Vols Europeus nocturns

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Vols Europeus nocturns

Entrada Autor: davida » Dilluns 29/10/2007 17:26

Mentres que en bus, cotxe o tren son comuncs els viatges nocturns en avió no.
Entre la mitjanit i les 6 del matí quasi no hi han vols quasi ningu aeroport. Posiblement nomes alguns intercontinentals.
Per exemple desde l'aeroport de Barcelona nomes surt habitualment un vol a Israel a les 0:15 i un vol a Helsinki 0:45. Curiosament els 2 vols son de mitja distancia (4h de vol i >3000km) i que com van en sentit contrari al sol i que per tant arriben a destí sobre les 6 del matí a destí hora local. Amb el realment pases la nit al avió.
Veien la saturació del espai aeri europeu aquesta podia ser una alternativa barata per augmentar la capacitat sense gastar 1€.
Els gestors de aeroports i dels espais aeris es podrien plantejar fer rebaixes en los taxes que imposin a les companyies aeries.
Ja que tenen unes instalacion infrautilitzades i el personal treballant.
Per viatger es un inconvenient dormir en els seients del avions pero en canvi si que ho fa en seients de tren o de autobús.



Avatar de l’usuari
A-380
N7
N7
Entrades: 360
Ubicació: Font d'en Farges

Entrada Autor: A-380 » Dilluns 29/10/2007 22:56

El problema de los vuelos nocturnos, es el traslado al aeropuerto de origen o en el aeropuerto destino, mira BCN por ejemplo, a las 22:00 h. se acaba el transporte publico y nada mas queda el taxi, luego se reanuda pasadas las 06:00 h.

:hola
Pedro



Avatar de l’usuari
A-380
N7
N7
Entrades: 360
Ubicació: Font d'en Farges

Entrada Autor: A-380 » Dilluns 29/10/2007 23:06

davida ha escrit: Veien la saturació del espai aeri europeu aquesta podia ser una alternativa barata per augmentar la capacitat sense gastar 1€.
Els gestors de aeroports i dels espais aeris es podrien plantejar fer rebaixes en los taxes que imposin a les companyies aeries.
Ja que tenen unes instalacion infrautilitzades i el personal treballant.
Ya esta contemplado el "slot" según horarios, a ninguna compañía aérea le gusta tener los aviones parados durante 5 ó 6 h.

:hola
Pedro



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimecres 31/10/2007 16:36

Muchos aeropuertos cierran durante la noche. Eso podría poner problemas a la hora de programar vuelos nocturnos.

Una anécdota. Me comentaba una azafata de Ryanair que una vez se les retrasó un vuelo que tenía que salir a eso de las 21'15. Embarcaron el pasaje, retiraron las escaleras, y… de repente se apagan las luces del aeropuerto entero. ¡¡¡Habían dado las 22 horas y cerraron "a la brava"!!! Tuvieron que volver a sacar al pasaje del avión, y explicarles que tendrían que pasar la noche allí porque no podrían salir hasta el día siguiente. Se les montó un motín de la ai carai!, pero salir, no pudieron salir hasta el día siguiente.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dimecres 31/10/2007 17:59

Una vez se me retrasó un vuelo que venía de Amsterdam con KLM i llegué a Barcelona pasada la 1 de la madrugada... El aeropuerto estaba desierto, nosotros eramos los únicos pasajeros!

Por no decir otra vez que fue aun peor, este verano tenía que hacer un enlace en Atlanta con Delta para ir de Barcelona a Toronto i el vuelo se retrasó como 7 horas, salimos de Atlanta a la 1 de la madrugada, llegando a Toronto a la 3... Esta vez si que estaba el aeropuerto totalmente desierto... Solo un hobre donde las maletas i los pobres del control de aduanas que debían estar esperándonos....


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 31/10/2007 19:25

De totes maneres... algú ha realment viatjat de nit? Ha passat una nit en un aeroport o ha intentat arribar al seu lloc o allotjament de nit o de matinada?

Realment no us ho recomano per estalviar-vos uns pocs euros al final.

Cada cop jo sóc més partidari de viatjar menys pero en condicions mínimes. I les low-cost les considero vergonyoses i realment properes a les pateres subsaharianes. Vueling estava a l'altra banda, al límit però a l'altra banda. Ara, amb la misèria de les maletes, ja ha creuat l'estret.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 31/10/2007 21:04

megapauer ha escrit:De totes maneres... algú ha realment viatjat de nit? Ha passat una nit en un aeroport o ha intentat arribar al seu lloc o allotjament de nit o de matinada?
En avió no, però aquest mateix mes vaig fer un enllaç entre estrelles a Valladolid - CG... a les tantes de la matinada :D



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 31/10/2007 21:38

orique ha escrit:En avió no, però aquest mateix mes vaig fer un enllaç entre estrelles a Valladolid - CG... a les tantes de la matinada :D
Bona estació, amb uns taquillers molt simpàtics. Per cert, quin enllaç vas fer allí? :o

Jo he tingut diverses experiències, pero les dues darreres m'ho van deixar ben clar.

- De 23 a 17 hores esperant un "retard" d'Ibèria a Barajas. A les 0:30 tanca tot i sols queda una cafeteria. Realment per pujar-se per les parets, al menys encara a la T-1. A Johannesburg, espera de 3:30 a 6:30 en un aeroport, òbviament mort.

- Vol de Vueling Barcelona - Atenes, aquest estiu. Dues hores d'espera a Atenes. Gairebé tot tancat. Arribada a Santorini a les 6:15 del matí i a l'hotel a les 6:45. Òbviament espera fins a les 14 hores per tenir l'habitació.

- La tornada, igual. Sortida de Atenes a Barcelona a les 3:55. A partir de les dues ja n'estàs fins als OOs d'esperar.


En tots els casos arribes rebentat i amb poques ganes d'iniciar el dia.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
A-380
N7
N7
Entrades: 360
Ubicació: Font d'en Farges

Entrada Autor: A-380 » Dimecres 31/10/2007 22:40

BCN contara con la ciudad aeroportuaria, que en principio tiene que facilitar la estancia nocturna a los pasajeros de enlace o con vuelos intempestivos.
Ya veremos que pasa al final :?:
:hola
Pedro



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 01/11/2007 11:21

Aquesta nit vaig anire a l'aeport a agafar un dels avions nocturns. Ja us explicare quan torni com estava el Prat
Al sortir a las 0:45, tinc que estar sobre les 23:30 a l'aeroport. Al arribar a Helsinki no tinc cap problema perque l'avio arriba a les 5:25 i a aquesta hora ja funcionen tots el autobusos cap el centre de la ciutat.
A l'Hotel he preguntat si podria entrar cap alla les 8h (maletes, autobus, etc.. ja sera quarts de 8) i cap problema.
No es la primera vegada que entro en un hotel a les 8 del matí, normalment si tens la tarjeta de fidelització de la cadena hotelera i tenen habitacions lliure no hi ha problemes.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 01/11/2007 13:31

megapauer ha escrit:Bona estació, amb uns taquillers molt simpàtics. Per cert, quin enllaç vas fer allí? :o
El trajecte era Madrid - Lisboa, amb el Costa Verde + Surexpreso. Podria haver-lo fet a Medina, però la diferència de preu no era gaire...



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dijous 01/11/2007 14:48

megapauer ha escrit:De totes maneres... algú ha realment viatjat de nit? Ha passat una nit en un aeroport o ha intentat arribar al seu lloc o allotjament de nit o de matinada?

Realment no us ho recomano per estalviar-vos uns pocs euros al final.

Cada cop jo sóc més partidari de viatjar menys pero en condicions mínimes. I les low-cost les considero vergonyoses i realment properes a les pateres subsaharianes. Vueling estava a l'altra banda, al límit però a l'altra banda. Ara, amb la misèria de les maletes, ja ha creuat l'estret.
Estic plenament d'acord amb la teva filosofia, tot i que jo la matitzo una miqueta. Si viatjo sol, llavors accepto els viatges amb pastera tipus Ryanair (el súmmum de l'horror pel que fa a companyies de bandera europea) o EasyJet. Si vaig en bona companyia llavors aguanto fins a tres hores. Per a viatges més llargs m'hi nego rotundament. Per a viatges de més de cuatre hores, si no tinc calers per pagar un seient de Business llavors em quedo a casa.

De la mateixa forma que em nego a viatjar en butaca o llitera d'Estrella. Els llits turista de TrenHotel estarien ben bé al límit del que és acceptable per a mí. Ja he fet massa "motxillisme" i m'he tornat "comodón" (coi, ara no em surt en català).



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 01/11/2007 15:37

Doncs a mí encara em queda corda motxil·lera. I aprofito per agafar els estrella abans que se'ls carreguin definitivament :!:



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 01/11/2007 15:39

awe ha escrit:Per a viatges de més de cuatre hores, si no tinc calers per pagar un seient de Business llavors em quedo a casa.
Home, jo això no. Sols he viatjat en Bussiness en vols europeus (dos per overbooking i les altres per conèixer el comandant) i la veritat és que no compensa. El menjar sí és més bo i no tens ningú al costat, però pel demés...

La Bussiness intercontinental, de moment, no està dins el meu pressupost (3-4000 euros per creuar el "toll" :D )


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 01/11/2007 16:33

orique ha escrit:Doncs a mí encara em queda corda motxil·lera. I aprofito per agafar els estrella abans que se'ls carreguin definitivament :!:
No ets l'únic. Per viatjar de nit, fins ara sempre anava en tren, i ara ha arribat un moment en el que m'estic plantejant d'utilitzar l'autobús. De fet, encara no tinc res en clar però no m'extranyaria que abans d'un mes hagi d'utilitzar un bus nocturn cap a Madrid (anada i tornada al mateix preu que l'anada del Costa Brava en lliteres, pràcticament, si comptem que circula).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 02/11/2007 23:44

megapauer ha escrit:De totes maneres... algú ha realment viatjat de nit? Ha passat una nit en un aeroport o ha intentat arribar al seu lloc o allotjament de nit o de matinada?
Jo vaig passar tota una nit a Amsterdam, procedent de Katmandú direcció Barcelona i, a sobre, amb unes cagarrines de pronòstic gràcies al menjar de l'avió. A l'aeroport no hi havia gaire moviment; en tot cas, sempre més que al terminal de ferri de Skagway (Alaska), on vaig arribar passada la mitjanit per continuar el viatge en furgoneta-llançadora de matí. :D


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”