Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Re: Notícies del futur aeroport d'Alguaire-Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 03/06/2009 18:54





Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/09/2009 0:14

http://www.3cat24.cat/noticia/406362/ec ... -de-Lleida

Spanair està valorant la possibilitat d'oferir vols des de Lleida

Actualitzat a les 09:21 h 27/09/2009

La companyia aèria Spanair està valorant la possibilitat d'operar a l'aeroport Lleida-Alguaire. El president de l'aerolínia catalana, Ferran Soriano, creu que això ajudaria a millorar la situació econòmica de l'empresa. L'aviació comercial passa un dels seus pitjors moments a causa de la caiguda de preus i un descens de passatgers del 30%.

Ferran Soriano veu amb il·lusió les noves possibilitats que ofereix la infraestructura lleidatana. Soriano considera que el gestors d'aquest nou aeroport no s'han de preocupar si es triga una mica a concretar els operadors que hi treballaran, perquè ara és un moment complicat.

El president de Spanair ha participat en la Diada de la Cooperació, organitzada en el marc de la Fira de Sant Miquel de Lleida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/11/2009 17:45

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _76648.php

L'aeroport de Lleida-Alguaire començarà a operar al desembre però només els caps de setmana

Aeroports de Catalunya publica les bases del concurs per a l'adjudicació dels serveis de terra

ACN
Departament de Política Territorial i Obres Públiques
Ult. Act. 01/11/2009 16:01


L'Aeroport de Lleida-Alguaire començarà a funcionar al mes de desembre i ho farà, de moment, amb vols comercials els divendres i caps de setmana segons es desprèn de les bases del concurs que Aeroports de Catalunya ha publicat per a l'adjudicació dels serveis de terra pel trànsit d'avions comercials de passatgers.

En les seves clàusules, el concurs especifica que el personal de terra haurà de treballar setze hores setmanals, repartides entre divendres, dissabte i diumenge, dies en què començaran a operar vols comercials, segons ha confirmat el el departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP). També s'han publicat els concursos per la seguretat de l'equipament, pels serveis de restauració, per subministrar combustible o pel lloguer de vehicles.

Segons el DPTOP, la infraestructura aeroportuària iniciarà l'activitat, en una data encara per concretar durant el desembre, abans del dia de Nadal, i ho farà per sota de la seva capacitat operativa. Tot i això, les instal·lacions restaran obertes els set dies de la setmana perquè puguin fer-ne ús avions i aeronaus de tipus privat.

Segons va explicar el conseller Joaquim Nadal, el vol inaugural el farà una companyia de baix cost i tindrà com a destinació una capital europea.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimecres 04/11/2009 0:07

Guigui ha escrit:http://www.3cat24.cat/noticia/406362/ec ... -de-Lleida

Spanair està valorant la possibilitat d'oferir vols des de Lleida

Actualitzat a les 09:21 h 27/09/2009

La companyia aèria Spanair està valorant la possibilitat d'operar a l'aeroport Lleida-Alguaire. El president de l'aerolínia catalana, Ferran Soriano, creu que això ajudaria a millorar la situació econòmica de l'empresa. L'aviació comercial passa un dels seus pitjors moments a causa de la caiguda de preus i un descens de passatgers del 30%.

Ferran Soriano veu amb il·lusió les noves possibilitats que ofereix la infraestructura lleidatana. Soriano considera que el gestors d'aquest nou aeroport no s'han de preocupar si es triga una mica a concretar els operadors que hi treballaran, perquè ara és un moment complicat.

El president de Spanair ha participat en la Diada de la Cooperació, organitzada en el marc de la Fira de Sant Miquel de Lleida.
M'agradaria saber cap a on està valorant volar, perquè Spanair que no té avions petits per fer serveis de menor demanda, així que o se'ls compren o comencen a fer charters, assegurant-se que en poden omplir de més grans.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/11/2009 13:13

Ja és una mica antiga, però millor tard que mai:

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1050

22/10/2009 SEGRIÀ

Alguaire podria acollir servei d’aerotaxis

EFE

Lleida. L’aeroport d’Alguaire-Lleida, que entrarà en servei el desembre vinent, podria acollir serveis d’aerotaxis, vols en helicòpter cap a Andorra i viatges en globus que permeten pujar fins a gran altura. L’empresa TaxiJet ha manifestat la seva voluntat d’operar a partir de l’any 2012 amb dos avions que connecten ciutats separades per un màxim de tres hores de vol a un preu de 1.500 euros l’hora.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimecres 04/11/2009 20:56

Si encara hi és la idea de tornar a posar en servei l'aeroport de La Seu, l'aeroport de Lleida hauria de replantejar la seva estratègia perquè tota la possible clientela d'esqui cap a Andorra i altres zones del pirineu català passaria a aquest altre aeroport.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/11/2009 11:16

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ussos.html

L'aeroport de Lleida desperta l'interès d'operadors irlandesos, anglesos i russos

La Generalitat rep «bon senyals» dels operadors turístics quan falta un mes per a la seva estrena

10/11/09 02:00 - Barcelona - david marín

El govern de la Generalitat ha tret a concurs la gestió de l'aeroport de Lleida-Alguaire perquè una empresa privada se'n faci càrrec durant els pròxims 35 anys. D'aquesta manera serà el primer aeroport que no es trobarà sota la tutela del govern espanyol, que els gestiona a través de l'ens públic aeroportuari Aena. Els primers vols s'enlairaran d'Alguaire al desembre i estaran relacionats amb el turisme de neu. Tot i que no volen anunciar encara quines companyies hi faran vols regulars, des de la Generalitat s'assegura que la futura destinació de Lleida i els Pirineus està fent forat entre els operadors britànics, irlandesos i russos.

L'aeroport de Lleida-Alguaire s'enlaira el mes vinent, però el govern guarda zelosament el nom de la companyia o companyies aeronàutiques que hi faran vols. De tota manera, si es llegeixen entre línies les paraules dels responsables de l'aeroport, tot apunta que les primeres connexions, els usuaris de les quals seran atrets per l'oferta turística de neu i natura que ofereix el Pirineu, s'establiran amb les illes britàniques i Rússia. «Ens arriben molt bons senyals dels operadors britànics, irlandesos i russos, que estan interessats en un aeroport competitiu pròxim al Pirineu», va dir ahir el director general de Ports i Aeroports de la Generalitat, Oriol Balaguer.

Més de cinc vegades van preguntar els periodistes a Oriol Balaguer i al seu superior, el secretari de Mobilitat Manel Nadal, sobre les companyies i les destinacions de l'aeroport. Però ahir no tocava. Balaguer i Nadal van evitar un cop i un altre comprometre el nom de cap companyia amb l'argument que això es produirà d'aquí a uns dies, «quan es facin públics els acords» amb la companyia o companyies interessades en Alguaire.

El que sí està clar és que el govern pensa complir amb el compromís d'inaugurar l'aeroport abans d'acabar l'any. Ho farà, de moment, portant-ne directament la gestió. Al cap de sis mesos, s'adjudicarà a una empresa privada, la qual serà l'encarregada de gestionar-lo durant un màxim de 35 anys. Segons Nadal, la gestió de l'aeroport ha despertat l'interès d'empreses de l'Estat espanyol que gestionen aeroports internacionals, com ara Ferrovial i Abertis; empreses europees com ara la gestora de l'aeroport de París, i fins i tot alguna empresa local de Lleida associada a empreses aeroportuàries foranes. Fins i tot Aena ha mostrat interès per la futura concessió, segons va explicar Nadal, que va dir que, si l'ens governamental espanyol concreta una oferta, competirà en igualtat de condicions amb la resta d'operadors que licitin preu per Lleida-Alguaire.

La concessionària haurà de pagar un cànon de 2,2 milions d'euros anuals, que la Generalitat podrà rebaixar en cas que el negoci sigui menys rendible del previst, o que augmentarà si els resultats superen les expectatives. També podrà explotar les 20 hectàrees dedicades a fer en el futur un hotel i altres serveis aeroportuaris, i les 32 hectàrees previstes per a parc industrial i logístic.

Segons els càlculs financers del govern, l'aeroport serà deficitari durant els 10 primers anys de funcionament. A partir de llavors, generarà beneficis. La inversió pública per construir-lo ha estat de 97 milions d'euros, a càrrec de la Generalitat.

Al principi, vols de cap de setmana

La Generalitat té previst un enlairament suau del seu primer aeroport. Durant els primers sis mesos de gestió directa de la Generalitat, s'ha previst, a l'hora de contractar els serveis de terra, que aquests només funcionaran de divendres a diumenge, que està previst que hi hagi els vols comercials. «Si hi ha demanda de vols comercials entre setmana, s'ampliarà l'horari dels serveis als dies i hores que siguin necessaris», va puntualitzar ahir Nadal, «però hem volgut ser prudents d'entrada». La Generalitat confia que a ple rendiment l'aeroport tindrà en una primera fase 395.000 viatgers anuals. A partir de 500.000 passatgers anuals està previst, dins dels requisits per a la concessió de la gestió, que la futura concessionària haurà d'ampliar la terminal de viatgers i, si és necessari pel volum de vols, la zona d'aparcament d'aeronaus. Per incentivar l'arribada de companyies a Lleida-Alguaire, no hauran de pagar cap tarifa per l'ús de l'aeroport en els vols que es facin durant el primer any, i aquesta tarifa tindrà una reducció del 50% durant el segon any.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimarts 10/11/2009 21:32

M'agradaria que l'aeroport de Lleida podgués ser una alternativa real a l'aeroport de Toulouse, però ho veig més que difícil.
Per començar ja s'ha dit que la generalitat no té previst demanar al govern que hi hagi policia nacional a l'aeroport. D'altra banda, llegeixo que els operadors interessants són russos, irlandesos i anglesos. Aquests tres països estan fora de la zona Schengen, pel qual han de pasar control un cop entren al país. Potser s'ho han replantejat i finalment si que hi haurà policia a Lleida-Alguaire, perquè sinó poc futur tindrà l'aeroport per als turistes d'aquests tres paisos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/11/2009 21:47

buertu ha escrit:M'agradaria que l'aeroport de Lleida podgués ser una alternativa real a l'aeroport de Toulouse, però ho veig més que difícil.
Per la localització geogràfica d'ambdós, és difícil que mai s'arribin a fer la competència. Si de cas, només seria per dos llocs molt concrets: la Vall d'Aran (per ser la conca atlàntica, tot i estar millor comunicada amb la mediterrània) i Andorra (que igualment deixarà de ser la poma de la discòrdia quan obri La Seu). Pel que fa a la resta, el Pirineu és poc permeable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimecres 11/11/2009 20:05

Guigui ha escrit:Per la localització geogràfica d'ambdós, és difícil que mai s'arribin a fer la competència. Si de cas, només seria per dos llocs molt concrets: la Vall d'Aran (per ser la conca atlàntica, tot i estar millor comunicada amb la mediterrània) i Andorra (que igualment deixarà de ser la poma de la discòrdia quan obri La Seu). Pel que fa a la resta, el Pirineu és poc permeable.
Tens tota la raó. Em referia només a certes zones, les que dius tu i potser alguna més. Caldria mirar la quantitat de serveis de càrrega, que aqui si que podran fer mes mal a d'altres aeroports.
S'ho hauran de muntar bé igualment.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/11/2009 16:18

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _78205.php

L'aeroport Lleida-Alguaire s'estrenarà aquest desembre amb vols xàrter per a esquiadors

ACN / Garcia, Eduard
Lleida
Ult. Act. 15/11/2009 10:11


L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha afirmat que l'aeroport de Lleida-Alguaire començarà a funcionar amb vols xàrter per portar gent als Pirineus a esquiar i, d'aquesta manera, poder aprofitar la temporada de neu. L'aeroport està gairebé enllestit i ha d'entrar en funcionament aquest mes de desembre. Segons Ros, des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), sota la direcció de Ports i Aeroports, està negociant amb les companyies aèries i el primer bloc de destinacions estarà dedicat al turisme de neu des d'Europa, tot i que s'espera acordar cinc destinacions europees i tres d'espanyoles, igual que altres aeroports com ara el de Reus o el de Girona.

L'aeroport de Lleida Alguaire vol ser el punt d'arribada dels viatgers que vagin als Pirineus a esquiar i, per això, Ros ha assegurat que ja es vol començar aquesta mateixa temporada perquè aquest sigui un dels principals productes que oferirà l'aeroport.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 04/12/2009 14:49




Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Divendres 04/12/2009 15:14

De conya! Podrem estrenar l'aeroport fent una visita a París :D



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dissabte 05/12/2009 14:13

Vull penjar alguns comentaris que he llegit en les notícies digitals de l'innaguració de l'Aeroport de Lleida tan de l'Avui com de la Vanguardia:

Avui.cat: http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12 ... p#comments

1- No entenc com pot tenir un aeroport un poble tan xicotet com Lleida,home no potsér.Ja vorem qui paga aquet ruina...però qui va voler anar a aquet poble de 100.000hab(menys que el meu barri),bo així sou els catalans,clar que com sempre la culpa sera de Madrid,Espanya....jejejejejeje,no amics si esteu arruinats es perque sou patetics i gasteu els diners en xorrades

2- El problema es que els de Barcelona, penseu que ponent nomes es el vostre lloc d'oci, sense tenir en compte que aquí es fan moltes més coses i que amb una mica de solidaritat podríem ser líders en alguns sectors (i no parlo nomes de sector agroalimentari). El problema es el centralisme existent a Catalunya, on Barcelona no deixa desenvolupar-se als altres territoris, fa perdre oportunitats, expectatives i condiciona una desigualtat d'oportunitats de la gent que hi viu. Turisme si, però responsable. Però també oportunitats de desenvolupament.

3- De moment ja no el poden fer servir fins passades les festes. Ja s´han perdut els millors dies de l´any pel que fa al turisme pirenenc. El que fa falta és un enllaç amb els aeroports de Girona i Reus, per a fomentar els interessos propis i generar oportunitats de negoci per a reequilibrar el PIB del territori del nostre país. En quan als que encara son tan provincians d´insultar als de les terres veïnes (pixapins, etc.) em sembla que ja han arribat els llibres als pobles de l´aixada i el barret de palla. Ja no hi ha cap motiu per menysprear ningú. Tothom té el seu paper i s´ha de recordar que si no fos pel turisme ansiós dels barcelonins, no existiria cap estructura turística al Pirineu o a la Costa Brava. D´acord que se´n ha fet un gra massa, però els vilatans d´aquests indrets son els primers que han rebut els beneficis. Ningú ho pot negar. És molt bonic de dir que si la natura, que si els de fora, que si els pixapins o de can fanga, però anar fotent els turistes que passen per allà amb preus abusius, mals serveis, menyspreu i enganyifa, no ha fet sinó enriquir a botiguers, hotelers, taxistes, carnissers i pescadors. La majoria d´ells no en tenien ni idea de l´ofici del que en viuen actualment però s´hi van ficar al veure les possibilitats. S´han fet rics amb els permanentment insultats barcelonins. Si hi deixèssin d´anar haurien d´emigrar...a Barcelona. No es pot matar tot el que és gras!

4- El tercer aeroport a la tercermundista i deshabitada Lleida, i en 6 mesos tancat com els anteriors; Malversar impostos l'UNIC FET DEL NEFAST MONTILLA, el cancer nazional de Catalunya!!! LLeida necessitat autovies, no aeroports buits!!!

5- 10 VOLS SETMANALS??? malgastar els nostres impostos es el principi unic dc'aquest govern de corruptes; a qui has forrat lladre Nadal? Montilla, tu també has sucat? i la Fiscalia encara no ha cridat a declarar a aquest govern de lladres d'Esquerra? 10 VOLS SETMANALS, quina imbecilitat montilla!!! Paguem impostos per alimentar lladres del PSC-ERC-ICV

la Vanguardia: http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... aris-.html

1- ¿Para que leches quiere un aeropuerto Lleida? Ahora solo falta que le pongan metro y un puerto turistico en el Segre. Después las cajas están en números rojos

2- No me digas que van a llevar a los cerdos y a los melocotones en avión. Algunos tendreis que contar hasta tres antes de escribir

3- Los promotores del Aeropuerto de Ciudad Real ( los mismos que llevaron a la quiebra a Caja Castilla La Mancha ) también hablaban de la importancia de la carga áerea. Acercate un día por el Aeropuerto de Ciudad Real y me lo cuentas.

4- El aeropuerto de Lleida, será un fracaso total, no hay zona de influencia para hacerlo rentable; 400.000 pasajeros al año suponen una media de 1100 al día; eso es fisicamente imposible, cuando en verano aquí no queda nadie. Este aeropuerto será igual que el de Ciudad Real, un fracaso. Una tontería más de este tripartito que se esta cargando a Catalunya.

5- Los aeropuertos sirben para mover no sólo personas, sino carga. Lleida es una region ortofruticola de importancia europea, y uno de los centros de produccion de carne porcina continental. Que operen Ryanair o Vueling es lo de menos, pero si representa reduccion de coste y aumento de productividad para el sector primario. Eso si el que le vayamos a pagar un aeropuerto a Andorra es penosos, que se lo paguen y pongan ellos que para algo son independientes.

6- Aprofitarem per anar a Paris (suposo que serà Beauvais) mentres duri...

7- 395.000 visitantes anuales, suponen casi 1.100 pasajeros dia y si suponemos 50 pasajeros, por vuelo, me salen 22 vuelos diarios, en 8 horas, casi uno cada 20 minutos. Eso no se lo cree mi es carod ese

8- Renoi,per desgràcia no passarà el mateix que a Girona perque no podrem volar ni a Londres ni a molts llocs d'Europa. No tenim estructures dignes que puguin comunicar Alguaire ni amb Lleida capital ni amb la muntanya. ( si es que volem atreure el turisme de neu).Mai em aconsseguit atraure la gent a Lleida. Sempre queda enderrerida, lamentablement, i juro que em dol pensar així...

9- no os dejeis engañar. Estos aeropuertos que estan en el culo del mundo no son rentables. Son aeropuertos bajo coste para compañias como ryanair. Yo siempre que voy a viajar salgo desde el Prat. Nada de reus ni lleida ni girona. Una vez fui a frankfurt con ryanair. Al llegar alli nos dicen "no si frankfurt esta a 150 kms. teneis q coger un autobus y tardais 2 horas" Eso es un cachondeo hombre.



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dissabte 05/12/2009 14:29

Bé, hi ha molts més comentaris variats, incults, i força interessant. Osigui de tot... Hi ha disparitat d'opinions. Els lleidatans en general estem molt satisfets per la construcció d'aquesta infraestructura, però també n'hi ha algun escèptic. En canvi, des de fora de Lleida es veu com un despilfarro de diners, un aeroport totalment innecessari.

Vull puntualitzar algunes qüestions:

El comentari 1 de l'Avui ha de tenir en compte que Lleida ja supera els 130.000 habitants, i té una àrea d'influència d'uns 350.000. Però aquest aeroport no va destinat únicament al "poble" de Lleida, sinó a tota la província i Franja de Ponent, però molt especialment als Pirineus. També s'ha de dir que es contempla l'Aeroport de Lleida-Alguaire com a futur aeroport oficial del gran complex d'oci i lúdic Grand Scala que s'està projectant i construïnt al desert dels Monegros (a uns 50 km de Lleida).

El comentari 2 de la Vanguardia... Sí, es traslladen els animals vius en avió i es maten i tracten a destí. En fi... I lo dels melocotons, poca broma, perquè el transport de mercaderies pot ser molt important per als productes alimentaris lleidatans per fer-lo arribar fresc i sa a destí.

El comentari 6 crec que va errat perquè qui gestionarà els vols cap a París serà Vueling, i crec que aquesta aerolinia només opera a CDG i Orly, els dos aeroports més propers a París. Una altra cosa serà els vols de Ryanair...

En general hi ha poca informació i molta crítica als polítics (ja es nota quines són les ideologies d'aquests dos diaris).



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 05/12/2009 14:46

^^ Als anys 90, quan es definia el traçat de la línia de gran velocitat entre Madrid i Barcelona, també algú deia que per què volíem l'AVE a Lleida, per portar les peres més de pressa? :pal

D'altra banda és normal que quan un govern fa una obra "extraordinària" sempre hi hagi algú que la critiqui fixant-se només en el seu cost econòmic i no en si és necessària o en els beneficis que pot produir a llarg termini (parlo de gent de qualsevol territori sobre qualsevol obra). I si es tracta d'una actuació que es fa en un territori "llunyà" o simplement és una cosa que n'estàs segur que no faràs servir en ta vida... molt pitjor.

Clar, això tampoc no significa que hem de rebutjar qualsevol crítica "forastera", interpretant immediatament que és un atac contra el territori o la seua gent. Si la crítica és argumentada i constructiva, benvinguda sigui.

En fi, de tota manera els comentaris anònims dels diaris digitals tenen menys valor que el pinyol d'una oliva. Segons on t'hi trobes insults, amenaces, apologies de la violència, racisme i missatges eixelebrats en general. Jo trobo més interessants, respectuosos i fonamentats els "diàlegs" que es produeixen en un pub a les quatre de la matinada. :riure



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 05/12/2009 18:02

En general, els fòrums dels diaris són bons per a llençar a les escombraries i perquè quatre acomplexats puguin donar la nota. I com que pràcticament només hi entren eixelebrats, creen la impressió que aquella és l'opinió generalitzada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 05/12/2009 18:11

http://paper.avui.cat/article/societat/ ... gener.html

L'aeroport de Lleida arrenca amb 10 vols

| L'estrena s'ha ajornat un mes pel retard d'Aena en la tramitació del permís de navegació aèria | Només es pot volar a països de l'Espai Schengen | Un destí confirmat és París

Joan Tort

L'aeroport de Lleida-Alguaire obrirà el 17 de gener del 2010 amb deu vols setmanals, la majoria concentrats en cap de setmana. Vueling, Ryanair i una tercera companyia oferiran aquests primers vols amb destinació a ciutats europees i estatals, segons va anunciar ahir el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal. A més, alguns xàrters noliejats a Portugal aterraran a Lleida per portar esquiadors al Pirineu.

Nadal va confirmar que Vueling ofertarà dues freqüències setmanals a París, mentre que Ryanair no ha desvelat encara les dues destinacions europees que comercialitzarà des de Lleida, però sí que oferirà tres viatges setmanals a cada una de les dues ciutats. Aquests viatges internacionals seran inicialment dins l'Espai Schengen, que no necessiten controls fronterers, i inclou gairebé tots els països Europeus i alguns que no formen part de la UE, però en queden exclosos Gran Bretanya i Irlanda. No obstant, el conseller va dir que en pocs mesos ja es disposarà de la duana i l'oferta es podrà ampliar.

Finalment, una tercera companyia que encara no ha volgut fer públic el nom ni el destí farà dos viatges setmanals a una capital espanyola.

Aeroports de Catalunya, que gestiona la instal·lació, negocia amb més companyies, que es podrien incorporar al Lleida-Alguaire en els propers mesos. Igualment, segons Nadal, hi ha diverses empreses d'aviació corporativa, de serveis aeris i de manteniment que ja han sol·licitat espais per operar al nou aeroport.

Inversió de 100 milions

El nou aeroport de Lleida, que ja està acabat després d'una inversió de 100 milions d'euros, va rebre dijous els permisos internacionals de navegació aèria, però no entraran en vigor fins al 14 de gener. Aquests tràmits han obligat a ajornar un mes l'estrena anunciada per la Generalitat. A partir d'aquesta data la nova instal·lació ja serà totalment operativa, tot i que els primers vols no tenen calendari, pendents que les companyies enllesteixin la comercialització. Joaquim Nadal, però, va assegurar que si no es comença a operar el dia de la inauguració serà un o dos dies després. El president José Montilla serà l'encarregat de tallar la cinta del primer aeroport que construeix la Generalitat el proper 17 de gener.

El conseller va justificar la demora d'un mes pels tràmits administratius i tècnics d'Aena per validar les instal·lacions i per les notificacions internacionals de navegació aèria per incorporar l'aeroport a la xarxa mundial. Igualment, va restar importància a la demora, perquè la construcció s'ha fet amb molta més rapidesa que altres aeroports similars des que van iniciar els estudis informatius. Va posar com a exemple els de Ciudad Real, Castelló, Múrcia, Burgos i Osca, alguns dels quals encara no són operatius.

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 22. Dissabte, 5 de desembre del 2009


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dissabte 05/12/2009 19:22

Guigui ha escrit:En general, els fòrums dels diaris són bons per a llençar a les escombraries i perquè quatre acomplexats puguin donar la nota. I com que pràcticament només hi entren eixelebrats, creen la impressió que aquella és l'opinió generalitzada.
Totalment d'acord. Però jo em llegeixo aquests comentaris per riure una estona, de la de "perles" que s'arriben a dir. El mateix em passa amb el canal TDT Intereconomia. De tan en quan el veig però no perque sigui de dretes sinò perquè ho trobo més un canal d'humor que d'""economia"".



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 05/12/2009 19:25

erbuki ha escrit:
Guigui ha escrit:En general, els fòrums dels diaris són bons per a llençar a les escombraries i perquè quatre acomplexats puguin donar la nota. I com que pràcticament només hi entren eixelebrats, creen la impressió que aquella és l'opinió generalitzada.
Totalment d'acord. Però jo em llegeixo aquests comentaris per riure una estona, de la de "perles" que s'arriben a dir. El mateix em passa amb el canal TDT Intereconomia. De tan en quan el veig però no perque sigui de dretes sinò perquè ho trobo més un canal d'humor que d'""economia"".
La versió digital de l'Avui és fantàstica per llegir comentaris, i destapar els comentaris votats negativament pels usuaris amb dos dits de front. Sembla que al matí, quan tanquen bars i discoteques, i els afters queden lluny, els borratxos acaben llegint i comentant les notícies a l'ordinador... l'orinador.

I quan m'avorreixo, és un gust trencar els arguments d'aquesta gent amb tanta facilitat.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”