La pista transversal del aeropuerto del Prat

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.

¿Alguna vez tus vuelos han utilizado la pista transversal del Prat?

No, nunca.
0
No hi ha cap vot
Sí, entre 1 y 5 veces.
2
17%
Sí, entre 5 y 10 veces.
1
8%
Sí, más de 10 veces.
3
25%
Constantemente, es la pista que más uso, es mi favorita.
0
No hi ha cap vot
A ver, yo cuando voy dentro del avión no tengo ni idea de por dónde despega o aterriza porque no paro de dar por saco toqueteando la lucecita y el aire.
6
50%
 
Vots totals: 12
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

La pista transversal del aeropuerto del Prat

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 17/10/2007 22:52

Hola,

Coloco este hilo-encuesta para que cualquiera de vosotros que quiera nos informe del uso real de la pista transversal de nuestro aeropuerto.

Que yo recuerde, solamente he utilizado esta pista 2 veces, la última este domingo al aterrizar procedente de Bilbao a eso de las 0:05 de la noche del domingo al lunes. En otra ocasión despegué hace un par de años o tres por esta pista en dirección al mar con destino final en Viena. Nunca más he utilizado en mis vuelos la pista transversal.

¿Y vosotros?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 17/10/2007 23:03

Jo l'he utilitzada força sovint, però he de dir que vaig fer el meu primer vol fa més de 30 anys (de fet, dels meus primers records d'infantesa, devia tenir un any i escaig), i en fa 15 que agafo l'avió amb relativa freqüència.

Però si agafem els percentatges d'ús de la pista transversal sobre les paral·leles, diria, a primera vista, que ve a ser d'un 20% de tots els cops que m'he enlairat. En canvi, no recordo haver-hi aterrat mai.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
A-380
N7
N7
Entrades: 360
Ubicació: Font d'en Farges

Entrada Autor: A-380 » Dijous 18/10/2007 0:12

Normalmente se utiliza por las mañanas de 5:00 h. a 7:00 h. y por las noches desde las 23:00 h. a las ?, dependiendo también de la dirección del aire y de otras situaciones meteorológicas.
Sustituye a la principal cuando los vuelos son principalmente de salida, por la mañana o de llegadas por la noche.

Si estas pensando en eliminarla, es mas barato y mas útil ampliar REU y GRO, que precisamente GRO ya esta en una fase de ampliación en su plataforma.

Se busca en BCN los vuelos continentales de grandes aviones, REU es una buena alternativa a las inclemencias meteorológicas o técnicas que dificulte su aterrizaje en BCN de esos grandes aviones, REU cuenta con una pista que con pocas modificaciones seria apta hasta para el A-380, no así su terminal, aunque esta en ampliación, y su plataforma que nada mas dispone de espacio para seis aeronaves tipo A-320 ó 737, tendría que ser ampliada para 40 aeronaves, actualmente la alternativa es Palma, Madrid ó Zaragoza.

Ryanair a impulsado GRO, ahora otras compañias se benefician de dicho hecho y el aeropuerto en tres o cuatro años podría pasar a tener también vuelos continentales.

BCN necesita la pista en el mar para poder cumplir con unos objetivos mas o menos decentes de crecimiento.

BCN necesita estos dos aeropuertos unos para las lineas continentales y el otro para las lineas de medio y corto radio, y si es por factores no meteorológicos el impedimento de aterrizaje en BCN es fundamental contar con ellos.
Ahora ya son utilizados, pero con sus limitaciones de espacio de espacio y pistas.
Por motivos meteorológicos muchas veces se demoran vuelos en origen en los vuelos de corto radio. Pero por motivos técnicos, tienes aviones en el aire que hay que desviar, si se cuenta con dos alternativas cercanas, conectables con BCN por bus, los inconvenientes se solventan con facilidad, no cuento con RENFE porque es mas fácil contar con los dedos de una oreja, tampoco cuentan las compañias aéreas. Actualmente los vuelos desviados a GRO ó REU si no tienen posibilidad inmediata +/- de seguir hacia BCN, los pasajeros llegar a BCN en autocar.

La comisión que se esta encargando de traer continentales a BCN, también tendría que hacerles ver a muchas de las compañias de bajo coste, que tendrían que alternar vuelos con GRO y REU, además de tener vuelos en BCN.

:hola
Pedro



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 18/10/2007 8:22

El primer viatge amb avió que vaig fer (allà pel 1997, destinació PMI/LEPA (Palma de Mallorca)) l'avió es va enlairar per la pista 20.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 18/10/2007 8:41

Jo la vaig fer servir força en els meus vols abans que s'obrís la tercera pista. Que jo recordi he anat a Palma de Mallorca, Venècia, Lisboa i Londres envolant-me per aquí :roll:



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 20/10/2007 18:06

Santfeliuenc ha escrit: En otra ocasión despegué hace un par de años o tres por esta pista en dirección al mar con destino final en Viena.
Hace 2-3 años la pista 20 era la normal para despegues. La 25 (actual 25R) para aterrizajes (como ahora) o bien la 07 en caso de x condiciones meteorológicas. Si estas eran peores: 07 para todas las operaciones.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 20/10/2007 18:15

Es normal que tots utilitzesim aquesta pista abans de l'obertura de la 25L/07R.

Fins 2004-05, l'ordre normal era:

-Enlairaments per la 20 i arrivades per la 25 (actual 25R).

-Enlairaments per la 20 i arrivades per la 07 (actual 07L).

-Tot per la 07 (actual 07L).

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 20/10/2007 18:22

Vox ha escrit:Es normal que tots utilitzesim aquesta pista abans de l'obertura de la 25L/07R.

Fins 2004-05, l'ordre normal era:

-Enlairaments per la 20 i arrivades per la 25 (actual 25R).

-Enlairaments per la 20 i arrivades per la 07 (actual 07L).

-Tot per la 07 (actual 07L).

Vox
I ara, pel que he pogut veure, les operacions d'enlairament es fan normalment per la 25L i les d'aterratge per la 25R.

No sé si tindrà a veure amb Gavà Mar, però els avions que s'enlairen viren cap al sud poc després de sortir de l'aeroport per anar cap al mar. En el meu vol cap a Madrid vam estar resseguint la costa fins a l'altura de Coma-Ruga.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 20/10/2007 18:37

Hola,
No sé si tindrà a veure amb Gavà Mar, però els avions que s'enlairen viren cap al sud poc després de sortir de l'aeroport per anar cap al mar. En el meu vol cap a Madrid vam estar resseguint la costa fins a l'altura de Coma-Ruga.
Pues no sé cómo va esto del control del espacio aéreo próximo al Prat, cómo se harán las aproximaciones y tal, lo que sí sé es que paso temporadas los veranos en Comarruga y cuando miras al cielo de noche, pasan innumerables rutas de aviones por encima.

Igual es un punto de recalada aéreo o lo que sea, pero es que van y vienen muchísimos.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 20/10/2007 22:26

orique ha escrit:
Vox ha escrit:Es normal que tots utilitzesim aquesta pista abans de l'obertura de la 25L/07R.

Fins 2004-05, l'ordre normal era:

-Enlairaments per la 20 i arrivades per la 25 (actual 25R).

-Enlairaments per la 20 i arrivades per la 07 (actual 07L).

-Tot per la 07 (actual 07L).

Vox
I ara, pel que he pogut veure, les operacions d'enlairament es fan normalment per la 25L i les d'aterratge per la 25R.

No sé si tindrà a veure amb Gavà Mar, però els avions que s'enlairen viren cap al sud poc després de sortir de l'aeroport per anar cap al mar. En el meu vol cap a Madrid vam estar resseguint la costa fins a l'altura de Coma-Ruga.
Fins fa no gaire lo normal era:

Enlairaments per la 25R i arrivades per la 25L. Es a dir, la mega passejada era al arrivar. Ara es al revés.

I més o menys sempre, quan es va cap el sud o Madrid, un cop s'enlaira (sigui per l'antiga configuració de 20 o l'actual de 25L) es va reseguint la costa fins que entra a terra ferma a una alçada indeterminada (per mi) de Tarragona. Un pilot un dia ens va dir Cambrils.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 21/10/2007 1:15

Vox ha escrit:I més o menys sempre, quan es va cap el sud o Madrid, un cop s'enlaira (sigui per l'antiga configuració de 20 o l'actual de 25L) es va reseguint la costa fins que entra a terra ferma a una alçada indeterminada (per mi) de Tarragona. Un pilot un dia ens va dir Cambrils.
El que no sembla lògic, a primera vista, és que els avions virin cap al sud (potser cap a 210 o 220º, no ho sé). Suposo que això deu ser per les queixes de Gavà Mar.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 21/10/2007 3:58

orique ha escrit:
Vox ha escrit:I més o menys sempre, quan es va cap el sud o Madrid, un cop s'enlaira (sigui per l'antiga configuració de 20 o l'actual de 25L) es va reseguint la costa fins que entra a terra ferma a una alçada indeterminada (per mi) de Tarragona. Un pilot un dia ens va dir Cambrils.
El que no sembla lògic, a primera vista, és que els avions virin cap al sud (potser cap a 210 o 220º, no ho sé). Suposo que això deu ser per les queixes de Gavà Mar.
Sí. El darrer gran canvi en la configuració (el que va fer passar de 25R en sortides a 25L) tambè va suposar aquest viratge que es fa cap l'esquerra un cop t'enlaires.

Per mi el més divertit es quan es canvia la configuració (cap el nord) i tenim sortides per la 07R. Com que sempre que agafo un avió (bé, sempre sempre no) es cap Madrid, toca fer un viratge complet sobre el mar ja que ens enlairem direcció nord i s'ha de virar totalment cap la dreta per després anar baixant per la costa.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 21/10/2007 12:44

Hola,

Que todo un aeropuerto de Barcelona que no solamente sirve a su área metropolitana de unos 3-4 millones de personas sino que también a toda Cataluña y a parte de las comunidades autónomas colindantes tenga que depender de que un día unos edificaron allí una barriada que claramente estaba en el medio del plan director de ampliación del aeropuerto... ya tiene narices. Y todo por edificar allí un barrio para que cuatro se llenen los bolsillos. Ya está bien, ya.

Pues nada, todo el mundo atado de manos para que tres no oigan ruido y cuatro se llenen la cartera. Vamos bien.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Àlex Gavà Mar
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Àlex Gavà Mar » Dijous 25/10/2007 21:49

Hola !

crec que uns gràfics sempre són aclaridors. Aquí van:

aquesta era la configuració històrica de l'aeroport quan només tenia les dues pistes creuades com ha explicat en Vox:

Imatge

i aquestes són les configuracions actuals amb les dues pistes paral·leles funcionant de dia i les creuades de nit i en aterratges:

Imatge



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 25/10/2007 23:38

Que vols que et digui, la configuració OEST de preferent no te res. Tots els dies semple estan passant avions per sobre la meva universitat a Castelldefels amb el tren d'aterratge.



Avatar de l’usuari
Àlex Gavà Mar
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Àlex Gavà Mar » Dijous 25/10/2007 23:43

Tens raó,

portem uns mesos en els que l'ús de la configuració est (no preferent) està sent elevadíssim però en el còmput global del temps no supera l'ús de la configuració oest.

Pots veure un informe amb l'ús exacte de les pistes en el darrer any aquí:

http://www.omsa.gavaciutat.cat



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 26/10/2007 0:18

Amb la configuració est i la nocturna no poden envolar-se 747? :roll:



Avatar de l’usuari
Àlex Gavà Mar
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Àlex Gavà Mar » Divendres 26/10/2007 9:37

Hola orique,

la major part dels dies no ho poden fer des de la tercera pista en configuració est (07R) perquè és curta.
Llavors el que fan en configuració est és enlairar-se per la pista principal (07L) en direcció Zona Franca



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 26/10/2007 16:29

Les dues vegades que he agafat un avió, no se quina pista he utilitzat. :oops:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 26/10/2007 20:35

Hola,
JaMiRo! ha escrit:Les dues vegades que he agafat un avió, no se quina pista he utilitzat. :oops:
¡¡¡Ajá!!! ¡¡¡lo sabía!!!

Así que tú eres el tío ese que está delante toqueteando la bombillita, encendiendo y apagando todo el rato la luz y que mientras yo trato de ver la pista tu lucecita me deslumbra en la ventanilla y no me deja verla bien ¿no?

Y si no, serás ese que se pone siempre detrás y que te tiene que dar la patadita en el asiento de vez en cuando para movértelo todo ¿a que sí?

xD xD xD

Saludos,
Sergio

PD: ¿Os habeis dado cuenta de que en el cine y en los aviones siempre hay uno detrás que tiene que estar ******* la marrana y te da la patadita de turno que hace que se te mueva todo el asiento? a ver, si yo no doy patadas ni golpeo el asiento de delante, ¿por qué cojones el que tengo detrás siempre tiene que hacerlo?


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”