Joc: Nimby Rails

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
r1_627
N1
N1
Entrades: 6

Joc: Nimby Rails

Entrada Autor: r1_627 » Dimecres 31/03/2021 13:13

He vist per internet que hi ha un nou joc de gestió ferroviaria anomenada Nimby Rails on suposadament es pot crear una xarxa ferroviaria per tot el planeta.
Pel que he vist als gameplays es poden traçar línees arreu. He vist un en castellà que feia primer línees de rodalies per la zona de Bilbao i després en un altre episodi del seu gameplay feia País Vasc unint amb Madrid.

Sembla bastant interessant . Que en penseu?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 01/04/2021 16:53

Doncs ahir el vaig comprar. He estat jugant una mica per sobre i sí, és interessant.
L'aproximació és força diferent a altres jocs dedicats a dissenyar xarxes de transport com Transport Fever, Transport Tycoon, etc. Per començar, res de vistes en 3D. Només vistes tipus plànol. Això que sembla un punt feble, en realitat és la grandesa d'aquest joc, ja que ens permet dibuixar directament sobre el mapa real.
Quan el joc comença ens presenta el plànol topogràfic real de la Terra. No sé si és Google Maps, Bing o Openstreetmap. I a sobre d'aquest plànol dibuixem. però compte, que no únicament dibuixem sense tenir en compte res. Si hi ha una carretera, per creuar-la el joc ens obliga a fer un pont o un túnel. Igual per un riu.
Encara més interessant és el fet que integra una capa de densitat de població, que és la que es fa servir per mesurar la demanda de la mateixa.

Si el que us agrada és posar les vies, els desviaments, la senyalització i veure els trens en 3D, millor el Transport Fever,
Si el que us agrada és pintar línies sobre plànols reals per fer xarxes existents o inventar-ne de noves, Nimby Rails és el vostre joc.

A "Steam" el joc costa 14€, així que us podeu permetre comprar-lo i si no us agrada tampoc perdreu gran cosa.
Aquí us deixo una captura de pantalla de la xarxa que he començat a fer. Suposo que us sonarà. Haig de mirar si es pot compartir la partida d'alguna manera per si us interessa.
Fitxers adjunts
nimby.jpg
nimby.jpg (216.77 KiB) Visualitzat 6389 cops



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimecres 07/04/2021 15:37

Aquest joc me'l vaig comprar a primers de febrer i ja hi hauré jugat prop de 300 hores.
Una de les grans coses que té és l'opció de jugar online varies persones, que és una opció molt entretinguda fins que arribes al moment on la quantitat d'elements i trens ralentitzen la partida per jugar online.

Tot i això és possible compartir les partides guardades i funciona molt bé amb el workshop, si hi ha mods que no tens agafa una textura per defecte fins que no et descarreguis el tren (ho pots fer des de la mateixa partida).

L'opció de jugar amb economia és complicada, generar diners al principi pot ser complicat amb els crèdits i tal.



r1_627
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: r1_627 » Dissabte 10/04/2021 22:59

Jo la versió online no l'he provada sincerament.

De moment estic jugant al unlimited, creant la xarxa existent i una mica xarxa desitjada o que estaría bé que existís, fent una combinació així al meu aire.

Acabo de connectar Pl.Espanya-Gracia i Joanic amb la L8 per exemple, després de haver creat la part de Montpellier/Nimes-Aix En Provence/Marseille fent una mena de triangles ferroviaris: Montpellier-Aix en Provence, Nimes-Marseille, Marseille-Aix en Provence, apart de la ja existent Montpellier-Nimes-Avignon que vaig crear. Això en la versió unlimited. No he creat la xarxa de TMB de metro encara.

També FGC he ampliat fins Castellar del Vallés o creat Mataró-Argentona-Granollers-UAB-Vilafranca-Vilanova, o Manresa-Berga-La Pobla de Lillet-Campdevanol. O xarxa de tramtrens d'Andorra, o La Pobla - Sort - Seu d'Urgell.

Encara em falta crear el tren groc ... entre altres línees.

Després tinc partides de amb límit de diners, es a dir "real", ja que has de gestionar, generar beneficis... i aquí tinc xarxa de tranvies al meu aire de Barcelona, on estava començant a fer rodalies reals , i després tinc una altre partida on estic reant el metro al meu aire sense seguir les línees existents.

En fí que ofereix bastantes possiblitats només offline.

A més que si accedeixes a un tren i poses click al video. Vas seguint el seu recorregut i vas veient on van baixant els passatges, pots ordenar per quants passatgers... i vas veient que va pujant i baixant gent.

He restaurat en la unlimited la línea Tortosa-Prat del Compte i la he ampliat per Gandesa fins unir-rse a la línea que va a Mora La Nova.

No sé, es molt adictiu, ja que vas planificant els trams.

De moment vaig fent línees de curta distancia o mitja distancia. De tant en tant creo alguna de gran distancia, com Barcelona-Toulouse per Vic o per Cerbère, o Barcelona-Montpellier. O era Tarragona-Barcelona-Narbonne? En fi, que hi ha molt per fer i això només a Espanya-França... Imagineu tenint tot el mapa del món.

Algú s'atreveix a fer fora de les fronteres conegudes?

Per exemple a FGC he fet que hi hagués línea Moli Nou-Aeroport T2 i T1.

O conectar Igualada amb la R12 a través de Jorba. Aquest joc ofereix un univers de possiblitats.

Això si per diferenciar serveis cal anar creant línees diferents.
Exemple R1A: Hospitalet-Mataró, R1B - Hospitalet-Arenys... i axí succesivament.

Tot i que clar, jo ho he fet una mica al meu aire o com em mig m'agradaria a mi o amb coses rares com un Terrassa-Manresa parant a totes les estacions i un Hospitalet-Manresa que es express i qui ha de parar pel mig ha de fer transbord a Terrassa.

Clar que rodalies no ho he dibuixat bé al unlimited, però un cop ja no estan blaves les víes, es molt dificil de editar.

Un truc que he descobert es que al crear les vies en blau i això pots seleccionar una secció i canviar facilment a altre tipus de vía.

Ara lo que deu ser dificil es gestionar cada tren per separat, jo faig el automàtiic aquell de quan crees la línea, afegeixes tren i tornes a editar, fas la frecuencia a partir de la velocitat dels trens. Veig bastant dificil i confús la edició de tren per tren a nivell horaris.

Sort que he mirat youtube i he vist un youtuber francés que creaba la línea de Islandia i la de un youtuber espanyol que feia Rodalies Euzkadi i després feia línea de connexió de Bilbao fins Madrid.

Lo díficil es triar com jugar i decidir-se, al final un acaba amb no se sap quantes partides entre les que va variant...

La versió realista, la versió mig realitat mig desig mig imaginació, la totalment imaginaria, la offline, la online, la de límit de diners la de sense límits...

Com preferiu jugar vosaltres a aquest joc?

I si, metro per tota la diagonal o tranvia per tota la Diagonal en el joc es possible i sense polítics pel mig.

Previsió de línees que faré o trams de vía que tinc per construir encara en el unlimited:
Toulouse-Agen, Calatayud-Sigüenza, Montauban-Cahors, Sigüenza-Guadalajara, Cahors-Figeac(Ja sé que en la realitat aquesta línea està clausurada), ah sí Roda de Barà - Reus no m'hi he resistit a restaurar-la en el Nimby Rails. I bé, Pau-Hendaye ja la tinc creada, ara em falta connectar Pamplona amb País Vasc i Hendaye amb País Vasc i crear la xarxa Vasca. Es díficil prioritzar en aquest joc quan es fa servir la versió unlimited.

Clar en les versions on no tens diners il-limitats s'ha de prioritzar i un acaba començant per on comença. En fí, hauré de provar el online algun dia, tot i que no soc massa fan del online.

Com funciona exactament el online?
20210410230425_1.jpg
20210410230425_1.jpg (203.56 KiB) Visualitzat 6134 cops
20210410230417_1.jpg
20210410230417_1.jpg (304.07 KiB) Visualitzat 6134 cops
20210410230406_1.jpg
20210410230406_1.jpg (195.34 KiB) Visualitzat 6134 cops
20210410230324_1.jpg
20210410230324_1.jpg (225.18 KiB) Visualitzat 6134 cops
20210410230425_1.jpg
20210410230425_1.jpg (203.56 KiB) Visualitzat 6134 cops
Fitxers adjunts
20210410230401_1.jpg
20210410230401_1.jpg (196.21 KiB) Visualitzat 6134 cops



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”