Ascensors avariats

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Ascensors avariats

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/05/2008 12:43

Si hi ha un fil obert sobre incidències en escales mecàniques, per què no un d'ascensors? Aquí va un cas flagrant, pel que sembla. Notícia de l'Avui:

---------------------------------------------------

L'ascensor del Turó de la Peira no s'hi cansa gaire

Barcelona. L'ascensor del carrer Canfranc que es va inaugurar fa un any només ha funcionat uns 60 dies. El districte al·lega que l'espatllen els vàndals

Maria Favà
Nou Barris
Ult. Act. 10.05.2008 - 09:29 hs


L'ascensor públic del Turó de la Peira només ha funcionat uns seixanta dies d'ençà que es va inaugurar a finals de març de l'any passat, segons denuncien els veïns del barri. Aquesta setmana torna a estar espatllat i malgrat les repetides peticions del veïnat, ningú ha anat a reparar-lo. Un veí hi ha penjat un cartell per informar que està fora de servei i evitar que la gent s'esperi en va.

Un portaveu del districte de Nou Barris va explicar a l'AVUI que l'escàs funcionament de l'ascensor és per culpa del vandalisme i que des dels serveis centrals de l'Ajuntament s'està estudiant una solució per tal d'evitar que es vagin repetint les avaries.

L'ascensor, que salva un desnivell de més de vuit metres, puja pel carrer Canfranc des de Fabra i Puig fins a Cadí. Està adossat en un lateral per tal de no interferir en la intimitat dels blocs que hi són a tocar. Va ser el fruit d'una vella reivindicació del barri, que va estar quasi quaranta anys demanant unes escales mecàniques que salvessin els forts desnivells del Turó.

Quan les escales ja estaven projectades i fins i tot el butlletí del districte les va donar per inaugurades, es va optar per construir-hi un ascensor. L'aparell havia de començar a funcionar la tardor del 2006, però no es va inaugurar fins a l'última setmana de març de l'any passat, coincidint amb la precampanya electoral de les municipals. Les presses per posar-lo en servei són, segons els veïns, la causa dels seus mals. "El van fer malament i massa de pressa i el resultat és que ha funcionat molt pocs dies. Quasi sempre està espatllat. Ara, però, feia un mes que anava bé", explica una dona que ha de pujar fins al carrer Travau arrossegant un cotxet de nadó.

Quan dilluns es va tornar a avariar, van quedar unes persones atrapades a dins però ningú va contestar al telèfon d'emergència i finalment van ser uns joves els qui van obrir, per la força, la porta.

Molta aigua a sota
Des de dilluns molts veïns han trucat al telèfon del civisme, que és on han d'avisar quan s'espatlla, però fins ara no hi ha anat ningú a arreglar-lo. I es temen que es quedaran sense servei durant aquest llarg cap de setmana. L'alternativa es pujar i baixar 52 escales que si es va carregat semblen el doble.

Expliquen els veïns que sovint els operaris que el vénen a arreglar han de treure aigua del terra que hi ha sota l'ascensor. I també recorden que els primers dies de funcionament anava molt ràpid, massa i tot, i que després va reduir la velocitat. Teòricament hi caben 12 persones, però a la pràctica no.

Quan es va inaugurar l'ascensor, a més de la passarel·la adossada que hi ha a l'altura del carrer Cadí, es va fer una zona enjardinada, es van plantar més arbres, es va rehabilitar el mur, la barana i la mateixa escala i es va aprofitar per soterrar les línies elèctriques i de telefonia.

Aquesta informació s'ha elaborat gràcies a la trucada de Mary Cruz Serrat Solans del Turó de la Peira.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 10/05/2008 17:50

Es cert el que diu aquesta noticia, la meva mare viu en aquest barri, de fet jo vaig viure fins els 28 anys, realment son unes escales molt emprenyadores sobre tot per la gent gran, cal pensar que cada vegada en aquest barri, hi ha mes gent gran.
La meva mare sempre comenta que no sap per que el van possar si nbo funciona mai, inclos dona una volta per altres carrers, encara que tingui que caminar mes per estalviarse les escales, es una vergonya.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 29/04/2009 18:28

Avui he baixat l'ascensor del carrer de Fabra i Puig, al trobarme'l de cara i obert. Entro, baixo cap al vestíbul tant tranquilament, i quan sóc abaix, l'ascensor comença a fer un sorollet extrany, com un "tic, tic, tic", i la porta s'obre parcialment. He pensat en dir alguna cosa per l'intercomunicador, però no n'he trobat (igual n'hi ha, però no l'he vist amb els nervis), i m'he decidit a sortir per aquelles portes mig obertes. En aquell moment, gracioses elles, s'han tancat, i m'han donat una mica de cop a la mà, però no ha estat res, sobretot l'ensurt. Sort que m'ha passat a mí i no a algú amb un cotxet de nen o en cadira de rodes!! Aconsegueixo fer-les obrir del tot, i aviso a una noia que volia puja que no ho faci. Al vestíbul, com no, no hi havia ningú, així que quan he baixat a l'andana, he buscat l'intercomunicador, i he parlat amb algú per advertir-li que l'ascensor no funcionava.

Tenen o no intercomunicadors els ascensors, per avisar per si et quedes atrapat? I com poden deixar fora de servei l'ascensor de manera ràpida, per tal que no hi pugui ningú?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 28/03/2010 0:42

Aquesta tarda he tingut un episodi força desagradable a l'ascensor de Penitents que va del vestíbul a l'andana sentit Zona Universitària. Anava amb el cotxet de la meva filla petita i em disposava a entrar a l'ascensor, on ja hi havia dues senyores grans, la meva dona i les meves filles, i quan estava passant la porta, aquesta s'ha tancat sense que hi hagués cap sensor que detectés la meva presència. He tingut prou força per mantenir-la oberta, però això li passa a una persona gran i hauria pogut passar una autèntica desgràcia.

He enviat reclamació a TMB, vejam què me'n diuen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/04/2010 9:56

Resposta de TMB, en la part referent a l'ascensor (n'hi havia una altra sobre un tema diferent):
TMB ha escrit:En quan al funcionament de l’ascensor de l’estació de Penitents, us informem que els vostres comentaris van ser traslladats al nostre departament corresponent, que el va revisar i no hi va detectar cap irregularitat.

Finalment, voldríem deixar constància que el nostre departament de manteniment duu a terme revisions periòdiques de caràcter preventiu, així com actuacions específiques per tal de resoldre el més aviat possible les incidències que puguin afectar els elements electro-mecànics.
O sigui, no disposar de sensors, de manera que les persones es puguin quedar encallades a les portes, no és cap irregularitat. Compte...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/04/2010 9:58

Horror, així jo vaig tenir una certa sort de quedar mig pillada però poder escapar!!!! Sense mesures de seguretat, i a més sense gent a l'estació, fantàstic! Potser seria bona idea explicar-ho als mitjans...



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”