Por a volar

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Por a volar

Entrada Autor: wefer » Dissabte 28/03/2015 0:00

Adolescent barceloní ha escrit:No hi he anat mai, en avió,
Aleshores com saps que et fa por volar? :?
Els únics moments una mica "emprenyadors" són l'enlairament i l'aterratge, perquè la resta del vol (a no ser que hi hagi turbulències) és com si estiguessis al sofà de casa, ja que un avió es mou molts menys que qualsevol tren o autobús. O sigui que de por crec que en passaries poca si ho provessis.

Com ja t'han dit, has de pensar d'una altra manera més positiva: des de l'aire pots veure coses espectaculars que no pots veure d'altra manera.
Personalment recordo una vegada que arribava a BCN de nit procedent de Madrid i l'avió va fer una entrada una mica diferent de l'habitual. La qüestió és que durant una poca estona vaig poder contemplar tota BCN il·luminada amb tots els carrers perfectament definits, principalment els de l'Eixample. Extremadament espectacular.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 28/03/2015 0:26

Al juny volaré per primer cop, ja us explicaré què tal l'experiència... (...si és que al final m'atreveixo a pujar-hi).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dissabte 28/03/2015 0:37

Adolescent barceloní ha escrit:Al juny volaré per primer cop, ja us explicaré què tal l'experiència... (...si és que al final m'atreveixo a pujar-hi).
A on, si es pot saber? :o


Salut!
#volemL9

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 28/03/2015 11:28

Servidor només ha anat dos cops en avió, i ja fa molts anys, i mentre pugui no aniré en avió. Sempre m'ha donat molt de respecte.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 28/03/2015 19:32

davroca5 ha escrit:A on, si es pot saber? :o
Praga (Rep. Txeca).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 30/03/2015 11:41

Hi ha un blog d'Iberia que explica diverses coses, entre elles parla de la por a volar: http://megustavolar.iberia.com/category ... o-a-volar/

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimarts 07/04/2015 22:18

Hola a tothom:

Donç a mi personalment m´agrada viatjar amb avió, i si puc anar al costat de la finestra millor,especialment si son dies clars.L´avió es un mitja de transport que fa una mica de respecte, ara bé es un mitja rápid. Recordo que ja fa molts anys.seria sobre finals dels 70s. que per motius de la feina que feia llavors vaig anar a Madrid, va ser excepcional, ja que si llavors tenia una mica de por, va ser un dia que no havia ni un nuvol, recordo bé veure com al sortir de l´aeroport, l´avió va girar a
l´alçada de Badalona,i desde dalt vaig poder identificar la serra de collcerola,la fabrica de ciment de quatre camins, Martorell,Igualada i Lleida. després ja no vaig identificar res més.Al tornar vaig identificar el delta de l´ebre, i pujant per la linia de mar fins Barcelona. L´atlantic el he creuat quatre cops,el viatje de més distancia sobre terra (i una mica de mar) va ser de Barcelona a Tronheim (Noruega) (Va ser fantastic, ja que el temps en va acompanyar) i aixi podria explicar-vos molts altres. Per sort mai he tingut cap ensurt, ni mal temps de turbolencies llargues.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 08/04/2015 9:18

Com a curiositat, en Dennis Bergkamp (un destacat futbolista holandès a cavall entre la segona meitat dels 80 i la primera de la dècada inaugural de l'actual segle, i que de jove era "fitxat" pel Barça cada any, segons els diaris esportius barcelonesos, amb motiu del Dia dels Innocents) tenia una tal por a volar (veure apartat "Curiositats" de l'article de la Wikipedia en espanyol) que, tot i ser internacional, i per tant haver de jugar partits a distàncies respectables (tant amb la selecció holandesa com amb els seus destacats equips, Ajax, Inter de Milà i Arsenal), sempre viatjava per terra (en l'article parlen de cotxes, però segur que també en trens, sobretot d'alta velocitat). Fixeu-vos si era extrem el cas, que es va arribar a perdre partits per aquest motiu (suposo que quan l'Arsenal havia d'anar a jugar a Rússia o Ucraïna, i el partit de lliga anglesa era pocs dies abans, devia haver de renunciar a jugar un dels dos per impossibilitat d'arribar a temps al segon, si jugava el primer):

http://es.wikipedia.org/wiki/Dennis_Bergkamp

Evidentment, la qualitat del jugador compensava sobradament aquesta limitació (millor tenir-lo el 95% dels partits que no tenir-lo en cap). Fixeu-vos que en un moment donat els fans de l'Arsenal el van triar com a millor jugador de la història de l'equip; ja sabem com va això de les votacions, que la gent només pensa realment en els esportistes, cantants o actors dels últims 30 anys, però és que va quedar per sobre de l'històric "gunner" Thierry Henry.

Pel que es veu, en la clàusula esmentada en el seu contracte amb l'Arsenal londinenc (1995) devia tenir força pes l'aturada d'un motor de l'avió que transportava la selecció holandesa durant el Mundial d'Estats Units el 1994 (això ho explica la versió en anglès). En aquells temps en Bergkamp encara accedia a volar (imagino que sotmès a teràpies i mecanismes de tranquilització diversos, no sé pas si arribant a extrems com l' M.A. Baracus de l'Equip A), i després d'allò va dir prou:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dennis_Bergkamp#Aviophobia

El 2002, quan era el màxim goleador de la història de la selecció holandesa, se'n va retirar... i és que el Mundial, aquell any, era a Corea i Japó :)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 18/06/2015 0:06

Demà viatjaré en avió... Ja us explicaré què tal l'experiència... i si al final la por/ansietat ha fet acte de presència o no...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 22/06/2015 1:52

Se que es una mica tard, però ànims i espero que hagis arribat bé!!


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 25/06/2015 18:42

Ja sóc a Barcelona després d'una setmaneta a Praga. Dir que el vol en avió és tot el contrari al que m'imaginava. Cap por, cap sensació estranya, i unes meravelloses i fantàstiques vistes. Per tant, de por res! Sí que a l'anada em va fer una mica d'impressió l'enlairament, però res més. No vam agafar turbulències i el vol va ser tranquil·líssim (era un vol de Czech Airways, operat per Smartwings). Experiència molt bona, per tant.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 25/06/2015 19:18

Adolescent barceloní ha escrit:Ja sóc a Barcelona després d'una setmaneta a Praga. Dir que el vol en avió és tot el contrari al que m'imaginava. Cap por, cap sensació estranya, i unes meravelloses i fantàstiques vistes. Per tant, de por res! Sí que a l'anada em va fer una mica d'impressió l'enlairament, però res més. No vam agafar turbulències i el vol va ser tranquil·líssim (era un vol de Czech Airways, operat per Smartwings). Experiència molt bona, per tant.
Ho veus? Ja veuràs com al proper vol ho gaudiràs encara més! ;) :ok


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 25/06/2015 21:53

Adolescent barceloní ha escrit:No vam agafar turbulències i el vol va ser tranquil·líssim.
No et pensis, això de les turbulències és més una llegenda urbana que una cosa real. Als vols intercontinentals en solen haver més però per Europa (que hi he viatjat moltes vegades) no n'hi gaires. És més, jo mai n'he trobat cap, i mira que he aterrat en llocs on diluviava, nevava i feia molt vent, però res de res.
Ja des del desconeixement, suposo que als vols que creuen l'Atlàntic n'hi han més degut a que passen per zones amb corrents i coses així. Un dia vaig sentir que els avions transatlàntics utilitzen un corrent d'aire que va d'Europa a Amèrica per fer els viatges més ràpid i gastant menys, evidentment, això no ho he comprovat. :)


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 25/06/2015 22:02

bigcoaster ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:No vam agafar turbulències i el vol va ser tranquil·líssim.
No et pensis, això de les turbulències és més una llegenda urbana que una cosa real. Als vols intercontinentals en solen haver més però per Europa (que hi he viatjat moltes vegades) no n'hi gaires. És més, jo mai n'he trobat cap, i mira que he aterrat en llocs on diluviava, nevava i feia molt vent, però res de res.
Ja des del desconeixement, suposo que als vols que creuen l'Atlàntic n'hi han més degut a que passen per zones amb corrents i coses així. Un dia vaig sentir que els avions transatlàntics utilitzen un corrent d'aire que va d'Europa a Amèrica per fer els viatges més ràpid i gastant menys, evidentment, això no ho he comprovat. :)
Yo una vez me tragué 12 horas de vuelo de los que apenas pudimos levantarnos para ir al retrete. Aunque era un vuelo transatlántico, cierto.
Igualmente, las turbulencias no deberían de ser nada de lo que preocuparse. Hace poco hubo una noticia de un avión que tuvo que aterrizar de emergencia por las turbulencias, no por el avión, pero porque los pasajeros se habían herido. Osea, que antes te rompes tu por las turbulencias que no el avión :)


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 25/06/2015 23:09

Adolescent barceloní ha escrit:Ja sóc a Barcelona després d'una setmaneta a Praga. Dir que el vol en avió és tot el contrari al que m'imaginava. Cap por, cap sensació estranya
Si vols emocions fortes és molt més adequat un viatge en Tusgsal o Renfe que no pas en avió :D



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 28/06/2015 16:19

wefer ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Ja sóc a Barcelona després d'una setmaneta a Praga. Dir que el vol en avió és tot el contrari al que m'imaginava. Cap por, cap sensació estranya
Si vols emocions fortes és molt més adequat un viatge en Tusgsal o Renfe que no pas en avió :D
La B12 té moltes turbolències :D


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”