Notícies de Ryanair

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon

Ara que arriba a El Prat, agafaràs Ryanair?

Si, més opcions per vola econòmic i potenciar la pobra T2
12
32%
No, perquè jo sóc de Girona/Reus i ja l'agafo/ava allà
1
3%
No, ni que me'l regalin!!
22
58%
Altres (expliqueu)
3
8%
 
Vots totals: 38
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Negoci de Ryanair

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/04/2011 15:07

Específicament, fer calers: caçant subvencions, denigrant passatgers i empleats, etc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/04/2011 23:45

Ja posats, jo vull que creïn vols lliures de gent que aplaudeix a l'aterratge. No hi ha res més baix de sostre en un avió.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 06/04/2011 9:46

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 77685.html
Ryanair preveu créixer un 300% al Prat l´any que a Girona baixarà a la meitat
El president de l'aerolínia irlandesa anuncia importants increments «en els aeroports que treballin amb Ryanair en la reducció de costos»

Qui sap si per ressaltar el contrast, una setmana després que el director de l'aeroport de Girona estimés que el trànsit hi disminuiria pràcticament a la meitat amb la pèrdua de més d'1,5 milions de viatgers pel desacord del Govern català amb Ryanair, el president d'aquesta aerolínia irlandesa assegurava ahir que el trànsit creixiria aquest any un 300% a l'aeroport de Barcelona. Cal recordar que els problemes a Girona van començar en el moment que Ryanair va decidir instal·lar-se també al Prat, ja que això va comportar les primeres retallades de vols.
Michael O'Leary, president de Ryanair, va utilitzar la roda de premsa que va celebrar ahir a Madrid per premiar els aeroports que es porten bé amb la seva companyia i remarcar el càstic a què es veuran sotmesos la resta. No ho va dir amb paraules tan clares, però s'entén perfectament: «el present exercici serà un any brillant per a aquells aeroports espanyols que treballin amb Ryanair en la reducció de costos i en l'increment de la xifra de passatgers».

Per això, va pronosticar un «increment del nombre de turistes per a Espanya» i va estimar un creixement del 300% en les seves bases de Barcelona-El Prat i un 90% a l'aeroport de Sevilla, a la vegada que a Gran Canària creixerà un 50%, de la mateixa manera que a Lanzarote i Tenerife. Girona, és clar, ni esmentar-lo.

Més de 26 milions a Espanya
Ryanair ha tancat 2010 assolint 26,5 milions de passatgers a Espanya, un increment del 38% respecte a l'exercici anterior, és a dir, suma set milions de passatgers més respecte al 2009.

Durant la presentació dels resultats, O'Leary va qualificar de «boges» les associacions de consumidors espanyoles per advertir a l'aerolínia de la irregularitat que suposa aplicar dos euros al cost del bitllet perquè Ryanair sufragui les despeses de cancel·lació de vols, retards i costos derivats de la normativa europea EU261. «Això no és una dictadura i cada companyia pot aplicar els impostos que cregui convenients, i després seran els passatgers els qui decideixin volar o no amb nosaltres», va explicar.

A més, el president de Ryanair va acusar a les associacions de no denunciar un altre tipus de mesures comeses per la resta d'aerolínies, com la fusió d'Iberia amb British Airways, unió que ha "repercutit negativament en el turisme i en l'economia espanyola ja que s'ha disminuït la competència i s'han incrementat els costos per als clients". "I això les associacions de consumidors no ho denuncien", va criticar.



twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Dilluns 11/04/2011 8:48

http://www.lavanguardia.es/economia/201 ... radio.html

Ryanair crece un 40% y domina las rutas domésticas y de medio radio
La 'low cost' irlandesa desgasta a sus competidoras en El Prat, Vueling y Spanair | La aerolínea obtiene en España 7 millones de pasajeros más en un solo año | Pese a las denuncias por abusos, la crisis del consumo favorece a la compañía

Economía | 11/04/2011 - 01:19h

La aerolínea de bajo coste Ryanair se está adueñando el mercado aéreo español, especialmente de las rutas domésticas y de corto y medio radio. Apesar de las múltiples quejas y denuncias de los consumidores por cláusulas abusivas y de las polémicas por las subvenciones que recibe para volar en aeropuertos regionales como el de Girona, la crisis del consumo en España es terreno abonado para el éxito del low cost extremo que propone la aerolínea irlandesa.

En el 2010, ejercicio salpicado de contratiempos en el sector aéreo, Ryanair creció en España un 38% hasta alcanzar la cifra récord de 26,5 millones de pasajeros, 7 millones más en solo un año. De hecho, la cifra se corresponde con el crecimiento global de la aerolínea en el 2010, cuando pasó de 65 a 72 millones de pasajeros gracias a su impulso en el mercado español. El año pasado, la aerolínea abrió cuatro bases en España; además del inicio de operaciones en el estratégico aeropuerto de El Prat, se ha instalado en Sevilla, Valencia y Málaga.

Según anunció la aerolínea esta semana, en el 2011 incrementará sustancialmente el número de pasajeros en El Prat, Sevilla, Gran Canaria, Lanzarote, Tenerife, Valencia y Málaga. La compañía irlandesa incorporará 104 nuevas rutas este año, un 20% más de las 500 con las que cuenta actualmente. Ryanair opera en 22 aeropuertos y 11 de sus 44 bases se encuentran en España. “El modelo que propone Ryanair es muy peligroso”, advierte Rafael Serra, presidente de Ucave, asociación de agencias de viaje emisoras. “La aerolínea entra en un mercado, revienta precios y elimina la competencia y, luego, pide ayudas para seguir operando o retira las rutas”, argumenta Serra. Una estrategia que este 2011 ha empezado a aplicar en varios aeropuertos españoles. Primero fue el de Girona, donde rompió negociaciones con la Generalitat y anunció una drástica reducción de la demanda para este verano, y la semana pasada hizo lo propio con el aeropuerto de Alicante porque Aena le obliga a utilizar los fingers. También ha anunciado la retirada total del aeropuerto de Lleida, donde operaba dos rutas.

“Los precios de Ryanair están haciendo mucho daño a las otras compañías en El Prat”, apuntan fuentes sindicales del aeropuerto, que destacan las diferentes condiciones laborales del empleo entre la low cost y el resto de aerolíneas. “El Prat se ha convertido en un aeropuerto muy competitivo, donde las aerolíneas se pelean por cada pasajero”, señalan desde UGT. Efectivamente, tanto Vueling como Spanair han perdido pasajeros en lo que va de año por el efecto Ryanair, agudizado por el estancamiento del consumo en España. En enero y febrero, el tráfico emisor (salidas desde aeropuertos españoles) se estancó en un 0,6%, mientras Ryanair experimentó un espectacular crecimiento del 70%. En cambio, todas las Aerolíneas tradicionales registraron importantes descensos: Iberia perdió un 13% de pasajeros, Vueling un 10% y Spanair un 8,6%.

En El Prat, donde la low cost irlandesa prevé un crecimiento del 300% hasta lograr cerca de 3 millones de pasajeros anuales, Ryanair consiguió una ocupación del 71% en sólo cuatro meses. Y, contrariamente a los principios del modelo low cost extremo –traer hordas de turistas británicos en busca de sol y playa–, se han lanzado a la conquista de las rutas domésticas. Solo en el aeropuerto de Barcelona, la aerolínea opera hasta siete rutas domésticas en competencia directa con Vueling y Spanair: Eivissa, Málaga, Sevilla, Santiago, Palma de Mallorca, Tenerife y Gran Canaria. En consecuencia, ambas aerolíneas han tenido que reducir sus tarifas. Otro de los objetivos de Ryanair es el dominio de los vuelos a Canarias, donde este verano abren bases en Tenerife, Gran Canaria y Lanzarote. En los dos últimos aeropuertos, la aerolínea creció más del 500% en el 2010 y prevé potenciar el tráfico incorporando incrementos



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/05/2011 12:56

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... rutes.html

Ryanair deu a l'Estat 1,23 milions en multes i amenaça de tancar rutes

En una carta al ministre Sebastián la companyia diu que no es respecten els seus drets
Les associacions de consumidors ho qualifiquen de “xantatge”


10/05/11 02:00 - girona - Oriol Mas / Agències

Un altre estira-i-arronsa de Ryanair amb les administracions, si bé en aquest cas l'enfrontament és directament amb l'Estat espanyol. El motiu són les diverses multes que acumula la companyia per presumptes irregularitats en l'operació dels seus vols, que pugen a un total d'1,23 milions d'euros. Per això el president de Ryanair, Michael O'Leary, ha enviat una carta al ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, en què denuncia la tramitació d'aquests expedients. Per això li reclama una reunió urgent, ja que si no es troba una solució a aquest problema, adverteix que “s'obligarà a Ryanair a fer marxa enrere en els seus plans de creixement del turisme a Espanya, fet que derivarà en el tancament generalitzat de rutes, retallades en el trànsit i pèrdua de llocs de treball en molts aeroports espanyols”. La carta la va publicar ahir el diari Expansión, i el seu contingut és del 24 de gener. O'Leary considera que l'èxit que la companyia està assolint a l'Estat –on aquest 2011 preveu portar 33 milions de viatgers– està provocant un augment de les investigacions “que han derivat en acusacions infundades d'infraccions i a la imposició de multes”. A més, afirma que no s'ha respectat la presumpció d'innocència i que les multes s'han fet efectives sense comunicar-les prèviament a Ryanair, de manera que no s'ha pogut defensar. Per O'Leary, les sancions són “desproporcionades i discriminatòries” i les atribueix a una política “venjativa”. Per això assegura que no les pagarà, i que si hi ha ordres d'execució, començarà un procés de reducció del nombre de rutes, vols i llocs de treball.

Els consumidors, a favor

Les associacions de consumidors OCU i Facua van qualificar ahir de “xantatge” la posició de la companyia. L'OCU ha amenaçat que acudirà als tribunals si el govern retira algun de les desenes d'expedients que ha obert a Ryanair l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria, mentre que Facua ha recordat que Ryanair és la companyia que acumula més denúncies dels usuaris.

Sense novetats per a Girona

Fonts de la companyia van explicar ahir que no hi ha novetats respecte a les negociacions pel futur de Ryanair a l'aeroport de Girona. “Estem oberts al diàleg, en base a l'acord del passat desembre i ja per a la temporada d'hivern”, van afirmar. S'està pendent d'una reunió entre Ryanair i les institucions gironines i catalanes en les properes setmanes, però el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, ja va explicar recentment que es volen buscar acords estratègics que fomentin l'arrelament de la companyia al territori. Per exemple, a finals del mes de març Ryanair ha obert a l'aeroport de Frankfurt-Hahn un hangar per al manteniment dels avions, en un projecte que incloïa també una escola de pilots. Opcions semblants s'havien plantejat per a Girona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/05/2011 14:50

http://www.ara.cat/economia/Lempresa-se ... 51740.html

A partir del 15 de juny

L'empresa de serveis de terra de Ryanair a Girona convoca vaga indefinida

Protesta per la retallada de jornades i acomiadaments, segons UGT

ACN
Barcelona | Actualitzada el 25/05/2011 13:39


El comitè d'empresa de Lesma, encarregada dels serveis de terra de Ryanair, farà vaga indefinida a partir del 15 de juny a l'aeroport de Girona. Segons ve denunciant la UGT, Ryanair ha començat a retallar les jornades d'una part de la plantilla, ha fet fora nou persones i ha incomplert acords ja pactats.

La protesta es farà tots els dies de la setmana, excepte dimarts i dijous, i consistirà en aturades parcials entre les 8.30 h i les 17 h.

La UGT denuncia que el comitè d'empresa ha estat fins ara "dialogant" i que, per tant, no acceptarà mesures "imposades unilateralment". Lesma ha passat de 240 a 80 treballadors en tres anys malgrat que el nombre de passatgers s'ha mantingut estable fins fa pocs mesos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/06/2011 22:10

http://www.ara.cat/economia/Generalitat ... 50699.html

La Generalitat rebaixarà les taxes a Ryanair si arriba als 4 milions de passatgers a Girona

L'administració ofereix uns terrenys a la companyia perquè pugui construir un hotel, un hangar o una escola per al seu personal

AGÈNCIES
Girona | Actualitzada el 20/06/2011 20:41


La Generalitat ha fet avui una nova proposta a Ryanair per a la seva continuïtat a l'aeroport de Girona que, segons el director general de Transports i Mobilitat del govern català, Ricard Font, millora la del tripartit que havia estat acceptada per la companyia irlandesa. L'oferta és de 7,5 milions d'euros anuals per dos milions de passatgers arribats a la instal·lació gironina, que equivaldrien aproximadament a quatre milions transportats.

Com en la proposta del tripartit, la Generalitat es compromet a rebaixar a més quatre milions d'euros en taxes si obté la gestió de l'aeroport o, en cas contrari, a negociar amb qui l'assumeixi aquesta mateixa xifra amb un diferencial màxim d'un 30%. Ricard Font i el delegat del govern català a Girona, Eudald Casadesús, han subratllat a més durant una conferència de premsa per donar a conèixer la nova oferta que aquesta millora el preacord anterior que reclamava Ryanair, ja que s'abonarà una quantitat que no ha estat revelada per cada passatger de més sobre els dos milions fixats.

Per obtenir un compromís amb l'aeroport de la Costa Brava per part de la companyia irlandesa, la Generalitat li ofereix terrenys per construir un hotel, o la creació d'una escola de personal de cabina, o un hangar. La primera d'aquestes instal·lacions la gestionaria Ryanair, mentre que la segona l'hauria de fer conjuntament amb el govern català i la tercera amb aquesta mateixa fórmula més la participació d'Aena.

Altres novetats anunciades avui per Casadesús i Font són l'ingrés de l'Ajuntament de Girona en l'Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGI), que agrupa a les institucions que negocien amb les companyies que operen a l'aeroport de la Costa Brava. L'aportació del Consistori no ha estat revelada, encara que s'ha detallat que la de la Diputació es doblarà per afrontar la proposta llançada avui.

Respecte a l'incompliment del contracte vigent, que finalitza al final de 2011, per part de Ryanair pel que fa al manteniment de freqüències i vols, els representants de la Generalitat han confirmat que s'exigirà el retorn de rutes domèstiques com les de Madrid i Sevilla.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/06/2011 15:07

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... nuara.html

El govern demana calma però no sap si Ryanair continuarà

Assegura que la companyia operarà amb normalitat tot l'estiu a Reus però encara no en coneix els plans a l'hivern, i entén que “no ha canviat res” per renegociar el conveni signat al novembre

22/06/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau

“Un missatge de tranquil·litat”. És tot el que va poder transmetre ahir el govern, en paraules del delegat a Tarragona, Quim Nin, després de reunir d'urgència els agents del territori –els ajuntaments i les cambres de Reus i Tarragona, i el Patronat de Turisme de la Diputació– arran de la decisió de Ryanair, que ahir recollia aquest rotatiu, de deixar d'operar a l'aeroport de Reus el proper hivern. Tant Nin com el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, van reiterar que no tenen cap constància d'aquest extrem, i es van aferrar altre cop al contracte per 4 anys signat el novembre del 2010, a raó de 3,5 milions d'euros l'any, que fins ara ambdues parts han complert “amb normalitat”. Sigui com sigui, un i altre també van admetre que els arriben “informacions contradictòries”, i que la companyia no els ha desmentit tampoc que pensi marxar. “Esperem notícies sobre la previsió de vols a l'hivern i l'estiu següent, però si hi ha cap comunicació oficial de Ryanair en sentit contrari ja convocarem la mateixa reunió d'avui i prendrem determinacions sobre el cas”, explicava Font.

Ni canviar ni denunciar

De moment, el Departament de Territori i Sostenibilitat no es planteja mesures de força per obligar Ryanair a complir. “L'incompliment de qualsevol contracte sempre es pot denunciar, però no és la voluntat ni la feina d'aquest govern”, aclaria Font, que també descartava que Reus pugui entrar en la negociació que manté ell mateix perquè Ryanair es quedi a Girona. El màxim responsable de la política catalana de transports, això sí, va admetre que “a partir de final del 2012” sí que es podria “començar a negociar” la pròrroga de l'actual contracte per assegurar el futur de la companyia al Camp, si bé no creu que ara sigui el moment de fer-ho, ni que els ho demanessin. “Si hi ha un canvi de les condicions es pot plantejar, però considerem que no hi ha cap canvi substancial per renegociar-ho”, va afirmar.

Font, a més, assegurava, després d'haver parlat amb el director de l'aeroport, Vicenç Pallarès –també present ahir–, que “la temporada d'estiu està garantida amb les freqüències pactades, d'un mínim de cent vols setmanals”, després que també hagués transcendit que l'empresa es planteja deixar de fer entre 80 i 90 vols ja aquest estiu.

Si bé no volia entrar a jutjar l'estratègia empresarial “molt agressiva” de la companyia irlandesa, Font també recordava: “Ni a Reus, ni a Catalunya en general, ens hem d'acomplexar, perquè Ryanair té conflictes oberts arreu d'Europa, a tot l'Estat espanyol, però també a França, la Gran Bretanya o fins i tot a Dublín; ja forma part del seu tarannà”.

LA FRASE
Cap element objectiu ens fa pensar que Ryanair marxi a l'hivern; quan hi hagi una realitat sobre la taula ja decidirem
Ricard Font
Dir. gral. TRANSPORT i mobilitat

El territori convoca una trobada al juliol

Arran de la reunió del grup de treball sobre l'aeroport, Quim Nin va anunciar ahir la convocatòria, “abans d'acabar el juliol probablement”, d'una “trobada estratègica” de les administracions amb el món social i econòmic del Camp de Tarragona, amb “la voluntat de dissenyar estratègies i fer una reflexió conjunta” sobre el futur de l'aeroport. “Entenem que hi ha elements a revalorar i que hem de planificar i pensar entre tots”, va justificar,i va avançar que el traspàs a la Generalitat serà segurament un altre dels elements que es tornaran a posar sobre la taula. “La reclamació és de país, és a l'Estatut, però la voluntat no és que després la gestió sigui de la Generalitat, sinó que hi participin els agents del territori”, aclaria Ricard Font.

La reunió va ser proposada pel president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, que la justificava per “reivindicar el territori i la necessitat de l'aeroport, com ja es va fer fa poc a Girona”. L'alcalde de Reus, Carles Pellicer, oferia “tot el suport de l'Ajuntament” a la iniciativa, i es comprometia “a fer tot el que calgui per ser aeroport de referència al territori, i al país”.

Les taxes, l'única arma contra l'aposta pel Prat

El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, havia lamentat ahir al migdia la notícia de la marxa de Ryanair de Reus a l'hivern, de la qual assenyalava un culpable. “El problema ja es va anunciar fa temps, quan es va deixar que entrés a Barcelona, perquè per lògica Ryanair prefereix operar allà”, exposava. “Si la Generalitat hagués actuat s'hauria evitat, però ja estava d'acord a dotar de contingut un macroaeroport que els havia quedat buit, i això ha estat una catàstrofe per als altres aeroports catalans”, acusava. El president de la Cambra, en aquest sentit, lamentava totes les inversions que s'han fet a Reus per a una sola companyia: “No pot ser que es destinin 200 milions a millorar una infraestructura que està al servei de Ryanair i de puntuals companyies xàrter”, reflexionava.

En tot cas, el director general de Transports, Ricard Font, ja puntualitzava a la tarda que ni el govern actual ni l'anterior no han “estimulat l'entrada de Ryanair a Barcelona”, i recordava que “no hi ha manera de prohibir que una companyia voli en un aeroport”. Font, això sí, admetia en aquest punt “la importància definitiva de les taxes”, ja que a preus “iguals o similars, la companyia sempre optarà per Barcelona abans que Reus”. Per això creu que l'Estat ha de “revisar la política tarifària dels aeroports perquè les taxes de Barcelona estiguin al seu nivell”, un fet que és “l'única manera de limitar-hi l'entrada de companyies”. Font reiterava així l'aposta del govern perquè “el Prat tingui més connexions intercontinentals”, i la resta d'aeroports tingui una “oferta complementària de baix cost”, amb una base estable de Ryanair a Reus com un dels objectius.

El govern, en aquest sentit, també es va mostrar partidari de “superar el marc actual de monocultiu”, i assegura que farà “prospeccions” per mirar de captar noves companyies i rutes per a l'aeroport reusenc, si bé Font admet que “serà complicat”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/06/2011 13:39

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... overn.html

Ryanair amenaza con irse de Reus en octubre si no hay acuerdo con el Govern

El vicepresidente de Ryanair, Michael Cawley, achaca la decisión de la aerolínea irlandesa a la "falta de colaboración" de la Generalitat

Economía | 29/06/2011 - 12:22h

Barcelona (EFECOM).- Ryanair ha anunciado hoy que cerrará su base de operaciones en el Aeropuerto de Reus (Tarragona) el próximo 30 de octubre si no avanzan las negociaciones con la Generalitat sobre las ayudas públicas a la aerolínea.

El vicepresidente de Ryanair, Michael Cawley, ha achacado la decisión de la aerolínea irlandesa de abandonar Reus a la "falta de colaboración" de la Generalitat y otras instituciones tarraconenses para mantener su presencia.

Cawler ha asegurado que el repliegue se llevará a cabo a finales de octubre y supondrá la supresión de 28 rutas y una expectativa de 500.000 pasajeros anuales, aunque ha subordinado su marcha a las negociaciones con la Generalitat.

"Nos hemos sentido decepcionados repetidas veces en Reus, pero no es una decisión final", ha dicho Cawley en rueda de prensa, y ha añadido que no descarta seguir operando en ese aeropuerto a partir de abril de 2012, coincidiendo con la temporada alta, pero sin ser una base permanente.

Reus es una de las once bases aéreas de Ryanair en España desde 2008 y ha generado desde entonces una media de 1,3 millones de pasajeros anuales y 1.300 puestos de trabajo, según la compañía irlandesa.

Ryanair opera en Reus desde 2003, aunque constituyó en ese aeropuerto una de sus bases hace cuatro años, con tres aviones permanentemente en el aeropuerto.

Dudas sobre su presencia en Girona

Ryanair se aleja de forma casi definitiva del aeropuerto de Girona. La compañía irlandesa ha exigido en su negociación con la Generalitat la friolera de 15 millones de euros por cada tres millones de pasajeros que pasen por las instalaciones de Vilobí d'Onyar, según han confirmado a La Vanguardia fuentes conocedoras de las negociaciones, según informa Esteve Giralt.

La contraoferta de Ryanair es inalcanzable para el Govern y los agentes políticos y económicos del territorio, por lo que las negociaciones para tratar de asegurar la continuidad de la compañía están en punto muerto y prácticamente se dan por rotas, según explican las mismas fuentes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/06/2011 20:23

http://www.ara.cat/societat/Ryanair-Gir ... 50104.html

Ryanair demana 15 milions per Girona i la Generalitat congela la negociació

La companyia tiba la corda doblant les seves exigències i anunciant que marxa de Reus. Tant el conseller Recoder com l'alcalde de Tarragona ja parlen de "xantatge"

EFE
Girona | Actualitzada el 29/06/2011 19:56


Ryanair ha doblat les seves exigències per seguir volant a l'aeroport de Girona i ara reclama 15 milions d'euros, de manera que la Generalitat ha decidit congelar la negociació per a la renovació del contracte i no la reprendrà si la companyia no reconsidera la seva decisió de deixar de volar a Reus.

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha anunciat la decisió de paralitzar les converses hores després que el vicepresident de la companyia irlandesa, Michael Cawley, hagi anunciat que marxaran de Reus i que no estan d'acord amb l'última proposta realitzada per l'actual govern català, que ofereix 7,5 milions perquè la companyia continuï operant a Girona.

Aquesta oferta, que compta amb altres al·licients com una reducció de taxes aeroportuàries i diverses instal·lacions, iguala els números del preacord al qual havia arribat el govern tripartit amb Ryanair.

No obstant això, Ricard Font ha explicat que l'aerolínia s'ha despenjat ara amb aquesta petició de 15 milions d'euros i que, a més, redueix l'aportació de passatgers a Girona dels quatre milions del preacord a només tres.

Davant aquesta situació, Font ha confirmat que la Generalitat congela les negociacions i exigeix per a reprendre-les que Ryanair faci marxa enrere a la seva decisió d'abandonar l'aeroport de Reus.

Segons el director general de Transport, Ryanair incompleix l'acord de 39 freqüències anuals a Reus que havia signat el novembre passat amb validesa fins a 2013 i, per tant, la Generalitat es nega a signar un contracte a Girona si no compta amb seguretat jurídica de compliment.

"Si ells estan disposats a complir nosaltres ho estem a seguir negociant", ha manifestat Ricard Font, qui obtindria aquella "seguretat jurídica" si l'aerolínia manté els 39 vols a Reus que havia de programar aquest hivern, segons el contracte.

Per a Font, la Generalitat no pot córrer el risc de tirar endavant sense més les negociacions a Girona i que "l'any vinent calgui negociar una altra vegada per 25 milions d'euros", i ha insistit que l'acord del novembre passat per a Reus s'ha convertit ara per a Ryanair en "paper mullat".

Respecte a la xifra de 15 milions d'euros que reclama la companyia irlandesa, el director general de Transport l'ha qualificat de "desorbitada", perquè suposa "pagar el doble per un milió menys de passatgers".

Ricard Font, que s'ha reunit amb les diferents institucions gironines que constitueixen una Taula per impulsar l'aeroport de la Costa Brava, ha criticat també la política d'Aena.

Font ha reclamat el traspàs a la Generalitat de la gestió de la instal·lació de Girona i Reus i ha recordat que la política del govern català és que Barcelona deixi d'atreure aerolínies de baix cost com Ryanair i es converteixi en un 'hub' intercontinental.

"El model d'Aena és estrany a Europa i no ens agrada", ha conclòs el director general de Transport després de recordar que aquest tipus de companyies de vols barats rarament volen en altres països a aeroports principals, "però les taxes aquí no són molt diferents entre Barcelona i Girona".

L'actitud de la companyia irlandesa ha provocat la irritació de tota la classe política. Tant el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, com l'alcalde de Tarragona, el socialista Josep Fèlix Ballesteros, han definit com a "xantatge" les exigències de Ryanair. Ballesteros ha demanat al Govern que hi responguin "amb contundència".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 29/06/2011 21:18

Bé, personalment... que se'n tornin a Irlanda. No s'haurien de permetre aquest tipus de xantatges.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/07/2011 16:34

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... anair.html

Pugna amb Ryanair

El govern trenca les relacions amb la companyia, diu que no hi té res a negociar a Reus i amenaça de dur-la als tribunals si no compleix el conveni
La irlandesa contesta que la Generalitat no té “credibilitat”


01/07/11 02:00 - reus / tarragona - Òscar Meseguer

La topada entre Ryanair i el govern de la Generalitat és un fet, i ahir el govern mateix es va encarregar d'elevar el to per fer-ho evident, davant de les múltiples peticions de coratge sobretot de l'oposició. Després que la companyia irlandesa de baix cost anunciés que desmantellarà la base operativa de Reus a partir de l'octubre, enmig de les negociacions per renovar el contracte amb les institucions de Girona per continuar operant a l'aeroport de Vilobí, l'executiu va trencar ahir oficialment les relacions amb Ryanair. Tant el delegat del govern al Camp de Tarragona, Joaquim Nin, com el director general de Mobilitat i Transport, Ricard Font, van insistir que “a Reus no hi ha res a negociar”, perquè hi ha un conveni en vigor que es va signar a finals de l'any passat i que si algú ha incomplert hauria estat la companyia, que va oferir a l'hivern des de Reus 11 vols setmanals menys que els que estipulava el contracte. Aquesta és la resposta a les acusacions del vicepresident de la companyia aèria, Michale Cawley, que supeditava la continuïtat a Reus al fet que les institucions, que hi tenen compromesos amb Ryanair 3,5 milions d'euros anuals, “complissin l'acord” en el sentit que promocionin encara més la Costa Daurada en els mercats europeus. Font, però, va aclarir que precisament els diners invertits, que aporten conjuntament ajuntaments, cambres de comerç, Generalitat i Diputació de Tarragona, són per fer aquesta promoció –“És il·legal subvencionar companyies”, va recordar– i que tothom ha complert amb la seva part: “Dimarts passat van arribar a Aeroports de la Generalitat les factures dels mesos d'abril i maig; per tant fa un dia [ahir] que no paguem unes factures”, va ironitzar.

Ryanair tampoc no ha demanat noves contraprestacions per mantenir operativa la base de Reus, segons el govern, però el cas és que l'executiu va deixar clar que li demanarà explicacions i que si a la tardor la irlandesa s'endú els avions de l'aeròdrom del Baix Camp, encara que hi pogués mantenir algun vol, prendrà les decisions “jurídiques o judicials” pertinents. Això sí, Font tampoc no va deixar clar si el contracte signat, vigent fins a finals del 2013, especifica quines conseqüències se'n derivarien en cas d'incompliment per part de l'empresa privada. “Quan una part no compleix un contracte, es discuteix al jutjat”, es va limitar a dir, però sense esmolar amb excés l'amenaça: “Ara el que hem de fer és mantenir la fermesa i evitar un mercadeig sense aturador”. Fins i tot es va mostrar disposat a plantejar a la companyia incentius com els que ja ha ofert a Girona, a través de drets de superfície per poder instal·lar una escola de tripulants de cabina i un hangar. “Però sempre a partir del compliment del conveni”, va insistir.

Resposta de Ryanair

El discurs del govern, en aquesta ocasió, va obtenir una ràpida resposta de la companyia. Cawley va insistir que “durant tres anys” hi ha hagut “incompliments permanents per part de la Generalitat i els seus socis de la regió de Tarragona”, sense especificar què s'ha incomplert, i que això fa que la Generalitat no tingui ara “credibilitat” per congelar cap negociació a Girona.

A diferència de l'hivern passat, Ryanair sí que està complint amb el centenar de freqüències setmanals compromeses a l'estiu, amb una ocupació, del 80% i el 90% del passatge segons la direcció de l'equipament, que fa “rendibles” les operacions. Tot just a partir d'avui, en el primer cap de setmana de les vacances d'estiu per a molts ciutadans, Reus espera uns 35.000 passatgers fins diumenge.

És molt difícil que trobem una altra companyia com Ryanair però tampoc podem continuar així
Octavi Bono
PATRONAT DE TURISME

No acceptarem cap xantatge; no cal que els germans Dalton truquin a la porta de la Generalitat
Joaquim Nin
DELEGAT DEL GOVERN AL CAMP

Congelem qualsevol negociació fins que no ens donin garanties de compliment del conveni a Reus
Ricard Font
DIRECTOR GENERAL DE MOBILITAT

Un acte i un gest per al traspàs

L'executiu, pressionat –com l'anterior govern tripartit– pel progrés de Ryanair al Prat, va deixar clar que la seva filosofia comporta potenciar els vols intercontinentals per a Barcelona, i el baix cost i els vols xàrter per a Reus i Girona. Però, com sempre, el responsable de la mobilitat i el transport va recordar que ara mateix les competències per incentivar o dissuadir unes companyies o unes altres a tots els aeroports és Aena, l'ens públic estatal. “Volem una gestió individualitzada i des del territori, com es fa a Europa”, va reclamar Font. Per aquesta raó, per demanar un traspàs compromès estèrilment des del 2006, Joaquim Nin va anunciar un acte per al dia 13 de juliol al Palau Bofarull de Reus, amb la presència de totes les institucions i agents econòmics del territori. “I probablement a la tardor es farà un acte més ampli”, va afegir, recollint una proposta de la Cambra de Comerç de Reus.

De moment, si més no, ahir el ple del Congrés dels Diputats va aprovar una proposta de resolució transaccionada entre CiU i el PSC per instar el govern espanyol a “iniciar el procés de diàleg amb la Generalitat per donar resposta a la demanda de gestió més autònoma i individualitzada dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell”. També es reclama la participació determinant de la Generalitat en la gestió de l'aeroport del Prat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/07/2011 22:14

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... -prat.html

La Generalitat alerta que l'estratègia de Ryanair porta a la “lowcostització” del Prat

Respon a l'anunci fet per l'aerolínia, que retallarà 21 vols més a Girona
El govern considera que amb la reducció de noves rutes es “confirma” la tesi que la companyia vol operar des de l'aeroportdel Prat


26/07/11 14:44 - barcelona - Efe

La Generalitat ha advertit aquest dimarts que l'anunci de Ryanair de reduir a la meitat les seves rutes des de Girona “confirma” la seva tesi que aquesta companyia només aposta per operar des del Prat, el que veu negatiu per a Catalunya perquè suposaria una “lowcostització” del seu principal aeroport.

El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha estat l'encarregat de pronunciar-se en nom del govern sobre els últims plans anunciats per Ryanair, després d'assistir a l'acte oficial de finalització del túnel del TAV que creua Barcelona.

Ryanair ha assegurat avui que a partir d'octubre reduirà a la meitat les seves rutes des de l'aeroport de Girona, situat a Vilobí d'Onyar (Selva), en mantenir només 25 de les 46 actuals, mentre que ha acusat la Generalitat de “deixar d'apostar” en benefici d'aquesta demarcació.

En declaracions als periodistes, Font ha assenyalat que aquesta notícia “confirma una mica les nostres suposicions que Ryanair en aquests moments té la voluntat d'aterrar al Prat i això suposa, una vegada més, una lowcostització d'aquest aeroport, en lloc del que nosaltres voldríem que és un hubbing amb companyies d'abast intercontinental”.

Malgrat aquesta visió negativa sobre l'última decisió de la companyia irlandesa, Font ha assegurat que la Generalitat “manté la porta oberta” per seguir negociant amb ells respecte a la seva presència a Girona.

En el capítol dels retrets mutus, el representant de la Generalitat ha negat que es deixessin de complir els compromisos econòmics tancats amb Ryanair i ha instat aquesta companyia a fer el mateix amb els seus contractes amb l'administració catalana.

Font ha insistit que Ryanair “contínua tenint un espai tant a Reus -on han anunciat ja que se'n van- com a Girona”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 26/10/2011 9:00

http://www.ara.cat/societat/Ryan-Air-at ... 42134.html

Un avió de Ryanair obligat a aterrar perquè se li desenganxa una finestra en ple vol

L'aeronau es va veure obligada a tornar a l'aeroport de Stanted a Londres perquè se li desenganxar una finestra que havien reparat amb cinta adhesiva. A bord, hi viatjaven 200 persones

AGÈNCIES
Barcelona | Actualitzada el 26/10/2011 08:37


Un avió B737-800 de Ryanair amb 200 passatgers a bord es va veure obligat a tornar a l'aeroport vint minuts després d'haver-se enlairat. Va ser a causa d'un problema amb una finestra de la cabina del pilot. La tripulació va haver d'improvisar una solució amb cinta adhesiva per aguantar la finestra frontal dreta, segons els diari britànic The Sun.

El vol, que havia de sortir de Stansted (Londres) amb rumb a Riga (Letonia) el dia 29 de setembre, van sentir des dels seus seients van poder escoltar com la cinta es desenganxava i començava a entrar aire a la cabina des de l'exterior. Això va provocar molt soroll, segons expliquen els testimonis.

Un passatger que ha parlat amb aquest rotatiu anglès assegura: "ens van mantenir a les fosques, i estàvem aterrits". Abans de pujar a l'avió, "vaig poder veure uns membres de la tripulació segellant el parabrisa amb alguna cosa similar a cinta adhesiva". "Ja estàvem en l'aire quan el pilot va dir que, degut a danys en aquesta vidre frontal de l'aparell, hauríem de tornar a aterrar" afegeix el viatger.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/10/2011 12:29

Ara han dit a La Competència, que ha deixat algú un missatge, dient que l'"Speed tape", que és el que van fer servir per aguantar la finestra, costa més "que el sou que cobren els qui han fet la crida" del programa.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/11/2011 12:34

http://www.ara.cat/economia/Govern-Ryan ... 40897.html

El Govern tanca un acord amb Ryanair per als pròxims cinc anys als aeroports de Girona i Reus

La companyia posa com a condició per mantenir l'entesa que Aena no apugi les taxes

ACN
Actualitzada el 16/11/2011 12:01


El Govern i la companyia Ryanair han arribar a un acord per recuperar rutes, tràfic i llocs de treball a l'aeroport de Reus i sumar nous trajectes des de l'aeroport de Girona a partir de l'abril de 2012 i per als pròxims cinc anys. Encara es desconeixen l'aportació econòmica de la Generalitat i els empresaris locals.

L'aerolínia ha confirmat l'acord a través d'un comunicat després de "mesos de difícils negociacions" i calcula que permetrà incrementar el tràfic a Girona, que passarà dels dos milions de passatgers anuals als tres milions de passatgers transcorreguts en els dotze primers mesos de l'acord. A Reus, Ryanair preveu incrementar el tràfic en 500.000 passatgers cada any i donar feina a unes 500 persones.

No obstantt, la low cost irlandesa adverteix que "si Aena incrementa les seves ja elevades taxes a Girona i Reus, aquests projectes d'acord seran cancel·lats i els avions i rutes es posicionaran alternativament en altres aeroports amb costos més baixos".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/11/2011 16:11

http://www.ara.cat/economia/ryanair-eco ... 40934.html

Ryanair haurà de transportar entre 3 i 4 milions de passatgers a Girona i no rebrà ajudes si no compleix els objectius

Recoder diu que els termes econòmics de l'acord són "confidencials" però detalla que les institucions públiques aportaran 5,8 milions d'euros anuals per a totes les aerolínies

ACN
Girona | Actualitzada el 16/11/2011 15:10


L'acord entre Govern i Ryanair compromet la companyia a portar, com a mínim, entre 3 i 4 milions de passatgers a Girona a partir de la primavera del 2012 i durant els pròxims cinc anys. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha dit que els termes de l'acord es revisaran periòdicament a una comissió de seguiment –on també serà Ryanair– i, si no es compleixen els objectius, l'aerolínia no rebrà ajudes. Recoder ha dit que els detalls econòmics de l'acord són "confidencials" però ha avançat que les institucions públiques aporten 5,8 milions d'euros per a totes les companyies. L'acord preveu una cessió gratuïta a Ryanair per a la construcció d'un hangar i un hotel, i la recuperació del Girona-Madrid

http://www.ara.cat/economia/institucion ... 40930.html

Ryanair rebrà 3,5 milions d'euros l'any per tornar a Reus

El conveni té una durada de cinc anys i garanteix els vols a la temporada d'hivern

ARA
Girona | Actualitzada el 16/11/2011 14:54


L'acord del Govern amb Ryanair preveu que l'aerolínia transporti cada any entre 500.000 i 900.000 passatgers a l'aeroport de Reus. Les institucions públiques aportaran 3,5 milions d'euros l'any durant cinc anys, el temps de durada del conveni.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha explicat que encara no han definit rutes ni destinacions però que estaran atents al compliment dels acords per part de Ryanair. Si l'aerolínia no compleix, no rebrà ajudes. A partir de la primavera, tornaran els vols a l'aeroport de Reus i ja no s'aturaran "mai més", ha explicat Recoder que assenyala que no hi tornarà ha haver aturades hivernals, com ha passat aquest any.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/11/2011 9:45

http://www.ara.cat/economia/Lluis_Recod ... 40824.html

Recoder assegura que, si Ryanair incompleix el contracte, “la Generalitat no pagarà”

El conseller de Territori i Sostenibilitat subratlla que, a diferència de l'acord anterior, ara el Govern no compensarà la companyia irlandesa “si AENA aplica un augment de les taxes” en els aeroports de Girona i Reus

ARA
Barcelona | Actualitzada el 17/11/2011 08:56


El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, assegura que el nou acord amb Ryanair pels aeroports de Girona i Reus eximeix la Generalitat de pagar a la companyia irlandesa si no compleixen amb el contracte establert. Segons Recoder, l'acord que hi havia fins ara, “tenia uns mecanismes molt febles per obligar a la companyia a complir”. No obstant, preguntat per les penalitzacions i les sancions a les que se sotmetrà Ryanair si no compleix amb el contracte, el conseller ha admès que els detalls de l'acord “encara s'han d'acabar de redactar”. Es desconeixen, també, els detalls sobre l'aportació econòmica que hauran d'assumir la Generalitat i els empresaris locals.

En una entrevista a Catalunya Ràdio, el titular de Territori i Sostenibilitat ha assegurat que l'acord tira endavant, però ha recordat que “podria trontollar” si AENA “decideix apujar les taxes” dels aeroports de Girona i Reus. En aquest sentit, ha sigut taxatiu en assegurar que “no podem estar en l'obligació d'incrementar les aportacions públiques perquè una altra administració en tregui un rèdit”, i ha subratllat que la Generalitat no compensarà la companyia low cost si AENA aplica un augment de les taxes.

Recoder ha aprofitat l'entrevista per carregar contra la gestió d'AENA, de la qual ha dit que hauria d'apujar les taxes de l'aeroport de Barcelona "perquè deixés de ser un atractiu per les companyies low cost" i es convertís "en un hub intercontinental alimentat per companyies de radi mitjà", de manera que es podria especialitzar els altres aeroports "amb low cost i vols xàrter".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/11/2011 23:42

http://blogs.ara.cat/pistadaterratge/20 ... segle-xxi/

Ryanair i la pirateria del segle XXI

La Generalitat ha arribat a un bon acord amb Ryanair per tornar a Reus i créixer a Girona, molt allunyat de les pretensions inicials de la companyia irlandesa de baix cost. Per primer cop a Catalunya el Govern i les institucions han sabut mantenir el pols a l’aerolínia, que ha vist com les seves reiterades amenaces i desbandades ja no tenen el mateix efecte que anys enrere.

Dit això, penso que cal anar amb compte i aprendre la lliçó d’una vegada per totes: l’estratègia de Ryanair pivota sobre les subvencions públiques (l’any passat Air France va denunciar davant les autoritats de Competència de la UE que les ajudes públiques a Ryanair rondaven els 660 milions d’euros l’any a tota Europa). Gràcies a aquestes ajudes la companyia s’ha convertir ja en líder indiscutible del mercat aeri espanyol. Entre gener i octubre d’aquest any Ryanair va registrar 25 milions de viatgers a Espanya, 10 milions més que Iberia i 19 més que Spanair.

Poso la mà al foc que la companyia no trigarà tres anys en demanar un increment substancial de les compensacions econòmiques per volar a Reus i Girona. Cal anar preparant una estratègia a llarg termini.

Per una altra banda, em sembla una ironia (per no dir d’un cinisme monumental) que l’acord de Ryanair hagi arribat la mateixa setmana que l’Associació Europea d’Aerolínies de Baix Cost (ELFAA, per les seves sigles en anglès) ha anunciat que presentarà una “petició formal” a la Comissió Europea perquè investigui les ajudes amb diners públics a Spanair, ja que considera que violen les normes europees de competència. Aquesta associació està liderada per Ryanair, la companyia europea que rep més ajudes de les administracions públiques.

Veig al diccionari de Gran Enciclopèdia Catalana que l’entrada de pirateria té una accepció per pirateria aèria. Diu que és la “pràctica de segrest d’avions, amb finalitats de lucre o per motius polítics”. Penso que s’escau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 25/12/2011 10:22

http://www.elmundo.es/elmundo/2011/12/2 ... 29539.html


EL GORDO | Sorteo de Navidad
Lotería de alto coste


Cigarrillos que no desprenden humo, tarjetas de rasca y gana... Que la low cost irlandesa Ryanair mete entre ceja y ceja a sus clientes productos a veces inverosímiles durante el vuelo no es noticia. Incluso en las redes sociales hay grupos que se mofan del hecho e insinúan que ya sólo les falta vender romero a bordo.

Su magazine mensual sirve como herramienta para promocionar la venta de alguno de los productos con los que hace negocio la compañía. Pero en el número del 16 de noviembre al 15 de diciembre uno de sus anuncios llamaba especialmente la atención.

A doble página y a todo color se publicitaba un sorteo con premios astronómicos. "El más grande y rico del mundo" con 2,5 billones de euros a repartir. Y español, para más señas.

"El secreto español mejor guardado", rezaba el eslogan. Acompañando el texto, la imagen de una señorita pidiendo silencio. "¡Shhhhh! Están dispuestos a dejarte participar en él", continuaban diciendo.

Sin embargo, ese gran secreto no era otro que el sorteo extraordinario de Navidad, celebrado ayer en Madrid siguiendo la tradición. Una tradición a la que también apelaba el anuncio, que daba diferentes posibilidades para jugar. Aunque las participaciones tenían un precio superior al de las que pueden encontrarse en cualquier administración de lotería.

El precio del décimo publicitado por Ryanair multiplicaba por cuatro el real: 80 euros. Daban la posibilidad de conseguir participaciones más pequeñas a un precio abultado en la misma proporción. Así, la participación más pequeña, medio décimo, alcanzaba los 40 euros. Dos décimos se ofertaban por 160 euros, tres por 240 euros y cinco por 400. Para obtener el billete completo era necesario desembolsar 800 euros. "100% spanish tax free", eso sí.

Para hacer efectiva la compra se ofrecían dos fórmulas. La primera, llamar a una línea 800. La segunda, recortar la página, rellenarla e indicar el número de cuenta o adjuntar un cheque y enviarlo todo a una dirección holandesa. Para dudas remitían a la web www.europeanlotteryguild.com.

Sin embargo, en letra pequeña anunciaban una pequeña restricción: los residentes en España, Holanda, Estados Unidos o Liechtenstein no podían hacerse con los boletos de esta manera.

Otras polémicas

Según la prensa británica, más de 5.000 personas en el Reino Unido han respaldado recientemente la prohibición de un anuncio de la compañía irlandesa en la que se anuncian sus tarifas y la venta de su tradicional calendario de azafatas con la imagen de una de ellas en ropa interior. Ryanair se justifica recordando que dicho calendario tiene fines benéficos.



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”