Venda de Spanair

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Venda de Spanair

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/01/2008 0:05

La notícia ja té alguns dies i la vaig llegir en diversos diaris (versió en paper), però sembla que, gràcies a l'entrada de Caja Madrid, Iberia té liquidesa i ha passat d'estar en venda a tenir aspiracions compradores. En aquest sentit podria ser un objectiu l'adquisició de Spanair, i sembla que Iberia farà en breu una oferta a SAS.
Guigui l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 30/01/2009 21:59, en total s’ha editat 1 vegada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 15/02/2008 12:15

Notícia de l'Avui:

-----------------------------------------------------------

Iberia i Gestair presentaran una oferta conjunta pel 100% de Spanair

Agències
Madrid
Ult. Act. 14.02.2008 - 16:17 hs


El consell d'administració d'Iberia ha donat llum verda per a presentar juntament amb el grup aeri Gestair una oferta pel 100% de Spanair, segons ha anunciat en un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

L'oferta d'Iberia haurà de formular-se abans de demà divendres, que és quan s'acaba el termini del grup Scandinavian Airlines System (SAS), actual propietari de Spanair.

Els títols de l'aerolínia compradora reculaven a les 14.41 hores un 2,51%, fins a 2,33 euros, al selectiu madrileny.

Marsans llença la tovallola
Per la seva banda, el Grup Marsans va anunciar ahir la seva decisió de no presentar finalment una oferta per a la compra de Spanair. "Els últims esdeveniments, coneguts a través dels mitjans de comunicació, referents a la pròpia Spanair i a l'entorn del mercat i estratègia en què es mou, aconsellen prendre un nou rumb per al nostre grup en què vam considerar que avui ja no és convenient incorporar a l'actual Spanair", va indicar l'empresa presidida per Gonzalo Pascual.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/02/2008 18:33

Notícia de La Vanguardia:

------------------------------------------------------------

En Catalunya no ha gustado el apoyo explícito a Iberia de la ministra Álvarez

Los empresarios catalanes temen que Iberia se refuerce con Spanair

Inquietud ante la falta de competencia en El Prat y la dependencia de Barajas | El empresariado quiere conocer detalles de la opción de Gadair por Spanair

Lalo Agustina | Barcelona | 19/02/2008 | Actualizada a las 03:31h

El empresariado catalán está inquieto ante la posibilidad de que Iberia acabe comprando Spanair, el segundo operador español y el único que hace verdadera competencia al ex monopolio. Las manifestaciones de Magdalena Álvarez, ministra de Fomento, el pasado viernes, en las que decía ver muy bien posicionada la oferta de Iberia han encendido las alarmas entre los empresarios.

La experiencia de cuál es la estrategia de Iberia para El Prat -cierre de las rutas intercontinentales y apuesta por los vuelos de bajo coste con su filial Clickair- hace temer que las cosas pueden empeorar más si este grupo se queda con Spanair. Las consecuencias de esta absorción serían la eliminación de un competidor y el reforzamiento de una empresa a la que El Prat sólo le interesa por su rentabilísimo puente aéreo y para alimentar los vuelos intercontinentales de Barajas.

Algunos sectores, incluso se plantean la posibilidad de apoyar económicamente una alternativa a este plan. El grupo aéreo Gadair y un fondo de capital comunitario han presentado también una oferta para comprar Spanair y aseguran que pretenden situar el centro de operaciones de esta compañía en el aeropuerto de Barcelona.

"Si nuestra alternativa sale adelante, que nadie dude de que Barcelona se convertirá en el aeropuerto principal de Spanair y que trataremos de hacer una buena competencia a Iberia desde la nueva terminal Sur de El Prat", comentaron ayer fuentes próximas a la compañía.

Scandinavian Airlines (SAS), ayudada por el banco de inversión UBS en el proceso de venta de Spanair, espera cerrar la operación en unos tres meses. El comprador de esta aerolínea deberá poner sobre la mesa algunas decenas de millones de euros y asumir también una deuda de otros 270 millones.

El proceso aún está abierto y plantea interrogantes. Por ejemplo, la oferta de Iberia se podría enfrentar a problemas de las autoridades de defensa de la competencia por la alta cuota de mercado de la compañía resultante. Además, la suma de Iberia y Spanair dejaría el 70% del tráfico de la terminal Sur en manos de la alianza Oneworld, en la que también figuran compañías como British Airways y Finnair.

La otra oferta por Spanair, en cambio, no plantearía problemas de concentración lesiva para la competencia real, ya que Gadair aún no opera en España. Este grupo dice que su prioridad es aprovechar las potencialidades del aeropuerto de El Prat. Con el tráfico de la segunda aerolínea española confían en hacer más rentables las rutas a Oriente Medio, Asia y Latinoamérica que piensa lanzar ya Gadair (véase información adjunta).

Por otra parte, quedan aún bastantes incógnitas por resolver en torno a Gadair, como la identidad de su socio financiero y ver si -en un contexto de extrema dureza en el sector aéreo español- es capaz de atraer el interés de empresarios catalanes de postín para reforzar su oferta. La de Iberia cuenta con el apoyo explícito de destacados miembros del Gobierno y el aliento de la Comunidad de Madrid, a través de Caja Madrid. La de Gadair buscará la complicidad de la Generalitat.

---

Una apuesta por El Prat

La apuesta de Gadair por El Prat es ambiciosa, según declaran sus promotores, que hablan ya de abrir rutas intercontinentales el próximo verano entre Barcelona y varias ciudades de Latinoamérica. Gadair participa en dos aerolíneas -Air Nicaragua y Air Ecuador- y tiene acuerdos de código compartido con la árabe Gulf Air.
El proyecto para Barcelona supone concentrar en esta ciudad las operaciones de Gadair para lo que, según fuentes de la compañía, negocia la compra de un edificio de 6.000 m2 cerca de El Prat. Esta estrategia se vería reforzada con la compra de Spanair, que serviría para alimentar los vuelos de largo recorrido de Gadair y lanzar rutas nuevas. Los responsables de Gadair ya han explicado sus planes a Generalitat, Ayuntamiento de Barcelona y Cambra de Comerç.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/02/2008 23:39

Del web del Telenotícies:

--------------------------------------------------

La Generalitat anirà a Competència si Iberia compra Spanair

Actualitzat a les 21:14 h 20/02/2008

El president de la Generalitat, José Montilla, ha avisat que el govern recorrerà a la Comissió de la Competència si fructifica la compra de Spanair per part d'Iberia, perquè la "concentració" podria ser "perjudicial per Catalunya, el Prat i els usuaris". Montilla ha avisat dels efectes que pot tenir el domini d'Iberia a la nova terminal del Part, la T-Sud. El president considera que l'autorització de la compra hauria d'estar condicionada a la renúncia o reassignació de "slots" o drets de vol i, fins i tot, a la reconsideració de l'assignació d'espais a la T-Sud. Això és, precisament, el que va demanar ahir la Cambra de Comerç de Barcelona, que va advertir del risc que el Prat sigui un aeroport dedicat a les línies de baix cost.

Durant la sessió de control al Parlament, José Montilla ha assegurat que el govern estarà "molt atent" al procés de compra de Spanair que han impulsat Iberia i una altra companyia, perquè Catalunya "hi pot sortir guanyant o perdent". El president de la Generalitat ha dit que comparteix "la preocupació expressada pels agents econòmics i socials", amb referència a l'avís que va fer 24 hores abans la Cambra de Comerç de Barcelona.

Montilla ha afegit que la Generalitat "no assistirà impassible" a la possible compra, sinó que es personarà davant la Comissió de la Competència "com a element actiu i interessat". Una de les alternatives que ha plantejat és que s'autoritzi la compra només si es renuncia a determinats drets d'enlairament i aterratge -els "slots"- o es reassignen, i fins i tot si es replanteja l'adjudicació de la T-Sud, que van guanyar les aliances encapçalades per Iberia i Spanair.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/03/2008 18:10

Notícia de l'Avui:

---------------------------------------------------

Les agències de viatges veuen una "amenaça" que Iberia compri Spanair per la concentració que suposaria

ACN
Barcelona
Ult. Act. 05.03.2008 - 17:31 hs


El president de l'Associació Catalana d'Agències de Viatges (ACAV), Francesc Carnerero, s'ha pronunciat sobre la possible compra per part d'Iberia de la companyia Spanair, cosa que concentraria en mans de la companyia espanyola la majoria de les assignacions de la nova T-Sud de l'aeroport del Prat.

Tot i les intencions pronunciades pel president d'Iberia, Fernando Conte, de reobrir la possibilitat d'implantar vols intercontinentals des del Prat, Carnerero ha assenyalat que aquesta concentració seria una "amenaça" pel desenvolupament del turisme de llarga distància, negocis i congressos, factors claus per al futur del turisme català i del sector empresarial de les agències de viatges.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/03/2008 22:50

Informació del Telenotícies:

---------------------------------------------------

L'aerolínia Gadair desbanca Iberia i es quedaria amb Spanair

Actualitzat a les 14:46 h 07/03/2008

Una petita companyia aèria amb seu a Barcelona, Gadair, sembla que és la principal candidata a quedar-se amb Spanair per uns 500 milions d'euros. Fonts del sector expliquen que aquest matí l'actual propietària, l'escandinava SAS, s'ha reunit amb membres de Spanair, però no han volgut confirmar la venda definitivament fins que passin les eleccions. L'operació, però, està pràcticament lligada, i desbancaria l'oferta d'Iberia, l'altra candidata a quedar-se amb Spanair. Una alternativa que no agradava gaire a les institucions catalanes.

El preu final de la compra de Spanair se situa a l'entorn dels 500 milions d'euros, tot i que Gadair només pagarà 150 milions i n'assumirà el deute acumulat, que puja a 350 milions d'euros.

Gadair European Airlines inclou en el seu grup companyies com Air Nicaragua, Air Ecuador, Axis Lines i Gadir Gulf, i opera vols xàrter, però encara no disposa de cap ruta regular.

La Generalitat i els empresaris catalans s'havien posicionat a favor de Gadair, davant la preocupació que Iberia comprés Spanair i ocupés els espais de la nova terminal sud de l'aeroport del Prat. A més, els empresaris desconfien dels plans d'Iberia, després que la companyia hagi anunciat l'abandonament de diverses rutes des de Barcelona en favor de la seva filial de baix cost, Clickair.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 08/03/2008 12:11

Hola,

Parece que esta compañía... ¿es árabe o similar? lo digo porque consultando su web oficial disponible en inglés y en español, de momento los vuelos que hace son de Madrid a Bahrein, por lo tanto, eso de "compañía pequeña con sede en Barcelona" no sé a qué se referirá, ¿a que tienen una oficina en algún piso franco o algo así?

:twisted:

http://www.gadair.com/

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 08/03/2008 12:37

Hola,
Guigui ha escrit:... L'operació, però, està pràcticament lligada, i desbancaria l'oferta d'Iberia, l'altra candidata a quedar-se amb Spanair. Una alternativa que no agradava gaire a les institucions catalanes.

(...)

Gadair European Airlines inclou en el seu grup companyies com Air Nicaragua, Air Ecuador, Axis Lines i Gadir Gulf, i opera vols xàrter, però encara no disposa de cap ruta regular.

(...)

La Generalitat i els empresaris catalans s'havien posicionat a favor de Gadair, davant la preocupació que Iberia comprés Spanair i ocupés els espais de la nova terminal sud de l'aeroport del Prat. A més, els empresaris desconfien dels plans d'Iberia, després que la companyia hagi anunciat l'abandonament de diverses rutes des de Barcelona en favor de la seva filial de baix cost, Clickair.
Sinceramente no entiendo el motivo de que partidos políticos e insituciones se tengan que meter en operaciones empresariales de compras, fuciones y demás. Es algo que simplemente no les compete en absoluto. Les podrá gustar más o les podrá gustar menos pero no les compete.

Lo que sí que pueden hacer y que es completamente viable es reservarse la última palabra, es decir, en la asignación de la nueva terminal entre pistas deberían definir un "marco base" que habría como punto de partida con "x" compañías y una situación definida "y". Punto. Y una vez así dispuesto, se asignarían los espacios de la terminal poniendo una cláusula en dicha asignación bien visible y clara en la cual se dejase bien clarito que si el "marco base" inicial cambiase (hubiese compras, fusiones y demás), el ente que asigna la terminal podría cambiar de nuevo esa asignación por el bien de sus intereses, o sea, yo asigno la terminal, tú maniobras a tu bola y perjudicas mis intereses, yo te quito esa asignación. Punto.

Pero eso de ir metiéndose los políticos en fusiones, operaciones entre empresas, etc... ¿eso qué es? porque lo único que ofrece eso es mala imagen y nos presenta ante el mundo como un país bananero estilo Chávez en "Aló Presidente" que vamos en plan: "A ver, Ministro de Defensa, mándeme Ud. 10 batallones a la frontera".

Hombre, hay que tener un poquito de seriedad y ser personas de fiar. Tú no puedes, por mucho que no te guste una empresa determinada, ir puteando uniones, fusiones, compras y demás, ahí un político serio no se puede meter. Hay medios de sobra para hacer lo mismo (aquí he explicado uno), para reservarse uno la última carta y la útlima decisión dejándolo bien clarito a las empresas, que no son tontas y lo verán venir, pero sin dar esa mala imagen y esa sensación de inseguridad jurídica y operacional. Las reglas del juego hay que decirlas antes de jugar la partida. Lo que no puedes hacer es asignar la nueva terminal a saco, no entiendo para qué tanta anticipación si hasta dentro de un montón de tiempo no va a ser operativa... y luego y según se muevan las compañías, ir y ponerse en plan "donde dije digo, digo Diego". Así no se hacen las cosas. Hubiese sido lo mismo, o incluso mejor, decir lo otro: definir un escenario o marco base del cual se parte y en base al cual se asignan espacios y cláusula por la cual si se modifica ese marco, la asignación cambiará y tendrá que volver a decidirse de nuevo. Tan simple como eso. Si tú haces eso quedas como un señor, a las empresas les queda claro lo que quieres y no hay dudas.

Si asignas y después empiezas que si esto que van a hacer no me gusta, que esta compañía no la quiero, que tú me caes bien, que tú me puteas, etc. al final esto es bananero total, ¿qué empresa seria va entonces a venir aquí a hacer nada si luego se cambian las reglas a mitad de la partida?

Por esto es por lo que los políticos que tenemos, de todas las clases y colores, no sirven para nada y no saben hacer nada. Tantos asesores jurídicos, tantos abogados, tante gente y ahora hay que ponerse a recurrir a estas "bananadas chavistas" por no haber puesto una cláusula inicial en un contrato que hubiese resuelto todo de la manera más fácil. A este tipo de gente es a la que vamos a poner mañana en las poltronas ¿no? o sea, que son todos abogados y filólogos listillos de estos que hablan en todas las tertulias y que de todo saben y a ninguno se le ha ocurrido poner una mierdecilla de cláusula que les reservase la última carta a las instituciones para operar de forma seria... ¿cómo es posible esto?

¿Por qué Iberia no puede comprar Spanair? Iberia puede comprar lo que le salga de las pelotas y aquí a callar todos, tanto nosotros como los empresarios como los políticos. ¿Quién y a santo de qué va a vetar eso? nadie puede. Lo que sí que se puede es estar preparado y tenerlos avisados: "oigan Uds. Sres. de Iberia (y resto de compañías, ojo, por eso hay que hablar siempre en genérico y tenerlo previsto todo), Uds. pueden hacer lo que les salga de las narices y comprarse medio mundo, por nosotros no hay problema, como si se quieren comprar un elefante amarillo y decir que es un canario con trompa, pero ojo, aquí hay una cláusula por la cual quien haga eso está cambiando el marco inicial y si ese marco cambia yo tengo la opción de volver a decidir y dejarles a Uds. fuera.

Y así ya queda todo claro y si tú quieres potenciar el aeropuerto y se lo has dicho a todos comentando que asignarás más y mejores espacios a quien se ponga las pilas y trabaje para ello... pues la cosa está clara.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 08/03/2008 22:16

Qui ha assignat la nova terminal és Fomento, el mateix ens que afavoria la fusió entre Iberia i Spanair. D'altra banda, si Iberia ha passat en qüestió de pocs mesos de ser una possible comprada a una possible compradora, és gràcies a l'entrada massiva de la "pepera" Caja Madrid.

Així que qui no corre, vola. I tampoc fem veure que les aerolínies són santets, que el cinisme d'Iberia amb el Prat, començant amb la mascarada de Clickair, clama al cel. Per tant, s'hi pot aplicar allò de que robar el lladre no és robar. I a mi ja m'està bé que els parin els peus com sigui abans no ens degradin l'aeroport a un camp d'aviació de tercera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 09/03/2008 11:13

Hola,
Guigui ha escrit:Per tant, s'hi pot aplicar allò de que robar el lladre no és robar. I a mi ja m'està bé que els parin els peus com sigui abans no ens degradin l'aeroport a un camp d'aviació de tercera.
No se puede actuar en plan "Vito Corleone" ni justificar las cosas con lo "quien roba a un ladrón tiene cien años de perdón", eso en otra época y donde impere el ojo por ojo estará bien, pero eso de "parar los pies como sea" no es admisible en una sociedad de derecho y en democracia. En democracia y en un estado de derecho las cosas se pueden hacer de forma seria, siguiendo lo que marca la ley y dejando muy claro todo antes de empezar.

Cierto, Fomento hizo la designación, pero no olvidemos que Fomento es el PSOE, el PSOE es Zapatero y que Maleni ahí ni pincha ni corta porque para eso haría falta aptitud, con lo que si Zapatero que dijo que aprobaría lo que fuese que saliese del Parlament, si es tan amiguete, si solamente puede gobernar en coalición con una terna compuesta por IC-V y ERC y si todos ellos están de acuerdo, la asignación de Fomento se tendría que haber hecho aplicando una cláusula que dijese: "este es el marco base con el cual se hace la asignación, si este marco base cambia, la designación podrá considerarse nula y se deberá realizar de nuevo".

No se puede ahora escurrir el bulto y decir que "ha sido Fomento" como si Fomento fuese un ente disperso que no tiene nada que ver con nosotros o con Cataluña y sus intereses. Sí que tiene que ver y mucho porque Fomento es el PSOE que solamente está gobernando porque tiene el apoyo del PSC, que fue quien propició que saliese Zapatero se Secretario General y no Bono, que tiene el apoyo de IU, IC-V y ERC... en base a eso gobierna y está donde está, por lo tanto que nadie me diga ahora que es "Fomento el que ha asignado" como razón de peso para nada, pues Fomento está dirigido por alguien que gobierna con el apoyo de partidos nacionalistas y hasta uno independentista. Si no son capaces de poner esa mísera e irrisoria cláusula en una asignación como esa para cubrirse las espaldas, lo que me demuestran (de nuevo) es que no son más que unos pobres ineptos que ni siquiera se dan cuenta de esto, que no siguen la actualidad, que no analizan el mercado, que no ven lo que está pasando a su alrededor y que les da igual porque luego ya irán con medidas mafiosas a cambiar lo que no les gusta. Medidas que después los tribunales europeos, como hace poco, declaran ilegales e intervencionistas (caso e.On), y eso es muy triste, máxime cuando desde el principio las cosas se pueden hace bien y con cabeza.

¿Se quiere que el Prat sea un nodo intermodal importante? muy bien, pero no entiendo cómo lo pretenden si ni siquiera se hace nada por acelerar la llegada del metro, de las cercanías, etc... se tiene el espacio bajo la nueva terminal hecho, todo está dispuesto para esa estación y cuando se trata de dar prioridades, se empieza por hacer el metro en su L9/L10 en la parte del Besós para que el "cinturón rojo" compuesto por Badalona, Sant Adrià, Santa Coloma, etc. que son muchos votos y muy importantes se vayan en una dirección. Bueno, pues eso es lo que hay, si la prioridad es que le voten a uno porque le lleva el metro a la puerta de casa a la gente en lugar de llevar el desarrollo a tu ciudad, a tu comunidad y la creación de riqueza y de puestos de trabajo, pues no hay más. Lo que no sé es a qué puesto de trabajo se va a despolazar la gente en metro si este se lleva antes a las urbes masificadas en lugar de al fomento del desarrollo y de la industria en las comarcas en las que este desarrollo se puede llevar a cabo.

Y luego encima tenemos el desastroso proceso de decisión del trazado del AVE por Cataluña, que debería haber sido paralelo a la costa y haber convertido al aeropuerto en una estación pasante en la cual unos trenes habrían parado y otros no camino de Barcelona. El trazado del interior y el by-pass del Vallés también son necesarios, pero el trazado costero también. Y así estamos. Y se hace antes la tercera pista que la terminal en lugar de, como mínimo, llevarse los trabajos en paralelo para tener listas ambas infraestructuras casi a la vez. Y por supuesto antes de eso o simultáneamente también, se hacen los accesos viarios y ferroviarios, porque lo que no se puede permitir en un lugar que se tiene por civilizado es el poner en marcha una infraestructura como la de la nueva terminal sin tener lista la llegada del metro y las cercanías. Es escandaloso. En Heathrow inaugurarán este mes de marzo la nueva terminal 5, y se han hecho las cosas de tal manera que lleguen ese mismo día tanto el metro como los servicios exprés que tienen allí montados para los desplazamientos a Londres. Puede retrasarse unos días después o ir la cosa mal, que no pasará, pero si así fuese es simplemente cosa de poco tiempo que lo tengan en marcha. Aquí no, aquí tienen los santos cojones de ir el día que se inaugure a poner en servicio la terminal sin metro, sin trenes de cercanías, sin AVE y sin nada.

Bueno, pues en esta legislatura eso tiene unos responsables que no han hecho nada para acelerarlo y ahí están, y en la próxima legislatura en la que previsiblemente van a salir los mismos otra vez, vamos a tener el mismo problema. Que lo solucionen que para eso están ahí PSC, IC-V, ERC, etc.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 09/03/2008 17:03

Els uns no volen (PSOE, PP) i els altres no poden (CiU, ERC, ICV). Per tant, cal arreglar-se-les com sigui possible. I com que tothom fa tot el possible per saltar-se a la torera la legalitat (no ens fem il·lusions amb allò de l'estat de dret i democràtic), cadascú ha de vetllar pels seus interessos com pugui. I com que l'incest d'Iberia, Aena i Fomento fa qualsevol cosa menys atenir-se a la legalitat vigent (vegeu el reventament de la competència, com l'adjudicació a dit de la T-4 de Madrid), no hi ha altre remei que respondre-hi amb mètodes semblants que, per la seva envergadura, no arriben ni de bon tros a ser tan fraudulents.

Que no és l'ideal? És clar que no. Però, com que en aquest país tot cristo s'ompla la boca de democràcia però la testosterona de caciquisme, és el que hi ha. Amb aquests dirigents modèlics que tenim, tota aportació per al futur queda reduïda a fotre a qui ens fot. Altrament, ens trepitjaran de la pitjor manera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 12/03/2008 11:32

Notícia d'El Punt:

--------------------------------------------------

dimecres, 12 de març de 2008

Més de dues companyies interessades en Spanair

EL PUNT EFE.

El secretari per a la Mobilitat també va dir ahir que encara no hi ha res decidit sobre la venda de Spanair, que hi ha més de dues opcions sobre la taula, entre les quals, Iberia i Gadair, i que cap és preferent, ja que totes estan en igualtat de condicions. Nadal deixava clar que la venda de Spanair és una «operació mercantil» i que, per tant, la companyia escandinava SAS, propietària de la companyia, acceptarà la «millor oferta» i les institucions no interferiran en les decisions dels mercats. No obstant això, ha volgut deixar clar que la Generalitat i el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) volen que el comprador tingui en compte una sèrie de coses, com ara que el projecte inclogui la creació d'una xarxa de vols domèstics a Barcelona que serveixin d'«alimentador» per omplir els vols intercontinentals. Nadal també ha expressat el seu desig que, quan s'hagi realitzat la compra de Spanair, pugui entrar-hi capital català, si hi ha empreses interessades. El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, va dir que l'empresariat català ja ha apostat pel món de l'aviació, ja que hi ha dues companyies amb seu a Barcelona i amb capital català (Vueling i Clickair). En aquest sentit, va manifestar que si el pla de negoci de la companyia aposta per l'aeroport de Barcelona i la companyia compradora té interès a captar capital català, li donaran «facilitats per posar-se en contacte amb aquest capital» i estudiar conjuntament la situació, sigui quina sigui la companyia que finalment compri Spanair. Uns altres dels requisits que segons Nadal hauria de complir l'empresa compradora és presentar un projecte a mitjà i a llarg termini per reforçar la presència a Barcelona i tenir la base o part de la seu de la companyia a la ciutat, amb una aposta pels vols intercontinentals i la renovació de la flota d'avions de Spanair, que és «parcialment antiquada». Nadal també ha dit que el resultat final de l'operació ha de garantir la presència «equilibrada» al Prat de les tres aliances aèries, ja que l'aeroport de Barcelona «no pot quedar a les mans d'una aliança», i a més garantir que hi hagi competència de vols intercontinentals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 25/03/2008 13:09

Notícia de l'Avui:

--------------------------------------------------

El fons portuguès Longstock Financial comprarà Spanair

EFECOM
Lisboa
Ult. Act. 24.03.2008 - 14:30 hs


Longstock Financial comprarà a SAS, per una quantitat encara no determinada, l'aerolínia espanyola Spanair, ha revelat en l'edició d'avui de Diario Económico el president d'aquest fons d'inversió portuguès, Vítor Pinto da Costa.

"La compra es concretarà durant aquesta setmana. Estem en negociacions exclusives amb Spanair i en aquesta fase s'estan ultimant els detalls", ha aclarit el directiu portuguès, el fons del qual és propietari de l'aerolínia Air Luxor, que el 2006 va perdre la seva llicència de transport per greus problemes financers.

Pinto da Costa ha avançat que "el finançament el durà a terme Longstock" i que el coneixement del negoci, know-how, l'aportarà la companyia espanyola Gadair.

El diari detalla que Longstock Financial i Gadair van oferir el febrer passat 450 milions d'euros a SAS per Spanair, encara que Pinto da Costa no ha aclarit en aquesta ocasió a quant puja la nova proposta. "La nostra oferta és superior", ha afirmat l'executiu en relació a la que va posar sobre la taula Iberia, que compta amb el suport de la classe política catalana, després de garantir que l'aeroport barceloní del Prat serà la principal base d'operacions de Spanair. "Ens quedem amb la terminal Sud de l'aeroport per a vols de la Star Alliance, que es construeix ara i farem del Prat la base de Spanair", ha assegurat Pinto da Costa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 29/03/2008 3:02

EXcel.lent s'ha d'evitar ñla compra de Spanair per part d'Iberia que condemnaria el Prat. Per fi s'està confirman la lògica i poder tenir Barcelona com un gran referent i que Spanair tingui a Barcelona com el "pal de paller". :ok :ok :ok


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 02/04/2008 19:08

Hola,

Noticia de EPC:
2/4/2008 PROCESO DE VENTA DE UNA COMPAÑÍA

Star Alliance quiere seguir en la T-Sur aunque pierda Spanair

• Air China estudia ofrecer vuelos directos entre Barcelona y Pekín

EL PERIÓDICO
MADRID

El presidente de Star Alliance, Jaan Albrech, explicó ayer que ha mantenido reuniones con el gestor aeroportuario AENA y con la Generalitat de Catalunya para confirmar la presencia de la alianza en la Terminal Sur de el aeropuerto de El Prat, aun en el caso de que Spanair salga del grupo cuando sea vendida.

Albrech aseguró en los actos de celebración de la integración de Turkish Airlines en Star Alliance --la vigésima compañía de la alianza-- que ha obtenido el compromiso de AENA y de la Generalitat de que permanecerá en la T-Sur, independientemente de quién compre Spanair.

En el caso de que los nuevos compradores sean la aerolínea chárter Gadair o el fondo de inversión portugués Longstock es posible un acuerdo, no tanto si la adquiere Iberia, otro de los ofertante, ya que pertenece a su rival Oneworld.
Star Alliance ya ofrece vuelos de largo recorrido desde Barcelona con Singapur Airlines y Thai que aumentarán con la entrada de Turkish Airlines y, en junio, de Egiptair. Albrech también anunció la posibilidad de que Air China haga vuelos directos a Pekín desde El Prat.

ABANDONO DE LA ALIANZA

Pero los socios de Star Alliance no esconden su preocupación ante la posibilidad de que Spanair abandone la alianza. El director general para España y Portugal de Austrian Airlines, José Pereira, reconoció que afectará a todo el grupo de compañías y pone en cuestión su permanencia en la T-Sur. La aerolínea española realiza las interconexiones internas en España de los viajeros que traen el resto de la alianza. Todos deberán reestructurar sus rutas en el mercado español.
También hay inquietud entre los trabajadores de Spanair. El presidente de SAS, Mats Jansson, aseguró ayer a los sindicatos que los tres candidatos se han comprometido a mantener el plan pactado de expansión de Spanair. CCOO pidió a SAS que venda a alguien que tenga recursos suficientes.
Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 03/04/2008 15:38

Sospitós que el programa Spanair Plus adopti les condicions d'Iberia Plus:

Imatge
Imatge


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 11/04/2008 18:31

Hola,

De EPC de hoy:
11/4/2008 EXPECTATIVAS DEL SECTOR AÉREO

Conte admite que Spanair tendrá que ser transformada
• El presidente de Iberia niega que vaya controlar el mercado español

AGENCIAS
LOS ÁNGELES

El presidente de Iberia, Fernando Conte, reconoció ayer que Spanair necesitará una "transformación" para que pueda ingresar en la alianza Oneworld, si así lo decidiera en el caso de que prosperara su oferta de compra. Tendría que tener resultados positivos y generar valor. Aclaró que las aerolíneas que quieran formar parte de este grupo deben cumplir tres condiciones: tener como objetivo la seguridad, la atención al cliente y la rentabilidad.

Aunque directamente no quiso señalar que Spanair no cumple estos requisitos, sí dejó patente que la compañía necesitará ser transformada. La gestión de Spanair, según la oferta presentada por Iberia, estará en manos de Gestair, como reconoció el propio Conte, aunque no avanzó detalles de la operación al acogerse al acuerdo de confidencialidad firmado con SAS, propietaria del 100% de Spanair.

ENCAJAR EN LA ESTRUCTURA

Spanair encajaría perfectamente en la estructura de Iberia, que tendría una buena posición en tres segmentos de actividad: con Spanair estarían dentro de las compañías de red, mientras que con su franquiciada Air Nostrum mantendrá la actividad regional. En los vuelos de bajo coste, Iberia participa en Clickair, pendiente de una fusión con Vueling. Conte insistió en que Clickair no es exactamente una aerolínea de bajo coste, por la posibilidad para los usuarios de acumular millas con Iberia y de utilizar las salas VIP. "Algo impensable para Ryanair o Easyjet", dijo.

Reconoció que Iberia tendrá un importante peso en el mercado doméstico español si todas las operaciones corporativas que ha planificado fructifican, pero recordó que "está muy lejos" de tener un monopolio, como desde algunos frentes se le acusa. La posible unión de Vueling y Clickair también afectará a la posición en el mercado doméstico de Iberia, que quiere mantener un papel destacado en la unión de ambas compañías.
Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 11/04/2008 19:22

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

De EPC de hoy:
11/4/2008 EXPECTATIVAS DEL SECTOR AÉREO

El presidente de Iberia, Fernando Conte, reconoció ayer que Spanair necesitará una "transformación" para que pueda ingresar en la alianza Oneworld, si así lo decidiera en el caso de que prosperara su oferta de compra. Tendría que tener resultados positivos y generar valor. Aclaró que las aerolíneas que quieran formar parte de este grupo deben cumplir tres condiciones: tener como objetivo la seguridad, la atención al cliente y la rentabilidad.
Llavors què fa Iberia a Oneworld? Perquè és la que pitjor atenció al client té de tota l'aliança. Pregueu perquè no us passi cap incidència, ni a vosaltres ni a l'equipatge.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/04/2008 19:25

Reconoció que Iberia tendrá un importante peso en el mercado doméstico español si todas las operaciones corporativas que ha planificado fructifican, pero recordó que "está muy lejos" de tener un monopolio, como desde algunos frentes se le acusa.
"Pinotxo" és el terme més suau que se m'acut per descriure aquest individu. :pinocho


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/04/2008 16:03

Notícia de l'Avui:

---------------------------------

Iberia es compromet a mantenir les bases de Spanair a Palma i al Prat

EUROPA PRESS
Palma
Ult. Act. 17.04.2008 - 11:49 hs


Iberia ha presentat al ministeri de Foment un pla sobre Spanair mitjançant el qual l'aerolínia presidida per Fernando Conte es compromet a no tancar les bases de Palma de Mallorca i Barcelona-El Prat, així com a mantenir Spanair com una aerolínia "paral·lela" i a fer una "reestructuració general de la companyia però sense alterar la plantilla". Així ho ha remarcat la directora general de Transport Aeri del govern balear, Joana Amengual.

Iberia, segons ha confirmat Amengual, seria l'única aspirant a comprar Spanair, ja que ha passat a la segona fase en el procés de venda. Amengual ha volgut "llançar un missatge de tranquil·litat absoluta" a les Balears, després de ser conscient de les "reticències" que desperta la qüestió entre l'empresariat català i balear.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”