Passatgers i mercaderies als ports catalans

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.

Passatgers i mercaderies als ports catalans

EntradaAutor: wefer » Dimecres 27/07/2005 9:55

De el Periódico de Catalunya
-----------------------------------
El port de Barcelona és el que més creix a Europa aquest any

• Manté el lideratge en creuers, amb 428.621 passatgers i una pujada del 27%

El port de Barcelona manté els seus índexs de creixement constants i el primer semestre d'aquest any ha incrementat el trànsit total un 13,5%, i el de contenidors, un 10,5%, amb 22,3 milions de tones. D'aquesta manera, s'ha convertit en la instal.lació portuària, entre les de més moviment comercial, que més ha crescut a Europa els primers mesos de l'any, però segueix sent superat pels ports de Rotterdam i Hamburg.
Barcelona conserva així mateix el lideratge en el trànsit de creuers, que va moure 428.621 passatgers, amb un augment del 27% respecte del mateix període del 2004. El creixement de passatgers va ser especialment accentuat els mesos de maig i juny.
Aquestes xifres van moure l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) a presentar ahir el balanç semestral amb gran "optimisme" de cara al futur, segons va manifestar el president de l'APB, Joaquim Coello, però també amb un missatge urgent a les administracions perquè accelerin les solucions de millora dels accessos viaris i ferroviaris, perquè la instal.lació no pateixi un "estrangulament" els pròxims anys.

ACCESSOS I EXPANSIÓ
Segons va recalcar Coello, Barcelona guanya terreny a València i ara és "el primer port de l'Estat i una eina econòmica molt forta per a Catalunya". L'activitat que genera el port suposa l'1,5% del PIB català, que, segons els càlculs de creixement, "podria arribar fins al 5% del PIB català el 2015".
L'APB vol accelerar les obres d'ampliació, per tenir operatives les noves zones de terminals el gener del 2008, però tem que l'endarreriment dels accessos freni la seva capacitat d'expansió. Actualment, només el 4% de les mercaderies que entren i surten del port de Barcelona ho fan per ferrocarril, quan, segons l'APB, s'hauria d'arribar almenys al 20%, per "ser competitiu" en distàncies mitjanes i llargues i incrementar la presència a Europa.
Les previsions de l'APB per al segon semestre es fixen a mantenir el creixement i assimilar 2 milions de contenidors i 43 milions de tones a finals d'any.
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 13/12/2005 22:35, en total s’ha editat 2 vegades.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7515
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

"Como decíamos ayer..."

EntradaAutor: Santfeliuenc » Dimecres 27/07/2005 16:48

Hola,

Pues eso, que como en otro mensaje de este mismo foro relativo a las expectativas creadas para sacar las mercancías por ferrocarril en el cual se decía que para el año 2026 se esperaba que el porcentaje fuese del 20%... nada más reseñar lo que se dice en este artículo:

mensaje urgente a las administraciones para que aceleren las soluciones de mejora de los accesos viarios y ferroviarios, para que la instalación no sufra un "estrangulamiento" en los próximos años


Y además...

Actualmente, solo el 4 % de las mercancías que entran y salen del puerto de Barcelona lo hacen por ferrocarril, cuando, según la APB, se debería llegar al menos el 20 %, para "ser competitivo" en medias y largas distancias e incrementar la presencia en Europa.


O sea, que ese 20% al que quieren llegar en el 2026 con estas cosillas que ya debieran estar hechas como el eje transversal y demás actuaciones, no es más que lo que ya tendría que estar en marcha hoy mismo, en lugar de sacar tan sólo un irrisorio 4% de mercancías por vía férrea. No en el 2026, sino HOY. Por lo tanto nada más que decir.

Y añadir que para fomentar la actividad crucerista Barcelona no tiene la L2 que debería plantarse desde el mismo centro ciudad en el aeropuerto ni siquiera perfilada, ni en obras, ni con el firme propósito y ya decidido que esta línea y no otra será la que llegue al recinto del Prat, sino que aun estamos haciendo estudios y pamplinas para ver si comparte trazado con la L9, si llega o no llega, si va la L9... que noooooo, que tiene que ser solamente la L2 hombre, sólo la L2 y el que venga en L9 que cambie en el intercambiador y listos, que el trazado más rectilíneo, más lineal, más logístico, más estratégico es el otrooooo.

:x

Y termino con:

La actividad que genera el puerto supone el 1,5% del PIB catalán, que, según los cálculos de crecimiento, "podría llegar hasta el 5% del PIB catalán en el 2015".
La APB quiere acelerar las obras de ampliación, para tener operativas las nuevas zonas de terminales en enero del 2008, pero teme que el atraso de los accesos frene su capacidad de expansión.


Y el Llobregat sin abastecer y las vías de acceso al puerto colapsadas a diario y empeorando simplemente porque no existen accesos mediante los medios de gran capacidad tales como metro y cercanías ya que la L3 está estancada, la L12 parece que ya no es más un metrus interruptus, la L5 sin moverse, la L2 sin decisión firme de llevarla al aeropuerto y lena de globos sonda, la L1 sin prolongación aún hacia El Prat, las cercanías colapsadas y sin que aun hoy, en pleno siglo XXI y en el 2005, nadie se haya planteado siquiera el hacerlas pasar bajo Diagonal y Gran Vía.

Lamenteibol señores, lamenteibol. ¿De qué sirve entonces que nadie se devanee los sesos para ampliar la capacidad portuaria, para crear mayores opciones de negocio, etc. si luego las autoridades y el gobierno local no responde y no se construyen accesos ni alternativas?

:'(

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
Administrador
 
Entrades: 3934
Membre des de: Diumenge 24/04/2005 23:41
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

EntradaAutor: wefer » Dissabte 20/08/2005 11:03

De l'AVUI:
--------------------------
594.000 creueristes al port de Barcelona

El port de Barcelona ha rebut aquest any 594.427 passatgers de creuers turístics, un 21% més que els set primers mesos del 2004. Tal com ja havien apuntat els responsables del port, per ara les dades acompanyen perquè es compleixin les previsions i a finals d'any se superi el milió de creueristes, una marca que es va establir el 2003. Entre gener i juliol han fet escala a Barcelona 358 creuers (49 més que l'any passat).

El juliol s'ha consolidat com el mes amb més moviment turístic al port, amb 166.070 passatgers i 74 vaixells, seguit de prop pel maig, amb gairebé 156.000 viatgers i amb 110 vaixells.

Per a aquest mes d'agost, es preveu que hi facin escala 81 creuers i es converteixi en el període de màxim trànsit. Ahir, per exemple, va ser un dia de gran activitat turística, perquè, segons una portaveu del port de la Ciutat Comtal, hi van coincidir cinc creuers: Aquamarine, Costa Fortuna, MSC Sinfonia, Norwegian Jewel i Queen Mary 2. El Norwegian Jewel, que va sortir de les drassanes el 5 d'agost, ha passat per Barcelona en el seu viatge inaugural, mentre que el Queen Mary 2, el creuer més gran del món, que ja va visitar Barcelona l'any passat, hi ha tornat a fer escala en el seu viatge cap a Nova York. Ahir hi van pujar 110 passatgers, sobretot catalans, madrilenys, bascos i canaris. El fet que al febrer ja tinguessin venudes totes les places reservades per pujar a Barcelona farà que el Queen Mary 2 torni a la capital catalana al juny, juliol i setembre de l'any vinent. El Queen Elizabeth 2, que és de la mateixa companyia, ho farà al maig, juliol i octubre.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7515
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: wefer » Dissabte 01/10/2005 21:08

De l'AVUI:
-----------------------------
Barcelona reforça el port de creuers

Redacció

El port de Barcelona preveu arribar a 1,25 milions de passatgers de creuers al final d'aquesta temporada 2005 i continuar creixent a un ritme del 10% anual en aquest negoci turístic fins a l'any 2010, segons va explicar ahir el president de l'Autoritat Portuària, Joaquim Coello. Barcelona ja és el primer port europeu en aquest sector, i ocupa l'onzena posició en la classificació mundial.

Precisament ahir es va posar la primera pedra de la futura terminal de la companyia Costa Creuers, integrada al grup Carnival, que es construirà al Moll Adossat i que li permetrà transportar mig milió de passatgers des de Barcelona el 2010. Es preveu que la instal·lació, que costarà 11 milions d'euros, s'inauguri l'any vinent.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7515
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: wefer » Dimarts 13/12/2005 22:36

De l'AVUI:
-------------------------------
Lleuger augment del tràfic al port de Tarragona

Oriol Margalef

"No vull parlar de contenidors ni de passatgers", deia ahir en to de broma el president de l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT), Josep Anton Burgasé, perquè ja fa anys que la terminal tarragonina intenta atreure línies d'aquests dos tràfics i no se n'acaba de sortir. L'activitat al port continua depenent en excés d'altres tipus de mercaderies, com els sòlids a granel i els hidrocarburs. I això passa fins al punt que aquest any, una parada de manteniment de mes i mig a la refineria de Repsol es farà notar al balanç d'activitat. La previsió és que en acabar el 2005 les instal·lacions del port hagin mogut 30,5 milions de tones, un 4% més que l'any passat.

La refineria ha estat parada aquest any durant un mes i mig. Això ha tingut un efecte d'alentiment per al creixement de l'activitat al port de Tarragona, perquè, segons va reconèixer Burgasé, les 610.000 tones de cru que han deixat de facturar aquestes instal·lacions haguessin permès arribar als 31 milions de tones mogudes. Així i tot, hi ha altres "assignatures pendents", segons el màxim responsable de l'APT. La captació de creuers i de noves línies de contenidors han estat prioritats per a Josep Anton Burgasé en els dos anys que és president. Tanmateix, la dura competència que ofereix Barcelona en aquests dos segments ha impedit obrir nous mercats a Tarragona. Així, mentre que el comerç de Barcelona es beneficia cada any del milió de passatgers que mou la seva terminal, aquest tràfic a Tarragona ha estat el 2005 de 15.000 persones. Per reconduir aquesta situació, la direcció del port incidirà als tour operators en la proximitat de les instal·lacions a Port Aventura.

En un altre ordre de coses, Burgasé va reclamar a l'Ajuntament i la Generalitat que, durant el 2006, desencallin el soterrament de les vies del tren a la façana marítima de la ciutat.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7515
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: wefer » Dimarts 03/01/2006 11:30

De l'AVUI:
-----------------------
TCB arriba al milió de TEUs moguts al Port de Barcelona
La xifra ha estat possible per l'augment de connexions amb la resta de ports

Redacció

El grup TCB va arribar al milió de TEUs (unitat que defineix un contenidor estàndar) moguts a la seva terminal del moll Sud del Port de Barcelona durant l'any 2005, segons va informar ahir el grup logístic.

La companyia valora aquesta xifra com "una veritable fita en la història del Port de Barcelona", aconseguida en part gràcies a l'augment de les connexions amb la resta de ports.

L'any 1996, el primer de la seva activitat, TCB va comptabilitzar 509.899 TEUs moguts en aquesta terminal, cosa que implica que en nou anys el grup ha duplicat les seves xifres.

Grup TCB va qualificar el moll Sud del Port de Barcelona de "vaixell insígnia de la seva activitat" i va anunciar la posada en marxa de tres noves grues amb capacitat per operar vaixells de 22 contenidors de màniga. Aquestes instal·lacions funcionaran tant al moll Sud com a les futures instal·lacios del moll del Prat.

La figura de vaixell insígnia de la ciutat de Barcelona per a la companyia s'ha produït també pel moll Sud també per les terminals de Llevant i Port Nou. La companyia, a més, ha ampliat la seva certificació de qualitat ISO 9001:2000 a la gestió terrestre i ferroviària, a la vegada que ha implementat la seva plataforma tecnològica Argos per a una millora de la gestió de la terminal i més seguretat i control de les mercaderies.

L'increment a pràcticament tots els ordres està tenint lloc al conjunt de terminals del grup. TCB, des de l'inici de la seva activitat com a terminal de contenidors pionera a Espanya l'any 1972, ha mogut en total prop de 12 milions de TEUs.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7515
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: wefer » Divendres 20/01/2006 13:10

De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
BCN guanyarà aquest any almenys un 10% de viatgers de creuers

• Confirmades 720 escales i l'arribada dels vaixells més grans del món
• El 'Queen Mary 2' vindrà quatre cops i el 'Voyager of the seas' farà rutes setmanals


PATRICIA CASTÁN
BARCELONA

Diversos mesos abans que comenci la temporada de creuers, Barcelona ja té garantit aquest any un augment d'almenys el 10% de passatgers. L'expansió d'aquest tipus de viatges ha convertit Barcelona en el destí clau del Mediterrani, on es registraran almenys 720 escales (confirmades) durant el 2006, segons l'Autoritat Portuària.
La ciutat va tancar el 2005 amb 680 escales i 1.226.000 passatgers de creuers. Batre nous rècords semblava difícil, però la incorporació de noves línies i algunes escales estrella garanteixen el creixement. La companyia Norwegian Cruise Lines ha confirmat 19 escales del Norwegian Jewel (que l'any passat només va venir una vegada), amb embarcament i desembarcament d'unes 3.000 persones en cada ocasió. L'americana Carnival Cruises, que l'any passat ja va portar el Carnival Liberty, incrementa en set les seves escales, i Holland America Line estrenarà el Noordam, que farà nou escales a Barcelona aquest any.

GEGANTS
A més, per primera vegada arribarà al Mediterrani el Voyager of the seas, de Royal Caribbean, fins ara el vaixell de creuers més gran del món (al mes d'abril s'inaugurarà a Londres el Freedom, encara més gran), amb capacitat màxima de 3.680 passatgers. L'immens vaixell debutarà a Barcelona el 27 de maig i farà rutes setmanals amb inici i final a la ciutat.
Aquestes incorporacions ja garanteixen l'increment d'almenys un 10% de passatgers, que durant les escales passen un dia a la ciutat, però que quan inicien o finalitzen ruta a Barcelona solen allotjar-se en hotels i fer despeses considerables.
Al marge de l'auge de les xifres, el port de Barcelona també viurà una gran temporada qualitativa. Els dos transatlàntics més emblemàtics del món, el Queen Mary 2 i el Queen Elisabeth 2 coincidiran al port el dia 13 de maig, cosa que serà celebrada per la companyia Cunard. El Queen Mary 2, a més, consolidarà la seva relació amb Barcelona després de l'èxit de la ruta Barcelona-Nova York (i viceversa) l'any passat. Aquest any el transatlàntic visitarà quatre vegades el port català.
La primera vegada arribarà el 13 de maig (des de Nova York, via Portugal, després de 10 dies de ruta). Des de Barcelona recorrerà ports de França i Itàlia abans del retorn als EUA, amb 14 dies de viatge. Tornarà a Barcelona el 19 de juny per repetir la ruta mediterrània. Tornarà a fer els mateixos recorreguts el 3 d'agost i el 16 de setembre.

ESTRENA DE TERMINAL
Entre els nous vaixells que desfilaran pel port també destacarà el Costa Concordia, per a més de 3.000 passatgers, que s'inaugurarà al juliol i recorrerà el Mediterrani amb sortida des de Barcelona cada dimarts. El vaixell visitarà la ciutat en 19 ocasions. La companyia estrenarà terminal pròpia a la tardor.
Més enllà dels grans fitxatges, el port registrarà en nombroses ocasions la visita simultània de fins a 10 creuers. A més a més de vaixells menors, com els de Pullmantur, que fan recorreguts setmanals fins i tot a l'hivern.

Clica aquí per veure el gràfic en PDF
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7515
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: wefer » Dimecres 22/02/2006 10:54

De l'AVUI:
-----------------------------------
El port de Barcelona obté resultats rècord el 2005

M.M.
El trànsit total del port de Barcelona va créixer l'any passat un 12% respecte al del 2004 i va arribar per primer cop als 45 milions de tones, 27,2 de les quals van correspondre a càrrega general. En el capítol de passatgers, el port també es va anotar un creixement del 12%, gràcies en bona part a l'activitat concentrada en el passatge de creuers, que avança un 20%.

Pel que fa a les xifres de l'Autoritat Portuària (APB), tal com van explicar ahir tant el seu president, Joaquim Coello, com el director general, Josep Oriol, el resultat net de l'exercici ha avançat un 56%, que es converteix en un 33% més si es descompta l'efecte dels extraordinaris (algunes provisions fetes l'any anterior) i es dóna la xifra neta del resultat d'explotació: 58 milions d'euros.

Optimisme
Coello i Oriol es van mostrar molt optimistes tant pel que fa a les xifres pures com a la comparativa entre el port de Barcelona i els seus competidors. Així, pel que fa al creixement del tràfic total, el 12% d'augment del de la Ciutat Comtal supera l'evolució de València (8%), Algesires (4%), Marsella (3%) i també dels gegants del nord, Anvers i Rotterdam, amb un 5% de creixement cadascun. Barcelona també és la que ha augmentat percentualment més en càrrega general, líquids i sòlids a granel, i només queda darrere València pel que fa a contenidors.

Coello va fonamentar la consolidació de Barcelona com a port líder del Mediterrani en la posada en marxa de diverses infraestructures, especialment ferroviàries, previstes per als pròxims anys, i també de l'ampliació del port amb l'anomenat Moll Prat, pendent d'adjudicació en concurs públic. Segons el president de l'APB, el Moll Prat contribuirà a captar més mercaderies del gran cabal que prové d'Orient.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7515
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Y después de todo esto...

EntradaAutor: Santfeliuenc » Dimecres 22/02/2006 19:30

Hola,

Y tras estos datos tan significativos... efectivamente, nuestras autoridades, gobiernos, grandes mentes pensantes y demás siguen sin hacer nada, sin plantear líneas que aligeren el tráfico urbano en esa zona, sin metro, sin cercanías, sin tranvías y sin nada que llegue al aeropuerto ni al puerto.

¿Se puede pedir más ineptitud?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
Administrador
 
Entrades: 3934
Membre des de: Diumenge 24/04/2005 23:41
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Más maderaaaaaaa

EntradaAutor: Santfeliuenc » Dimecres 22/02/2006 19:33

Hola,

Más maderaaaaaaa...

De EPC:

BALANCE ECONÓMICO DEL 2005
El tráfico en el puerto de BCN aumenta el 12%

• El presidente insiste en que la instalación requiere mejores conexiones terrestres

XAVIER ADELL
BARCELONA

El 2005 fue un buen año para el puerto de Barcelona. Los resultados económicos hechos públicos ayer ratifican el buen momento de las instalaciones marítimas barcelonesas, que el año pasado recibieron 45 millones de toneladas de mercancías y 2,2 millones de viajeros (1,2 millones, en cruceros), con un crecimiento del 12% respecto a los registros del 2004. Las perspectivas de futuro son todavía más halagüeñas, ya que la entrada en servicio en dos años de la ampliación en El Prat situará al puerto barcelonés en la primera división continental.
Joaquim Coello, presidente de la Autoridad Portuaria Barcelona (APB), destacó ayer que, gracias a los resultados "récord" del año pasado, el puerto de barcelonés "se ha consolidado como el primer puerto de España" e incluso ha crecido más que otros puertos europeos tan importantes como Rotterdam o Amberes. Los registros también certifican que Barcelona "es la principal puerta europea de entrada de mercancías de Asia" agregó Coello.
Y todo apunta a que la buena estrella continuará este año. Josep Oriol, director general del puerto, avanzó que se espera superar "los 50 millones de toneladas y los 2,3 millones de contenedores", lo que supondría un incremento del 11% respecto a las excelentes cifras del 2005. En el 2006, también se prevé atraer 200.000 pasajeros de cruceros más que en el 2005.

SEGÚN EL CALENDARIO
Pero el gran reto del puerto de Barcelona es la construcción de los dos nuevos diques (sur y este) y la futura terminal del muelle de El Prat, que está punto de licitarse. El presidente de la APB aseguró que "se cumplirá el calendario previsto" y que los diques estarán acabados en verano del año próximo y la nueva estación marítima de mercancías en enero del 2008.
No obstante, Coello se mostró más crítico con el proyecto de construcción de la estación y la plataforma ferroviarias de acceso a los futuros muelles. Las discrepancias sobre el cubrimiento del antiguo cauce del río Llobregat "han provocado un retraso de 18 meses" en los trabajos, reconoció el responsable portuario, quien se mostró confiado en que el nuevo consorcio entre administraciones agilice la ejecución del proyecto para que sea una realidad entre el 2009 y el 2010. Coello calificó de "inaceptable" que haya más retrasos "por problemas de papeles".
Oriol insistió en que "el caballo de batalla del futuro del puerto de Barcelona" pasa por mejorar las conexiones terrestres mediante corredores ferroviarios con terminales interiores como las de Madrid, Zaragoza o Francia. En esta línea se ha presentado a la Generalitat un plan para crear una línea férrea de mercancias hasta Figueres en el 2011, con un coste aproximado de 150 millones de euros.


VER GRÁFICO RESUMEN

Seguimos para bingo.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
Administrador
 
Entrades: 3934
Membre des de: Diumenge 24/04/2005 23:41
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

EntradaAutor: wefer » Diumenge 03/09/2006 17:58

http://www.telenoticies.cat/
-------------------------------------------
El moviment de mercaderies al Port de Barcelona ha passat dels 29.805 milers de tones el 2000 als 43.837 el 2005

Barcelona.- El Port de Barcelona s'ha tornat a situar com el segon port a l'estat espanyol després del d'Algesires. L'evolució del moviment de mercaderies al Port de Barcelona ha passat de 29.805 milers de tones el 2000 a 43.837 milers de tones el 2005.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7515
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: wefer » Dilluns 18/09/2006 23:49

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt
----------------------------------------------------
Barcelona bat el rècord anual de creuers amb deu vaixells a port

EP.. Barcelona.

Un total de deu creuers estaran amarrats avui al port de Barcelona, que d'aquesta manera bat el seu rècord anual i es queda a un vaixell del rècord absolut, fixat en onze, de l'any passat. Tampoc serà el dia en què més viatgers passaran pel port, ja que es preveu que el 2 d'octubre que ve passin per les instal·lacions unes 24.000 persones, procedents de creuers amb més capacitat.

El sotsdirector de l'Autoritat Portuària de Barcelona, Rafael Escutia, va assegurar que hi «cabran» tots i va recordar que en el futur de les quatre terminals de creuers que hi ha ara es passarà a sis, amb la qual cosa s'arribarà a una capacitat «propera a la de Miami», el port de creuers més gran del món. L'Autoritat Portuària reforçarà tots els serveis i intentarà que hi hagi més taxis.

Fonts del port de Barcelona van atribuir l'augment de vaixells i passatgers dels últims mesos de la temporada de creuers, que comença per Setmana Santa, a la disminució dels bucs que circulen per les zones més nòrdiques, on la navegació ja no és tan agradable en aquesta època de l'any.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7515
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Inversions, importacions i exportacions al port de Barcelona

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 12/02/2008 10:54

Notícia d'El Punt:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dimarts, 12 de febrer de 2008

Les inversions al port de Barcelona superaran els 1.560 milions en tres anys

La Xina es consolida per primera vegada com el principal mercat en importacions i exportacions

MIQUEL A. LUQUE. Barcelona

1.562 milions d'euros. Aquesta és la xifra d'inversions públiques i privades previstes que s'executaran al port de Barcelona en els tres anys vinents. Els resultats econòmics del 2007 potenciaran aquesta capacitat inversora de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB). De fet, l'any passat l'entitat portuària va obtenir un benefici net de 73,2 milions d'euros, xifra que representa 57 milions més i que quadruplica la del 2006, en què hi va haver la despesa per l'accident al moll Prat. Pel que fa als tràfics, la Xina s'ha consolidat per primera vegada com el principal mercat del Port de Barcelona, tant en importacions com exportacions.

La majoria de les inversions (un 57 per cent) que va executar l'APB durant el 2007 es van destinar a les obres d'ampliació del port. En total, l'any passat s'hi van invertir 186 milions d'euros. Per als pròxims tres anys, l'entitat preveu invertir un total de 512 milions, dels quals 142 milions es destinaran a l'ampliació del moll Prat. Pel que fa a la inversió privada, es calcula que hi haurà una aportació de 1.050 milions d'euros per al període 2008-2010, que s'afegirà als 385 milions invertits durant aquest exercici. El president del port de Barcelona, Miquel Valls, va recordar que en la inversió privada no només s'inclou l'estructura de les terminals, sinó projectes com ara l'ampliació d'Enagás, la nova central de cicle combinat i l'Hotel Vela. Valls va assegurar que el port de Barcelona «té una salut financera prou capaç per donar resposta al volum d'inversió previst».

De fet, durant el 2007 la xifra de negoci va créixer un 12%, fins a un total de 156,8 milions d'euros, gràcies a l'augment del 10% dels ingressos de la taxa de mercaderies i del 18% en els ingressos de les concessions del domini portuari. Les despeses d'explotació van augmentat un 7% i els beneficis més amortitzacions generats per l'entitat van arribar l'any passat als 102,5 milions d'euros, un 22% més que el 2006. El resultat extraordinari va registrar una millora neta de 50,1 milions d'euros, motivada pel resultat extraordinari negatiu de 37,8 milions d'euros comptabilitzats el 2006 per l'accident del moll Prat.

EXPORTACIONS A LA XINA
Valls va destacar la tendència «espectacular» de l'evolució de la Xina, que s'ha consolidat per primera vegada com el principal mercat del port de Barcelona. Durant el 2007, les terminals de la capital catalana van manipular un total de 369.282 unitats TEU (contenidors de vint peus) amb origen o destinació al gegant asiàtic, un 22,78% del total. La relació amb la xina és especialment rellevant en el cas de les importacions, ja que suposen el 27,63% dels contenidors descarregats al Barcelona, però cal destacar que per primer cop la Xina ha estat el primer receptor de les exportacions que han sortit de la capital catalana, amb un total de 152.709 TEU carregats a les instal·lacions del port de Barcelona.

El tràfic total de mercaderies del port va continuar creixent l'any passat, i va arribar a les 51.389.463 tones, amb un 7,8% d'increment. Pel que fa als contenidors, el port ha manipulat 2.610.099 unitats TEU, quantitat que suposa un augment del 12,5%. Valls va destacar que en els últims cinc anys el tràfic de contenidors ha crescut «per sobre de dos dígits».

El tràfic de passatgers es va incrementar un 13,44% durant l'any 2007, i es van superar els 2,8 milions de viatgers. Per les instal·lacions portuàries, hi han passat 1,7 milions de creueristes, una quantitat que suposa un augment d'un 25,89%. La resta de passatgers, 1,1 milions, han estat passatgers de línies regulars.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23598
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Esperen 2 milions de creueristes al Port de Barcelona

EntradaAutor: Guigui » Dijous 30/04/2009 14:15

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... istes.html

Barcelona confia rebre també aquest any dos milions de creueristes

Hi haurà menys escales, 880, però els vaixells seran més grans i els preus, un 25% més barats

30/04/09 02:00 - Barcelona - eva garcia pagán

El Port de Barcelona confia repetir la xifra rècord de passatgers de creuer que va batre l'any passat malgrat la crisi i els problemes que viu el sector turístic. El president de l'Autoritat Portuària, Jordi Valls, va avançar ahir que es rebran uns dos milions de creueristes, la mateixa quantitat que un any abans, malgrat que el nombre d'escales es redueix lleugerament. L'explicació és que els vaixells que atracaran a Barcelona seran més grans i que més gent s'hi ha apuntat perquè els preus han caigut una mitjana d'un 25%. Barcelona també rebrà durant l'any alguns vaixells de creuer de luxe, com un de noliejat per Porsche.

El Port de Barcelona confia rebre enguany també dos milions de creueristes i igualar la marca registrada l'any passat, que va ser de rècord. Aquest any, però, enmig d'una conjuntura mundial de crisi i de menor activitat en el sector turístic, és previst que s'hi facin menys escales (880 respecte de les 892 d'un any abans) però que el nombre de passatgers sigui el mateix perquè les companyies –que no han efectuat cap anul·lació– noliejaran embarcacions més grans i han abaixat els preus un 25% per poder captar així més turistes.

Durant la temporada en curs, el port de Barcelona rebrà vuit dels onze vaixells que s'han acabat de construir aquest any arreu del món. És previst que els dies de més activitat siguin el 12 de juliol (8 vaixells amb 24.000 passatgers), 2 d'agost (9 vaixells i 25.000 passatgers), 25 d'octubre (8 vaixells i 30.000 turistes) i 2 de novembre (9 vaixells i 21.000 passatgers). A més, hi ha novetats curioses, com l'arribada i sortida des de Barcelona del vaixell de creuer Crystal Serenity, propietat de la luxosa naviliera Crystal Cruises i que serà noliejat durant quinze dies (del 30 de juny al 15 de juliol) per la companyia automobilística Porsche, que hi celebrarà accions de promoció entre uns 1.750 concessionaris de tot el món. També el 12 de juliol està previst el bateig de la nau MSC Splendida, de 333 metres d'eslora i capacitat per a 3.959 passatgers.

Inversió de 7,4 milions

D'altra banda, és previst que Port de Barcelona inverteixi enguany 7,4 milions d'euros en l'ampliació i millora de les infraestructures per a vaixells de creuer, que se sumen als 73,3 milions invertits l'última dècada per les companyies que hi operen (60 milions d'aquests 73,3) i l'Autoritat Portuària. Així, és previst que s'adeqüi una part del moll adossat per guanyar línia d'atracament, que es reformi la terminal C de vaixells de creuer, que s'habiliti de manera provisional el moll de costa i que s'urbanitzi l'esplanada de la Terminal A i el moll Barcelona, entre altres millores.

Palamós, segon port de vaixells de creuer
albert vilar

El grup turístic alemany TUI també aposta perquè els seus vaixells de creuer facin escala al port de Palamós aquesta temporada, que va començar dimarts amb el vaixell Seabourn Legend. TUI ha previst quatre estades aquest primer any. La que també torna és la companyia Thomson, que després d'un any de no passar per Palamós, hi torna amb 14 escales. Aquest any el port de Palamós rebrà 32 vaixells de creuer; això vol dir 35.000 passatgers. «És el rècord de vaixells i de passatgers», va dir el president de Ports de la Generalitat, Manel Nadal, i va afegir que amb aquestes xifres Palamós es consolida com el segon port de vaixells de creuer de Catalunya. Nadal va avançar, a més, que l'operador de viatges Thomson ja ha previst 20 escales al port de Palamós per a l'any que ve.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23598
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Reducció del trànsit de mercaderies a Tarragona

EntradaAutor: Guigui » Dijous 07/05/2009 12:24

http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=261230

El tràfic de mercaderies al port de Tarragona cau un 23% el primer trimestre de l'any

EFE / LAMALLA.CAT

El tràfic de mercaderies al port de Tarragona ha caigut al voltant del 23% durant el primer trimestre de l'any, respecte al mateix període de l'exercici anterior, segons el president de l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT), Josep Antón Burgasé. Pràcticament totes les mercaderies han registrat un descens, que ha estat més acusat en el cas dels productes energètics i els relacionats amb la construcció i l'automoció, com les importacions de vehicles i de carbó. La crisi també ha afectat el moviment de contenidors, encara que la posada en marxa de noves línies al començament de l'any ha minimitzat els efectes de l'actual conjuntura econòmica i també ha servit per evitar la destrucció de llocs de treball al port de Tarragona.

Com a contrapartida, el trànsit de fruita és un dels pocs que no ha notat els efectes de la crisi i ha seguit creixent.

Malgrat el descens del trànsit de mercaderies, Burgasé s'ha mostrat optimista amb vista a aquest segon trimestre, quan, ha apuntat, la situació podria començar a remuntar. "El nostre objectiu actual és mantenir-nos en 2,5 milions de tones al mes, repte que de moment s'està complint", ha subratllat el president de l'APT.

D'altra banda, l'APT ha iniciat els treballs per fondejar el primer dels 28 calaixos de formigó que es construiran per a l'ampliació del moll d'Andalusia, on està ubicada la nova terminal de contenidors del port de Tarragona, de l'explotació de la qual és concessionària DP World Tarragona. Aquest calaix, de 4.100 tones de pes, s'està fondejant a la zona central de l'ampliació i fa 33 metres d'eslora, 15 metres de mànega i 17 metres de puntal, dels quals 16,50 metres estaran submergits i 50 centímetres fora de l'aigua.

Les dades s'han donat a conèixer en el marc de la jornada "Impacte de la crisi en el trànsit portuari" que avui ha tingut lloc al port de Tarragona.

Publicat 07/05/2009 09:34h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23598
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Passatgers i mercaderies als ports catalans

EntradaAutor: wefer » Divendres 18/09/2009 11:25

http://www.elpunt.cat/


El trànsit de mercaderies al port de Barcelona ha caigut un 21,5% i els contenidors, un 33% fins a l'agost

e. garcia

El trànsit general de mercaderies al port de Barcelona va caure un 21,5% fins al mes d'agost i va arribar als 28,5 milions de tones, segons va informar ahir l'Autoritat Portuària de Barcelona, que malgrat el descens generalitzat parlava d'una «lleugera recuperació» perquè el registre supera en un punt el resultat obtingut durant el mes de juliol. De totes formes, el retrocés és important si es compara amb el mateix període de l'any anterior i bastant generalitzat en tot tipus de càrrega, encara que s'han registrat excepcions.

Així, el trànsit de contenidors va caure un 33,8% durant els primers 8 mesos de l'any, sobretot pel descens en el trànsit de transbordament; és a dir, en aquells contenidors desembarcats al port que són carregats de nou perquè siguin transportats per via marítima a la seva destinació final. El trànsit d'importació i exportació també es va reduir, un 28%.

Pel que fa a les àrees geogràfiques, els mercats que han registrat un major dinamisme en els intercanvis amb el port han estat el golf de Mèxic, el golf Pèrsic i el mar Aràbic. Els sòlids a dojo van créixer un 10% principalment pel bon comportament de productes com ara les faves, la farina de soja, el ciment i el clínquer, la ferralla i els productes químics. Els líquids a dojo, per altra banda, van experimentar un descens del 7% encara que alguns productes, com la gasolina i el fuel, van tenir una evolució positiva.

Quant als passatgers, del gener a l'agost van passar pel port 2,19 milions de viatgers, dels quals 858.154 van ser usuaris de ferris i la resta, 1,33 milions de passatgers, creueristes. Els serveis de cabotatge, sobretot amb Itàlia (Gènova, Roma, Liorna i Porto Torres), van augmentar el passatge un 10% i els del nord de l'Àfrica, un 161%.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7515
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Rècord de creuers a Barcelona

EntradaAutor: Guigui » Dilluns 26/10/2009 12:53

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -port.html

Rècord de creuers al Port

26/10/09 02:00 - Barcelona - X.m

Aquest diumenge el port de Barcelona assolia el rècord anual de creueristes, amb 26.000 passatgers que vuit creuers van portar a la ciutat. Els vaixells Brilliance of the Seas, Gran Celebration, Voyager of the Seas, Norwegian Gem, Coral, Island Scape, Costa Mágica i MSC Orquestra van ancorar al moll adossat i al moll del World Trade Center. Quatre dels creuers inicien o finalitzen el seu viatge a la capital catalana. Fins al mes de setembre, han passat pel port barceloní 1,6 milions de passatgers a bord de creuers turístics, una xifra que demostra el bon funcionament del sector, tot i la desacceleració econòmica, segons l'Autoritat Portuària. Les 168 escales previstes de creuers entre el novembre i el març de 2010 responen a l'estratègia del port de desestacionalitzar el negoci i mantenir-lo també l'hivern.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23598
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Passatgers i mercaderies als ports catalans

EntradaAutor: metring » Dijous 26/11/2009 14:59

http://www.apb.es/wps/portal/!ut/p/c1/0 ... cio_madrid

El Port presenta la seva oferta intermodal a Madrid

El president de Puertos del Estado, Fernando González-Laxe, ha valorat avui “la qualitat dels serveis intermodals del Port de Barcelona i l’esforç constant de la infraestructura catalana per ampliar i enfortir el seu hinterland”. González-Laxe ha fet aquestes declaracions davant dels 130 empresaris madrilenys que han assistit aquest matí a la presentació del Port de Barcelona a la Cambra de Comerç i Indústria de Madrid, on els principals directius de l’Autoritat Portuària han exposat l’amplia oferta de serveis intermodals que fan del recinte català el principal aliat de les empreses del centre peninsular en els seus processos d’internacionalització.

El màxim responsable de Puertos del Estado ha anunciat que la reforma de la Llei de Ports avança amb l’acord dels principals partits. El contingut del nou text legal es basa, segons González-Laxe, en quatre pilars clau: la gestió dels ports, la intermodalitat, la sostenibilitat i la promoció internacional. “En el passat els esforços s’han orientat a la inversió en infraestructures, però ara els ports s’han de concentrar en les estratègies de gestió per incrementar la qualitat dels serveis i posicionar-se a nivell mundial”, ha afirmat González-Laxe.

Les infraestructures portuàries han de vincular-se a tots els mitjans de transport i, de la mateixa manera, han d’establir les aliances oportunes per tal d’enfortir les respectives façanes marítimes, ha declarat el president de Puertos del Estado. Els ports espanyols també s’han de destacar en la protecció del medi ambient i en la projecció exterior per tal de posicionar-se en el mercat global, ha assenyalat González-Laxe.

El president del Port de Barcelona, Jordi Valls, ha incidit en la relació de col·laboració mútua que s’estableix entre el Port i el territori interior: “Madrid és el principal mercat per al comerç exterior del país i, en concret, per al Port de Barcelona. El nostre repte és superar la creença de que els serveis del Port comencen i acaben en la línea de moll, i per això treballem amb tres corredors ferroviaris i una xarxa de terminals marítimes i de serveis que els recolzen”.

El Port de Barcelona és el primer port en comerç exterior de l’Estat, ja que canalitza el 21% del total de mercaderies d’importació i exportació del país, a més de generar més de 16.000 llocs de treball directes, tal com ha recordat Jordi Valls, qui ha destacat el posicionament geoestratègic de la capital catalana per consolidar-se com la principal porta d’entrada a la Península i al sud d’Europa.

“Les connexions intermodals del Port són un valor afegit per esdevenir la plataforma de distribució del Mediterrani al servei de les empreses madrilenyes i amb seu al centre peninsular”, ha declarat Jordi Valls al presentar els serveis ferroviaris i de Short Sea Shipping (SSS) que enllacen Barcelona amb els principals centres de distribució i consum del seu hinterland.

Connexions intermodals

Sota el títol “Els serveis intermodals del Port de Barcelona: una realitat”, la jornada s’ha articulat al voltant de dues presentacions –per part del propi Jordi Valls i de la directora comercial, Rosa Puig-, i de tres panels informatius sobre els serveis ferroviaris, de Short Sea Shipping i de les terminals marítimes interiors, on han participat representants dels principals operadors que presten servei al Port.

Durant l’obertura de la jornada, el president de la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Madrid, Salvador Santos Campano, s’ha referit al transport marítim com “la indústria mundial més internacional”. “Després d’una primera presentació al mercat de Madrid al 2006, el Port de Barcelona, amb uns serveis marítims i ferroviaris d’avantguarda, torna ara a exposar-nos les seves novetats”, ha indicat Santos Campano, qui també ha defensat la importància dels ports per a un teixit empresarial com el madrileny, un dels principals nuclis de negoci del país.

A continuació, la directora comercial del Port, Rosa Puig, ha detallat l’oferta de serveis de la infraestructura catalana, que disposa de 112 línies regulars operades per 163 armadors que connecten Barcelona setmanalment amb 825 ports. “Barcelona ha estat el primer port d’Espanya en apostar pel SSS com a element de competitivitat per a les empreses importadores i exportadores. Des de 1994 som líders en transport marítim de curta distància i avui disposem de línies diàries i setmanals amb Itàlia (Civitavecchia, Livorno, Gènova i Porto Torres) i el nord d’Àfrica (Tànger, Agadir, Tunísia i Alger)”, ha afirmat Rosa Puig.

El Port de Barcelona està treballant activament per augmentar pròximament les destinacions i freqüències amb Itàlia, Turquia, Eslovènia, Grècia i nord d’Àfrica, segons ha avançat directora comercial.

Pel que fa al transport per tren, Rosa Puig ha destacat l’increment del 35% que ha tingut el tràfic ferroviari de contenidors al Port de Barcelona durant l’any 2009, principalment degut als nous serveis llançats per diferents operadors i per la potenciació de Terminal Marítima de Saragossa (tmZ) com a hub de redistribució al nordest peninsular.

En l’actualitat el Port de Barcelona està connectat amb el seu hinterland a través de tres corredors ferroviaris: l’europeu (servei Barcelyon), el transversal ibèric (Barcelona-Saragossa-Madrid-Lisboa) i el de l’Ebre (Barcelona-Saragossa- nord d’Espanya). Properament el Port, amb la col·laboració de Renfe i Naviland Cargo, llançarà un nou servei amb Toulouse i Bordeaux.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22242
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

A Tolosa i Bordeus

EntradaAutor: Guigui » Diumenge 29/11/2009 14:41

Properament el Port, amb la col·laboració de Renfe i Naviland Cargo, llançarà un nou servei amb Toulouse i Bordeaux.

... per al qual aniria de primera desenvolupar el Transpirinenc com a línia mixta d'altes prestacions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23598
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Rebaixa de tarifes als ports de Barcelona i Tarragona

EntradaAutor: Guigui » Dilluns 04/01/2010 12:48

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _83289.php

Els ports de Barcelona i Tarragona rebaixen tarifes

Els descomptes volen incentivar l’activitat marítima, que ha reculat amb la crisi provocant una frenada brusca de l’activitat a totes dues terminals en l’exercici del 2009

Oriol Margalef
Port de Barcelona
Ult. Act. 04/01/2010 00:58


Els ports també fan descomptes. Els consells d’administració dels ports de Barcelona i Tarragona han aprovat congelacions i rebaixes tarifàries per aquest any. La mesura retallarà el compte d’ingressos, però vol donar aire a les empreses del sector marítim, molt afectades per la crisi. De fet, tant Barcelona com Tarragona han notat una frenada brusca de l’activitat. En el cas de Barcelona, durant tot l’any 2009 s’han mogut 42,7 milions de tones, un 17,8% menys que el 2008.

El port de Barcelona, que ja va congelar les taxes del 2009 (i per això ha deixat d’ingressar uns dos milions d’euros), aplicarà aquest any rebaixes de l’ordre de l’1% en les tres principals taxes relacionades amb l’operativa portuària: la taxa al buc, a la mercaderia i al passatge. Aquestes reduccions, a les quals s’afegeix un descompte del 0,6% al cànon per ocupació de les terminals i empreses instal·lades al port, volen “estimular l’activitat durant un any que es preveu complicat”, segons fonts del port.

També al port de Tarragona faran rebaixes. L’Autoritat Portuària (APT) preveu tancar el 2009 amb 31,1 milions de tones mogudes, fet que evidencia un retrocés lleu de l’activitat respecte del 2008, quan les instal·lacions van moure 33,2 milions de tones de mercaderies. Per evitar seguir caient, el president de l’APT, Josep Anton Burgasé, va explicar que la taxa d’ocupació disminuirà un 0,6%, i la taxa d’activitat, un 0,7%. Aquest descens se suma al que es va aplicar ja durant l’any passat, i es mantindrà durant el 2010, el que significa una rebaixa d’un 2% sobre la tarifa base aprovada per al 2009.

“La situació és molt dura, i hem d’ajudar els que generen riquesa”, va explicar Burgasé. Amb la rebaixa, Tarragona deixarà d’ingressar 750.000 euros el 2010.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23598
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Següent

Torna a: Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant