Balearia: Publicitat engañosa i el negoci del retràs

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Balearia: Publicitat engañosa i el negoci del retràs

Entrada Autor: davida » Dimecres 12/08/2009 15:17

Aquest dies he estat de vacances a Menorca i vaig anar i tornar amb la companyia naviera Balearia.

Segons l'horari oficial, tal com figura al bitllets el trajecte son 3h45 de Barcelona a Ciutadella i tornada.
A l'anada sense cap mena d'explicación al pujar van dir que el temps estimat de trajecte eren 4:30. No van donar ninguna explicació, i la mar estaba tranquila. Finalment va tardar quasi 5h en el trajecte.
El viatge es va fer amb el vaixel Ramon Llull que era el contractat, aquest vaixell tenia 2 classes, servei de video i seients bastant comodes.
Al arribar a Ciutadella el taxista em va comentar que el vaixel mai havia arribat a les 20:45 hora prevista, com a molt d'hora a les 21:30. I que lo normal es que arribes entre 22h i 23h.
Com pot vendre una empresa un bitllet per un horari que mai compleix?

La tornada va ser una odisea.
El dia anterior rebu un sms:
"Info Balearia El buque con salida de Ciudadela y destina Barcelona saldre del pto de Nahon a las 9:45. Embarque con coche 08:00. Bus desde Ciudadela"

Vaig llegir el missatge rapidamente pensant que era un SMS recordatori.
L'endemà al mati a les 8:45 arribo al port de Ciutadella i em diuen que el Vaixell surt de Maó. A l'altre punta de l'Illa. Agafa el cotxe i corrents fins a Maó. Embarquem per una zona portuaria sense terminal i per l'acces pel cotxe. Jo amb un nen, cotxet i les maletes.
L'excusa del trasllat es que el vaixell no entrava a Ciutadella. Havien canviat el vaixell Ramon Llull per un anomenat Jaume III. Segons la revista Balearia el vaixell eren uns metres mes grans i el port de Ciutadella es molt estret. Entenc el trasllat. El problema es que el SMS es poc clar. No diu en cap moment canvi d'origen. Sembla un SMS informatiu recordan el viatge.
Havia comprat un bitllet de clase Neptuno (primera) quan arriba a la meva zona veig que el vaixell no existeix la clase Neptuno, son butaques tipo sala d'espera d'aeroport. D'un vaixell per trajectes curts (Denia - Eivissa o Estret de Gibraltar). El terra esta brut i enganxifos, ni s'ha dignat a escombrar o fregar el terra abans d'embarcar el passatge.
Ningú informa del temps de trajecte ni el motiu de canvi de vaixell. El personal d'abord si es pregunta respon que arribarem a les 15h.
Sol.licito el llibre de reclamacion, pero no s'em fa cas.
A les 13:30 hora prevista d'arribada a Barcelona demano a la tripulació que s'em doni menjar i beguda ja que es l'hora de dinar i no em arribat a Barcelona. Em pasen d'una persona a un altre. Diuen que l'horari del Vaixell es de sortida a les 10:00 de Maó i arribada a les 15:00 a Barcelona i que per tant van en horari. Jo li dic que al meu bitllet posa una altre cosa. Que jo he contractat un bitllet per arribar a Barcelona a les 13:30. Mes passatgers reclament el mateix que jo. Explicacions pel canvi de trajecte, vaixell, etc... La tripulació es posa nervioso, em tracten com si fos el cap d'un motí al vaixell. Que estic excitant els altres passatgers.
Per paliar el retràs nomes s'em ofereix la fulla de reclamacions. Pero cap contrapartida. Omplo la fulla de reclamacions amb totes les anomalies. S'acaben les fulles de reclamacions. Em diuen que ompli la fulla de reclamacion al meu seient, cosa que m'hi nego. Ho faré os vulgui. A la fulla reclamació adjunto la factura de la cafeteria de les despeses alimentaris per culpa del retràs.
Altre passatges m'expliquen de mes grosses amb Balearia:
- Que havien arribat a Mao a la 1h de la matinada cuando tenia previst arribat a Ciutadella a les 20:45.
- Viatge sense aire acondicionat i sense permetre obrir porter per ventilar.
- Etc..
Finalmente vam arribar a les 15h45, quan la hora prevista era les 13:30. Puc entendre que es tardes una 1h mes per sortir de Maó (45km mes de trajecte, sortida del port Maó molt mes lenta). Pero 2h15 no te cap explicació. La mar estaba tranquila.

Ventatges per Balearia de vendre bitllets amb un horari impossible:
- Si posen que tarden 4:30 no vendrien tants bitllets, ja que no es un ferri tant rapid com el venen.
- Mes temps a bord, mes consumicions al bar. Tots els entrepans i begudes degudes al retras de 1h30, coincidin amb l'hora de dinar benefici per ell.

Si Balearia ven un bitllet per un trajecte en 3h45 i a la pràctica mai fa aquest horari, es que esta enganyant als seus usuaris. Puc entendre averies, mala mar, malt temps, etc... Pero quan tots els dies arribar tard es que el temps de trajecte es incorrecte i es un engany.
Empresa com Balearia que fa publicitat enganyosa tindrien que rebre fortes multes i imdeminizar als seus passatgers.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 12/08/2009 15:43

Quin horror de viatge!! :o Totalment vergonyós!!

Jo aniria directament a Consum.



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”