Vol comercial fa NY-Londres en 5.16 hores

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.

Vol comercial fa NY-Londres en 5.16 hores

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 14/01/2015 15:15

De Nova York a Londres en poc més de 5 hores a cavall del corrent en jet

Un avió comercial frega la velocitat del so aprofitant la potència d'aquest passadís de vents en altura

http://www.ara.cat/societat/meteo/Nova- ... 71655.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23597
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Vol comercial fa NY-Londres en 5.16 hores

EntradaAutor: Mortadel·lo » Divendres 16/01/2015 15:07

si no vaig mal fixat l'avió no frega en absolut la velocitat del so, ja que en anar amb el vent a favor la velocitat respecte l'aire (que és la que compta per a la barrera del so) no és de 1200km/h si no que serà la mateixa (o de fet fins i tot inferior) que quan té el vent en contra i va a 700km/h
ES PELIGROSO ASOMARSE
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
 
Entrades: 1670
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 0:13

Velocitat de l'avió

EntradaAutor: Javi M » Diumenge 18/01/2015 17:32

Evidentment que un avió comercial no pot assolir la velocitat del so respecte de l'aire que el rodeja. Però és que, per a la durada d'un vol, el que compta és la velocitat de l'avió respecte del terra (la qual en aquest cas és la suma de la velocitat de l'avió respecte de l'aire més la velocitat de l'aire respecte del terra). Per tant, no hi ha cap incongruència per part del periodista, en aquest cas.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1450
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49

Re: Velocitat de l'avió

EntradaAutor: Mortadel·lo » Dilluns 19/01/2015 10:27

Javi M ha escrit:Evidentment que un avió comercial no pot assolir la velocitat del so respecte de l'aire que el rodeja. Però és que, per a la durada d'un vol, el que compta és la velocitat de l'avió respecte del terra (la qual en aquest cas és la suma de la velocitat de l'avió respecte de l'aire més la velocitat de l'aire respecte del terra). Per tant, no hi ha cap incongruència per part del periodista, en aquest cas.


obviament la durada del vol depèn de la velocitat respecte el terra, però aquest titular segueix sent erroni "Un avió comercial frega la velocitat del so aprofitant la potència d'aquest passadís de vents en altura"
ES PELIGROSO ASOMARSE
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
 
Entrades: 1670
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 0:13

Re: Vol comercial fa NY-Londres en 5.16 hores

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dilluns 19/01/2015 12:42

¡El fregar se va a acabar! :hola
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 5080
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Referència

EntradaAutor: Javi M » Dimarts 20/01/2015 20:50

Mortadel·lo ha escrit:obviament la durada del vol depèn de la velocitat respecte el terra, però aquest titular segueix sent erroni "Un avió comercial frega la velocitat del so aprofitant la potència d'aquest passadís de vents en altura"



Erroni no. Imprecís sí, en tot cas, per no mencionar sobre quina referència s'ha donat la velocitat.

Personalment crec que la concreció de la referència no és necessària, ja que és perfectament deduïble pel context.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1450
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49


Torna a: Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant