Viatges sense parlar de transports

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Viatges sense parlar de transports

Entrada Autor: metring » Dijous 26/08/2010 10:46

Encetem aquest fil permanent per parlar, com hem dit al fil de l'enquesta, d'aspectes no relacionats amb els transports però que puguin ser interessants com a informació per a compartir i que sigui d'utilitat per a futurs viatges.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 26/08/2010 11:08

Un viatge sense transport és una experiència psicotròpica? O també s'hi inclouen els viatges astrals?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/08/2010 12:37

Platanito ha escrit:Un viatge sense transport és una experiència psicotròpica? O també s'hi inclouen els viatges astrals?
Bé, si algú ho ha experimentat, que ho expliqui xD

En serio, es tracta de parlar d'altres aspectes no relacionats amb els transports, perquè per això ja tenim el fòrum general, ja sigui per parlar de trens, avions, metros...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 26/08/2010 13:25

metring ha escrit:
Platanito ha escrit:Un viatge sense transport és una experiència psicotròpica? O també s'hi inclouen els viatges astrals?
Bé, si algú ho ha experimentat, que ho expliqui xD

En serio, es tracta de parlar d'altres aspectes no relacionats amb els transports, perquè per això ja tenim el fòrum general, ja sigui per parlar de trens, avions, metros...
Doncs m'agradaria començar amb una pregunta: quin calçat us endurieu per fer una setmana d'albergs i Swiss Pass al setembre, rotllo motxilero i sense facturar a l'avió? Comptant amb que en el millor dels casos només faria una petita caminada pels voltants de Zermatt.

Per cert, després de quatre anys de francès a l'EOI i a punt de començar-ne el cinquè, truco a un youthhostel d'aquests per reservar, i me'n adono que puc expressar-me molt millor amb el meu anglés estancat de COU. :oops:


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/08/2010 13:28

Platanito ha escrit:
Per cert, després de quatre anys de francès a l'EOI i a punt de començar-ne el cinquè, truco a un youthhostel d'aquests per reservar, i me'n adono que puc expressar-me molt millor amb el meu anglés estancat de COU. :oops:
Ja passa, jo vaig estudiar més anys francès a EGB que no pas anglès, i em feia entendre millor. A més, jo no sé si algú s'hi ha trobat, però a França, si no tens una pronunciació molt acurada, no t'entenen, i a Gran Bretanya amb l'anglès, si.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 26/08/2010 14:36

Platanito ha escrit:Doncs m'agradaria començar amb una pregunta: quin calçat us endurieu per fer una setmana d'albergs i Swiss Pass al setembre, rotllo motxilero i sense facturar a l'avió? Comptant amb que en el millor dels casos només faria una petita caminada pels voltants de Zermatt.

Per cert, després de quatre anys de francès a l'EOI i a punt de començar-ne el cinquè, truco a un youthhostel d'aquests per reservar, i me'n adono que puc expressar-me molt millor amb el meu anglés estancat de COU. :oops:
En qüestió d'idiomes sempre he trobat que amb una persona que no parli català ni castellà m'hi entenc millor en alguna llengua que no sigui tampoc la d'ella. Amb un francès m'hi entenc molt millor en anglès que no pas en francès, per exemple.

Pel que fa al calçat, jo m'emportaria unes wambes de trekking suficientment còmodes i llegueres, si no vols anar de debò a la muntanya. Això, sí, que no siguin noves que llavors et faran mal als peus. Que ja siguin bastant "usades".

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/08/2010 16:30

metring ha escrit:A més, jo no sé si algú s'hi ha trobat, però a França, si no tens una pronunciació molt acurada, no t'entenen, i a Gran Bretanya amb l'anglès, si.
Aquest és el principal motiu pel qual l'anglès és avui una lingua franca, mentre el francès s'estanca progressivament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 27/08/2010 9:20

El meu problema amb el calçat és que, actualment, l'únic que tinc prou rodat són unes xiruques de canya mitjana i unes sabates Timberland a punt de desintegrar-se. La resta, o és massa nou o massa incòmode. De tota manera, t'agraeixo el consell.
Guigui ha escrit:Aquest és el principal motiu pel qual l'anglès és avui una lingua franca, mentre el francès s'estanca progressivament.
L'anglès és una llengua franca, mentre que el francès és massa angulós. :x

D'ailleurs, i ja que parlem de Suissa, sabeu d'alguna llibreria per Ginebra, Berna, Lucerna o San Moritz on pugui trobar una gramàtica "decent" de romanche/retorromànic/rumantsch? En format paper, és clar. D'online ja n'he trobat, però vesteixen poc al meu billy de color faig.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 27/08/2010 12:14

Platanito ha escrit:El meu problema amb el calçat és que, actualment, l'únic que tinc prou rodat són unes xiruques de canya mitjana i unes sabates Timberland a punt de desintegrar-se.
Si no penses fer caminades massa exigents, crec que passaries amb això. Pel que fa a les Timberland, depèn de la probabilitat que tinguin de quedar-se allí mateix.
Platanito ha escrit:D'ailleurs, i ja que parlem de Suissa, sabeu d'alguna llibreria per Ginebra, Berna, Lucerna o San Moritz on pugui trobar una gramàtica "decent" de romanche/retorromànic/rumantsch? En format paper, és clar. D'online ja n'he trobat, però vesteixen poc al meu billy de color faig.
El més probable és que hagis d'anar als Grisons mateix (és a dir, St. Moritz, Chur o al rovell de l'ou de la zona de parla retorromànica com Silvaplana o l'Engadina), tot i que no te'n puc donar una indicació exacta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 27/08/2010 12:27

Guigui ha escrit:
Platanito ha escrit:sabeu d'alguna llibreria per Ginebra, Berna, Lucerna o San Moritz on pugui trobar una gramàtica "decent" de romanche/retorromànic/rumantsch?
El més probable és que hagis d'anar als Grisons mateix (és a dir, St. Moritz, Chur o al rovell de l'ou de la zona de parla retorromànica com Silvaplana o l'Engadina), tot i que no te'n puc donar una indicació exacta.
Arribem a Sankt Moritz a les 16.39 amb el Bernina que baixa de Tirano i hi fem nit, o sigui que amb una mica de sort encara trobaré alguna cosa. Si en vaig trobar d'occità a Mirapeish, de ben segur que aquí també en trobaré.

Algú ha agafat l'autobús per anar de Lugano a Tirano? Són tres hores per la vessant italiana. Ja us contaré...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/08/2010 17:41

Algú de vosaltres ha fet el GR11 (Sender Pirinenc, del Cap de Creus a Hondarribia) sencer o parcialment? És el meu proper somni viatger, tot i que dubto molt que per qüestió de temps pugui realitzar-lo aviat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 31/08/2010 23:13

Guigui ha escrit:Algú de vosaltres ha fet el GR11 (Sender Pirinenc, del Cap de Creus a Hondarribia) sencer o parcialment? És el meu proper somni viatger, tot i que dubto molt que per qüestió de temps pugui realitzar-lo aviat.
Jo he fet fa un mes, el que fa gairebé tothom, el tram Queralbs - Núria.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 31/08/2010 23:19

Aquest tram també l'havia fet, però em referia a una experiència de diversos dies, equipat per a qualsevol eventualitat (tenda, sac de dormir, etc.).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 02/09/2010 8:48

Algú ha visitat els museus de cera de la cadena Madame Tussaud's o el Grèvin de París? Els heu pogut comparar amb el de Barcelona?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 21/09/2010 19:51

Platanito ha escrit:
Guigui ha escrit:
Platanito ha escrit:sabeu d'alguna llibreria per Ginebra, Berna, Lucerna o San Moritz on pugui trobar una gramàtica "decent" de romanche/retorromànic/rumantsch?
El més probable és que hagis d'anar als Grisons mateix (és a dir, St. Moritz, Chur o al rovell de l'ou de la zona de parla retorromànica com Silvaplana o l'Engadina), tot i que no te'n puc donar una indicació exacta.
Arribem a Sankt Moritz a les 16.39 amb el Bernina que baixa de Tirano i hi fem nit, o sigui que amb una mica de sort encara trobaré alguna cosa. Si en vaig trobar d'occità a Mirapeish, de ben segur que aquí també en trobaré.

Algú ha agafat l'autobús per anar de Lugano a Tirano? Són tres hores per la vessant italiana. Ja us contaré...
Ja us conto. El bus (en el nostre cas van anar dos, un pintat amb color vermell i logo del Bernina, i l'altre el típic bus postal suís) fa una parada intermitja en un poble italià per fer un beure i anar al lavabo. Arriba puntual a Tirano, on el més recomanable és prescindir del servei comercial Bernina Express amb cotxes panoràmics i ptar per qualsevol regional (de fet en sortia un en pocs minuts) en cotxe amb finestres abatibles. Però aixo entra en el terreny ferroviari precisament a l'únic fil de viatges on no es pot parlar de transports, o sigui que...

Santkt Moritz, una plaça cèntrica amb una esglèsia. Hi trobareu una llibreria anomenada Wega que disposa de dos prestatges amb llibres en o sobre retorromànic (rumantsch). Hi parlen alemany, francès anglès, però també hi ha una padrina amb qui podreu mantenir una conversa creuada retorromànic-català. :x


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 21/09/2010 21:51

metring ha escrit:Algú ha visitat els museus de cera de la cadena Madame Tussaud's o el Grèvin de París? Els heu pogut comparar amb el de Barcelona?
Del primer n'he visitat i estan molt ben fets... el de Barna el vaig visitar de petit i no el recordo gaire.
Guigui ha escrit:Aquest tram també l'havia fet, però em referia a una experiència de diversos dies, equipat per a qualsevol eventualitat (tenda, sac de dormir, etc.).
Amb alguns amics voliem fer una travessa de varis dies pel Cadí... però tal i com era crec que no ens podiem acostar a cap refugi i dintre un parc natural crec que no és pot acampar, així que vam reduir-ho i fer-ho d'un dia.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/09/2010 22:36

Vilarrubla ha escrit:
metring ha escrit:Algú ha visitat els museus de cera de la cadena Madame Tussaud's o el Grèvin de París? Els heu pogut comparar amb el de Barcelona?
Del primer n'he visitat i estan molt ben fets... el de Barna el vaig visitar de petit i no el recordo gaire.
Millor que no el recordis, queda't amb el bon gust de boca dels Tussaud's .



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimarts 07/12/2010 4:05

metring ha escrit:Algú ha visitat els museus de cera de la cadena Madame Tussaud's o el Grèvin de París? Els heu pogut comparar amb el de Barcelona?
Sí, n'he visitat 2 o 3 Tussaud's i estan prou bé! Els recomano.
;)


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/12/2010 14:45

Sobre els museus de cera d'aquesta cadena, mireu a http://www.20minutes.fr/diaporama/1369- ... ssauds.php les 20 pitjors estàtues d'aquests museus, no sempre estan inspirats...



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 27/01/2011 20:11

Aquesta setmana santa viatjaré a Dublín i tinc pensat anar a la North Bull Island a observar i fotografiar fauna (hi han forces aus), però especialment les foques grises (i si cau alguna de comuna doncs no em queixaré). Algú hi ha anat i té informació respecte quines serien les millors hores per poder observar foques allà? Concretament m'agradaria enxampar-les a la platja, no dins el mar. En general m'aniria bé qualsevol tipus d'informació d'aquesta zona.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”