Vaixells de Acciona - Transmediterranis a Palamos

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Vaixells de Acciona - Transmediterranis a Palamos

Entrada Autor: davida » Dilluns 22/12/2008 21:44

Aquest cap de setmana m'ha sorpres veure al port de Palamos 3 vaixells amarrats de Acciona - Transmediterranis:
- Super Fast Galicia. Un vaixell de 160m d'alçada i amb 30 camaratos.
- 2 vaixells tipus fast ferri. No vaig poder veure el nom pero s'assemblen a aquest.

No se que feien a Palamos aquest vaixells.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 23/12/2008 20:27

En aquest blog he trobat unes fotos d'aquests vaixells a Palamos. Sorpren veure un vaixell tan gran es un port tant petit.

Tambe he trobat la rao d'aquest vaixells a Palamos:
Vilaweb ha escrit: ...
Ports de la Generalitat ha decidit que el port de Palamós també ofereixi la possibilitat de ser un port per hivernar embarcacions. I des d'aquest cap de setmana, el port palamosí disposa de tres vaixells de la companyia naviliera Transmediterránea, del grup Acciona, que hi restaran fins al mes de març. Es tracta del buc de càrrega Super Fast Galicia, de 185 metres d'eslora i atracat al port vell, i dels fast ferry d'alta velocitat Alcántara i Almudaina Dos, que fan 96 metres d'eslora i atracats al moll comercial./ A.V.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 23/12/2008 23:52

Quina passada! El vaixell és immens comparat amb altres embarcacions!


Salutacions,

Oriol

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 27/12/2008 21:59

www.3cat24.cat ha escrit:Problemes en un ferri de Trasmediterránea

Al port de Palamós, al ferri "Superfast Galícia" de la companyia Trasmediterránea que hi estava hivernant se li han trencat les amarres i ha sortit de port amb 18 persones a bord. Un cop fora, el vaixell ha tingut un incendi als motors, que han quedat inutilitzats. Dos remolcadors de Salvament Marítim l'han portat cap a Barcelona i el podrien fer entrar a port durant les pròximes hores. La tripulació segueix a bord del vaixell sana i estàlvia, segons ha informat Salvament Marítim



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 28/12/2008 17:02

davida ha escrit:
www.3cat24.cat ha escrit:Problemes en un ferri de Trasmediterránea

Al port de Palamós, al ferri "Superfast Galícia" de la companyia Trasmediterránea que hi estava hivernant se li han trencat les amarres i ha sortit de port amb 18 persones a bord. Un cop fora, el vaixell ha tingut un incendi als motors, que han quedat inutilitzats. Dos remolcadors de Salvament Marítim l'han portat cap a Barcelona i el podrien fer entrar a port durant les pròximes hores. La tripulació segueix a bord del vaixell sana i estàlvia, segons ha informat Salvament Marítim
Al TN he sentit que l'estan remolcant cap al de Tarragona.


Salutacions,

Oriol

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 30/12/2008 8:07

Jo no pensaba que el vaixell que vaig veure a Palamos fa 10 dies donaria tant de parlar als diaris
El Periodico ha escrit: El ferri 'Superfast Galicia' atraca a Tarragona després d'estar tres dies a mercè del temporal

FERRAN GERHARD
TARRAGONA
"Ha sigut molt fotut. Vaig creure que em moria almenys cinc vegades". Hugo, un dels oficials del ferri Superfast Galicia, definia d'aquesta forma el malson que va viure amb els altres 15 membres de la tripulació, entre ells una dona, quan el vaixell va quedar durant tres dies a la deriva, a mercè del temporal que aquest cap de setmana va arrasar la costa catalana.
Les enormes onades d'un mar embravit van impedir que el vaixell es refugiés dissabte al port de Barcelona, i per això amb l'ajuda del remolcador Clara de Campoamor, amb base a Algesires, va emprendre una travessia cap a Tarragona, on va atracar al moll de Cantàbria diumenge a les 22.51 hores.
L'odissea va començar divendres a les 17.30 a Palamós (Baix Empordà), on el ferri havia recalat feia dies. L'onatge va trencar les amarres i, davant la gravetat de la situació, el capità va ordenar navegar cap a mar obert, "una maniobra habitual en aquests casos", segons va informar Acciona Trasmediterránea, l'empresa propietària.

Intents infructuosos
Un dels mariners, encara amb l'ensurt al cos, explicava, ja en un hotel de Tarragona on es van allotjar els tripulants, que el món se'ls va ensorrar al produir-se un incendi a la sala de màquines poc després de partir de Palamós, fet que va motivar que quedessin a la deriva. "El temporal va impossibilitar que els remolcadors del port de Barcelona ens conduïssin a terra. Veies com intentaven enganxar-nos, fallaven i s'allunyaven uns 200 metres. El que hem passat no l'hi desitjo a ningú", va afirmar el membre de la tripulació.
El vendaval també va impedir que dos helicòpters de Salvament Marítim portessin a terme un rescat aeri. L'esperança va arribar amb el Clara Campoamor, un remolcador més potent, i la decisió de posar rumb a Tarragona, on el mar no estava tan agitat. Tots els mariners presenten rascades i dos pateixen a més ferides lleus --un en un braç i un altre en una cama-- que es van fer a l'intentar extingir el foc. "Van baixar del ferri esgotats, només amb ganes de descansar", va explicar Teresa Pallarés, subdelegada del Govern a Tarragona i una de les persones que van supervisar el desembarcament.
La falta d'electricitat, el fred i la incertesa d'un viatge de gairebé tres dies en condicions extremes van convertir la singladura en un suplici. Ahir al matí, més tranquils, rememoraven tot el que havia passat amb la cara compungida. Algun d'ells va rebre atenció mèdica. L'epíleg de la història el va posar el mateix Hugo: "Tots estem adolorits".



Avatar de l’usuari
Hagbard
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: The Carmel & La Verneda

Entrada Autor: Hagbard » Dijous 01/01/2009 23:09

Aquests vaixells estaven atracats al port de Palamós ja que és més econòmic que estar-ho al de BCN per exemple.

Recordem que les característiques del port de Palamós fan que aquest sigui un dels pocs on hi poden atracar embarcacions d'aquestes dimensions:

http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... s/port.jsp

He estat cercant per webs de notícies i no he trobat enlloc cap referència al motiu pel qual hi estaven atracats, tan sols esmenten la notícia de l'incident.
Jo sóc de Palamós i aquests dies he estat per allà. La gent del port em comentava que aquestes embarcacions atraquen a Palamós perquè és el port més econòmic de la zona, i que la causa d'aquests estacionaments és la falta de feina en el transport de mercaderies. A més, segons em van dir, el ferry incidentat transportava cotxes... (detall que tampoc he trobat en cap notícia)

En aquest fòrum ho comenta una persona:

http://www.burbuja.info/inmobiliaria/1314295-post3.html

Salut.



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”