Vol comercial fa NY-Londres en 5.16 hores

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Vol comercial fa NY-Londres en 5.16 hores

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/01/2015 14:15

De Nova York a Londres en poc més de 5 hores a cavall del corrent en jet

Un avió comercial frega la velocitat del so aprofitant la potència d'aquest passadís de vents en altura

http://www.ara.cat/societat/meteo/Nova- ... 71655.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 16/01/2015 14:07

si no vaig mal fixat l'avió no frega en absolut la velocitat del so, ja que en anar amb el vent a favor la velocitat respecte l'aire (que és la que compta per a la barrera del so) no és de 1200km/h si no que serà la mateixa (o de fet fins i tot inferior) que quan té el vent en contra i va a 700km/h


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 18/01/2015 16:32

Evidentment que un avió comercial no pot assolir la velocitat del so respecte de l'aire que el rodeja. Però és que, per a la durada d'un vol, el que compta és la velocitat de l'avió respecte del terra (la qual en aquest cas és la suma de la velocitat de l'avió respecte de l'aire més la velocitat de l'aire respecte del terra). Per tant, no hi ha cap incongruència per part del periodista, en aquest cas.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 19/01/2015 9:27

Javi M ha escrit:Evidentment que un avió comercial no pot assolir la velocitat del so respecte de l'aire que el rodeja. Però és que, per a la durada d'un vol, el que compta és la velocitat de l'avió respecte del terra (la qual en aquest cas és la suma de la velocitat de l'avió respecte de l'aire més la velocitat de l'aire respecte del terra). Per tant, no hi ha cap incongruència per part del periodista, en aquest cas.
obviament la durada del vol depèn de la velocitat respecte el terra, però aquest titular segueix sent erroni "Un avió comercial frega la velocitat del so aprofitant la potència d'aquest passadís de vents en altura"


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 19/01/2015 11:42

¡El fregar se va a acabar! :hola


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 20/01/2015 19:50

Mortadel·lo ha escrit:obviament la durada del vol depèn de la velocitat respecte el terra, però aquest titular segueix sent erroni "Un avió comercial frega la velocitat del so aprofitant la potència d'aquest passadís de vents en altura"

Erroni no. Imprecís sí, en tot cas, per no mencionar sobre quina referència s'ha donat la velocitat.

Personalment crec que la concreció de la referència no és necessària, ja que és perfectament deduïble pel context.



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”