Notícies ascensors inclinats de Catalunya

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Nou ascensor al Carmel

Entrada Autor: metring » Divendres 08/10/2010 8:50

http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... inardo.pdf (pàgina 3):

Un ascensor inclinat uneix els carrers Murtra i Santuari

Els veïns del Carmel ja no hauran
de patir el desnivell del carrer
Alguer,entre Murtra i Santuari.
Aquest mes entra en funcionament
un ascensor inclinat que fa més
accessible la zona

Thais Gutiérrez

Aquest mes d’octubre s’inaugura
el nou ascensor
inclinat al carrer Alguer, entre
els carrers Murtra i Santuari,
un equipament que facilitarà
molt la vida dels veïns
i veïnes i l’accessibilitat de la
zona i que ha estat marcada
des de sempre pels seus forts
desnivells. Aquest ascensor
inclinat és dels primers d’aquestes
característiques que
l’Ajuntament ha instal·lat a la
ciutat i connecta el carrer
Murtra amb el carrer del
Santuari en els dos sentits de
la marxa. L’ascensor té capacitat
per a deu persones i disposa
d’aire condicionat. A
més, la cabina incorpora un
intèrfon per comunicar-se
amb el sistema permanent de
rescat de 24 hores en cas que
hi hagués alguna emergència,
i també té un sistema de càmeres
de vigilància. Està situat
a la part sud del solar, al
costat de l’edifici del centre
d’atenció primària (CAP) i
molt a prop de la Biblioteca El
Carmel-Juan Marsé.
Així aquest nou equipament
millorarà molt l’accessibilitat
dels usuaris d’aquests dos centres
vitals de la vida del Carmel,
perquè l’ascensor es converteix
en l’accés principal al
CAP i a la biblioteca des del
carrer del Santuari.
L’ascensor inclinat fa un recorregut
d’una seixantena demetres,
per salvar el desnivell
existent entre els carrers Murtra
i Santuari, que és de trenta
metres. Té tres parades intermèdies
que són opcionals i
que donen accés, a través de
rampes, a totes les edificacions
situades al carrer Alguer.
La intervenció preveu també
l’ordenació de tot l’àmbit resultant,
generant nous espais
a les entrades dels edificis i
evitant racons. Aquests espais
estan dotats de mobiliari
urbà nou com bancs, cadires
o papereres. D’altra banda,
s’han soterrat les línies de
serveis que existien i s’ha renovat
l’enllumenat amb la incorporació
de lluminàries a
les baranes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/10/2010 9:42

metring ha escrit:la marxa. L’ascensor té capacitat per a deu persones i disposa d’aire condicionat.
La gent no pot aguantar dos minuts de calor, que s'hagin de gastar els diners de tots nosaltres en instal·lar una màquina de malbaratar energia a l'ascensor? Què hi diuen els ecoloxistes de l'Ajuntament?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Divendres 08/10/2010 17:03

10 persones en aquell ascensor en ple estiu pot ser mortal, totalment a favor de que l'hagin posat, que després si no n'hi ha ens queixem i si n'hi ha també :nose



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 08/01/2011 11:49

MILLORA DE L'ACCESSIBILITAT A horta

El Guinardó ultima el tram més llarg d'ascensors inclinats de BCN

L'obra costa tres milions d'euros i pretén unir la ciutat amb els Tres Turons

El carrer del Telègraf salva 50 metres amb dos elevadors i unes escales mecàniques
Dissabte, 8 de gener del 2011
HELENA LÓPEZ
BARCELONA

Tres milions d'euros per millorar l'accessibilitat d'un carrer de poc més de 100 números és una inversió sense precedents a la ciutat. «I no només a la ciutat», puntualitza orgullós Oriol Bonet, director general de l'Agència del Carmel, entitat municipal promotora de la imponent obra, al carrer del Telègraf del barri del Guinardó, on la instal·lació de dos enormes ascensors inclinats -amb una capacitat per a 25 persones cadascun- i d'unes escales mecàniques permetrà a partir del mes que ve, quan s'acabin les obres, salvar un desnivell de més de 50 metres.

Bonet argumenta aquest cost

desproporcionat -similar a l'invertit en la desastrosa consulta de la Diagonal- per a una via curta i relativament poc transitada. «És una aposta estratègica per millorar la comunicació entre la ciutat i els Tres Turons. L'actuació va més enllà del carrer del Telègraf. És un símbol, una aposta de futur», explica el director de l'Agència del Carmel, que matisa que el 45% dels treballs han estat sufragats amb fons europeus destinats a millorar l'accessibilitat.

Una vegada acabada la primera part de l'actuació -al costerut tram comprès entre l'avinguda de Mare de Déu de Montserrat i el carrer del Doctor Cadevall- hi ha prevista una segona fase (per al pròxim mandat), que contempla la instal·lació d'una nova escala mecànica entre el carrer de Varsòvia i el de Mare de Déu de Montserrat, al primer tram del carrer, gairebé al costat de la parada del metro d'Hospital de Sant Pau-Guinardó.

El director de projectes i obres de l'Agència del Carmel, Josep Barjuan, detalla els avantatges dels ascensors respecte de les escales mecàniques. «Són una mica més econòmics, però el més important és que són bastant més accessibles. Hi poden pujar persones en cadira de rodes i amb cotxets de nen», detalla. «A més, l'ascensor puja i baixa i l'escala només puja; això sembla una tonteria, però moltes vegades a les persones grans els costa més baixar que pujar», afegeix Barjuan.

El director de projectes assenyala també que aquesta obra pretén «crear espai públic». Davant les quatre parades dels ascensors -a l'altura de l'entrada de cadascuna de les finques de l'elevat carrer- s'hi habilitaran «llocs de convivència», amb bancs de pedra, cadires de fusta, fanals i arbres.

Quan entrin en funcionament el pròxim mes de febrer, els ascensors inclinats del carrer del Telègraf seran els tercers de la ciutat d'aquestes característiques, després del de Ciutat Meridiana i del que hi ha al carrer Alguer, també a Horta.

CIUTAT MECANITZADA / Lluny queda aquell 1969 en què a Barcelona es van instal·lar les primeres escales mecàniques. Va ser a la plaça de Catalunya, per accedir al metro. Les primeres escales amb l'objectiu de salvar carrers amb forts pendents es van col·locar el 1987, a la Baixada de la Glòria. Les següents es van col·locar a Montjuïc, ja el 1991. Des d'aleshores, es va produir un canvi de model i una aposta per l'accessibilitat, i es van començar a instal·lar a tots els barris amb pendents pronunciats. L'ajuntament preveu tancar el 2011 amb 35 grups d'escales mecàniques.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 08/01/2011 12:11

Aquests dos ascensors, segons veig al mapa, beneficien vuit quadres petites d'edificis, i una escola, construïdes en pendent, segons veig, algunes als setanta i altres edificis, dels noranta, i no hi ha cap lloc d'interès general (ni tansols es pot accedir a la zona natural del turó per allà, ni que sigui el parc Güell!). És que no coneixien com era el terreny? Se'ls pot lliurar de culpa? Jo els posaria unes escales mecàniques d'aquelles que poden pujar cadires de roda i au! I si volen ascensor, cobrar un preu mínim. Un exemple ràpid: Castellbisbal està aïllat totalment de l'estació de Rodalia i només un petit bus puja i baixa, amb el corresponent escàs ús dels serveis ferroviaris... i té més habitants que aquesta zona, clar que... com que no és la capital catalana... I no només aquesta població, n'hi ha tantes!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 09/01/2011 13:57

Més que aire condicionat el que cal és que en aquells ascensors públics on toca el sol, la cabina no sigui hermètica. És a dir, s'ha de trobar un sistema que permeti la ventilació exterior-interior de forma natural.

I en tot cas, estudiar sistemes que permetin que el sol no toqui la cabina a l'estiu. La sensació de sufoc en molts ascensors d'FGC i d'altres empreses a ple sol és molt desagradable a l'estiu.


Guigui ha escrit:
metring ha escrit:la marxa. L’ascensor té capacitat per a deu persones i disposa d’aire condicionat.
La gent no pot aguantar dos minuts de calor, que s'hagin de gastar els diners de tots nosaltres en instal·lar una màquina de malbaratar energia a l'ascensor? Què hi diuen els ecoloxistes de l'Ajuntament?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 14/02/2011 8:39

De http://w3.bcn.es/fitxers/home/110212npa ... af.282.pdf
El Guinardó inaugura l’escala mecànica i els dos ascensors inclinats del carrer Telègraf
12/02/2011

El carrer del Telègraf salva 50 metres de desnivell i es converteix en un eix de comunicació amb el Parc dels Tres Turons
El volum d’inversió de l’actuació, amb un 45% aportat per fons europeus, és superior als tres milions d’euros, una de les majors inversions en accessibilitat del període 2008-11
L’actuació del Telègraf comporta una substancial millora en l’accés als habitatges dels veïns i les veïnes d’aquest indret del barri del Guinardó


Una escala mecànica i dos ascensors que salven un desnivell de 50 metres

L’actuació que ara s’inaugura al carrer del Telègraf, amb una escala mecànica i dos ascensors inclinats nous, comporta una substancial millora en l’accés als habitatges dels veïns i les veïnes d’aquest indret del barri del Guinardó. Les obres d’accessibilitat i de reurbanització portades a terme al carrer del Telègraf, entre l’avinguda Mare de Déu de Montserrat i el carrer Doctor Cadevall, han durat un any i ha suposat una inversió de més de tres milions d’euros. El conjunt d’aquests accessos mecànics permet salvar el desnivell existent al carrer, de més de 50 metres d’alçada, i d’aquesta manera facilitar també l’accés al Parc dels Tres Turons. Els ascensors tenen, cadascun, tres parades intermèdies per tal de facilitar l’accés als domicilis dels veïns i les veïnes que viuen en aquests trams, i tenen una cabuda de fins a 20 persones. En una fase posterior, també està prevista la millora de l’accessibilitat en el tram inferior del carrer del Telègraf, entre els carrers Varsòvia i Mare de Déu de Montserrat amb la instal·lació d’una escala mecànica. El projecte, redactat pels arquitectes J. Bellmunt i X. Andreu, ha prioritzat l’ús de l’espai públic per a les persones, amb l’ampliació de les voreres i creant noves zones de estada, unes placetes en les cruïlles del carrers de Sèrbia, Brussel·les i Doctor Cadevall, on s’han plantat nous arbres proporcionats a les dimensions d’aquests carrers, amb una nova xarxa de reg automatitzada. Els veïns i veïnes del carrer del Telègraf poden gaudir ara de més espai per a passejar, trobar-se i fer vida de barri.

Telègraf: eix de comunicació central del Parc dels Tres Turons

Durant el període 2008-11, l’Ajuntament de Barcelona ha donat un fort impuls a la consolidació del Parc dels Tres Turons com a espai verd estratègic de la ciutat. Des del punt de vista urbanístic, el 2010 es va aprovar la modificació del PGM de Tres Turons que consolida aquest espai com a zona verda i resol definitivament el seu futur. Pel que fa a les actuacions concretes a l’espai públic, s’han urbanitzat i millorat tota una sèrie d’accessos i espais al voltant del Parc del Tres Turons, com el carrers de Ceuta, Santuari, L’Alguer i Murtra, així com l’adquisició del solar de La Baronense al barri de Can Baró i la seva posterior adequació provisional com a aparcament lliure en superfície. Finalment cal destacar l’actuació de recuperació de la bateria antiaèria del Turó de la Rovira. Els objectius d’aquesta actuació són la dignificació de l’entorn, la millora de l’accessibilitat i la seguretat i, òbviament, la rehabilitació de l’espai de la bateria antiaèria i de les traces de barraquisme. Aquesta actuació que es preveu finalitzar el mes de març representa una fita important, un autèntic símbol del futur Parc dels Tres Turons.

Aportació europea per a millorar l’accessibilitat al Parc dels Tres Turons

L’Agència de promoció del Carmel i entorns va obtenir el suport financer de l’Espai Econòmic Europeu per dur a terme, en el seu àmbit d’actuació, cinc actuacions de millora de les condicions d’accessibilitat en l’espai públic i, en concret, els accessos al Parc dels Tres Turons. Amb l’actuació de Telègraf s’ha finalitzat l’execució dels cinc projectes amb subvenció europea: Instal·lació d’un ascensor inclinat al carrer de l’Alguer, entre els carrers Murtra i Santuari Arranjament i millora de la seguretat del mur situat a la cruïlla dels carrers de l’Alguer i Murtra Arranjament i millora de l’accessibilitat del mur situat a la cruïlla dels carrers de Fastenrath i La Manxa Urbanització i millora del carrer del Santuari Instal·lació d’una escala mecànica i dos ascensors inclinats al carrer del Telègraf, entre el carrer del Doctor Cadevall i Mare de Déu de Montserrat
Aquestes subvencions representen el 45% del volum d’inversió, i han permès a l’Ajuntament de Barcelona fer realitat l’aposta per convertir el Parc dels Tres Turons en una zona de verd estratègic de la ciutat, millorant els seus accessos.

Altres actuacions d’accessibilitat al districte d’Horta-Guinardó

- Setembre 2009: Ascensor de la Rambla del Carmel-carrer Lisboa (barris del Carmel i Horta): ha representat una millora en la comunicació entre la Rambla del Carmel i el carrer Lisboa atès que facilita l’accessibilitat al CAP d’Horta. La instal·lació, més l’obra d’urbanització i nou mobiliari urbà, ha suposat una inversió superior als 300.000 euros.
- Juny 2010: Escales mecàniques del carrer José Millán González (barri de Can Baró): Aquesta instal·lació suposa una important millora pel barri ja que facilita l’accés dels veïns a la carretera del Carmel i al Parc Güell. L’actuació ha comportat una inversió 2.103.690 euros (aportats per l’Ajuntament de Barcelona i el Fons Estatal d’Inversió Local.
- Octubre 2010: Ascensor inclinat del carrer Alguer (entre Murtra i Santuari, barri del Carmel): Aquest ascensor connecta els carrers de la Murta i del Santuari amb un recorregut de seixanta metres que salvar un desnivell de trenta, amb tres parades intermèdies. D’aquesta manera, els veïns i veïnes de la zona del carrer Alguer a més de tenir més fàcil l’accés als seus domicilis també milloren la seva proximitat a la Biblioteca El Carmel-Juan Marsé i al CAP El Carmel. Després de l’obra d’arribada del metro al Carmel, aquesta és la infraestructura de comunicacions més important realitzada en aquests quatre anys al barri. L’obra de construcció i reurbanització va suposar una inversió de 2.092.162 euros.

El 2007 van entrar en funcionament les escales mecàniques dels carrers d’Agudells, Sant Dalmir, Santa Gemma i La Manxa. En breu també entrarà en funcionament l’escala mecànica del carrer Castillejos, amb la nova urbanització de la Ronda del Guinardó.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 14/02/2011 10:17

En el cas de Castellbisbal precisament, té un autobús que comunica amb el centre urbà i que enllaça amb tots els trens, no tenint aquesta sort però els barris dispersos de la població, fa molts anys l'ús del tren a Castellbisbal i El Papiol era efectivament testimonial però actualment no és així.

Jo ho veig una bona cosa, es faci on es faci, que podria fer-se que servís per alguna cosa més, no dic que no, però ho veig una cosa positiva, i s'ha fet a més llocs, Puigcerdà per exemple.
Lluita1714 ha escrit:Aquests dos ascensors, segons veig al mapa, beneficien vuit quadres petites d'edificis, i una escola, construïdes en pendent, segons veig, algunes als setanta i altres edificis, dels noranta, i no hi ha cap lloc d'interès general (ni tansols es pot accedir a la zona natural del turó per allà, ni que sigui el parc Güell!). És que no coneixien com era el terreny? Se'ls pot lliurar de culpa? Jo els posaria unes escales mecàniques d'aquelles que poden pujar cadires de roda i au! I si volen ascensor, cobrar un preu mínim. Un exemple ràpid: Castellbisbal està aïllat totalment de l'estació de Rodalia i només un petit bus puja i baixa, amb el corresponent escàs ús dels serveis ferroviaris... i té més habitants que aquesta zona, clar que... com que no és la capital catalana... I no només aquesta població, n'hi ha tantes!


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”