Iberia, en contra de l'aeroport de Barcelona

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 19/12/2007 9:20

http://www.elperiodico.cat/
-----------------------------------------------
Iberia, per als madrilenys

1. • La presidenta Aguirre ha ordenat a Caja Madrid, on mana, assumir el control de l'aerolínia

JOAN Tapia. Periodista.

Aquest any la societat civil catalana s'ha mobilitzat per exigir que a l'adjudicar la nova Terminal Sud es tingués en compte l'interès de Catalunya (aeroport intercontinental). I que no s'imposés el criteri d'AENA i Iberia, sospitós de voler limitar el Prat a un paper auxiliar del gran aeroport intercontinental de Madrid.

El fet que la societat civil catalana obrís els ulls en l'acte acadèmic del IESE va ser positiu. Encara que hauria estat més oportú quan es construïa la T-4 de Barajas. És clar que llavors manaven José María Aznar i Jordi Pujol. Però el IESE va llançar un missatge: la nova terminal no havia de quedar supeditada als interessos d'Iberia, una companyia llunyana. I gens amiga.

PERÒ IBERIA no era una empresa pública des de feia temps. Havia estat privatitzada i es podia comprar. Un consorci, encapçalat per British Airways i el fons TPG, volia llançar una opa. Un altre grup, format per Gala Capital i la caixa basca BBK, volia entrar en la pugna. I Air France i Lufthansa estaven a l'aguait. Però el resultat d'una opa descontrolada sobre Iberia podia ser que la T-4 quedés supeditada a British o Air France. I davant d'a-
questa possibilitat, Madrid ha reaccionat com el 2 de maig del 1808. La presidenta Esperanza Aguirre ha ordenat a Caja Madrid, on mana, adquirir el control d'Iberia. I els últims dies de novembre Caja Madrid hi va augmentar la seva participació, del 10% al 23%, amb dues operacions (compra dels paquets de BBVA i Logista) que li han costat gairebé 500 milions d'euros.

I, oficiosament, la Comunitat de Madrid s'ha justificat sobre la base que la T-4 representa el 13% del PIB regional i genera 170.000 llocs de treball, cosa que no podia quedar a l'arbriti d'anglesos o francesos. Caja Madrid ha deixat clar que mana, i British Airways s'ha retirat de seguida.
A curt termini, Esperanza Aguirre ha estat tan eficaç com un general alemany dels bons temps. I a Catalunya convé analitzar el que s'ha esdevingut, encara que ha passat gairebé desapercebut perquè estàvem ocupats a discutir la manifestació de l'1 de desembre i la crosta nacionalista dels mitjans de comunicació pú- blics. La veritat és que el model Aguirre és eficaç a curt termini, però té inconvenients de fons. Aquí la Generalitat (la de Pujol i la de Montilla) no mana sobre les caixes. I és positiu. Hi ha un entorn de més de 10 caixes competitives i La Caixa és la tercera institució financera espanyola i una de les primeres europees. I immobilitzar més de 700 milions d'euros en una companyia aèria, que no acostumen a ser un bon negoci, no és gaire ortodox per a una caixa d'estalvis. Encara que el Banc d'Espanya, que tant adverteix sobre les inversions de les caixes, aquesta vegada tancarà la boca.
Tampoc és acceptable que causi un seriós perjudici a multitud d'accionistes, que esperaven una opa a un mínim de 3,6 euros per acció (havien arribat a 4 euros), i que ara veuen que l'opa s'esfuma i l'acció es desploma cap a l'entorn dels 3,1 euros.

A més a més, si Montilla hagués ordenat el mateix a Isidre Fainé, i La Caixa s'hagués quedat Iberia (difícil, perquè Caja Madrid ja estava en l'accionariat), Espanya s'hauria sublevat. Montilla hauria tornat a ser un marxista primitiu i alguna premsa alertaria els estalviadors dels perills de la gestió aventurera i polititzada de La Caixa. Recordem que quan es va anunciar l'opa de Gas Natural, la presidenta Aguirre va declarar que la companyia Endesa no havia de sortir del territori nacional.
És bo que Montilla no segueixi el model Aguirre. I que Isidre Fainé sigui més independent que Miguel Blesa. Però que el model Aguirre-Blesa no s'hagi d'imitar no implica que es miri cap a una altra banda. Un paper recent del Cercle d'Economia afirma que a l'empresariat català li falta ambició perquè li sobra bombo. Que l'empresa familiar pot ser una nosa per a operacions d'envergadura. I el dictamen s'aplica al cas d'Iberia i la Terminal Sud de l'ae- roport del Prat. El present seria diferent si en el moment de la privatització d'Iberia, fa més de 10 anys, s'hagués mobilitzat capital català.

SINTETITZEM. Primer acte: el més granat de l'empresariat es concentra en una elegant i digna assemblea patriòtica al IESE per protestar contra el tracte que l'Estat i Iberia donen a Catalunya. Segon acte: poc després, el director general de Caja Madrid, Miguel Blesa, seguint les instruccions de la presidenta de la comunitat autònoma, es cruspeix en deu dies la companyia aèria per garantir que la T-4 de Barajas no quedi supeditada a interessos estranys.
La conclusió és que la societat civil catalana és lliure de queixar- se i plorar com Boabdil la pèrdua de Granada. Però la solució no és el lament i els anuncis als diaris, sinó la defensa intel.ligent dels seus interessos i la gestió valenta de les seves empreses. I mantenir un fructífer i tens diàleg amb el poder polític. Sense por, i governi qui governi.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/12/2007 10:13

Brillant article d'anàlisi escrit per algú que no pateix, precisament, d'erupcions cutànies diagnosticades per aparàtxiks estalinistes.

Conclusions: A Espanya, cada cop se'ns hi perd menys. Però no hem de bramar, sinó actuar. Què esperem, doncs?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 06/02/2008 9:34

http://www.lavanguardia.es/
-----------------------------------------
Iberia retrocede en El Prat al apostar por Barajas
El grupo pierde 5 puntos de cuota de mercado desde el 2005

La concentración de Iberia en el aeropuerto de Madrid-Barajas, uno de los principales puntos del plan director de la compañía aprobado a finales del 2005, ha ido en detrimento de la cuota de mercado de la aerolínea en Barcelona. En los últimos dos años, el grupo que integra a Iberia, Clickair y Air Nostrum ha pasado de los 10,32 millones de pasajeros transportados en el 2005 a los 10,82 millones del 2007.

En consecuencia, el grupo madrileño ha registrado un crecimiento del 4,76% en El Prat mientras el conjunto del aeropuerto catalán ha disparado su tráfico casi un 21%. Esta diferencia en la velocidad de crecimiento de una aerolínea y del resto del sector se ha traducido en una pérdida significativa de cinco puntos de cuota de mercado para Grupo Iberia en apenas dos años. Si en el 2005 controlaba un 38,30% del volumen de pasajeros, su parte del pastel caía hasta el 33,16% en el pasado ejercicio.

La realidad de Iberia y las empresas controladas por ella en El Prat contrasta con lo que anunció en junio del 2006 cuando explicó su estrategia para Barcelona a partir de la puesta en marcha de su plan director.

En aquel momento, Fernando Conte, presidente de la aerolínea, dijo que Grupo Iberia incrementaría en un 50% el tráfico en Barcelona en dos años y que pasaría de los 14,1 millones de pasajeros en el 2008. Para alcanzar esta cifra, Iberia, Clickair y Air Nostrum deberían crecer más de un 30% en el presente ejercicio entre todas ellas.

La coyuntura actual del mercado y la estrategia de estas compañías hace imposible la consecución del objetivo marcado hace dos años. Más si se tiene en cuenta que dentro de unas semanas entrará en funcionamiento el AVE entre Barcelona y Madrid, que hará disminuir alrededor de un 40% el tráfico aéreo entre ambas ciudades, según estimaciones de la propia Iberia.

El ex monopolio cuenta con cerca de la mitad del volumen de pasajeros de esta ruta, que utilizan cinco millones de personas al año, por lo que podría perder - si su caída fuera proporcional a la prevista para el corredor aéreo- un millón de pasajeros.

Pese a todo, fuentes de Iberia dijeron ayer que todavía mantienen sus planes de crecimiento para El Prat y que los 14,1 millones anunciados para el 2008 deben incluir a los pasajeros de British Airways y Finnair. Aun así, sus cifras no se acercan a las que explicó el grupo cuando trató de minimizar el impacto de su retirada parcial de Barcelona.

Desde la Generalitat, que acogió con entusiasmo el lanzamiento de la aerolínea de bajo coste Clickair por parte de Iberia hace ahora algo más de un año, prefieren no pronunciarse. Fuentes de la Conselleria de Transports dijeron ayer que no tenían ningún comentario que realizar ante el incumplimiento de los planes de Iberia para Catalunya.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/02/2008 11:19

Desde la Generalitat, que acogió con entusiasmo el lanzamiento de la aerolínea de bajo coste Clickair por parte de Iberia hace ahora algo más de un año, prefieren no pronunciarse. Fuentes de la Conselleria de Transports dijeron ayer que no tenían ningún comentario que realizar ante el incumplimiento de los planes de Iberia para Catalunya.
Aquest és un dels grans problemes. Els senyorets polítics, per a fer-se fotos i treure a relluir la gomina, són els primers. Però quan van mal dades i s'espera que actuïn, acoten el cap sota l'ala.

Aleshores, per a què els paguem?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 25/05/2008 12:14

Res que ja no sapiguéssim, però aquí queda amb dades més concretes. Notícia de l'Avui:

----------------------------------------------------

Cau al tercer lloc en el rànquing de companyies de l’aeroport català

Iberia redueix de 18 a 2 la seva oferta de vols del Prat a Europa

Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 24.05.2008 - 23:51 hs


Iberia ha complert la seva paraula d’abandonar de manera progressiva la seva presència a l’aeroport de Barcelona per centrar tots els seus esforços, inversions i atencions a Madrid-Barajas. De fet, en aquests moments des del Prat, i amb Iberia, només es pot volar a destins de l’Estat espanyol, ja que ha eliminat tots els internacionals, tret de París i Londres, que de moment encara els manté. Abans de la creació de Clickair, en tenia 18 cap a Europa. Això ha fet que a hores d’ara s’hagi convertit en la tercera companyia de les que operen a Barcelona en nombre de passatgers transportats, superada per Clickair i Spanair.

Menys de la meitat
Durant els quatre primers mesos d’aquest any ha transportat 1.129.999 passatgers, menys de la meitat, en concret 1.222.622, un 51,9%, dels 2.352.621 usuaris que va moure en el mateix període del 2007. Clickair, per la seva banda, ha passat de 593.149 usuaris el primer quadrimestre del 2007 a 1.517.667 d’ara, amb un increment del 60,9%. Spanair, companyia que pretén adquirir Iberia, es manté segona en nombre de passatgers amb 1.390.521 usuaris transportats aquest 2008 davant dels 1.264.609 dels quatre primers mesos del 2007, amb un increment del 9,1%.

Fonts d’Iberia li treuen importància a aquesta pèrdua de passatgers de Barcelona, ja que asseguren que la seva aposta, en destins internacionals, la tenen centrada en la seva filial Clickair. De fet, de les 32 rutes a l’estranger que ofereix la companyia de baix cost, la meitat, 16, han estat heretades d’Iberia. Destaquen destins tan significatius pels negocis com Frankfurt, Amsterdam, Milà, Roma o Zuric, per l’activitat política europea com Brussel·les o pel turisme com Venècia, Viena, Pisa, Marràqueix, Istanbul o Atenes.

La retirada d’Iberia de l’aeroport de Barcelona ha provocat, des de fa alguns mesos, retrets per part de polítics i empresaris, però la companyia espanyola no n’ha fet cas i segueix amb pas ferm amb el seu full de ruta. Si algú pretén viatjar a l’estranger amb Iberia, perquè prefereixi aquesta companyia abans que qualsevol altre, no li quedarà més remei que haver de fer escala a Madrid. Des de la capital espanyola, on Iberia hi té el seu hub, sí que podrà volar cap a tot el món i amb millors connexions horàries i més freqüències que les que ofereix Clickair des de Barcelona.

En aquest cas, Iberia no té en compte que els catalans, si volen anar cap a Europa, els suposa una pèrdua de temps, ja que han de passar gairebé sempre per Madrid. A més a més el president d’Iberia, Fernando Conte, es nega a establir vols directes cap a Àsia des de Barcelona.

Arguments
Afirma Conte que aquests vols s’han d’alimentar en un 50% amb passatgers procedents de diferents ciutats europees perquè des d’aquí no hi ha prou demanda per omplir-los. Com que aquests potencials clients han de retrocedir fins al Prat i, per tant, esmercen més temps, els vols asiàtics no surten a compte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/03/2009 12:53

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... beria.html

El comitè de regions d'Europa censura l'Estat per l'error d'«aïllar Catalunya» amb la marxa d'Iberia

El vicepresident aposta per subvencionar vols internacionals de l'aerolínia al Prat

6/03/09 02:00 - Barcelona - x.M. / ACN

El Comitè de les Regions de la Unió Europea (CdR) alerta el govern espanyol que «aïllar Catalunya» centralitzant Iberia a Barajas seria «una mala política i un error magistral». El seu vicepresident primer, l'exministre socialista francès Michel Delebarre, reclama que es mantinguin a Barcelona fins i tot «les connexions que potser no són immediatament rendibles econòmicament però que són estratègiques per al desenvolupament» de Catalunya. Si convé, amb subvencions públiques.

Durant la Cimera Europea de Regions i Ciutats organitzada pel CdR a Praga (Txèquia) i en la qual participa el president José Montilla, Delebarre ha alertat que el «potencial» de Catalunya «depèn» de les connexions internacionals de l'aeroport del Prat, en una entrevista feta per l'Agència Catalana de Notícies (ACN). Delebarre aposta per mantenir-les «com a servei públic» i reclama al govern espanyol i al de la Generalitat que subvencionin els vols d'Iberia que no siguin rendibles. «No podem demanar a una aerolínia privada que pagui el cost de desenvolupament d'un territori que ha d'assumir l'administració pública», admet Delebarre, que reivindica «una intervenció estatal o regional, almenys en la fase de llançament, fins que una connexió aèria s'acosti a la rendibilitat econòmica». El vicepresident primer del CdR nega que la futura aerolínia de baix cost entre Vueling i Clickair pugui substituir Iberia: «El baix cost ha permès una evolució important del sector del transport però cal mantenir connexions de servei públic, que potser no són immediatament rendibles econòmicament però sí estratègiques per al desenvolupament.» Delebarre diu que molts francesos passarien pel Prat si tingués connexions internacionals. També renya el govern espanyol pel retard de la construcció del TAV fins a la frontera francesa: «El TAV és responsabilitat de l'Estat, no dels governs autonòmics; no es pot fer una gran connexió ferroviària ajuntant xarxes regionals sinó que cal que el govern espanyol i el francès deixin de culpar-se l'un a l'altre i s'asseguin d'una vegada per totes i decideixin.»


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 02/08/2009 11:33

I a sobre, volen la T-1 >:(

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _67547.php

Últim vol a Londres


Iberia suprimeix la seva última ruta internacional des del Prat i només operarà a Barcelona vols amb destinació a Madrid

Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 02/08/2009 01:34
s
La companyia Iberia operarà sota mínims a l’Aeroport de Barcelona. L’única connexió internacional que li quedava, el vol amb Londres, el suprimirà aquest mes d’octubre i només enllaçarà la capital catalana amb Madrid, segons han confirmat a l’AVUI fonts de l’aerolínia. La retirada de l’aeroport del Prat ha anat en benefici de la seva filial de baix cost Clickair, ara fusionada amb Vueling, a la qual ha traspassat la majoria d’enllaços espanyols i internacionals, tret d’alguns itineraris molt puntuals que se’ls ha quedat la seva altra filial, Air Nostrum. Els més perjudicats per aquesta decisió han estat les persones que viatgen per negocis, que han perdut connexions directes i de qualitat amb els principals centres financers europeus.

Fins a l’1 d’octubre del 2006, data d’inici de les operacions de Clickair, Iberia utilitzava l’Aeroport de Barcelona com un petit hub de vols europeus, sobretot del corredor Mediterrani, perquè “portava passatgers de València o Màlaga i d’aquí els distribuïa cap a Europa”, explica el catedràtic d’Economia de la Universitat de Barcelona, Germà Bel. Amb la seva retirada, tots aquests passatgers que passaven pel Prat “ara es veuen obligats a anar a Madrid” perquè Clickair abans i ara Vueling “actuen com a companyies de baix cost que volen punt a punt i no pas com a distribuïdors”.

De fet, Clickair es va quedar la majoria de slots –hores de vol– de destinacions europees d’Iberia, però amb alguns canvis i modificacions que han afectat directament les empreses, tal com s’han queixat reiteradament la Cambra de Comerç de Barcelona i alguns sectors empresarials del país. Un exemple clar el trobem amb la connexió amb París. Vueling vola a l’aeroport d’Orly, on el cost de les operacions per les companyies aèries és força més econòmic que aterrar al gran aeroport parisenc de Charles de Gaulle, un veritable hub intercontinental.
Els clients també ho pateixen perquè els serveis oferts per Iberia no tenen res a veure amb els de les companyies de baix cost.

Però així com Iberia ha girat l’esquena a Barcelona i Catalunya, algunes altres companyies de bandera com British Airways, Air France, KLM i Lufthansa ofereixen vols als principals centres de negocis europeus. És clar, amb tot, que el seu objectiu no és convertir Barcelona en el seu aeroport hub, sinó atraure passatgers cap als seus centres distribuïdors, com ara Londres, París, Frankfurt i Amsterdam. Tot el contrari del que pretén Spanair: els nous dirigents s’han proposat convertir el Prat en el seu centre neuràlgic d’operacions agafant el relleu d’Iberia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 02/08/2009 17:57

Amb Iberia i el Prat, es fa vàlida la màxima que diu més val sol que mal acompanyat. Personalment, estic content que aquesta companyia desaparegui de Catalunya i no ens toqui més la moral amb el seu pèssim servei. De fet, ja feia anys que no pujo en un dels seus avions. El problema és que es queda subreptíciament, a través de Vueling.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 25/10/2009 19:18

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _75824.php

Iberia culmina l'abandonament d'El Prat aquest dissabte

La companyia aèria confirma així la restricció d'operacions des de Barcelona, on només mantindrà el pont aeri amb Madrid

ACN
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 24/10/2009 11:25


Iberia farà efectiu l'abandonament del Prat aquest dissabte quan s'enlairi l'últim vol en direcció a Londres. Aquest vol serà substituït per British Airways, amb qui manté una relació de codis compartits, dins de l'aliança One World. Com estava previst per l'antiga direcció de la companyia, Iberia només mantindrà els vols que cobreixen el pont aeri amb Madrid. Les rutes a ciutats de l'Estat espanyol i les principals europees es cobreixen per la filial Vueling.

Aquest dissabte, s'enlairarà l'últim vol regular que Iberia mantenia obert des del Prat fora de la connexió amb Madrid. Aquest última ruta regular que mantenia oberta Iberia era la que enllaçava Barcelona amb Londres. Les altres rutes estatals i europees les cobreix a través de la seva franquícia Air Nostrum o a través de la seva filial Vueling.

Salvador Curcoll, responsable de l'àrea d'infraestructures de la Cambra de Comerç de Barcelona, troba la decisió d'Iberia de volar des del Prat amb marca pròpia només a Madrid com "empresarialment coherent". Considera que la majoria de companyies de bandera internacionals estan concentrant en un únic punt les connexions o hub, i en aquest cas Iberia ho fa a l'aeroport de Barajas, explica Curcoll.

El director general de Ports, Aeroports i Costes del Departament de Política Territorial i Obres Publiques, Oriol Balaguer, opina en canvi que moltes companyies de bandera europees i fins i tot nord-americanes han optat per desplegar un model d'operacions basat en diferents hub, com l'alemanya Lufthansa. Balaguer està convençut que a "curt termini" l'estratègia de la companyia aèria espanyola canviarà i recorda que aquesta és una decisió de l'antiga direcció capitanejada per l'expresident Fernando Conte, que el nou president, Antoni Vázquez, podria canviar la decisió.

El professor de la Universitat de Barcelona, Xavier Fageda, va més enllà d'aquestes opinions i afirma que aquesta estratègia d'Iberia de concentrar les seves operacions des d'un únic hub a l'aeroport de Barajas "frena de facto" el creixement de l'aeroport del Prat. Fageda explica que aquesta concentració que vol Iberia a Barajas suposa convertir a l'aeroport de Barcelona amb una plataforma de connexions punt a punt per alimentar de passatgers Barajas.

Pèrdua de liderat

Iberia va deixar de ser líder a l'aeroport del Prat durant l'exercici del 2008. Segons dades d'Aena, el gestor d'infraestructures aeroportuàries de l'Estat espanyol, en aquell exercici va quedar relegada per primera vegada al quart lloc darrere de Clickair (en aquells moments filial d'Iberia), Spanair i Vueling. El 2008 Iberia va moure 2.755.904 passatgers, el 9,1% dels poc més de 30 milions que van passar pel Prat.

El 2006 i el 2007, per fer referència als anys més recents, Iberia va operar amb 8,981 milions de passatgers, i 6,439 milions de persones a l'aeroport del Prat, i ho va fer en els seus dos últims anys com a companyia líder de l'aeroport de la capital catalana.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 25/10/2009 19:23

jo a aquesta gent els feia fora de cop del Prat... i buscava una nova companyia per al pont aeri, que s'han pensat?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 25/10/2009 19:40

Iberia continua sent una companyia mixta, és a dir, amb participació al 50% entre Estat i empresa privada? En aquest cas, l'abandonament del Prat per part d'Iberia deixant només el Pont Aeri seria una mostra més de les moltes que hi ha sobre el caràcter prioritari que té la metròpoli mesetària en les decisions del govern central, sigui el que sigui el seu color.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Diumenge 25/10/2009 23:34

Vilarrubla ha escrit:jo a aquesta gent els feia fora de cop del Prat... i buscava una nova companyia per al pont aeri, que s'han pensat?
Demana'ls-hi als d'AENA. Ja veuràs què et diuen. xDDD Fins que l'aeroport no el controlem els catalans això no és possible. I dubto molt que això passi a curt termini. Com a molt repartiran el 49% entre Ajuntament de Barcelona, Generalitat i Empreses.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 25/10/2009 23:46

I pensar que Iberia es va fer en bona part amb diners catalans...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 26/10/2009 9:08

Que no és tan nostra la dita de "fer el cornut i pagar el beure"?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dilluns 26/10/2009 16:05

cristian26 ha escrit:Iberia continua sent una companyia mixta, és a dir, amb participació al 50% entre Estat i empresa privada?
Diria que la participació de l'Estat és simbòlica (d'un 4 o 5%). No n'estic del tot segur.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 26/10/2009 16:15

Exacte Oriol, és més, el Govern vol vendre la seva participació, que és del 5,16%
El Gobierno "no tiene la voluntad" de mantener su participación del 5,16% en Iberia, por lo que planea vender este paquete cuando se cierre la fusión entre la compañía presidida por Antonio Vázquez y British Airways. Reino Unido venderá activos por valor de 17.600 millones para reducir el déficit.

El economista


El que trobo dolç a tu t'amargue.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 26/10/2009 21:05

Vilarrubla ha escrit:jo a aquesta gent els feia fora de cop del Prat... i buscava una nova companyia per al pont aeri, que s'han pensat?
Això si de cas ho han de decidir els viatgers, em sembla vomitiu fer fora una companyia per el simple fet de ser espanyola. Les companyies privades faran el que els hi convingui, el viatger ja decidirà ell solet.

Encara que si fos per mi el pont aeri no existiria, per alguna cosa ens hem gastat centenars de milers de milions d'euros en la línia d'alta velocitat.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 26/10/2009 21:27

pel simple fet de ser espanyola no... caldria veure quin percentatge d'accions estan a Espanya, tot i que la seu sigui aquí

Però si una empresa deixa d'apostar per una infraestructura d'aquí, els qui porten aquesta infraestructura (ara per ara Aena) no tenen perquè donar-li un bon tracte i per tant recidinir el contracte, l'únic com que Aena tbé porta el de Barajas i allí Iberia hi fa de tot, doncs no interessa.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 26/10/2009 22:48

Vilarrubla ha escrit:l'únic com que Aena tbé porta el de Barajas i allí Iberia hi fa de tot, doncs no interessa.
És que Aena també hi fa de tot. De fet, la convergència d'interessos entre ambdues és gairebé total.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 27/10/2009 0:09

Expulsarlos per ser una companyía espanyola no, pro si per el mal servei que estan donant a la comunitat catalana, tan per el mal funcionament del pont aeri, com per alguna línia que encara queda, i per haber perdut un munt de conexions.

Una empresa de transport te que donar servei tan a las línias rentables com a las deficitarias.
¿Que pasaría si TMB decidis tancar las línias 16, 31, 35, 141, 185 i els busos de barri perque no son rentables i quedarse nomes amb la 7, 56, 57, 74, turistic, etc. Aixo no els hi dexarien fer perque tenen l'obligació de donar servei a tota la comunitat, i els beneficis que donan unas línias, son tapar las pérduas d'altres.

Per aixo trovo inmoral que segueixin tenint la concesió del Pont Aeri, línia que es la mes rentable de la companyía. Si no volen saber res de Catalunya, que s'envagin i es dediquin a fer vols al continent americá que es lo que volen fer, i deixin lloc a altres empresas que segur ens tractaran millor. No els trovarem a faltar.



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”