35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 08/05/2008 12:07

a El Periodico avui :
El 35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

• El 66% dels professionals han vist com un company es rendia davant la son

• El SEPLA denuncia la fatiga que pateix el col.lectiu i qüestiona la seguretat aèria


"Si ho diem, som alarmistes --explicava ahir el president del SEPLA, José María Vázquez--. I si no ho diem, estem fent que continuïn aquestes inseguretats". Davant d'aquesta disjuntiva, van optar per dir-ho. El sindicat de pilots de línies aèries va dibuixar un panorama d'allò més inquietant sobre la fatiga a la qual es veuen exposats aquests professionals a causa de les seves jornades de treball, i especialment sobre les conseqüències que aquest cansament té en la seguretat aèria, per acabar demanant a la Direcció General d'Aviació Civil, dependent del Ministeri de Foment, que modifiqui l'actual normativa laboral, vigent des del 1995. El SEPLA va basar els seus arguments --qualificats d'"irresponsables" per les aerolínies-- en una torbadora enquesta portada a terme per la Universitat Rei Joan Carles amb 505 pilots de diverses companyies.
"¿En alguna ocasió durant la seva trajectòria professional ha comès errors, i s'ha arribat a adormir durant el vol, com a conseqüència de la fatiga?", van preguntar als pilots. "Sí, sense arribar a adormir-me", va contestar el 47%. "Sí, fins i tot m'he adormit", va respondre el 35,2%. Nova pregunta: "¿Ha percebut en alguna ocasió que el seu company de vol estava afectat per la fatiga?". Ni més ni menys que el 66,33% dels consultats van dir que sí, que el seu company s'havia vist afectat i fins i tot s'havia rendit davant la son, mentre que el 27,14% va contestar que també, però que el col.lega de vol no n'havia estat conscient. Només el 2,65% va pronunciar un "no".

NORMATIVA EUROPEA
El mes de juliol vinent entrarà en vigor una nova regulació comunitària per als pilots. Es tracta, segons el SEPLA, d'una normativa "molt àmplia i molt poc específica" que no deroga bona part de la llei actual, que estimen "desfasada". El president del sindicat va assenyalar que la norma vigent permet, per exemple, que, en circumstàncies especials, els pilots treballin 12 hores diàries durant 30 jornades seguides. "I si es tracta de vols intercontinentals i les diferències horàries són de menys de quatre hores --va continuar Vázquez--, un pilot pot estar volant cada dia anada i tornada fins que acumuli 110 hores de vol. És a dir, 21 jornades consecutives".

CONVENIS
Moltes companyies, en tot cas, tenen convenis que impedeixen que es produeixin aquestes situacions. Tot i així, això no evita que el 88,31% dels consultats contestin que la seva aerolínia "no té en compte la fatiga del pilot al programar
els seus vols, a fi de millorar la seguretat".
"L'argument comercial no pot imposar-se al de la seguretat. El que demanem és una normativa que uneixi els dos aspectes, com la del Regne Unit", va manifestar Vázquez, que considera que la seva reivindicació és anàloga a la que hi ha hagut els últims temps per endurir les normes de trànsit. En el seu cas, no obstant, el pilot és responsable de molts més viatgers i els accidents, tot i que molt menys freqüents que a la carretera, acostumen a ser mortals.

JUAN RUIZ SIERRA
MADRID
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1021&h=



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 11/05/2008 0:20

Una de les coses que sempre m'ha sorprès dels avions és que no ténen cap dispositiu equivalent a l'home mort ferroviari... com a mínim mai n'he sentit a parlar.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/05/2008 0:25

El que sé és que hi ha avions militars i determinats aeroports equipats per a ser pilotats des de terra. Evidentment, si hi hagués voluntat, no crec que sigui un gran problema incorporar aquesta tecnologia en avions comercials, cosa que complementaria un dispositiu d'"home mort".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 11/05/2008 0:30

No. El dispositiu d'home mort el que fa és emetre una alarma a la cabina i aturar el tren en cas de que el maquinista no activi un pedal i/o un botó. Òbviament en els avions no seria molt segur aturar els motors, però sí que podria passar-se a pilot automàtic (si no estigués activat ja) així com donar avís d'emergència (ràdio, codi 7700, etc).

De totes maneres, convenientment configurats, alguns aparells comercials són capaços d'aterrar automàticament, sense cap ordre del pilot. El que passa és que cal configurar-los. No sé jo si això es pot fer remotament (no seria massa complicat).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/05/2008 0:34

A una cosa per l'estil em referia. Volia dir que un dispositiu d'"home mort" i un pilot automàtic o extern podrien complementar-se en l'aviació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 14/05/2008 16:57

Conec un foraire pilot que ha confessat algun cop que es passen els vols fent sudokus, fins aqui arriba l'automatització avui dia.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 23/05/2008 22:48

orique ha escrit:Una de les coses que sempre m'ha sorprès dels avions és que no ténen cap dispositiu equivalent a l'home mort ferroviari... com a mínim mai n'he sentit a parlar.
L'avió vola sol, no necessita pilot a no ser que sigui una avioneta o avió militar. Un pilot pot tranquilament dormir si vol, de fet només són allà per si hi ha alguna incicència (possibilitat de l'ordre de 0,00000000000000000000000001%) i a l'hora de fer aproximacions als aeroports que els controladors aeris els hi dicten tres numerets (orientació, velocitat i alçada) que han de ficar per a que es pugui "comprimir" les arrivades i fer cua per aterrar.

L'hombre muerto no té sentit a un avió.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 23/05/2008 23:14

Si tan fos així que els avions no necessitessin pilots, la meva dona, per exemple, ja no seria d'aquest món.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 24/05/2008 1:09

EUKibo ha escrit:
orique ha escrit:Una de les coses que sempre m'ha sorprès dels avions és que no ténen cap dispositiu equivalent a l'home mort ferroviari... com a mínim mai n'he sentit a parlar.
L'avió vola sol, no necessita pilot a no ser que sigui una avioneta o avió militar. Un pilot pot tranquilament dormir si vol, de fet només són allà per si hi ha alguna incicència (possibilitat de l'ordre de 0,00000000000000000000000001%) i a l'hora de fer aproximacions als aeroports que els controladors aeris els hi dicten tres numerets (orientació, velocitat i alçada) que han de ficar per a que es pugui "comprimir" les arrivades i fer cua per aterrar.

L'hombre muerto no té sentit a un avió.
L'avió no vola sol. Algú ha de comandar el pilot automàtic, atendre les comunicacions, estar en tot moment al corrent del que passa a dins i fora de l'aeronau i fer les maniobres de rodatge, enlairament i aterratge (tot i que aquest últim, depenent de l'habilitació de l'aeroport, dels pilots i de l'avió es pot arribar a fer de manera automàtica). També cal fer el seguiment dels tràfics propers, monitorejant el TCAS, estar pendent del radar meteorològic i demanar desviaments si és necessari... etc.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 29/07/2008 18:22

orique ha escrit:L'avió no vola sol. Algú ha de comandar el pilot automàtic, atendre les comunicacions, estar en tot moment al corrent del que passa a dins i fora de l'aeronau i fer les maniobres de rodatge, enlairament i aterratge (tot i que aquest últim, depenent de l'habilitació de l'aeroport, dels pilots i de l'avió es pot arribar a fer de manera automàtica). També cal fer el seguiment dels tràfics propers, monitorejant el TCAS, estar pendent del radar meteorològic i demanar desviaments si és necessari... etc.
El pilot automàtic es programa abans de la sortida del vol al FMGS de l'MCDU i es veu reflexat en tot moment a la funció PLAN de l'ND.

"atendre les comunicacions, estar en tot moment al corrent del que passa a dins i fora de l'aeronau i fer les maniobres de rodatge, (...) fer el seguiment dels tràfics propers, monitorejant el TCAS, estar pendent del radar meteorològic i demanar desviaments si és necessari... " no està dintre de volar, i aquestes són les funcions que efectivament fan els pilots.

Efectivament el pilot ha d'anar comprovant totes les dades que li apareixen al PFD i ND de l'EFIS per tal de comprovar que no hagi cap mena d'incidència, i abans de l'enlairement comprovar generadors, bateries, connetar l'APU, engegar llums de taxi o les que calguin...

Sóc estudiant d'aeronàutica i ja estic a tercer i et puc dir que a pràctiques de vol amb simulador hem simulat un vol que des que acciones la palanca de gasos a l'enlairament fins que aterres no cal que facis res més per a arribar a la teva destinació. Això sí, com deia sempre els controladors aeris et fan introduir dades al Glareshield per a comprimir i gestionar millor el flux d'avions a l'aeroport.

Després i ha altres opcions des de l'ECAM com la climatització el tancament de portes, la comprobació dels sistemes que també supervisen els pilots efectivament, però el que està clar, és que un avió el fet de VOLAR ho pot fer de forma autònoma i que a la pràtica així ho fan amb petites correccions dels pilots. De fet ja m'agradaria veure-us aterrar en un aeroport sense l'ILS funcionant, molt em penso que ni amb el PAPI els pilots podrien evitar una bona patacada a l'hora de prendre contacte amb la pista.



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Diumenge 24/08/2008 20:47

Com bé dieu, durant el vol el/s pilot/s han d'estar pendents dels radars i els indicadors. I veig probable que, mentre no passi res d'extrany, alguns facin passatemps o dormin.

Ara bé, si no em van informar malament, tot pilot ha de fer almenys 1 de cada 50 vols sense pilot automàtic. A mi em sembla poc, però, si us toca, segurament tindreu alguna que altra turbulència :D :D :D .



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”