El futuro del aeropuerto del Prat...

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

EntradaAutor: Aeduh » Dijous 15/02/2018 3:11

Realment no té cap sentit aquest tractament de l'aeroport de Girona com a segon aeroport. Diuen que no hi cap una quarta pista?

Aqui la teniu:

https://drive.google.com/open?id=1OZ6e8 ... sp=sharing

Imatge

Es tindria que fer una nova torre de control un tros més enrere, i aquell projecte de projecte de l'ampliació satèl·lit de la T1 es veuria condicionat. A més, es tindrien que soterrar les autopistes per que a sobre estigui la principal pista, ara desplaçada, conservant la mateixa longitud d'abans. També s'hauria de tenir en compte que les dos pistes transversals només podrien funcionar direcció cap al mar per problemes de soroll als veins del prat. Però que si es vol tenir una quarta pista, hi cap.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 134
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

EntradaAutor: genissimon » Dijous 15/02/2018 10:38

Ja quan es va projectar la tercera pista del Prat alguns dèiem que ja estava construïda: a Girona i a Reus. I llavors no hi havia la línia de l'AVE a 500 metres de l'edifici de la terminal de Vilobí, sinó que ens plantejàvem la construcció d'un ramal ferroviari de 4.5 km fins a l'estació de Riudellots de La Selva. I amb aquest ramal i una reinstauració del servei a la Reus-Roda, implantar una llançadora Figueres - Girona - Aeroport de Girona - Barcelona - Aeroport del Prat - Tarragona - Reus - Aeroport de Reus - Camp de Tarragona (AVE). Ho explicava en un antic post de 2007 enllaç on discutiem el creixement aeroportuari de Barcelona cap al Bages.

La gràcia de posar més pistes a un aeroport és permetre la operació simultània per les dues pistes. Per a això cal unes distàncies mínimes, com la que hi ha entre les dues pistes paral·leles actuals del Prat. I, per tant, o bé el Prat construeix una quarta pista damunt el mar o bé les operacions d'aproximació sobrevolen àrees densament habitades. La quarta pista està a Girona i la cinquena a Reus. Tos dos aeroports amb grans possibilitats de creixement.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2448
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

EntradaAutor: Platanito » Dijous 15/02/2018 10:39

Aeduh ha escrit:[...]si es vol tenir una quarta pista, hi cap.

Vols dir que hi poden haver dues pistes paral·leles tan juntes?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Avatar de l’usuari
Platanito
N10
N10
 
Entrades: 2662
Membre des de: Divendres 17/06/2005 9:22
Ubicació: Isàrnia

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

EntradaAutor: genissimon » Dijous 15/02/2018 13:45

Platanito ha escrit:
Aeduh ha escrit:[...]si es vol tenir una quarta pista, hi cap.

Vols dir que hi poden haver dues pistes paral·leles tan juntes?


Les dues del Prat estan a 1350 metres. I en algun lloc he llegit que per ser considerades pistes totalment independents en termes d'operacions i aproximacions aèries haurien d'estar a més de 1500 metres. A Barajas, les dues paral·leles de més al sud estan separades uns 1900 metres, mentre que les dues de més al nord ho estan uns 1350 metres, com les del Prat. L'aeroport de Palma te les dues pistes separades uns 1500 metres.

Per cert, en un fil del 2006 d'això ja se'n parlava: Disposición de pistas en aeropuertos.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2448
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

8ª pista d'El Prat

EntradaAutor: Javi M » Divendres 16/02/2018 18:49

Aeduh ha escrit:Diuen que no hi cap una quarta pista? Aqui la teniu:


Imatge
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1545
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

EntradaAutor: jaezcurra » Dissabte 17/02/2018 0:49

Cal una terminal nova al Prat?
L’Estat ressuscita un projecte ja anunciat que alguns experts veuen de bon ull i d’altres qüestionen
PAULA SOLANAS Barcelona 16/02/2018 23:02
https://www.ara.cat/economia/Cal-terminal-nova-al-Prat_0_1963003799.html
jaezcurra
N8
N8
 
Entrades: 971
Membre des de: Divendres 16/04/2010 21:50
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

EntradaAutor: jaezcurra » Dissabte 17/03/2018 17:10

Las aerolíneas programan un 9% más de asientos en Barcelona este verano
El conjunto de la red de Aena cuenta con 222,5 millones de plazas, el 10,5% más
J. M. Berengueras | Barcelona - Viernes, 16/03/2018 | Actualizado a las 14:05 CET
https://www.elperiodico.com/es/economia/20180316/aeropuerto-barcelona-el-prat-verano-plazas-prevision-6694779
jaezcurra
N8
N8
 
Entrades: 971
Membre des de: Divendres 16/04/2010 21:50
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Anterior

Torna a: Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant