Conflicte entre AENA i els controladors aeris

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Conflicte entre AENA i els controladors aeris

Entrada Autor: Guigui » Dijous 04/02/2010 1:01

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021

3/2/2010 19:00 h CONFLICTE EN EL NOU CONVENI

AENA trenca les negociacions amb els controladors aeris

• L'OCU demana a Foment que actuï per evitar una vaga per Setmana Santa

EFE
MADRID


El president d'AENA, Juan Ignacio Lema, ha anunciat avui que es donen per "trencades" les negociacions amb els controladors aeris per arribar a algun tipus d'acord en l'elaboració d'un nou conveni.

Lema ha indicat, en una roda de premsa: "No tenim més remei que donar-les per trencades davant el bloqueig que ha realitzat el sindicat de controladors en les converses que estem mantenint des de l'11 de gener".

Cap petició acceptada

"No hem pogut acceptar cap de les peticions que han fet perquè no complien cap dels objectius marcats per aquesta direcció", ha afirmat Lema, que ha destacat que mentre es vol flexibilitzar el treball i portar les despeses a un nivell europeu, els controladors han sol·licitat un augment de salari.

La petició que han fet els controladors, i que és "inviable", suposa passar d'una massa salarial actual de 780 milions d'euros als 910 milions d'euros el 2012.

Vaga encoberta

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha afirmat que el Ministeri de Foment ha d'actuar amb mesures coactives i executives per evitar que els controladors aeris portin a terme una vaga encoberta durant les vacances de Setmana Santa.

La portaveu de l'OCU, Ileana Izverniceanu, ha considerat que aquesta situació és un déjà vu. "Quan al col·lectiu privilegiat de controladors aeris no li surten les coses com volen, no utilitzen el dret de vaga, sinó que es decanten per la vaga encoberta", ha dit.

"Foment ha d'actuar, dins de la llei, amb mesures coactives i executives, per defensar el passatger que ha comprat un bitllet", ha indicat, i ha afegit que "no hi pot tornar a haver problemes aquestes vacances, ja que paguen els plats trencats els passatgers".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 05/02/2010 21:18

Doncs la resposta a això, que passava ahir, ha estat rapidíssima i contundent. El Govern ha aprovat un Reial Decret (que requreix convalidació del Congrés) per treure-li als controladors la navegació aèria i que torni a mans d'AENA, com era abans de 1999, a més de retallar el màxim d'hores extres de 600, com fins ara, a 80 hores anuals.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/02/2010 22:28




Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 10:14

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _87532.php

Blanco anuncia que els bitllets d'avió seran més barats amb el decret que afecta als controladors aeris

Assegura que les taxes es rebaixaran un 17% en dos anys

ACN
Congrés dels Diputats
Ult. Act. 11/02/2010 10:04


El ministre de Foment, José Blanco, ha anunciat aquest dijous al Congrés que el decret llei que va entrar en vigor el divendres passat en relació als controladors aeris permetrà rebaixar les taxes de navegació un 17% en dos anys, concretament un 8% el 2011 i un 7% el 2012.

Durant l'exposició inicial per debatre la convalidació del reial decret, ha dit que amb d'aquesta manera les taxes es situaran en la mitjana dels cinc països europeus amb més tràfic aeri. Ha destacat que la mesura "suposarà un estalvi anual de 120 milions d'euros, que sens dubte tindran una repercussió directa en les companyies aèries i el cost dels bitllets que paguen els ciutadans".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/04/2010 18:39

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/04 ... _94830.php

El Senat aprova la llei que acabarà amb els privilegis dels controladors aeris

La votació ha sortit endavant amb 133 vots a favor, dos contra i 120 abstencions, les del Partit Popular

Agències
Senat
Ult. Act. 14/04/2010 17:39


El ple de Senat ha aprovat el projecte de llei que regula l'organització del treball dels controladors aeris i que endarrereix l'edat de la seva jubilació dels 52 als 57 anys.

La votació ha sortit endavant amb 133 vots a favor, dos contra i 120 abstencions, les del Partit Popular.

El projecte de llei havia estat avalat pel Congrés dels diputats el 24 de març passat, un mes després que la cambra baixa convalidés el Decret Llei urgent que el govern va aprovar a començament de febrer.

El ministre de Foment, José Blanco, ha destacat que és la primera vegada que es regulen els serveis de trànsit aeri a l'Estat i que deixarà d'haver vagues de zel encobertes, fins ara possibles perquè no estava garantida per llei la continuïtat del servei.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 15/07/2010 22:40

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... aeris.html

Retards a l'aeroport de Barcelona per l'absència de vuit controladors aeris

Aena creu que és una“mesura de pressió”per la negociació del conveni col·lectiu

15/07/10 21:46 - El Prat de Llobregat - ACN

L'absència de vuit controladors aeris al Centre de Control de Barcelona ha provocat retards de 40 minuts a la majoria de vols previstos aquest dijous a la tarda a l'aeroport de Barcelona.

En total, s'han vist afectades unes 400 operacions a l'aeroport del Prat, entre aterratges i enlairaments, i indirectament, també s'han vist alterats nombrosos vols que passaven per l'espai aeri català amb altres destinacions de la Mediterrània.

Segons ha denunciat Aena, dels 28 controladors que havien de treballar aquesta tarda al Centre de Control de Barcelona només 20 s'han presentat al seu lloc de feina i els 8 controladors absents han comunicat la baixa aquest mateix matí “sense temps material per substituir-los”.

Davant d'aquesta situació, Aena s'ha vist obligada a imposar regulacions al trànsit aeri que estan provocant “importants demores” i perjudicis als passatgers.

Aena considera que els controladors aeris mantenen així la seva estratègia d'utilitzar les baixes com una “mesura de pressió”durant el procés obert de negociació del conveni col·lectiu.

“A pesar de la renovació dels òrgans directius del sindicat de controladors i de la predisposició al diàleg mostrada per la nova junta directiva en la seva reunió amb el president d'Aena, l'absentisme continua disparat aquest mes de juliol”, ha lamentat l'empresa que controla la navegació aèria de l'Estat.

“Només aquest dijous es comptabilitzen 51 baixes al Centre de Control de Barcelona, un 18,5% de la plantilla”, ha puntualitzat Aena.

Igualment, des de la companyia es nega que la multiplicació de les baixes pugui atribuir-se a un empitjorament de les condicions laborals dels controladors, “que enguany treballaran menys hores que l'any passat”.

En el cas del Centre de Control de Barcelona, segons Aena, els controladors han treballat un 10,5 % menys aquest mes de juny en comparació amb el juny de 2009 i, tant sols, s'han produït dos serveis obligatoris. A més, s'han respectat “escrupolosament” els temps de descans establerts a la llei: 25% de jornada diürna, 33% de jornada nocturna, 12 hores entre torns, 6 dies lliures al mes com a mínim i un màxim de 200 hores de feina al mes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/07/2010 22:31

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... elona.html

La baixa de 18 controladors aeris dificultarà les operacions d'aquest diumenge a l'aeroport de Barcelona

Aena denuncia que es tracta d'una “mesura de pressió” per la negociació del conveni col·lectiu

16/07/10 22:19 - PRAT DEL LLOBREGAT - ACN

La baixa de 18 controladors aeris dificultarà les operacions i, presumiblement, provocarà retards aquest diumenge als vols amb sortida o arribada a l'aeroport de Barcelona.

Segons ha denunciat Aena, el número creixent de baixes entre els controladors del centre de control de Barcelona complicaran aquest cap de setmana el trànsit aeri a tota la Mediterrània. La coincidència amb el canvi de quinzena i en plena temporada turística pot provocar demores que poden arribar a les 4 hores.

Aquest divendres a la nit, 7 dels 18 controladors no aniran a treballar per baixa mèdica i la situació serà “especialment greu” el diumenge quan, al torn del matí, que comença a les 7.30 hores, no aniran a treballar 18 controladors, un terç de la plantilla.

Per mirar de pal·liar aquest inconvenient, Aena ha establert serveis obligatoris a un total de set controladors aeris que haurien d'ajudar a suavitzar la gran incidència d'aquest alt absentisme.

L'empresa de gestió aeroportuària lamenta l'actitud dels controladors i considera que continuen utilitzant l'absentisme laboral com una “mesura de pressió” durant la negociació del conveni col·lectiu. De fet, Aena ha assegurat que el serveis d'inspecció de la Seguretat Social estan investigant cadascuna d'aquestes baixes.

La USCA es defensa

La Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA) nega totes aquestes acusacions i reitera que hi ha una “relació directa” entre les baixes produïdes i les condicions en les que s'està prestant el servei, com ara jornades mensuals de 30 dies de feina, asseguren.

Segons va denunciar la USCA a finals del mes passat, Aena incompleix les condicions, la seguretat i imposa torns abusius, un fet que ha portat el sindicat a denunciar Aena a la inspecció de treball, a l'Organització Internacional de l'Aviació Civil i a Eurocontrol.

Pel sindicat, les baixes es deuen a l'estrès acumulat per la plantilla, que assegura que pateix episodis d'ansietat i símptomes típics com vòmits o afonies.

Aena reitera que les baixes “de cap manera” poden atribuir-se a un empitjorament de les condicions laborals perquè aquest any treballaran menys hores que l'any passat, diu, i assevera que es respecten “escrupolosament” els temps de descans establerts a la llei.

Paral·lelament, la USCA denuncia la “incertesa” que hi ha sobre els dies de treball, les vacances, la reducció dels temps de descans, la campanya de desprestigi i els impediments per reconèixer el dret a la reducció de jornada haurien acabat afectant la plantilla, que ha patit arítmia, ansietat, pujades d'adrenalina i depressió, afirma la Unió Sindical de Controladors Aeris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/07/2010 16:03

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -vols.html

Els controladors provoquen retards en desenes de vols

Gairebé la meitat de la plantilla del Prat, de baixa per suposats problemes de salut
El sindicat de controladors nega l'existència d'una vaga encoberta però la Seguretat Social obre investigació


19/07/10 02:00 - barcelona - Redacció

Un centenar de vols programats als aeroports de Catalunya, les Balears i el País Valencià van registrar ahir retards de més de 20 minuts, com a mitjana, a causa de l'absentisme laboral de 28 controladors del centre de control de Barcelona, d'un total de 61 que havien de cobrir el torn de matí d'ahir, diumenge, segons va informar Aena. L'autoritat aeroportuària va informar que 24 dels controladors absents van al·legar raons mèdiques, i en la majoria dels casos es va comunicar l'absència sense prou antelació per buscar substituts.

L'aeroport del Prat registrava fins a primera hora de la tarda una mitjana de retards de 28 minuts en el gairebé mig centenar de vols afectats, mentre que Girona i Reus van operar durant tot el dia en una situació de pràctica normalitat, segons AENA.

L'aeroport de l'Altet (Alacant) va ser el més afectat per la falta de controladors, amb retards de fins a 90 minuts en 21 dels 262 vols programats, mentre que l'aeroport de Son Sant Joan (Palma) va registrar retards en 11 vols, deu dels quals eren internacionals, i l'aeroport de València va registrar una mitjana de retard de mitja hora.

Els serveis d'inspecció de la Seguretat Social estan investigant cada una de les baixes produïdes a l'aeroport de Barcelona i Aena ha anunciat que s'adoptaran “totes les mesures que la llei preveu” per a aquests casos.

La Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA) ha negat que les baixes de personal siguin a causa de consignes sindicals que persegueixin pressionar les negociacions del segon conveni col·lectiu. Els controladors creuen que els retards tenen com a causa la falta de plantilla.

LA XIFRA
28 controladors van faltar ahir al seu lloc de treball a l'aeroport del Prat, d'un total de 61 controladors convocats.

Blanco posarà el cas en mans de la fiscalia

El ministre de Foment, José Blanco, va anunciar ahir la seva decisió de traslladar a la fiscalia les incidències en els aeroports causades per l'absentisme laboral dels controladors aeris. El ministre de Foment va indicar que el fet que tants controladors estiguin de baixa laboral per suposada malaltia de manera simultània sembla respondre a una consigna per pressionar l'administració en la negociació del conveni col·lectiu del sector.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 20/07/2010 10:11

Guigui ha escrit:Pel sindicat, les baixes es deuen a l'estrès acumulat per la plantilla, que assegura que pateix episodis d'ansietat i símptomes típics com vòmits o afonies
Doncs com no sigui a causa dels "fiestons" que potser es munten a les seves mansions amb els calers que guanyen...

Estic ben segur que a l'atur hi ha molta gent, tant o més capaç que ells, que estaria encantada de fer de controlador aeri per una quarta part del que cobren aquests individus de salut tant fràgil.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/07/2010 10:23

Que hagués passat això l'hivern, amb l'excusa de la grip A, encara, però ara...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 20/07/2010 10:36

Sembla que el govern espanyol, per una vegada, està actuant correctament en aquest cas. De El País:
El País ha escrit: El Gobierno habilitará a controladores militares para suplir a los civiles en "situaciones excepcionales"
José Blanco asegura que la decisión se tomó ayer en una reunión con Zapatero y Chacón

El ministro de Fomento, José Blanco, ha anunciado hoy en la SER las "medidas alternativas" que tomará su departamento si se agravara el conflicto con los controladores aéreos. Según Blanco, el Ejecutivo va a habilitar a los controladores militares para que en "situaciones excepcionales" complementen el trabajo de los civiles. La decisión se tomó ayer en una reunión con el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero y la ministra de Defensa, Carmen Chacón, ha añadido.

Para que el personal de Defensa pueda ocupar puestos de trabajo en los aeropuertos civiles, el ministro ha explicado que se requiere una orden del presidente. "Vamos a proceder ya a tener modus operandi alternativos porque la determinación es clara: tenemos que garantizar el tráfico aéreo", se ha justificado el titular de Fomento.

Sobre la situación que hoy se vive en los aeropuertos, Blanco ha informado que el 32% de los trabajadores del centro de Gavá en Barcelona seguían hoy de baja. Ayer, el 36% de ellos no acudió a su puesto por razones médicas. Según ha concretado AENA, estaba previsto que esta mañana trabajaran 53 personas, pero que tras el cambio de turno han faltado un total de trece, con lo que hay 40 operativos. Pese a ello, de momento los aviones operan con normalidad y no se registran retrasos destacados, pero las mismas fuentes añaden que habrá que esperar a horas en las que hay mayor número de vuelos programados para ver las consecuencias que tiene.

Según ha admitido el ministro, las causas que aducen para no acudir a trabajar de estrés, ansiedad o depresión son situaciones "incompatibles" con las condiciones que deben reunir para ejercer su labor. Por este motivo, ha amenazado con que si estos motivos se reiteran, "probablemente" habrá que cambiar el tipo de pruebas que se realizan para acceder al puesto ya que, ante las reiteradas ausencias, AENA puede estar contando ahora con "personas que no están capacitadas para desempeñar ese trabajo". También ha advertido de que si la investigación de la Seguridad Social confirma que las bajas no fueron justificadas "puede haber despidos".

El pasado mes de febrero, el secretario de Estado de Defensa, Constantino Méndez, recordó que la ley prevé la intervención de controladores militares en determinadas situaciones para garantizar la seguridad en la navegación aérea. En enero, la asociación de controladores aéreos militares se ofreció a suplir a los controladores civiles en caso de nuevo caos aéreo.

Fomento vive estos días un conflicto con los controladores, cuyas bajas médicas se han disparado en los últimos meses, coincidiendo con la entrada en vigor del decreto ley que cambió sustancialmente sus condiciones de trabajo y la negociación del convenio. El ministerio atribuye esta situación, que ha generado retrasos en los vuelos durante las últimas jornadas, a una huelga encubierta, mientras que el sindicato de mayoritario lo atribuye al estrés y la presión que supone la nueva norma. Además, achacan las demoras a la mala organización de sus turnos y advierten de que, si la situación no cambia, lo que queda de verano será "más complicado" que hasta ahora.

La seguridad social está investigando las bajas, que ayer volvieron a provocar retrasos en los aeropuertos.
http://www.elpais.com/articulo/economia ... ueco_2/Tes



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 20/07/2010 11:09

Me n'alegro moltíssim! Però que molt! (I és que dijous he d'agafar dos avions per culpa del pont aeri)

Començava a pensar que era gafe, i és que els dos cops que he anat en avió hi ha hagut problemes amb els controladors aeris, si no sera una vaga a França, havien de ser les baixes a l'Estat Espanyol.

Trobo que internacionalment, això comença a sortir de mare. No només aquí, hi han vagues cada dos dies arreu del món, i es dediquen a espatllar els plans a la gent que viatja en un servei que, sent tan car com ho és en comparació en mitjans competidors com ara l'alta velocitat, no assegura mai el fet de no patir retards.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/07/2010 12:49

http://www.vilaweb.cat/noticia/3756755/ ... uropa.html

La manca de controladors s'estén a l'estat francès i complica els vols cap al nord d'Europa

Una vintena d'operacions cancel·lades i retards importants a l'aeroport del Prat

Una vaga de controladors aeris de l'estat francès s'ha afegit avui a l'absència de controladors de l'aeroport del Prat, que des de dissabte complica el transit aeri en la majoria del país. Els més afectats són ara per ara els vols amb destinació al centre i el nord d'Europa. Segons que informa AENA, s'han cancel·lat vint-i-sis vols que enllacen l'aeroport del Prat amb París i Tolosa, mentre que els d'Amsterdam, Milà i Londres acumulen retards importants, d'entre una i tres hores. A l'aeroport de Son Sant Joan de Palma se n'ha cancel·lat un a primera hora del matí i al de Reus dos més.

Avui no han anat a treballar tretze dels seixanta-un controladors de la torre de control de Gavà, l'encarregada de gestionar el trànsit aeri de la majoria d'aeroports del país. AENA diu que ha reforçat la plantilla amb serveis de guàrdia.

S'agreuja el conflicte entre controladors aeris i AENA

Les baixes de controladors aeris que aquests darrers dies han esta motiu de retards als aeroports de la majoria del país continuen movent polèmica. El Ministeri de Foment considera que les baixes són una vaga encoberta que coincideix amb l'entrada en vigor del decret llei que endureix les condicions laborals dels controladors. Tant és així que el ministre José Blanco ha encarregat un dictamen sobre les baixes a la seguretat social i ha amenaçat de portar els controladors a la fiscalia. Blanco va anunciar que els controladors aeris militars substituirien els controladors civils que fessin baixa.

Els controladors militars consideren 'absolutament incorrecte' que els incorporin a les torres de control civils sense un període d'adaptació al centre d'operacions.

L'organisme de gestió aeroportuària assegura que és una vaga i diu que la seguretat social investigarà cada cas, però el sindicat dels controladors, la USCA, atribueix les baixes a l'estrès i a la pressió de la feina dels controladors d’ençà que vigeix la nova llei.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 21/07/2010 23:16

Lluita1714 ha escrit:Començava a pensar que era gafe, i és que els dos cops que he anat en avió hi ha hagut problemes amb els controladors aeris, si no sera una vaga a França, havien de ser les baixes a l'Estat Espanyol.
Doncs al final segurament seran les dues a la vegada: vaga frabcesa i controladors espanyols "malalts".
Avisa quan tornaràs a agafar un avió, més que res per no fer una reserva per aquell mateix dia :riure

(És conya. Em sap greu que tinguis tanta mala sort)



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 22/07/2010 0:54

Guigui ha escrit:Segons que informa AENA, s'han cancel·lat vint-i-sis vols que enllacen l'aeroport del Prat amb París i Tolosa, [...]
Hi ha vols directes entre Barcelona i Tolosa?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/07/2010 15:09

Sí, ja fa uns quants anys.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 22/07/2010 17:05

Caram, no imaginava que hi pogués haver gaire demanda per tants "pocs" kilòmetres. De ben segur que la connexió en AV entre Barcelona i Perpinyà farà trontollar aquestes línies aèries si es fan serveis directes entre Barcelona i Tolosa.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 22/07/2010 22:59

Con esta crisis que estamos sufriendo no se les ocurre nada mejor a nuestros queridos controladores que perjudicar al sector turístico de este país, uno de los principales motores de nuestra economía. ¿Acaso ellos no deben apretarse el cinturón como estamos haciendo?


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 22/07/2010 23:12

Al govern no li hauria de tremolar el pols per fer el mateix que va fer Ronald Reagan el 1981 davant d'una vaga de 13.000 controladors aeris: els va amenaçar que si no abandonaven la vaga, els faria fora, i així ho va fer: va acomiadar vora 12000 controladors de cop, i mentre es va fer el procés per a contractar-ne de nous, els controladors militars es van fer càrrec de la navegació.



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 22/07/2010 23:41

Antidemocràtic però efectiu :mani :disparos


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”