Notícies de l'aeroport de Girona

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.

Re: Quin centralisme?

EntradaAutor: Granolleri » Dimarts 06/10/2015 12:15

Guigui ha escrit:Repeteixo el que dic més amunt i ho amplio: per alguna cosa, Ryanair va voler traslladar bona part dels seus vols de Girona al Prat. I contra la voluntat de la Generalitat i les aerolínies de la competència. Els únics que els van deixar fer va ser AENA.


Perquè no hi ha hagut una voluntat real de voler fer servir les infraestructures existents per donar servei al territori. Ja va ser erroni voler fer servir Girona per a Ryanair com a falsa ampliació de Barcelona, ja que es venia l'Aeroport de Girona com si fos un més de Barcelona i mai va existir la voluntat real de promocionar aquests nous serveis per també servir el territori. 3/4 del mateix amb Reus.

Ara, sempre hi haurà qui vulgui negar la realitat demogràfica...


Gironès 185.085 habitants
Selva 170.249 habitants
Baix Empordà 132.886 habitants
Alt Empordà 140.214 habitants
Pla de l'Estany 31.554 habitants
Garrotxa 56.036 habitants

Total: 684.214 habitants.

(Font: Idescat. Dades padró 2014)
I això sense sumar els turistes, els habitants de les poblacions de comarques veïnes que també els hi és útil l'aeroport de Girona...
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 665
Membre des de: Divendres 19/12/2014 14:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Demografia

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 06/10/2015 12:50

Has explicat molt bé una part de la història... sense contar-ne l'altra:

Barcelonès: 2.251.600 hab.
Baix Llobregat: 793.655 hab.
Vallès Occidental: 878.893 hab.
Vallès Oriental: 394.061 hab.
Garraf: 143.066 hab.
(Font: Viquipèdia, dades 2009)

Més els turistes, viatgers de negocis, etc., que tampoc són pocs. I deixo de banda el Maresme, ja que em diràs que alguns tirarien a Girona...

Doncs bé, la realitat demogràfica és aquesta. No et nego la teva, però és que m'oposes 684.214 habitants a 4.461.275 (i encara no hi he comptat els Penedesos i altres comarques de la zona d'influència).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23408
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Demografia

EntradaAutor: Granolleri » Dimarts 06/10/2015 13:02

Guigui ha escrit:Més els turistes, viatgers de negocis, etc., que tampoc són pocs. I deixo de banda el Maresme, ja que em diràs que alguns tirarien a Girona..


Els de la part alta evidentment sí, un de Mataró depèn. I també passaria això amb el Vallès Oriental (sobretot Sant Celoni i rodalia), i com he dit des de Granollers estem a meitat de camí. Evidentment una persona de Mollet o Premià difícilment anirà a Girona, així que també li anirà molt millor Girona a una persona de Calella o Malgrat que no El Prat que, no ho oblidem, implica travessar Barcelona.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 665
Membre des de: Divendres 19/12/2014 14:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

EntradaAutor: genissimon » Dimarts 06/10/2015 13:28

El que cal és posar una estació de FC a la terminal de l'Aeroport de Girona. I connectar l'Aeroport de Girona amb el de Barcelona per tren.

Es podria fer per la xarxa d'ample ibèric connectant l'antiga estació de Riudellots de la Selva amb la terminal aeroportuària (caldria construir uns 5 Kms de línia nova per un terreny bàsicament pla). Es podrien posar trens de rodalies entre els dos aeroports amb parades a Barcelona que podrien trigar menys de dues hores entre els dos aeroports o bé trens tipus MD que podrien trigar al voltant d'una hora i mitja.

Però també es podria bastir un baixador al PAET que hi ha just al costat de l'Aeroport de la línia d'alta velocitat i ample estàndard. Caldria solucionar l'enllaç entre el PAET i la terminal (uns 1700 metres). També, caldria activar el baixador AVE d'El Prat i enllaçar amb la L9 per arribar a la terminal de l'Aeroport de Barcelona. Entre tots aquests enllaços, al final potser es trigaria el mateix que en un tren d'ample ibèric que seria molt més còmode per no haver-hi transbordaments.

I el mateix que exposo per l'Aeroport gironí es podria aplicar al de Reus.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2308
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Centralisme

EntradaAutor: bigcoaster » Dimarts 06/10/2015 15:21

Home, es ben sabut que a Catalunya ens queixem del centralisme de Madrid i fem el mateix amb Barcelona. Totes les línies són radials a barcelona, totes les autovies (tret de l'eix) són radials a Barcelona o circunvalacions. A més que així com per a la gent de la resta de catalunya si que li importa el que passa a l'àrea metropolitana, als d'aquesta els hi bastant igual que passi més enllà de Manresa. Bé, alguna cosa si que els interessa, el túnel de Cadí i "La Mulina i la Masella". Hi ha centralisme amb Barcelona, n'ha hagut sempre, el que passa es que sovint ens fixem més amb el veí que amb casa nostra. Que jo digui que hi ha centralisme no és un atac al habitants de l'àrea metropolitana, sinó una constatació d'un fet.

L'altre dia vaig veure com s'estava reasfaltant l'AP7 abans de l'UAB (més o menys) i l'asfalt ja estava perfecte, en canvi vas per l'A2 de Lleida a Barcelona i del Bruc cap a Lleida sembla una pista forestal! Ja sé que l'Ap7 es privada, però el que vinc a dir és que ningú de Barcelona es preocupa per com està l'A2, en canvi, si la B23 o alguna ronda estigués malament, inclús la gent de fora de l'àrea metropolitana es queixarien. S'ha de tenir sentit de país, no només de "per allí on jo passo".

I tanco l'offtopic. :)
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 782
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 15:50

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

EntradaAutor: jaezcurra » Dissabte 14/05/2016 11:25

Dos nuevas compañías operarán desde Girona a Moscú y el Reino Unido
13/05/2016 17:02 | Actualizado a 13/05/2016 20:21
http://www.lavanguardia.com/vida/20160513/401773495068/dos-nuevas-companias-operaran-desde-girona-a-moscu-y-el-reino-unido.html
jaezcurra
N8
N8
 
Entrades: 886
Membre des de: Divendres 16/04/2010 20:50
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

EntradaAutor: genissimon » Divendres 10/06/2016 8:47

[quote="Diari de Girona, 10 de juny de 2016]
Arriba a l'aeroport el primer vol de Moscou
Pobeda Airlines, filial d'Aeroflot, inaugura la ruta amb Girona, que s'allargarà fins a l'octubre d'aquest any i tindrà dos vols setmanals
[...]
[/quote]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2308
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

EntradaAutor: jaezcurra » Dimecres 28/09/2016 18:29

Ryanair estrenará nueve rutas en Girona en el 2017
La aerolínea de bajo coste crecerá un 16% en el aeropuerto de la Costa Brava el próximo año
EL PERIÓDICO / GIRONA - MIÉRCOLES, 28 DE SEPTIEMBRE DEL 2016 - 18:24 CEST
http://www.elperiodico.com/es/noticias/economia/ryanair-estrenara-nueve-rutas-girona-2017-5424541
jaezcurra
N8
N8
 
Entrades: 886
Membre des de: Divendres 16/04/2010 20:50
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

EntradaAutor: jaezcurra » Divendres 30/09/2016 8:57

El Aeropuerto de Girona transportará a dos millones de viajeros en 2017, un 18% más
Aumentará el nombre de destinos y las frecuencias y se prevé que los viajeros se queden en la demarcación
EUROPA PRESS, Girona 29/09/2016 20:45 | Actualizado a 29/09/2016 22:18
http://www.lavanguardia.com/local/girona/20160929/41670687681/aeropuerto-girona-transportara-dos-millones-viajeros-2017.html
jaezcurra
N8
N8
 
Entrades: 886
Membre des de: Divendres 16/04/2010 20:50
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

EntradaAutor: genissimon » Dilluns 21/11/2016 12:37

Diari de Girona, 21 de novembre de 2016 ha escrit:La vida més enllà de Ryanair
El nombre d'aerolínies alternatives a l'aeroport es dobla respecte l'any passat i ja suposa el 20% del trànsit total de viatgers - L'interès per Girona com a destí «segur» afavoreix l'arribada de noves companyies i l'augment de rutes, sobretot al Regne Unit
[...]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2308
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

EntradaAutor: genissimon » Dilluns 16/01/2017 12:19

L'Estat no fixa cap data per construir la parada del TAV a l'aeroport de Girona
El Govern espanyol recorda que encara s'ha de formalitzar el protocol amb la Generalitat perquè es pugui executar aquest projecte
També apunta que el baixador de la línia d'alta velocitat ha de complir tant la legislació ferroviària com l'ambiental

[...]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2308
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Anterior

Torna a: Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant