Pàgina 3 de 12

Re: Volum absorbible

Publicat: Dilluns 07/12/2009 1:09
Autor: Lluita1714
Guigui ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:A aquest ritme, es necessitarà començar una altra terminal, i dubto que es pugui si no és al mar.
D'una banda, l'aeroport del Prat té actualment una capacitat per a 55 milions de passatgers anuals, i sembla que acabarà l'any en uns 27 milions, tot just la meitat escassa. I, de l'altra, està prevista la terminal satèl·lit, que es construirà com a continuació de la fulla de l'espasa de la T-1.
Llavors anava errat. XD, fins al 2050 no caldrà res més. I per aquesta terminal satel·lit, hi haurà un túnel sota les pistes? de la L9? :P
Vaig a buscar informació.

Terminal satèl·lit

Publicat: Dilluns 07/12/2009 1:11
Autor: Guigui
Lluita1714 ha escrit:I per aquesta terminal satel·lit, hi haurà un túnel sota les pistes? de la L9? :P
No. Atès que serà una extensió de la T-1, només hi haurà connexió interna mitjançant people mover, una mena de monorrail que passarà sota la pista.

Re: Terminal satèl·lit

Publicat: Dilluns 07/12/2009 1:18
Autor: Lluita1714
Guigui ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:I per aquesta terminal satel·lit, hi haurà un túnel sota les pistes? de la L9? :P
No. Atès que serà una extensió de la T-1, només hi haurà connexió interna mitjançant people mover, una mena de monorrail que passarà sota la pista.
Interessant... He trobat unes fotos i són l'ai carai!, amés sembla que hi han diverses propostes de formes diferents... en forma d'X, d'Y, o de V., però bé, tornem al tema...

Re: Noves rutes des del Prat

Publicat: Dijous 31/12/2009 18:26
Autor: buertu
Ultimament s'estan anunciant diverses rutes noves des del Prat. Aqui en va una altra:

L'anunci oficial és en anglès a la web de la companyia.

http://www.europapress.es/turismo-00189 ... 23018.html


Qatar Airways anuncia nuevos vuelos diarios a Barcelona y Copenhague

MADRID, 30 Dic. (EUROPA PRESS) -

Qatar Airways incluirá Barcelona y Copenhague como nuevos destinos de su red de vuelos a partir de marzo de 2010, coincidiendo con su horario de verano, según anunció en un comunicado.

Barcelona será, después de Madrid, la segunda ciudad española que contará con una conexión diaria a la capital qatarí, Doha, lo que para la aerolínea "demuestra su gran compromiso con este mercado".

La integración de Barcelona en la red de Qatar Airways se debe a su "consideración internacional como uno de los centros turísticos del Mediterráneo", que además cuenta con "unos de los puertos marítimos más relevantes de Europa, asó como una economía próspera".

Además, la aerolínea anunció también el lanzamiento de cuatro vuelos semanales a Copenhague, lo que "incrementa significativamente su presencia escandinava", en una ciudad a la que considera "un centro de cultura, negocios, medios de comunicación y ciencia".

El director ejecutivo de la aerolínea, Akbar Al Baker, indicó que la incorporación de estas nuevas rutas "forma parte de la estrategia de Qatar Airways para ampliar las operaciones a ciudades muy diversas que no cuentan con las suficientes conexiones aéreas con el Golfo".

La feina del CDRA dóna resultats amb comptagotes

Publicat: Dissabte 09/01/2010 17:37
Autor: Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _83797.php

El Prat acull amb comptagotes noves rutes intercontinentals

El CDRA aconsegueix cinc vols de llarg recorregut més el 2009 per a l'aeroport de Barcelona tot i la gasiveria d'Aena

Marta Sardà
Barcelona
Ult. Act. 09/01/2010 08:33


Tot i la desídia que sempre ha mostrat Aena per desenvolupar al màxim les possibilitats de l'aeroport de Barcelona i tot i la crisi, que s'ha acarnissat especialment en el sector aeri, el balanç de l'any 2009 de l'aeroport del Prat, pel que fa a noves rutes intercontinentals, es pot considerar molt positiu. El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA), encarregat d'obrir noves destinacions que tinguin el Prat com a punt de partida, va aconseguir cinc nous vols de llarg recorregut durant el 2009, a més d'augmentar en quinze més les freqüències de vols ja existents.

Aspecte comercial
El CDRA, creat el 2005 per la Generalitat, la Cambra de Comerç, l'Ajuntament de Barcelona i Aena, "posa l'accent en l'aspecte comercial i de màrqueting", explica Salvador Curcoll, director del gabinet d'infraestructures de la Cambra. "El paper del CDRA ha de guanyar importància i tenim unes expectatives molt positives", assegura.

Malgrat les adversitats amb què ha de lluitar per manca dels instruments necessaris per desenvolupar una tasca que hauria de fer el gestor de l'aeroport, el CDRA ha aconseguit que Pakistan International Airlines, Egypt Air i Qatar Airways hagin obert rutes aquest hivern a Islamabad, Karachi, Lahore, Luxor i Doha des de l'aeroport de Barcelona. El Prat acull nous destins, tot i que ho faci amb comptagotes.

Re: Noves rutes des del Prat

Publicat: Diumenge 10/01/2010 0:49
Autor: buertu
Sincerament tenir cinc noves rutes intercontinentals en tansols un any, i calificar-ho com "amb comptagotes" em sembla poc adaptat a la realitat (tot i que a l'article califica com a molt positiu).
Tenir la demanda suficient per a vols intercontinentals i que les companyies s'hi llancin amb l'actual situació econòmica és tot un repte, a més quan l'aeroport ha arribar a perdre quasi el 20% de passatgers alguns mesos.
D'altra banda, em sembla que no és gaire dificil informar-se decentment. Les rutes al pakistan si que van començar al 2009, però la de Doha començarà el 2010, igual que les de Toronto i Montreal d'Air Canada, que també començaran el 2010 i no se'n diu res.

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Publicat: Dijous 24/06/2010 17:52
Autor: jaezcurra
El retraso de la ruta entre Barcelona y São Paulo inquieta a las aerolíneas

La Vanguardia, 2010-06-24 (pág. 56) - AINTZANE GASTESI - Barcelona

Spanair y Singapore Airlines llevan cinco meses esperando el permiso de Fomento

La apertura de la ruta entre el aeropuerto de El Prat y São Paulo lleva camino de convertirse en un auténtico culebrón brasileño. Por un lado, hace cinco meses, Spanair solicitó a Aviación Civil los permisos denominados quintas libertades para prolongar la ruta de Singapore Airlines entre Singapur y Barcelona hasta São Paulo, en la que el aeropuerto de El Prat haría las funciones de hub de conexión intercontinental. La aerolínea todavía no ha tenido respuesta. Por otro lado están los planes de Iberia para volver a operar en El Prat rutas a Sudamérica, entre las cuales está prevista la de Barcelona a São Paulo.

El proceso de solicitud de permisos ante Aviación Civil, organismo del Ministerio de Fomento, ha sido conducido por directivos de Spanair, que ha firmado un acuerdo de código compartido con Singapore Airlines como socio en Star Alliance. La condición de aerolínea española de Spanair, pensaban, agilizaría los trámites en el Ministerio de Fomento. Pero, al parecer, las gestiones de la aerolínea han sido infructuosas, lo que ha forzado que dos altos ejecutivos de Singapore Airlines viajen esta semana desde la sede central hasta Madrid a reunirse con la dirección general de Aviación Civil. Si el proceso se demora, la aerolínea asiática retirará los planes del vuelo desde Barcelona y, probablemente, buscará otro aeropuerto para enlazar sus vuelos desde Singapur hasta São Paulo.

Por parte de la aerolínea asiática, la opción de Barcelona se impuso a otros aeropuertos europeos por su situación estratégica entre Asia y Latinoamérica. De hecho, desde este mismo años Pakistan Airlines ya conecta Lahore con Chicago vía el aeropuerto de El Prat. La escala en Barcelona implicará incrementar el personal de la aerolínea y montar un operativo de mantenimiento de sus aviones, así como toda la infraestructura para el catering. De esta manera, se cancelaría la escala en Milán que actualmente hace el vuelo a Singapur.

Según fuentes de las aerolíneas, no hay motivos objetivos para el retraso del permiso para empezar a operar la ruta desde Barcelona, que rompería el monopolio de Barajas en el tráfico entre España y Brasil. Por su parte, en Aviación Civil confirman que el proyecto está presentado y está pendiente de completar una información por parte de las aerolíneas. También recuerdan que los vuelos entre ambos países están sometidos a los acuerdos bilaterales entre Brasil y España.

Recientemente, Iberia manifestó a sus pilotos sus planes de regresar a operar vuelos rutas internacionales desde El Prat para captar el mercado latinoamericano. São Paulo se encuentra entre sus rutas preferentes, pues los vuelos desde Madrid tienen una alta ocupación. No obstante, la aerolínea española todavía no ha solicitado ningún slot en El Prat para vuelos a Brasil, aunque la solicitud para el mercado de invierno todavía no se ha cerrado.

Encara estem igual

Publicat: Dijous 02/09/2010 12:38
Autor: Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... paulo.html

Singapore Airlines fa mesos que espera permís per volar de Barcelona a São Paulo

Seria el primer pas per fer del Prat el seu aeroport de connexió entre Àsia i Sud-amèrica, on avui no té cap vol
Iberia estudia competir en la mateixa ruta


02/09/10 02:00 - BARCELONA - XAVIER MIRÓ

La gran aerolínia asiàtica Singapore Airlines (SIA) vol fer de Barcelona el seu aeroport de connexió entre Àsia i Sud-amèrica. Per a Barcelona i Catalunya és important, si es té en compte que SIA no vola a l'Amèrica del Sud i que la companyia ha estat considerada diversos anys la millor del món.

El primer pas està fet. SIA vol volar diversos dies a la setmana de Barcelona a São Paulo i fa mesos que espera el permís del govern espanyol. El camí no és fàcil, perquè el mercat aeri entre Europa i Amèrica del Sud no està liberalitzat i una companyia asiàtica no entra ordinàriament en els acords bilaterals entre l'Estat espanyol i Brasil, com poden fer-ho les aerolínies catalanes, espanyoles o europees. Des de la secretaria d'Estat de Transports s'espera resoldre aviat la petició, ja que al juliol va demanar nova documentació a la companyia.

Spanair, sòcia de SIA a Star Alliance i amb qui comparteix codi en el vol diari entre Barcelona i Singapur, va fer de mitjancera amb les autoritats aèries espanyoles per iniciar els tràmits.

Tanmateix, els moviments que s'estan produint els darrers anys al Prat han fet reaccionar Iberia, que avui reconeix Barcelona com a mercat per als vols intercontinentals, quan fa cinc anys ho negava. Aleshores podia abandonar el Prat a la seva sort sense el perill que algú li fes ombra com a primer operador a Sud-amèrica des de Madrid. Avui hi ha cinc aerolínies nord-americanes i asiàtiques de Star Alliance, sòcies de Spanair, que fan vols directes dels seus països a Barcelona, la majoria tot l'any i algunes a l'estiu. Això ja és avui competència per a Iberia, tenint en compte la fusió amb British Airways, especialitzada en el mercat nord-americà i asiàtic.

Ara des de Barcelona SIA obriria la competència en el mercat llatinoamericà. Iberia no ha demanat el permís per volar del Prat a São Paulo, però estudia fer-ho dins un pla general per competir pel mercat de Barcelona a Amèrica.

El Boeing 777 tindria la base a Barcelona

Singapore Airlines cobriria la ruta a São Paulo amb el mateix model d'avió que enllaça Barcelona amb Singapur, un Boeing 777-300ER. Però, en aquest cas, l'aparell passaria la nit a Barcelona, un fet que convertiria el Prat en una base de l'aerolínia. A Frankfurt ja fa el mateix amb un vol directe a Nova York.

Re: Noves rutes des del Prat

Publicat: Dijous 02/09/2010 20:07
Autor: jaezcurra
Me pregunto, "inocentemente", si SIA tendría el mismo problema si, en vez de querer enlazar BCN con Sao Paulo, lo pretendiera hacer desde Madrid ...

Re: Noves rutes des del Prat

Publicat: Dissabte 04/09/2010 2:49
Autor: cristian26
Ai mira, ara els d'Iberia sí que creuen que Barcelona té potencial de hub :blah
Quina colla d'imbèc*ls.

Finalment, Fomento s'hi ha dignat

Publicat: Dimarts 07/09/2010 22:08
Autor: Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... paulo.html

Foment autoritza Spanair a operar la ruta Barcelona-Sao Paulo

L'aerolínia [Singapore Airlines, suposo] podrà fer tres viatges en cada sentit sempre i quant el vol tingui un codi compartit amb una línia espanyola

07/09/10 21:56 - barcelona - ACN

El Ministeri de Foment ha autoritzat aquest dimarts a través de la Direcció General d'Aviació Civil, la sol·licitud de les companyies aèries Spanair i Singapore Airlines per operar la ruta Barcelona-Sao Paulo.

Les dues aerolínies podran fer tres viatges en cada sentit [per setmana, suposo] sempre i quan el vol tingui un codi compartit amb una línia espanyola, segons ha informat el Ministeri de Foment en un comunicat.

Quin redactat tan horrorós!

Re: Noves rutes des del Prat

Publicat: Dimarts 07/09/2010 22:21
Autor: cristian26
Si són tres vols per setmana i sentit, ho trobo insuficient.

Tres vols setmanals

Publicat: Dimarts 07/09/2010 22:31
Autor: Guigui
Perquè Barcelona faci funcions de hub, crec que ja està prou bé. Ara falta que, el dia que Singapore Airlines constati que hi ha més demanda, Fomento no es faci pregar tant com ara.

Re: Tres vols setmanals

Publicat: Dimecres 08/09/2010 13:09
Autor: genissimon
Guigui ha escrit:Perquè Barcelona faci funcions de hub, crec que ja està prou bé. Ara falta que, el dia que Singapore Airlines constati que hi ha més demanda, Fomento no es faci pregar tant com ara.
Si hem constatat per activa i per passiva que existeix renfomentadif; també deu existir iberfomentaena, suposo. :twisted:

Salut !!

Més detalls de la connexió Singapur-Barcelona-São Paulo

Publicat: Dijous 09/09/2010 11:15
Autor: Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... anair.html

Permís per al vol a São Paulo de Singapore Airlines i Spanair

El vol provinent de Singapur farà una escala d'una hora al Prat i continuarà cap a Brasil tres dies a la setmana

09/09/10 02:00 - Barcelona - Xavier Miró

Singapore Airlines (SIA) podrà fer el vol directe de Barcelona a São Paulo l'any que ve. El Ministeri de Foment ha aprovat la sol·licitud de fer tres vols setmanals entre les dues ciutats amb dues condicions. La primera és que el govern de Singapur permeti fer el mateix a una companyia espanyola en cas que, en el futur, aquesta vulgui utilitzar la ciutat asiàtica per fer escala. La segona és que el vol a São Paulo es faci amb codi compartit amb una aerolínia espanyola. Avui SIA ja comparteix el vol a Singapur amb Spanair i la relació es mantindrà amb la prolongació de la ruta fins a São Paulo. L'aerolínia asiàtica no ha volgut valorar la notícia perquè, assegura, encara no ha rebut cap confirmació oficial del govern espanyol.

Singapore Airlines repetirà a Barcelona el que ja fa la companyia Pakistan Airlines, que fa escala al Prat en els seus vols entre les ciutats pakistaneses de Karachi i Lahore i Chicago. SIA aprofitarà el vol diari que fa entre Singapur i Barcelona per fer al Prat una escala d'una hora abans de reprendre la ruta cap a São Paulo i farà el mateix a la tornada. Tot i que el Ministeri de Foment parla de tres vols setmanals, l'aerolínia asiàtica no té decidida l'operativa i la freqüència del vol, que començaria a operar-se l'any que ve. SIA i Spanair utilitzarien el Prat com a aeroport de connexió de la ruta. L'aerolínia catalana aportaria els passatgers de la seva xarxa espanyola i europea interessats a volar tant a São Paulo com a Singapur mentre que SIA aportaria els passatgers d'Àsia i Sud-amèrica interessats a volar a São Paulo, Singapur o a Barcelona i Europa.

Re: Noves rutes des del Prat

Publicat: Dissabte 25/09/2010 13:53
Autor: jaezcurra
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -prat.html


Iberia estudia fer dos nous vols intercontinentals al Prat

Les dues rutes connectarien l'aeroport de Barcelona amb les ciutats de São Paulo i Miami

La companyia espanyola vol tornar a apostar pel Prat després de menysprear-lo emportant-se'n tots els vols internacionals


25/09/10 02:00 - EL PRAT DE LLOBREGAT - JOSEP FERRER
Bufen bons aires per a l'aeroport de Barcelona. La funcionalitat, eficàcia i modernitat de la T1; l'increment del nombre de passatgers i de vols intercontinentals amb un elevat índex d'ocupació, i l'aposta ferma i decidida per Barcelona de companyies com Spanair i Vueling han obligat a Iberia a tornar-se a fixar en la capital catalana. L'aerolínia espanyola està estudiant fermament la possibilitat d'implantar dos vols intercontinentals directes entre el Prat i Amèrica. Les dues rutes transatlàntiques serien amb les ciutats de São Paulo, al Brasil, i Miami, als Estats Units.
Iberia ni ho confirma ni ho desmenteix. “Estem estudiant moltes possibilitats i l'enllaç amb aquestes dues ciutats està damunt la taula”, van indicar ahir a aquest diari fonts de la companyia. Sigui com sigui, el canvi d'Iberia ha estat radical en els darrers mesos. El 23 de març, en una visita a les obres de l'hangar, el president de l'aerolínia, Antonio Vázquez, deia que la seva prioritat era poder alimentar el seu hub de Madrid amb la creació d'una filial de baix cost. En aquell moment Iberia ja no disposava de cap vol internacional des de Barcelona ja que els seus els va assumir primer Clickair i posteriorment, amb la fusió, Vueling.
Sis mesos després la truita s'ha girat. São Paulo, una ruta que l'any passat van utilitzar 50.000 catalans tot i haver de fer escala, és molt llaminera. A més, competiria directament amb la seva gran rival, Spanair, que s'ha unit amb Singapore Airlines per operar amb codi compartit aquest enllaç, probablement a partir del març de l'any vinent, amb tres freqüències setmanals. Tot i que aquest estiu Barcelona ha tingut 28 rutes intercontinentals, cap l'uneix amb São Paulo. L'any 2011 hi podria haver doble oferta, cosa que beneficiarà els viatgers.
Amb la ruta a Miami, Iberia oferirà una entrada directa als Estats Units, possibilitant als seus clients connectar cap a altres ciutats nord-americanes i de l'Amèrica Llatina amb companyies de l'aliança One World. Una altra manera de competir amb Spanair, que ara vola a Filadèlfia.
Darrera actualització ( Dissabte, 25 de setembre del 2010 13:47 )

Noves rutes a l'Àfrica

Publicat: Dilluns 04/10/2010 14:33
Autor: Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... libia.html

Spanair connectarà Barcelona amb Mali i Líbia

La ruta a Bamako tindràuna connexió setmanal, i la de Trípoli, tres vols a la setmana
Aquestes dues rutes se sumen a les tres destinacions africanes que ja té l'aerolínia actualment


04/10/10 13:18 - Barcelona - Europa Press

Spanair obrirà dues noves rutes amb Àfrica a la temporada d'hivern, amb vols a Bamako (Mali) i Trípoli (Líbia) des de l'aeroport de Barcelona, segons ha informat l'aerolínia amb seu al Prat.

La ruta Barcelona-Bamako tindrà una connexió setmanal que sortirà de Barcelona els dissabtes i tornarà els diumenges des del 18 de desembre.

Trípoli i la capital catalana tindran tres vols setmanals directes els dilluns, dimecres i divendres a partir del 14 de febrer.

Aquestes dues rutes se sumen a les tres destinacions africanes que ja opera Spanair actualment: Alger (Algèria), Nador (Marroc) i Banjul (Gàmbia), han informat fonts de la companyia.

Alhora, a la temporada d'hivern Spanair també obrirà una nova connexió amb Hèlsinki, que operarà els dimarts i divendres des de l'1 de novembre.

Re: Noves rutes des del Prat

Publicat: Dilluns 18/10/2010 14:05
Autor: jaezcurra
http://www.lavanguardia.es/economia/not ... -prat.html

Iberia reanudará sus vuelos a Miami y a Sao Paulo desde El Prat

D. Martínez | 18/10/2010 | Actualizada a las 12:58h | Economía
Barcelona. - El presidente de Iberia, Antonio Vázquez, ha aprovechado su presencia hoy en el aeropuerto barcelonés de El Prat para anunciar que la aerolínea incrementará el año próximo su oferta de vuelos transoceánicos desde El Prat. Miami (Estados Unidos) y Sao Paulo (Brasil) serán los próximos destinos a los que podrán llegar los pasajeros que quieran viajar a estas dos ciudades directamente desde Barcelona y sin pasar en conexión con Madrid. "Nuestra intención es aumentar los vuelos transoceánicos desde Barcelona", ha afirmado Vázquez en la inauguración del nuevo hangar de Iberia ubicado en el enclave barcelonés. La oferta de vuelos transoceánicos desde Barcelona de Iberia a Miami y Sao Paulo no es nueva y ahora se reactiva tras una interrupción de casi 10 años y convertirá el aeropuerto catalán en un nuevo centro de conexiones en España, con redes de tráfico hacia toda América, según las fuentes de Iberia consultadas.

Tanto desde la Generalitat como desde la sociedad empresarial catalana se ha criticado en los últimos años la posición de Iberia en El Prat por considerar que tras impulsar la fusión entre Clickair y Vueling para crear la nueva Vueling "apostaba más por Madrid-Barajas que por Barcelona-El Prat". Con el anuncio de hoy de Iberia la aerolínea, que ha firmando una alianza transatlántica con British Airways y American Airlinesa, recupera su apuesta por nuevos vuelos transoceánicos desde El Prat cuyas primeras rutas serán Barcelona-Miami y Barcelona Sao-Paulo. Las dos nuevas rutas directas se operarán a partir del próximo 28 de marzo e Iberia dijo que tiene previsto transportar 50.000 pasajeros en el año de lanzamiento en cada una de las dos rutas.

En el trayecto Barcelona-Sao Paulo competirá con Singapore Airlines, que fue autorizada en septiembre para operar esta ruta. Iberia dijo que está previsto alimentar los nuevos vuelos con su filial Iberia Regional y con su participada Vueling , alcanzando tasas de ocupación del 80 por ciento en su nueva oferta transatlántica desde Barcelona. Junto con la presentación de las nuevas rutas, Iberia inauguró este lunes en el aeropuerto catalán su nuevo hangar de mantenimiento, con capacidad de albergar aviones de más de 100 plazas.

Iberia ha inaugurado esta mañana el nuevo hangar de mantenimiento en el Aeropuerto de El Prat, después de finalizar los trabajos de construcción de la instalación y de ultimar las obras en los equipamientos. Según ha informado el Consorcio de la Zona Franca de Barcelona, que ha promovido el hangar junto con Iberia Mantenimiento, se trata de una infraestructura "clave" para el desarrollo aeroportuario de Barcelona. La inversión en las instalaciones asciende a 24 millones de euros y comprende un total de 13.200 metros cuadrados. El edificio, con 40 metros de altura y 200 de longitud, podrá acoger las aeronaves más grandes que existen. En el aeropuerto catalán, el hangar tendrá capacidad para dos aviones de fuselaje ancho, tres de fuselaje mediano o cuatro de fuselaje estrecho. Además, también tendrán cabida los aviones más grandes del momento, los Airbus 380. Actualmente, la filial Iberia Mantenimiento da servicio a más de 100 compañías aéreas y fabricantes en el hangar de Madrid, al que se sumará el de El Prat.

Només hi van perquè hi van altres

Publicat: Dilluns 18/10/2010 19:21
Autor: Guigui
Em jugo un pèsol que si no fos per Singapore Airlines, Iberia no hauria ficat la seva urpa a la ruta Barcelona-São Paulo.

Re: Noves rutes des del Prat

Publicat: Dilluns 18/10/2010 22:25
Autor: jaezcurra
Y el caso es que va a competir con una de las mejores (a años luz de la calidad de Iberia) compañías del mundo.
Y también es curioso que para ir a Nueva York, Iberia ni presenta batalla a las diferentes compañías americanas que ofrecen ya el servicio.
Y si se concreta lo de Qatar Airways, que también es de las buenas buenas, a ver para dónde abre rutas.
Además, creo que Spanair también anda con la construcción de otro hangar de reparaciones, con lo que se pasaría de 0 a 2. Y la existencia de buenas instalaciones de mantenimiento puede atraer a más compañías para vuelos largos, usando El Prat como hub.
La cosa empieza a ponerse interesante :D