Davallada dels bitllets en classe business

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Davallada dels bitllets en classe business

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 05/07/2009 23:52

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _64768.php

Del ‘business’ al ‘low cost’

Vertiginosa caiguda dels bitllets d’avió de primera classe del gener a l’abril d’aquest any

Marta Sardà
Barcelona
Ult. Act. 05/07/2009 23:36


El trànsit de passatgers de classe business va rebre la clatellada més gran l’abril passat –no hi ha encara resultats del maig-juny–, amb un descens del 22%, en comparació amb les xifres del mateix mes de l’any anterior, quan el percentatge era molt justet, però es mantenia positiu.

Les dades que mensualment aporta la IATA (Associació Internacional del Transport Aeri, en les sigles en anglès, que representa unes 230 aerolínies que sumen el 93% del transport aeri regular internacional a tot el món) són catastròfiques des que el juny de l’any passat van començar a registrar caigudes. Tampoc no s’han salvat del cop de la crisi els bitllets de classe econòmica, que van començar a oferir percentatges negatius l’agost del 2008 i que no van mostrar una lleugera recuperació fins a l’abril passat, quan es va registrar un 0,3% interanual positiu.

El pronòstic financer que la IATA va fer per al 2009 era, al març passat, d’unes pèrdues de 3.300 milions. Tanmateix, durant la 65a assemblea general anual de l’organisme i la Cimera del Transport Aeri, que es va celebrar a principis de juny a Kuala Lumpur, es va reformular el mal pronòstic i encara es va visualitzar molt pitjor: les pèrdues estimades per al 2009 freguen els 6.400 milions.

Mesures dràstiques
Giovanni Bisignani, màxim dirigent de la IATA, va dir unes paraules davant dels 500 màxims líders del transport aeri reunits a Malàisia que van deixar glaçat el sector: “No hi ha antecedents moderns d’un daltabaix econòmic com el d’ara. Assistim a un cataclisme. La nostra indústria tremola. Mai s’ha viscut una situació d’aquesta gravetat. El nostre futur ens exigeix reorganitzar-nos i redimensionar-nos de manera dràstica”.

La crisi ha fet que les aerolínies estiguin patint la caiguda d’ingressos més gran que mai hagin viscut. La IATA estima que baixaran un 15%, cosa que significa unes pèrdues de 375.000 milions per al 2008 i de 318.000 milions per al 2009. I això malgrat haver reduït les tarifes considerablement: fins a un 15% menys el preu dels tiquets econòmics i fins a un 20%, els business. Tanmateix, els ingressos per aquest últim tipus de bitllet –segons la companyia, el bitllet business es considera bitllet de primera classe, premium o first– van caure fins un 44% l’abril passat.

Res ha pogut capgirar les xifres fins ara, ni acompanyant les mesures d’abaratiment dels bitllets amb altres promocions que ofereixen la majoria de companyies aèries, com les millores en els elements de confort dins i fora les aeronaus, la restauració en els trajectes aeris o als aeroports o els programes de fidelitat, sobretot per a viatgers de llarg recorregut.

D’altra banda, si bé la baixada dels preus del petroli i del combustible d’aviació va compensar durant alguns mesos la davallada econòmica del sector, en els últims mesos el petroli ha augmentat considerablement i, de retruc, el combustible d’aviació. Des de principis de maig, el petroli ha pujat un 30%, percentatge que representa un augment en el preu del barril de més de 14,25 euros. Aquesta conjuntura castigarà encara més les ja molt torturades aerolínies, malgrat es produeixi una remuntada de les xifres de negoci que, per altra banda, si es dóna serà molt poc significativa.

Bisignani ha reclamat flexibilitat en tota la cadena del sector aeri i ha criticar la cotilla que l’ofega: “Lés línies aèries segueixen presoneres de velles regles que restringeixen llibertats comercials bàsiques com l’accés als mercats i al capital. La majoria dels costos segueix fora del nostre control, des dels preus del combustible fins a pagaments per infraestructures en monopoli. I molts governs simplement no entenen la necessitat d’un canvi urgent”.

El director general i conseller delegat de la IATA va insistir en la necessitat d’un “canvi de mentalitat” en el sector. “Per superar la crisi, cada un dels participants en la cadena de valor del transport aeri ha d’estar preparat per al canvi”, va sentenciar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 06/07/2009 0:39

Mentre el sistema tarifari consisteixi en que els rics paguen les "vacances" dels pobres... mal anem.

Ja va sent hora de que es pagui pel que es rep. No pot ser que en un avió hi hagi un bitllet de 30 euros i un de 200 pel mateix servei.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 06/07/2009 0:43

megapauer ha escrit:No pot ser que en un avió hi hagi un bitllet de 30 euros i un de 200 pel mateix servei.
Però mentre el que pagui 30 euros no hi aniria si hagués de pagar-ne 200 (o, fins i tot, 100) i mentre la companyia acabi oferint places a 30 perquè l'alternativa seria un seient buit i, per tant, menys ingressos, difícilment canviarà la situació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 06/07/2009 8:51

Jo que sempre m'he considerat contrari a aquesta política comercial, recolzo més o menys el comentari de megapauer, el problema està en què per molts governs aquesta mesura representa que la gent pugui viatjar i per tant l'arribada de turisme, però comp sempre dic, els bitllets de baix cost porten turisme de baix cost, per tant val més que sigui gent que pagui un bitllet d'avió una mica més car que vol dir que serà gent que podrà pagar-lo i gastar diners en altres coses.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 06/07/2009 9:28

Segons t'ho miris: també hi ha gent amb determinats interessos culturals però un pressupost limitat i que, per tant, es gastaran menys en altres coses com més car sigui el bitllet, i viceversa.

La qüestió, al meu entendre, és menys aquesta sinó la política tarifària de les companyies aèries en general. Si omplen seients, encara que a preus baixos, podran rebaixar la tarifa màxima, mentre que si apliquen una tarifa única, basada en la previsible ocupació de l'avió, hauran d'apujar-la.

D'altra banda, si ens posem a debatre la política comercial de les aerolínies, crec que hi ha coses molt més urgents a regular: per exemple, el brutal marge de benefici (30-40% a Espanya) dels intermediaris de productes de primera necessitat, començant per l'alimentació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 06/07/2009 23:49

http://paper.avui.cat/article/economia/ ... ibles.html

Els viatges corporatius es redueixen i només es fan els imprescindibles

| La crisi fa que moltes empreses optin fins i tot pel baix cost per als desplaçaments dels seus directius | Només els alts càrrecs van en primera i en vols intercontinentals

M.S.

"La primera classe s'està extingint", diu contundentment Guillermo Fuster, director d'Atlanta, agència de viatges corporatius, organització d'esdeveniments, convencions i congressos de Barcelona, amb delegacions a Madrid, Sevilla i Màlaga. "Ara només es ven business per a llarg recorregut i no el compren totes les companyies", assegura Fuster.

Segons ell, estem en un moment d'optimització de costos i un bitllet de primera classe val entre sis i vuit vegades més que un de classe econòmica. I no parlem del low cost. "Totes les empreses l'utilitzen. Ara s'és molt més reflexiu a l'hora de decidir viatjar i es pensa molt més en si s'ha de fer", explica Fuster.

El bitllet business ha quedat relegat exclusivament a l'alta direcció i només per a llarg recorregut. Per volar per Europa, el bitllet de primera classe ja està pràcticament oblidat. Tant és així que el viatge corporatiu ha patit un descens en el primer quadrimestre d'aquest any a l'Estat espanyol d'entre un 10% i un 12%. "Una baixada així és greu per al sector", apunta el director d'Atlanta.

Les xifres espanten. La facturació del primer quadrimestre va patir una davallada d'un 22% en turista i d'un 30% en business, segons dades de les companyies de la IATA.

Cau el valor afegit

La baixada dels bitllets business està directament relacionada amb les grans empreses, "perquè les petites i mitjanes viatgen des de sempre en classe turista", explica Álvaro Klecker, expert en aerolínies de la consultora PricewaterhouseCoopers.

"Les grans empreses -diu Klecker- paguen tarifes negociades, aquelles que ofereixen unes condicions especials per als passatgers de l'empresa si aquesta es compromet a mantenir un mínim de negoci amb l'aerolínia. El problema és que ara es valora més el preu que el valor afegit d'un bitllet premium".

Les noves tecnologies també han afectat a l'hora de retallar viatges corporatius. Internet, videoconferències, converses i treball en xarxa... tot fa que els viatges siguin ara menys necessaris, sobretot quan es pensa a disminuir costos.

"La majoria d'empreses adquireixen només bitllets econòmics per a viatges de fins a dues hores", diu Klecker. Així doncs, a Europa s'hi vola en econòmic i, fins i tot, en baix cost. Tanmateix, explica, "un cop superada la crisi, les empreses trigaran a acceptar pagar un altre cop més per allò que pagaven menys". Per Klecker, el sector "ha trigat massa a aplicar mesures i prendre decisions".

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 14. Dilluns, 6 de juliol del 2009


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 13/09/2009 1:45

http://www.lavanguardia.es/economia/not ... iness.html

La reducción de los presupuestos de los ejecutivos vacía las plazas 'business'

Las aerolíneas se plantean eliminar las clases 'premium' en la corta distancia | El sector cifra en un 40% la caída de los ingresos de las grandes compañías | "Sin la clase business, el sector se enfrenta a una catástrofe", advierte la IATA

AINTZANE GASTESI | Barcelona | 13/09/2009 | Actualizada a las 00:30h | Economía

Las principales aerolíneas, sumidas en un escenario de reducción drástica de viajeros, temen por una de sus mayores fuentes de ingresos: los asientos de clase business. La grave crisis que afecta al tejido empresarial y la reducción de presupuestos de las compañías para viajes de sus directivos han provocado una caída media del 40% de los ingresos premium de las aerolíneas a nivel global, según cifras de la IATA. Fuentes del sector apuntan que más del 50% de los pasajeros de las clases consideradas premium son directivos en viaje de empresa.

En el primer semestre del 2009, el tráfico global en clases premium (que incluye business y primera clase), cayó más de un 20%, muy por encima del descenso de la venta de billetes de clase económica, que sufrieron un descenso cercano al 10%. Por áreas geográficas, los vuelos internos en Centroamérica registraron una caída del negocio business próxima al 50%. El tráfico premium interno europeo se desplomó al certificar una caída cercana al 30% y los viajes entre Europa y Oriente cayeron un 23%. El tráfico en el corredor del Atlántico Norte, que incluye los viajes entre Europa y Norteamérica, cayó un 17%, mientras que el tráfico interno en Asia descendió cerca del 30%. Los descensos, todos de dos dígitos, son generalizados, aunque son más acentuados en viajes de corto alcance que en los intercontinentales. "Los pasajeros que antes pagaban tarifas premium se han desplazado a las filas traseras de los aviones o, incluso, han cambiado a compañías más económicas", valora la IATA en un comunicado reciente.

Según el informe El viajero austero: repercusión de los recortes de gastos de empresa, elaborado por el servicio de estudios de The Economist, el 36% de los directivos encuestados reconocen que sus empresas han dejado de volar en business para ocupar plazas en clase económica. Los efectos de estos recortes también están afectando gravemente a los hoteles de lujo, pues la categoría del alojamiento ha descendido en un 28% de los casos.

Algunas aerolíneas han empezado a reaccionar a la sangría de los asientos más rentables de sus aviones, que están lastrando su cuenta de resultados. La primera consecuencia de esta caída fue bajar las tarifas de los billetes más caros, que según fuentes del sector han podido rebajar entre un 15% y un 25%, y ello pese a la advertencia de la IATA, que advierte que "sin la clase business el sector aéreo se enfrenta a una catástrofe". El pasado verano, la aerolínea australiana Qantas empezó a eliminar los asientos de primera clase en las rutas en las que la ocupación había sufrido descensos más fuertes, próximos al 25%: Londres, San Francisco y Buenos Aires.

Air France anunció esta semana que estudia eliminar la clase business en los vuelos europeos de corta y media distancia para impulsar los billetes económicos y hacer frente al incremento de la oferta de vuelos low cost y a los trenes de alta velocidad, cada vez más eficientes. Según reconocía la aerolínea francesa en una entrevista en Le Figaro, "la actual crisis sin precedentes conduce irremediablemente a un cambio de modelo".

La caída de viajes de clase business también está afectando a los beneficios de Iberia, que en su informe de gestión del 2008 señalaba que "el progresivo deterioro de la economía afectó especialmente al tráfico de negocios de las compañías aéreas". Según datos de la aerolínea española, la clase business sufrió un descenso del 13,2% del número de viajeros en los vuelos entre España y Europa, mientras que en rutas de largo alcance esta caída se limitó al 2,4%. Para paliar esta pérdida de ingresos, en lugar de suprimir asientos de clase premium, Iberia ha optado por incrementar los servicios que ofrece a los viajeros que pagan hasta tres veces más por su billete. Desde el pasado mes de diciembre, Iberia ha recuperado la butaca central libre para los viajeros business y ha incluido sustanciales mejoras en el catering de sus vuelos. También ha potenciado las salas vip.

Por su parte, Singapur Airlines, una de las compañías con más porcentaje de asientos en primera clase y business, ha advertido descensos en algunas rutas de negocios, pero en cambio ha tenido que reforzar este número de plazas en algunos de sus vuelos. Desde hace unos meses, y ante el aumento de la demanda, todas las plazas de la ruta Singapur-Nueva York (18 horas de vuelo)han sido transformadas para ascender a clase business.

La austeridad llega a los viajes de los directivos
La actual crisis económica ha llevado a las empresas a reducir drásticamente los presupuestos de desplazamientos, incluso de los altos directivos. El estudio El viajero austero. Repercusión de los recortes de gastos de empresa, realizado por el servicio de estudios de The Economist para Amadeus, avanzaba que este 2009 los ejecutivos harían menos viajes por trabajo, que estos serían más cortos y más baratos, y que la eficiencia básica y un servicio adecuado primarían sobre las comodidades y los servicios extra. Según el estudio, los cerca de 400 altos ejecutivos de todo el mundo que participaron en la encuesta presagiaban una caída de los viajes de negocios superior al 30%. Los directivos cuestionados también declararon que el 46% de las empresas optaría por recortar los viajes para reuniones internas.

El recorte del gasto de las compañías se traduce en un 36% de los casos en volar en clase turista en lugar de en business y en un 28% en recurrir a alojarse en hoteles de menos de cuatro estrellas. Según la oficina comercial de Singapur Airlines, la compañía se centra en los últimos años en captar viajeros de origen asiático, puesto que su poder adquisitivo ha aumentado considerablemente, así como su frecuencia de viajes, tanto de turismo como de negocios. Son los viajeros más buscados.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”