant-hi a les 18.12 com té previst el regional francès, es té el temps justíssim pel Regional 05818 que en surt a les 18.21 hores. Si no, caldrà esperar al 05820 que surt una hora més tard, amb la qual cosa podríem veure la sortida del Costa Brava pocs minuts abans d'aquest segon regional.)
:'(



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 25/08/2005 20:52

Som-hi. Des de Carcassona podem prendre dos trens que ens duguin a Narbona en el viatge de tornada. Un surt a les 15.13 i té reserva recomanada, que no sé quines implicacions tindrà. Suposo que no hi haurà problema per prendre'l, però per si les mosques he construit una segona possibilitat.

Supòsit a: podem prendre aquest Corail. Arribem a Narbona a les 15.41 i des d'allí hem de fer una combinació amb dos trens per anar fins a Portbou, doncs ens trobem amb un Narbona - Cervera i un Perpinyà - Portbou. Podem transbordar a qualsevol estació entre Perpinyà i Cervera, a mi personalment em faria gràcia fer-ho en una intermitja perquè tant Perpinyà com Cervera les tinc ja bastant vistes. Arribaríem a Portbou a les 18.12, amb 7 minuts per un regional o una hora d'espera si se'ns escapés.

Supòsit b: per la raó que sigui (retard del tren de Quillan o sobreocupació del Corail), ens quedem a Carcassona. Hem d'agafar aleshores un TER que hi passa a les 16.30, arribant a Narbona a les 17.03. Aleshores toca creuar els dits perquè el Corail de Metz (i no de Vintmille com deia erròniament abans) vingui a l'hora, o que els controleurs de la SNCF facin la vista grossa i ens deixin passar la forntera amb el Talgo. Aquest Corail té 20 minuts de marge per enllaçar amb un regional a Portbou, amb la particularitat que si es perd aquest enllaç hem begut oli: és l'últim tren de Renfe.

Si hi ha alguna cosa del PDF qe no veieu clara, digueu-m'ho que en faré una nova versió més intuïtiva.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dijous 25/08/2005 21:00

entfe0001 escriu, entre altres coses:

"amb la particularitat que si es perd aquest enllaç hem begut oli: és l'últim tren de Renfe."

Es pot dormir a l'estació de PortBou?



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dijous 25/08/2005 21:17

ho sento pero no podre venir. jo treballo. Un altre dia serà, tot i que sembla una bona dosi de tren via intrabenosa...jejeje



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 25/08/2005 21:47

Independentment de tot això, és molt probable que servidor només pugui fer el servei de "acompanyament de la tornada", entre Portbou i Barcelona, ja que no he aconseguit, de moment, autorització (i aquesta ha de ser oficial) per poder passar a l'altra banda de la frontera.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 27/08/2005 0:51

Se m´acut que...

a)on menjarem?

b)parleu francès?

c)si perdem el darrer enllaç...el dimarts treballo, de tarda, però treballo.

d)és operació tornada de tota Europa...

e)teniu ja els bitllets?



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 27/08/2005 11:54

UT596001 ha escrit:Independentment de tot això, és molt probable que servidor només pugui fer el servei de "acompanyament de la tornada", entre Portbou i Barcelona .
Moi aussi, que (la traducció) vol dir, que jo m'apunto a aquesta sol.lució.

Nois, crec que no tinc l'energía necessaria per aguantar aquest macro-viatge.. . Perdoneu, m'havia fet moltes il.lusions per fer-ho.

8) :'( Però, un sap fins on pot arribar i no vol ser una remora, per ningú.

UT596001, quin tren agafarás per anar-hi plegats? (Si tu ho vols?)

Tinc un Regional a les 15,25 de Passig de Gràcia i arriba a PorBou sobre les 17, 20 hores, .... aquesta darrera hora no la tinc molt clara.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 27/08/2005 13:14

437.001 ha escrit:Se m´acut que...

a)on menjarem?

b)parleu francès?

c)si perdem el darrer enllaç...el dimarts treballo, de tarda, però treballo.

d)és operació tornada de tota Europa...

e)teniu ja els bitllets?
a) Tenim el temps comptadíssim. L'única possibilitat que veig és adquirir algunes viandes per emportar a Carcassona abans de prendre el tren de Quillan (22 minuts d'espera pel transbord). Però no conec ni l'estació ni, encara menys, la zona. Altament recomanat dur quelcom de casa (jo així ho faré).

b) Un peu. Amb una mica de paciència em faig entendre. En Serre, tot i així, té millor francès que el meu. Ens en sortirem ;)

c) Perdrem l'últim enllaç si venen tard tant el Corail com el Talgo. És un risc, per això voldria considerar prendre el tren amb reserva recomanada tant si com no.

d) Se suposa que el dilluns la major part de la gent ja haurà tornat. En tot cas, si trobem aglomeracions serà al pas de la frontera: aquest Corail amb reserva recomanada tan famós té un trajecte intern i no excessivament llarg.

e) No. L'aplicatiu en línia de la SNCF només deixa reservar per Internet combinacions que requereixin, com a màxim, dos transbords. Per a la tornada en necessitem imperiosament tres :( Com a molt, puc fer la reserva d'anada i tornada a Cerbère. Després caldria resoldre el Cerbère - Portbou. En tot cas, tornaré a forçar la màquina a veure si me'n surto. En tot cas, recordo que jo arribaré abans a Cervera doncs pujaré amb el tren regional, així que tindré un cert temps d'avantatge. Entre altres coses, us guardaré la tanda ;)

Abegot: nosaltres arribarem a Portbou o bé a les 18.12 o bé a les 20.11, doncs no tenim altres opcions. El regional que tu esmentes arriba a Portbou a les 17.51, i suposo que serà el mateix que farà la tornada a les 18.21 hores. Si voleu, us enviarem un SMS per confirmar-vos la nostra hora d'arribada tan bont punt estiguem en condicions d'assegurar-la.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 27/08/2005 14:21

entfe escrigué:

" Abegot: nosaltres arribarem a Portbou o bé a les 18.12 o bé a les 20.11, doncs no tenim altres opcions. El regional que tu esmentes arriba a Portbou a les 17.51, i suposo que serà el mateix que farà la tornada a les 18.21 hores. Si voleu, us enviarem un SMS per confirmar-vos la nostra hora d'arribada tan bont punt estiguem en condicions d'assegurar-la. "

No us preocupeu, nosaltres ja estarem en ruta i us esperem.
:oops:

Lo que m'interesa és saber quans tornaran de Quillan .... :o xD ;) :D

per prepararvos un petit berenar (liquit) :)



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 27/08/2005 15:48

@Abegot: em sembla bé agafar el tren que tu esmentes per pujar a Portbou, que surt a les 15.20 de Sants.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 27/08/2005 16:24

Fas bé de preguntar quanta gent serem, perquè jo tampoc n'estic segur. Em sembla que serem 437.001, josep_serre i un servidor, entfe001. No sé si me'n deixo algun.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 27/08/2005 17:10

Jo no us podré acompanyar perquè estaré fent de les meves per terres franceses també, però no precisament a la vora de Quillan.

El que sí que us puc dir és que a la vora de l'estació de Carcassone no hi ha cap supermercat, tot i que hi ha algun restaurant i un McDonals. Així doncs, com no porteu viandes de casa, malament rai...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 27/08/2005 19:50

UT596001 ha escrit:@Abegot: em sembla bé agafar el tren que tu esmentes per pujar a Portbou, que surt a les 15.20 de Sants.
Ens coneixem personalment? Acostumo a viatjar al primer vagó al sentit de

la marxa.., pujare al tren a Passeig de Gràcia.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 27/08/2005 19:56

Nengs...sé que és una mica massoca, però jo m´he pillat un bitllet de Talgo Narbona-Tarragona...per si les mosques. Potser ni el faig servir.

A l´estació de Perpinyà hi ha un bar en condicions on menjar bocates (pa banyat, molt bo per sortir del pas). Carcassona és capital de província, així que suposo que alguna cosa hi deu haver, més si tenim en compte que és una de les ciutats més turístiques de França (i la més turística del Llenguadoc, juntament amb Nimes).
A Quillan...glups, és petit i no ho sé. La comarca del Quercorb no està pas més poblada que la Cerdanya.

Se m´acut que a Llimós, Alet, Coisà-Montasels o Esperasà (que són una mica més turístics, segurament hi hagi quelcom més per mastegar que a Quillan, però...ni he estat mai al Rasès, ni al Quercorb, o sigui que...

Lo del francès ho deia per si de cas, jo parlo francès gairebé tan bé com el català. Pas de chance de se perdre avec moi, donc.

Si no es perd cap tren, proposo que l´estació de transbord sigui Elna (bifurcació cap al Voló, possiblilitat de veure trens de mercaderies).
A més, Elna té una bonica catedral...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 27/08/2005 19:58

Altra solució per menjar...Cervera de la Marenda.



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”