Nova Spanair

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Comunicat de la Generalitat

Entrada Autor: Guigui » Divendres 27/01/2012 19:45

http://www.ara.cat/economia/Generalitat ... 36633.html

La Generalitat confirma en un comunicat que no donarà més diners a Spanair

El Govern menciona "el context de crisi econòmica" i "les limitacions de la legislació europea" com a argument per retirar els ajuts

ARA
Barcelona | Actualitzada el 27/01/2012 19:32


La Generalitat ha publicat el següent comunicat confirmant que no invertirà més diners a Spanair. Ho justifica per la crisi econòmica, que ha portat les finances públiques catalanes al límit, i per les limitacions de la legislació europea, que impedeixen les ajudes a les aerolínies:

El govern de la Generalitat, com un dels accionistes de la companyia Spanair, ha impulsat de manera activa i sistemàtica, en el darrer any, la recerca d'un soci industrial que permetés garantir la viabilitat de la companyia i consolidar la connectivitat de l'aeroport de Barcelona.

Aquest procés de recerca d'un soci industrial s'ha donat per conclòs després que les intenses negociacions amb Qatar Airways no han culminat en un acord.

En un context de crisi econòmica com l'actual, el Govern ha de ser extraordinàriament curós amb les seves prioritats de despesa.

L'administració catalana ha participat del projecte tenint en compte les limitacions de la legislació europea referent a la lliure competència.

Aquests dos factors impossibiliten noves aportacions de capital de la Generalitat i així ha estat comunicat al president del Consell d'Administració de la companyia i al president d'Administració d'IEASA.

El govern de la Generalitat reafirma la seva voluntat de seguir treballant per millorar la connectivitat de l'aeroport de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 27/01/2012 21:45

http://www.ara.cat/economia/Spanair-dei ... 36648.html

Spanair deixa de volar

La companyia confirma en un comunicat que l'últim avió aterra a les 22.00 h d'aquest divendres. Ja han comunicat la decisió a les autoritats

DANI SÁNCHEZ
Barcelona | Actualitzada el 27/01/2012 21:21


L'últim vol de la companyia aèria Spanair aterrarà a les 22 h d'aquest divendres, segons un comunicat de l'aerolínia.

Spanair ja ho ha comunicat a les autoritats aeronàutiques i, asseguren en el document, s'han "coordinat al llarg de tot el dia amb Aena i Foment per assegurar un correcte pla de contingència als aeroports".

Fonts de la Generalitat que s'han comunicat amb els responsables de Spanair han assegurat que els avions que demà havien de volar es quedaran on són i que el proper pas en el procés, si es confirma el cessament de l'activitat serà dilluns, quan l'aerolínia hauria de presentar el concurs de creditors davant dels jutjats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 27/01/2012 23:01

http://www.ara.cat/economia/Spanair-dei ... 36648.html
Ferran Soriano atribueix la fi de Spanair al fracàs de les negociacions amb Qatar Airways
La companyia assegura que la "falta de visibilitat" de l'acord amb l'aerolínia qatariana i la negativa de la Generalitat a aportar més fons ha obligat a prendre la decisió de cessar els vols. Ja han comunicat la decisió a les autoritats

DANI SÁNCHEZ Barcelona | Actualitzada el 27/01/2012 22:13
El tancament de la companyia aèria Spanair s'ha fet efectiu a les 22 h de la nit d'aquest divendres, quan ha aterrat l'últim avió de la companyia abans que faci efectiu el cessament de la seva activitat.

Minuts abans que això es produís, la companyia ha fet públic un comunicat en què ho anunciava i confirmava que ho havien anunciat a les autoritats aeronàutiques. En el document asseguren també que s'han "coordinat al llarg de tot el dia amb Aena i Foment per assegurar un correcte pla de contingència als aeroports".

El president de Spanair, Ferran Soriano, ha parlat davant dels mitjans pocs minuts abans de les 22 h i ha confirmat la notícia motivada per la "falta de visibilitat" de l'acord amb un "soci industrial", en referència a les negociacions amb Qatar Airways que "estaven molt avançades", però que no s'han acabat de concretar.

Aquest fet i la negativa de la Generalitat a aportar més fonts al projecte ha obligat Spanair a cessar fulminantment l'activitat dels seus vols des d'aquesta mateixa nit.

Fonts de la Generalitat que s'han comunicat amb els responsables de Spanair han assegurat que els avions que demà havien de volar es quedaran on són i que el proper pas en el procés serà dilluns, quan l'aerolínia hauria de presentar el concurs de creditors davant dels jutjats.

Ferran Soriano, però, ha matisat que el procés "encara no es troba en aquest punt" tot i que és un extrem que s'ha de tractar tot seguit.

Respecte a la situació en que queden ara els 2.000 treballadors de Spanair, Ferran Soriano no ha aclarit si demà han d'acudir als seus llocs de treball perquè, segons el president de l'aerolínia, "són qüestions que encara s'estan tractant".

Soriano ha assegurat que la decisió respon als criteris de "prudència i seguretat" i que prendran "totes les mesures legalment necessàries" respecte als treballadors i els passatgers.

La direcció de Spanair demana disculpes en el comunicat als afectats per aquesta situació, que només aquesta nit afecta 300 passatgers, alhora que agraeix als treballadors i a les autoritats "l'ajuda" i "l'esforç" que han fet.

La companyia dirigeix els seus passatgers al telèfon 902 13 14 15 i al seu web perquè estiguin al corrent de les gestions necessàries.



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dissabte 28/01/2012 3:36

Nadie comenta nada?

Huele mal. Ofertas de ¨otras compañías¨ a Qatar para volar a latinoamérica (seguramente con menos problemas de subvenciones), mucho ruido europeo y español en contra, cerrado el tema de privatizar el prat... entre otras cosas. Como siempre, silencio en europa sobre ryanair.

Es cierto, esto de las subvenciones es una ley muy dura que hay que cumplir estrictamente porque sino es muy riesgoso... Y RYANAIR??? Y tenemos que creernos el cuento de que es por las regulaciones europeas, o es que realmente son tan ¨convergentes¨ que no se les ocurre cagarse en todo y hacerlo igual? De verdad, es momento de cerrar una aerolínea que sobrevive por tan poco y sirve para tanto a un proyecto a largo plazo? Es la pieza clave de muchas cosas, y da igual???

Curiosidades de la vida: alguien notó que 2.000 personas en el paro cuestan como mínimo 2.000.000€ por mes? A un añito de paro, y considerando que no deben ser mileuristas... Pero supongo que en Hacienda estarán encantados de saber que su déficit ha aumentado en 30 o 40 MM€ para 2012 en este caso tan especial (casi para celebrarlo), así como se horrorizarían de enterarse que la Generalitat pagara 50MM€ a Spanair otra vez (y para horror de todos, siguiera volando y asustando a todos con eso del futuro de Barcelona, atrayendo congresos, empresas, socios, vuelos internacionales...)

Cuáles eran las proyecciones de déficit para este año? Porque por no pagar X millones sólo este año, das por perdidos los 150 que invertiste antes y un trabajo imposible de remontar.

En fin, yo tengo una posición muy clara, aunque tal vez me equivoque por falta de datos y conocimiento del tema: era un buen proyecto estratégico, pero muy arriesgado y conflictivo porque así como tenía una enorme capacidad para beneficiar a ¨su¨ sociedad, era un grano en el culo para muchos otros que no andan mirando precisamente el beneficio de las sociedades (ni de la suya, si es que existe tal cosa): léase Iberiaenadrid y Pyratair. Y Europa, como siempre, una ilusión óptica, un espejo para que sus ¨países imbéciles¨ (son 4, y sin ellos el mundo sería tan diferente...) pueda jugar a dominar a otros sobre quienes creen tener un derecho natural, o culpar a otros de sus propios errores y desconfiar de ellos (regla de oro: si ud. es político y tiene algún problema, diga ¨alemania¨ y mire para otro lado y los demás entenderán sin mayores explicaciones).

Saludos!



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dissabte 28/01/2012 10:49

nicolas ha escrit:Nadie comenta nada?

Huele mal.En fin, yo tengo una posición muy clara, aunque tal vez me equivoque por falta de datos y conocimiento del tema: era un buen proyecto estratégico, pero muy arriesgado y conflictivo porque así como tenía una enorme capacidad para beneficiar a ¨su¨ sociedad, era un grano en el culo para muchos otros que no andan mirando precisamente el beneficio de las sociedades (ni de la suya, si es que existe tal cosa): léase Iberiaenadrid y Pyratair. Y Europa, como siempre, una ilusión óptica, un espejo para que sus ¨países imbéciles¨ (son 4, y sin ellos el mundo sería tan diferente...) pueda jugar a dominar a otros sobre quienes creen tener un derecho natural, o culpar a otros de sus propios errores y desconfiar de ellos (regla de oro: si ud. es político y tiene algún problema, diga ¨alemania¨ y mire para otro lado y los demás entenderán sin mayores explicaciones).

Saludos!
Bastant d'acord. Sembla que la UE només fa força contra els que se la deixen fer! Ibèria ha rebut ajudes per valors increïbles i aquí no passa res, Ryanair rep € de regions, ciutats i tampoc passa res.

La situació de la Generalitat és crítica però a llarg termini era un projecte importantíssim per Barcelona i Catalunya. Sempre ens quedarà Barajas...



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dissabte 28/01/2012 14:30

Tot l'afer Spanair ha sigut un trasvàs manifest de cabals públic a les mans privades habituals (150 MEUR) amb les excuses habituals. L'única diferència és que en aquest cas la broma s'ha vist venir des del principi. Una companya de bandera al segle XXI? Inoïda idea!

:avall



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 28/01/2012 21:46

Pues yo creo que, desde el principio, estaba todo hecho desde aquí con vistas a poner en evidencia de cara al mundo las tremendas posibilidades de El Prat como un aeropuerto de 1ª y lograr, precisamente, que alguna compañía fuerte se quedara Spanair y tomara de base El Prat para vuelos a América.
Si la compañía en cuestión era, como parecía que se buscaba, asiática, se garantizaban también vuelos a Asia. De salir, la jugada era perfecta: desde BCN, tanto a América como a Asia.
Además, no olvidemos la fruslería que le supone a Barajas que la gran mayoría de pasajeros con destino a América pasen por allí: si voy de BCN a América directamente, me cuentan 2 veces (1 salida y 1 retorno); si lo hago a través de Barajas, a BCN le siguen suponiendo 2 veces, pero a Barajas le llueven del cielo 4 veces, sin comerlo ni beberlo (1 llegada desde BCN, 1 salida a América, 1 retorno desde América y 1 retorno a BCN). Total que en vez de BCN 2 - Barajas 0, nos encontramos con BCN 2 - Barajas 4.
¿Cómo va a interesar en las altas instancias que se potencie El Prat, si eso va en detrimento de Barajas? Aquí me sumo a las incógnitas que planteaba Nicolás. De haber habido interés político por parte del gobierno de España en ayudar, lo de ayer no hubiera ocurrido.



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Diumenge 29/01/2012 3:39

Ayerbe-Zuera ha escrit:Tot l'afer Spanair ha sigut un trasvàs manifest de cabals públic a les mans privades habituals (150 MEUR) amb les excuses habituals. L'única diferència és que en aquest cas la broma s'ha vist venir des del principi. Una companya de bandera al segle XXI? Inoïda idea!

:avall
Alguna vez entraste a la página de FemCat? Supongo que rápidamente llegarás a la conclusión de que es todo un cuento, así que da igual. Cada uno con sus fantasmas.

Sólo me gustaría que te quedara una idea: una cosa es que haya muchos ¨ejemplares¨ de la clase alta que no merecen nuestro respeto (y a veces ni el de su madre), pero otra cosa es que no le tengas respeto a la clase alta por el sólo hecho de ser clase alta. Hay gente, y mucha, que se merece lo que tiene, porque tiene (a veces junto con su familia) unos conocimientos y capacidades que otros no, y que son conscientes de que ese potencial puesto al servicio de algo más que sólo ganar dinero puede hacer algo positivo para ¨su¨ sociedad.

Pero bueno, seguramente yo sea un ingenuo y me equivoque, porque debes tener mucha más información y experiencia que yo para afirmar que es un desvío de fondos ¨manifiesto¨ cuando yo ni me imagino cómo, que es a las ¨manos privadas habituales¨ cuando yo no sé quiénes son estos afortunados empresarios beneficiados por la quiebra de spanair, que es ¨con las excusas habituales¨ cuando para mí la verdad que era una novedad el enfoque que tenía, y sobre todo si ¨lo veías venir desde el principio¨.

Espero con mucho interés tus explicaciones, porque a nadie le agrada ser tan ingenuo.

Saludos.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 29/01/2012 8:29

:plas
nicolas ha escrit: Alguna vez entraste a la página de FemCat? Supongo que rápidamente llegarás a la conclusión de que es todo un cuento, así que da igual. Cada uno con sus fantasmas.

Sólo me gustaría que te quedara una idea: una cosa es que haya muchos ¨ejemplares¨ de la clase alta que no merecen nuestro respeto (y a veces ni el de su madre), pero otra cosa es que no le tengas respeto a la clase alta por el sólo hecho de ser clase alta. Hay gente, y mucha, que se merece lo que tiene, porque tiene (a veces junto con su familia) unos conocimientos y capacidades que otros no, y que son conscientes de que ese potencial puesto al servicio de algo más que sólo ganar dinero puede hacer algo positivo para ¨su¨ sociedad.

Pero bueno, seguramente yo sea un ingenuo y me equivoque, porque debes tener mucha más información y experiencia que yo para afirmar que es un desvío de fondos ¨manifiesto¨ cuando yo ni me imagino cómo, que es a las ¨manos privadas habituales¨ cuando yo no sé quiénes son estos afortunados empresarios beneficiados por la quiebra de spanair, que es ¨con las excusas habituales¨ cuando para mí la verdad que era una novedad el enfoque que tenía, y sobre todo si ¨lo veías venir desde el principio¨.

Espero con mucho interés tus explicaciones, porque a nadie le agrada ser tan ingenuo.

Saludos.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 29/01/2012 14:30

Dos articles interessants sobre el tema Spanair i la suposada independència dels mercats:

Al Periodico per Albert Sáez http://opinio.elperiodico.cat/%C3%BAlti ... e-spanair/
A Vilaweb per Vicent Partal: http://www.vilaweb.cat/editorial/397713 ... anair.html

Com diu l'Albert Saéz les coses es podrien haver fet millor a Spanair, això segur. Però que l'estat ha estat fent l'impossible per enfonsar-la, també i això no ens hauria de deixar impassibles. Ibèria fa molt de temps que no sap què fer amb el greix que li sobra, primer va crear Clikair, però quan Vueling l'amenaçava les va fusionar per mantenir-ne el control. Ara que Vueling s'ha fet gran, de manera que Ibéria ja té una "low cost" que funciona... Ibéria ha vist que li continua sobrant greix i farà Ibéria Express. Així la matriu es centrarà en l'únic que l'interessa Madrid (això no ho dic jo o un periodista radical ho diu Expansión: http://www.expansion.com/2011/10/06/emp ... 1327843433)

Curiós que una Ibéria rebutgi servir una àrea de més de 4.000.000 persones i només ho serveixi amb low cost. Econòmicament això es pot justificar? Ja us ho dic jo: NO. Hi ha arguments més forts que el compte de resultats!



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Diumenge 29/01/2012 15:15

Claro, Nicolás (y Josep), te desarrollo ahora mismo mi punto de vista, confortado por la idea de que puedo contribuir a contener tu ingenuidad.

El problema, Nicolás, no es de clase, ni yo tengo nada contra los ricos, porque no tengo tendencias autolíticas. No sabía qué era FemCat, pero he entrado en su página web, he ido a la página de notas de prensa, y he visto que la última era de junio de 2011; he ido a ver quiénes componen el lobby en cuestión, y he visto que estaban las patums habituales. ¿Qué quieres que te diga? En mi opinión, les sirve a quienes participan.

El problema es fácil de explicar, y fácil de comprender para quien lleve un tiempo viviendo aquí.

Recuerdo que cuando llegué a Barcelona que uno de los pisos donde viví estaba cerca de los Quince, junto al Paseo Maragall. Allí había una academia de inglés de toda la vida, llamada Big Ben o algo así, que se publicitaba mediante un monigote con un señor con bombín. Al tiempo de estar yo en el barrio, abrieron, a dos calles de distancia, una inmensa escuela de idiomas llamada "Opening school", que realizó una intensa campaña publicitaria por radio, TV y prensa. Poco después, la academia Big Ben cerró. Sus potenciales alumnos estaban todos en Opening, que tenía precios más atractivos, horarios más flexibles y se publicitaba mucho más. Hasta allí, todo correcto. Luego, Opening fue a la quiebra de la noche a la mañana, dejó tirados a sus alumnos, se iniciaron multitud de procesos judiciales (algunos aún colean) y salió a la luz que la Generalitat le había entregado subvenciones por 20 MEUR. Recuerdo también una carta en La Vanguardia en que el dueño de una academia de idiomas que había tenido que cerrar (otra tipo Big Ben) se quejaba amargamente de que sus propios impuestos hubiesen servido para financiar deslealmente a la competencia y llevarle a su propia ruina. Por supuesto, nadie se responsabilizó de las ayudas, nadie explicó por qué esa empresa era merecedora de subvención pública, y cuando intervino el juez, no había nada de patrimonio para afrontar el reguero de deudas que dejó. Tal y como recogió la prensa de la época, la amistad entre Duran Lleida y la familia Martí, propietaria del tinglado, fue determinante para la obtención de los 20 MEUR que pasaron de las arcas públicas al bolsillo particular.

En el caso de Spanair, resulta que unos señores desean que el aeropuerto de Barcelona tenga un tráfico semejante al de Pequín. Unos, por ambición nacional y no tener que pasar por Madrid o París. Otros, porque son hoteleros y quieren ver sus hoteles llenos. Otros, no pocos, porque son constructores y quieren mover el hormigón. Otros tantos porque no saben de donde sacar dinero, y ven que el clima social es adecuado para promover una aerolínea. Los menos, porque creen que es genuinamente bueno para todos que haya muchos aviones que lleguen y partan de Barcelona. Y así sucesivamente. Como son patums locales, y tienen acceso al erario --están acostumbrados-- van y compran, ponen a un tal Soriano al frente --por supuesto, sin ninguna experiencia ni en gran empresa ni en logística, pero, eso sí, exvicepresidente o algo así del Barça-- y ¡hala! a volar. Claro que el asunto el ruinoso desde el principio. De hecho, la compra de la compañía a SAS es de traca: se le paga un euro y se reconoce una deuda con la propia SAS de más de 100 MEUR. Una vez adquirida la empresa por nuestros héroes de Femcat, y ante la ruina de la misma, deciden no jugarse su propio capital y llaman a la puerta de la Generalitat. Mediante sucesivas redistribuciones sociales, el capital al final lo conforma en su mayoría el sector público (en torno al 75%). Excelente. Como además la cosa no arranca, no tiene ni liquidez, hay que ir extrayendo dinero de las arcas públicas hasta la bonita cifra de 150 MEUR :plas que desaparecen enterrados. No solo eso, al cierre, la compañía tiene además una deuda vencida de 350 MEUR :plas , otra con sus trabajadores de 70 MEUR :plas y otros 9 MEUR :plas que corresponderán a la multa que le impondrá Fomento por haber cerrado de la noche a la mañana. Además, tiene más de un cuarto de millón de vuelos vendidos que no realizará. Todo esta deuda, en parte con entes públicos, no se recuperará nunca ya que la compañía carece de bienes (ningún avión era suyo).

Cuando llega el momento de analizar lo sucedido, la prensa representante de las patums realiza el siguiente análisis (hoy en La Vanguardia):

"[...] la clase empresarial catalana, o barcelonesa, que renunció o no pudo comprometer recursos para demostrar por la vía de los hechos que creía en la posibilidad de convertir El Prat en un centro global (mundial) de conexiones aéreas y se limitó a consentir un proyecto de dudosa solvencia, en el que no creía y del que sabía que estaba condenado al fracaso desde el primer día en que se puso en marcha.

Estaba claro que no conducía a ninguna parte. Spanair era una aerolínea quebrada, de la que ni su propietario de entonces, la escandinava SAS, quería saber nada, y que venía de protagonizar un desgraciado accidente en Barajas. Sólo la ingenuidad, y el deseo de algunos de tapar sus faltas, pudo hacer creer que con semejante instrumento se iba a insuflar nueva vida al aeródromo de la capital catalana.[...]

Penoso. Ni ellos mismo creían en el delirio del hub, pero claro, 500 MEUR (que es más o menos lo que ha desaparecido, entre inyecciones y deudas que no se pagarán) es un botín suculento, al que debe sumarse los ingresos que tuviera Spanair por su actividad. Todo eso se ha volatilizado. Pero, ¿por qué la Generalitat se avino? ¿Por qué los de Femcat no se vieron obligados a pagarse ellos la fiesta aeronáutica? Porque los Femcat, como antaño los Opening, son parte de la camarilla que, cuando viene el viento de popa, se queda con todos los beneficios, pero cuando vienen maldadas, entonces tiene siempre a su disposición la llave de la caja.

¿Pero no tiene miedo la Generalitat de que se le reproche el dispendio? ¿No teme que los contribuyentes reclamen explicaciones sobre la financiación de la ruinosa aventura de los nuestros próceres, de nuestra aristocracia mercantil? Ningún miedo, por jamás ha pasado nada. Aquí no habrá nadie responsable. Ni el tal Soriano, ni los del Femcat, ni el gobierno que empezó a tirar dinero, ni el que lo ha seguido tirando. Si les aprietan mucho, ya encontrarán un culpable: o el socorrido Madrid, o Bruselas (que veo que es por donde van), o Ryanair o vaya Vd. a saber, pero ellos no.

Y dirás, que no se podía prever que esto se iría al garete, que había que intentarlo. Bueno, te presumo la buena fe, pero como ves, ni la propia prensa afín sostiene una idea tan peregrina. No conozco ningún país que haya creado una compañía aérea de bandera en los últimos veinte años. :ok Todos los que tenían una, se han deshecho de ella, o lo han intentado. Las compañías se han ido fusionando entre sí para resistir, y por ejemplo ahora Iberia está prácticamente en manos de British Airways. Pero a Spanair ya no la quería nadie: ni Lufthansa, ni Avianca, ni los chinos, ni al final los árabes, pese a los viajes de Mas-Collell a Qatar para convencerles.

Y añadirás que en todo caso los Femcat no se han quedado el dinero, y tal. Bueno, de una parte, sus hoteles se han ido llenando con la gente que traía Spanair, de otro han colocado a los familiares menos espabilados a trabajar allí con sueldos fabulosos, por añadidura toda la contratación externa se ha hecho con las patums locales, a partir del traslado de la sede de Palma de Barcelona, y finalmente, el invento ha salido mal, pero, ¿y si hubiese salido bien? ¿Os imagináis la fiestecica de Femcat? Lo que han hecho es un aventura empresarial sin asumir el riesgo, es decir, sólo a ganancias, pero nunca a pérdidas. :tancat :tancat :tancat

Ahora vete tú a pedirle a la Generalitat no 150 MEUR, sino simplemente 150 euros, a ver qué te dicen. O si te va mal el negocio, pídele al Mas-Collell que vaya a interceder por ti a la otra punta del mundo.

No deja de tener su gracia que el día antes de hundirse irremisiblemente el tal Soriano aún tuviera el valor de presentarse en el Palau de la Generalitat a pedir más dinero. Lástima que en la caja ya no quede nada. Lo lógico hubiera sido que hubiera convocado a los Femcats y les hubiera dicho: "Escuchad, la idea fue vuestra, ya veis el panorama, contribuid" , pero eso ni se le pasó por la cabeza. Total: ¿Qué se puede esperar de una fundación empresarial que lleva ocho meses sin actualizar su web?

Consuélate, de todos modos. La política aeronáutica de la Generalitat y de su envés, Femcat, no es toda ella un fracaso. ¿No tenemos acaso el flamante aeropuerto de Alguaire? ¿No podríamos hacer allí el Hub?



RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Diumenge 29/01/2012 18:24

Com no soc nacionalista, aquí està la meva reflexió:

1. Primer, Spanair era una companyia que ja feia aigües quan se la van quedar els "catalans"

2. Segon, es obvi que la gestió no ha estat prou bona per salvar-la. S'han invertit uns diners públics de xifres macroscòpiques per fe una companyia "nacional". Aquest punts pot ser legítimament criticat i amb molta raó. No cal recordar el nefast pas del Joaquim Nadal per la Generalitat de Catalunya, un dels artífex del endeutament brutal de les seves finances. Spanair és un altre regalat enverinat que ens ha deixat

3. No som una nació, som una colonia espanyola. Clar i català. Que vol dir això? Iberia recordem que era una empresa pública que donava servei a tota Espanya es va vendre als amiguets "no-nacionalistes" espanyols del famòs km 0. Aquest han fet de la companyia una amb un únic interes nacional de fer de Madrid la mare de tota l'aviació espanyola, abandonant tot interès per Barcelona (les xifres ho diuen tot, Iberia està a l'alçada de Lufthansa al Prat). Iberia ha rebuts molts diners públics, molts mes que Spanair. L'exmeple que ho diu tot: li van regalar una superterminal a Barajas, amb diners de TOTS els espanyols. Paral.lelament AENA ajuda Iberia omplint el Prat de low cost i per tant fent inviable que el Prat pugui tenir una linia normal de connexions a Espanya i Europa competitiva. Quin grans aeroports de mes de 30 milions de passatgers al voltant d'una gran metropolis tenen Ryanair al seu principal Aeroport??

Està clar que som un pais confus que perdem per partida doble, per tenir uns mals poltítics, i per patir les consequencies dels autèntics nacionalistes, els que de facto ens tracten de colonia. Som Cornuts i pagar el beure, i alguns dels cornuts fins i tots contents i bramant contra els "nacionalistes catalans"



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 29/01/2012 18:39

RodalinesCatalanes ha escrit:Com no soc nacionalista, aquí està la meva reflexió:
Primera vegada que veig que algú que es diu no nacionalista fa un anàlisi amb cap i peus! Felicitats!



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Diumenge 29/01/2012 19:49

RodalinesCatalanes ha escrit:Com no soc nacionalista, aquí està la meva reflexió:

[...]

3. No som una nació, som una colonia espanyola.
És clar, és clar. :hola



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 29/01/2012 23:53

Ayerbe-Zuera ha escrit:
RodalinesCatalanes ha escrit:Com no soc nacionalista, aquí està la meva reflexió:

3. No som una nació, som una colonia espanyola.
És clar, és clar. :hola
Però és que Ayerbe-Zuera, no paren de tractar-nos com a tal! Com es justifica que Ibéria es deixi perdre un carmel com Barcelona? Com es justifica que l'aeroport de Madrid sigui l'únic que té l'AVE a la vista? És que la cosa clama al cel!

Mireu-vos això (http://www.networkregion.net/wp-content ... C-lite.pdf) i digueu-me que li espera a l'aeroport de Barcelona els propers 20 anys.

I com es justifica que 10 anys després el port no tingui els accessos? http://www.324.cat/noticia/1572792/poli ... fa-10-anys Un dels ports capadavanters del Mediterrani...



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dilluns 30/01/2012 1:18

Es una buena práctica y muy recomendable no vaciar el pecho cuando preguntan algo concreto.
Vamos por partes:

- La historia de Opening School... Es poco probable que no sepas que soy argentino, y aún así te pareció oportuno explicarme que los políticos roban?? Sí, también llueve de arriba para abajo y pasan muuchas otras cosas más en este mundo, y tendrías que poder analizarlas sin que te atormente esta realidad y te estropee el análisis.

- Sobre las ¨ambiciones ridículas¨ del aeropuerto de bcn: a ver... la realidad objetiva cuál es? Las cosas son como deberían ser, o son de otra manera? No pasan cosas que de alguna manera logran distorsionar la realidad y situar a Barcelona en una posición muy desfavorable respecto a su potencial? No tiene un coste a corto y largo plazo para todos los que vivan en el área de influencia de Barcelona? (Y eso no entiende de nacionalismos. Seas de donde seas y pienses como pienses, si vives en un lugar ahorcado estratégicamente, en algo te tiene que perjudicar, seguro). Te remito a otros comentarios que han hecho por aquí.

- Pensando desde arriba y no protestando desde abajo, desde una posición de responsabilidad y no de ¨indignado crónico¨, no se te ocurre pensar que habría que hacer algo para remediarlo? Es discutible qué hacer, cómo hacerlo, y si lo que se hizo hasta ahora estuvo bien o mal. Pero lo que no se puede hacer es quejarse de los que hacen, ya sea porque les salió mal o por desconfiar de sus ¨intereses ocultos¨.

- Por cierto, sigo siendo tan ingenuo como antes en cuanto a la maldad de la gente en cuestión. Yo pensaba que sabías algo concreto, como si me dijeras que fulanito de tal es un florentino perez cualquiera, que se hace el nacionalista català para acercarse al gobierno y tiene ya varios casos de maniobras dudosas con empresas públicas... Pero por lo visto, son todos culpables hasta que demuestren lo contrario.

- La perla:
(...) pero claro, 500 MEUR (que es más o menos lo que ha desaparecido, entre inyecciones y deudas que no se pagarán) es un botín suculento, al que debe sumarse los ingresos que tuviera Spanair por su actividad. Todo eso se ha volatilizado.

Esta maravilla del surrealismo me recuerda una característica común de los anti-todo: siempre me llamó la atención la fé que tienen en las capacidades mágicas de administración que tienen ¨los malos¨. Porque según tengo entendido, el déficit de Spanair era de más de 200MM€ cuando se hicieron cargo, luego bajó a 150, 100 y pipas, luego ya proyectaban 50 para 2011 pero fueron 100 (30 por aumento del petróleo), y ahí le bajaron el pulgar. En un contexto de crisis y aumento del precio del petróleo, a mí ya me parecía alucinante que lograran bajarle tanto el déficit. Pero los ¨indignados¨ no sólo lo consideran normal, sino que ¨saben¨ que además les sobró margen para robar millones!! Deben ser unos genios, o algo no me cuadra... o hay personas que sufren un vértigo extraño con las cifras, y ni bien se asoman a observar algo ya empiezan a sumar todo lo que anda por ahí para aumentar el peso de su indignación. En tu caso particular no sé si eres consciente de la ¨contabilidad creativa¨ que acabas de utilizar: déficit acumulado + ¨ingresos que tuviera¨ + deudas a proveedores + deudas a terceros + multas + capital = ¨suculento botín desaparecido¨ :ok

Siento mucho el trauma de Opening School, pero no todo en la vida es ¨cobro todo, no pago nada, desaparezco, me forré¨. (Por cierto, no es graciosísimo que ése fuera el nombre y lo único que hicieron es ¨abrir¨ y borrarse? a mí me parece genial. Todavía deben estar cagándose de risa...)

- Sobre las aerolíneas de bandera: No es que las aerolíneas que de alguna manera se dedican a servir al interés de un territorio y terminan representando un país (concepto correcto de aerolínea de bandera) sean malas como concepto, sino que muchas de ellas habrán estado muy mal administradas, habrán sido objeto de saqueo por uno o varios gobiernos en países mal administrados en general, habrán perdido su orientación y su razón de ser, habrán dilapidado recursos en batallas políticas ajenas a la aviación, o todas esas cosas juntas. Seguramente te refieras a Iberia, Air France, Alitalia, las americanas... Tal vez el problema de las aerolíneas de bandera esté en cuál es la bandera, no? Elijamos otra bandera, por ejemplo (oh! casualidad!) la alemana. Lufthansa obviamente fué creada, y subvencionada cuando fuera necesario, con recursos del estado alemán (qué escándalo! ladrones! imperialistas! delirios de grandeza del pasado!), y privatizada cuando ya se podía cuidar solita con toda seguridad, pero sin perder de vista la función vital y la importancia estratégica que tiene para su país. Sigue siendo de bandera aunque no sea estatal, porque entre otras cosas sólo se permite un porcentaje minoritario de accionistas no alemanes. De más está decir que es rentable. Algún problema con ese concepto? Pero bueno haciendo gala de la lógica española limitaremos nuestro argumento a un resumen lo que hacen otros, y como ¨ningún país lo hizo en los últimos 20 años¨ y los numeritos que le ponemos a los años indican que estamos ¨en pleno siglo XXI¨, ergo debe ser una mala idea.

Bueno, no quería extenderme mucho ni provocar una respuesta aún mayor, sobre todo si viene acompañada de temas que no tienen nada que ver (Alguaire, Opening School, Joaquim Nadal, Mas-Collel... y ya saldrán Laporta, Millet, el Fórum, las constructoras, la iglesia, los especuladores, los nazis, batman y robin, y los productores de cava que son todos narcos...)

Lo que sí voy a hacer es aclarar una cosa: mi comentario anterior era una pregunta... retórica. De todas formas, gracias por la lección.

Saludos,

Nicolás



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dilluns 30/01/2012 2:12

Ferry1ac1 ha escrit:Dos articles interessants sobre el tema Spanair i la suposada independència dels mercats:

Al Periodico per Albert Sáez http://opinio.elperiodico.cat/%C3%BAlti ... e-spanair/
A Vilaweb per Vicent Partal: http://www.vilaweb.cat/editorial/397713 ... anair.html

(...) Així la matriu es centrarà en l'únic que l'interessa Madrid (això no ho dic jo o un periodista radical ho diu Expansión: http://www.expansion.com/2011/10/06/emp ... 1327843433)
Ferry1ac1 ha escrit: Mireu-vos això (http://www.networkregion.net/wp-content ... C-lite.pdf) i digueu-me que li espera a l'aeroport de Barcelona els propers 20 anys.

I com es justifica que 10 anys després el port no tingui els accessos? http://www.324.cat/noticia/1572792/poli ... fa-10-anys Un dels ports capadavanters del Mediterrani...
Muy interesantes todos los links. Cada artículo de opinión y análisis que se comparte, vale por 5 de ¨carne picada¨ (pero bueno, primero hay que enterarse qué pasó).
Y faltó La Vanguardia, Francesc Alvaro: http://www.lavanguardia.com/opinion/edi ... n-hub.html

Saludos!



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dilluns 30/01/2012 10:22

De economia Digital

GRACIES SPANAIR

28/01/2012 21:20
Gràcies per haver dilapidat més de 200 milions de diners públics que no recuperarem i que fan falta.

Gràcies per haver demostrat que la ideologia no pot ser utilitzada per gestionar empreses.

Gràcies per donar la raó als tècnics que la Generalitat que van informar desfavorablement de la inversió d’Spanair.
Finalment ha passat allò que el camarada Lenin deia fa 80 anys: “Els fets son tossuts” i, volguem o no, sempre tenen la raó de part seva.I és que una empresa que perdia una mitjana de 120 milions d’Euros, de 600 que facturava anualment, des de feia 5 anys era un fet incontestable.

Un auditor meu, que em va ajudar a fer una due diligence d’una empresa que estava en venda, em va dir al final del procés: “Mira Jordi, aquesta empresa és un mort que només espera que el posin en un taüt i que l’enterrin”. Aquesta frase (no sé perquè…) era la que venia al cap quan em parlaven d’Spanair.

Spanair ha estat un disbarat per diversos motius:

1) Fundada el 1986 per en Gerado Díaz Ferran i Gonzalo Pascual, Spanair, llur estructura i llur essència, provenia d’una època en què el petroli era barat i els bitllets d’avions cars. Una època d’organitzacions sobredimensionades, convenis generosos i aeronaus adquirides sense cap criteri estratègic. Una època en què el progrés econòmic i l’augment dels viatges impulsava el creixement vegetatiu del sector, i si hi havia mala gestió, pràcticament ni es notava.Spanair tenia massa plom a les ales.

2) Hem barrejat ideologia (nacionalisme català) amb la gestió d’una empresa privada. Hem posat diners públics a competir en el mercat privat. Algú, no sé qui, s’ha aprofitat de la bona fe d’alguns per aconseguir allargar una agonia, que era una mort anunciada. Un amic em va dir que guanyar diners era ser nacionalista. Doncs bé, els que van apostar per a Spanair no sé que són. Per als que creiem en la Catalunya de Macià: justa, próspera i gloriosa ha estat un gran error estratègic i polític.

3) La gestió d’Spanair ha estat confiada a un gran venedor de fum. Semblarà que dic una tautologia, però al capdavant de la gestió han d’anar-hi gestors. No consultors experts en Power Point. El Power Point ho aguanta tot. La realitat no. Tot i així s’ha de reconèixer el gran mèrit i la gran força del seu president, que malgrat estar perdent dos milions d’euros a la setmana des del seu nomenament (quasi tres anys enrere), no va parar de lluitar fins al final. La moral de l’alcoyano al costat de la seva és pura anècdota. Malgrat el que diran ara d’en Ferran Soriano, ningú li pot negar la capacitat de convèncer ni els recursos aconseguits.

4) Manca de valentia. Em costa dir-ho, perquè l’admiro i en reconec les qualitats, però el President Mas ha estat, en aquest cas poc valent. Costa d’entendre que sigui valent amb els metges, els mossos i els mestres, mentre ha fet seguidisme d’una política del subsidi que mai ha estat en l’ideari nacionalista. Tampoc s’entén que hagi ignorat els informes desfavorables que els tècnics de la Generalitat li havien fet arribar. En tercer lloc, encara entenc menys que faci “el govern dels millors” per després prendre decisions al marge del seu consell. Com a exdirector financer, el President Mas sap llegir un compte de resultats, per tant, el que és evident per a mi ho era per a vostè. Sincerament, no entenc com ha pogut cometre aquest error.

5) El poeta Petrarca va escriure “Ch´un bel morir tutta una vitaonora”. Que una empresa que pertany en un 84% a un empresa pública IEASA, baixi la persiana en només 6 hores, és un final vergonyant i barroer. Que l’aerolínia que s’anomenava “la de tots”, deixi 4.000 empleats sense feina d’un dia per a l’altre, abandoni 23 mil passatgers a terra, sense avisar, sense respectar cap formalitat legal ni cap nomra d’educació, ens dóna una idea de la gran mentida en que s’havia convertit la companyia. No ha estat un final just per als seus treballadors. El Consell d’Administració d’Spanair, celebrat el mateix dia del tancament, que dubto conegui cap estrofa del poeta italià, haurà de pagar una forta multa per haver actuat d’una forma tant poc elegant.

Deixo per un proper article, un anàlisi més acurat dels comptes d’Spanair i per a un tercer el meu punt de vista sobre la estratègia de convertir el Prat en un hub a nivell mundial.

http://www.economiadigital.es/cat/notic ... _27712.php

Lo siento por sus 4000 trabajadores, pero algunos no se quieren enterar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/01/2012 10:37

Hauríeu de recuperar l'entrevista d'en Jordi Basté a en Ferràn Soriano, al qual el va entrevistar dimecres passat, assegurant que les negociacions amb Qatar Air estaven a punt d'arribar a bon port, i quan avui ha arribat a la ràdio, no s'ha tallat a l'hora de dir-li com es va quedar de pasta de moniato en Basté, quan va acabar el programa de dimecres, l'anaven trucant coneguts, dient-li que estava mentint impunement en Soriano.



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dilluns 30/01/2012 12:33

Ferry1ac1 ha escrit:Però és que Ayerbe-Zuera, no paren de tractar-nos com a tal!
Amic Ferry1ac1, la realitat és que el pressupostos generals de l'Estat, que és la norma més important que cada any aproven les Corts Generals, i a on es decideix què i com es gasta, ha estat aprovada annualment per la majoria dels diputats catalans, siguin PSC, PSC+CiU, PSC+ERC, PP+CiU, en funció de les diferents combinacions del moment. Però sempre la majoria de diputats catalans, escollits democràticament, en eleccions lliures, amb vot secret, mitjançant un sistema completament homologat, han votat a favor dels pressupostos. Per tant, és impossible que siguem una colònia, si és que el terme té cap sentit. És possible que la democràcia sigui un engany, i que en realitat ens haguem de governar d'una altra manera. Però si no és aquesta la teva opinió, aleshores no pots mantenir que siguem una colònia. Al contrari: els diputats catalans han sigut sempre decisius a Espanya: sense els diputats catalans, cal recordar-ho, ni hi hauria hagut ni govern Aznar ni govern Zapatero.
Ferry1ac1 ha escrit:Com es justifica que Ibéria es deixi perdre un carmel com Barcelona? Com es justifica que l'aeroport de Madrid sigui l'únic que té l'AVE a la vista? És que la cosa clama al cel!
Iberia no és res. Iberia es fusionà amb British Airways (45% Iberia, 55% British Airways) i creà International Airlines Group, S.A., que és la que cotitza a borsa. Iberia és ja només una marca comercial. La seu operativa està a Londres i el conseller delegat prové de British Airways.
Ferry1ac1 ha escrit:I com es justifica que 10 anys després el port no tingui els accessos? http://www.324.cat/noticia/1572792/poli ... fa-10-anys Un dels ports capadavanters del Mediterrani...
El port de Barcelona no és el principal d'Espanya. En passatgers (dades 2008) és el quart. En mercaderies és el tercer. Tanmateix, és l'únic que té accés UIC i relacions sense canvi d'ample amb la resta d'Europa. S'ha ampliat recentment, amb la corresponent mordida a les màfies locals, que actualment investiga la fiscalia (operació Dic Est, més de 40 MEUR desapareguts).

Nicolás:

Cuando tus admirados Femcat tengan otra idea salvadora, te ruego que les sugieras que la lleven a cabo con sus propios fondos, y no con los del erario. Sobre tu argentinidad, no me cabe la menor duda, ni la desconocía. La contabilidad creativa a que haces mención y que te hace tanta gracia es la que realiza la prensa económica especializada:

http://www.cincodias.com/articulo/empre ... scdiemp_2/ :ok :ok :ok

Por último, si tu pregunta era retórica, haberlo indicado de alguna manera (es fácil), y me hubiera ahorrado la explicación. El ingenuo, al final, he sido yo, que he perdido mi tiempo. No hay mal que por bien no venga, porque en adelante tu ejercicios de retórica me los podré saltar tranquilamente. :hola



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”