Encara compreu llibres de transport?

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon

Encara compreu llibres de transport?

Si, com abans
3
30%
Si, però menys, ara es troba molta informació per internet
3
30%
Si, quan surtin en e-books
1
10%
No, amb internet, tens informació més actualitzada
2
20%
Altres
1
10%
 
Vots totals: 10
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Encara compreu llibres de transport?

Entrada Autor: wefer » Divendres 01/10/2010 9:43

Va haver-hi una època en que cada vegada que veia un llibre de transport, sobretot si parlava d'alguna cosa de Catalunya, me'l comprava. I això que en aquell temps l'oferta era molt pobre, al contrari del que passa ara.

Fa molt temps, però, que cada vegada que veig un nou llibre de transport, penso que me'l podria comprar... però immediatament reflexiono i m'adono que actualment tinc a casa, a través d'internet i de forma gratuïta, 100 vegades més informació sobre el transport a Catalunya de la que mai podré assimilar.

Resultat: fa molt de temps que no compro cap llibre. Ni tan sols me'ls miro a les llibreries. Ara mateix només em fan gràcia els llibres "de vell", llibres editats fa dècades que reflectien altres èpoques. Però els d'ara... poca cosa, sincerament.

Us passa també a vosaltres?



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 01/10/2010 11:45

Home depen del llibre. Sense anar mes lluny l'any passat em vaig comrar un llibre sobre el Talgo fantastic. Ara ultimament tambe s'ha de dir que el nombre de llibres disponibles sobre el tema ha baixat almenys a les llibreries, i per tant tambe en compro menys


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 01/10/2010 11:54

No, com abans. Perquè en tota la meva vida només n'he comprat un i va ser perquè es tractava d'una bona oferta. I això que a mi ja m'agrada comprar llibres...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 01/10/2010 20:00

Hi ha llibres bons, molt bons...no tot està a internet.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 27/05/2012 19:54

Com no se on penjar-ho, ho poso aqui:

A pugui interesar:
Al mercat dominical de Sant Antoni, hi ha una parada on tenen una trentena de llibres de trens de segona ma.
Hi ha enquadernat en varis tomos de la revista francesa Vias Ferreas, els primers números de la revista Carril, i on bon nombre de llibres d'Espanya i França de trens.

La parada esta situada al pasadis central, entran per el carrer Floridablanca, a la dreta, es la cinquena o sisena parada.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 27/05/2012 20:14

Jo amb les errades que m'he trobat en algun que altre llibre... mai més.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Diumenge 27/05/2012 20:46

Lluita1714 ha escrit:Jo amb les errades que m'he trobat en algun que altre llibre... mai més.
D'acord que hi ha errades (i alguna massa garrafal), pero això no invalida la resta d'autors, que n'hi ha de bons. Lo del "café para todos" sols funciona a les espanyes. Pensa que per dolent que sigui, sempre en deprens alguna cosa més.

Salutacions

Marcel



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 27/05/2012 23:12

Marcel Estadella ha escrit: D'acord que hi ha errades (i alguna massa garrafal), pero això no invalida la resta d'autors, que n'hi ha de bons. Lo del "café para todos" sols funciona a les espanyes. Pensa que per dolent que sigui, sempre en deprens alguna cosa més.

Salutacions

Marcel
No t'ho nego, però jo ja no els sé distingir, entre bons i dolents, i internet té una enorme eina que és la contraposició i el contrast d'informació (és a dir, una enorme quantitat de fonts). I davant el risc de gastar-me 15 Euros (mínim) per alguna cosa que després em decebi...ja no caic amb la mateixa pedra.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 28/05/2012 12:57

Els dos últims que he comprat són els dos primers volums del catàleg de material mòbil d'autobusos de TB, del César Ariño, i esperant tot confiat que aparegui el tercer.

No descarto fer-me aviat amb l'imminent "Funiculars i telefèrics de Montjuïc", del Ricard Fernández i Valentí,
que es presentarà dimecres 27 de juny a les 19h. a la seu del districte de Sants-Montjuïc.

I recentment em van regalar un de molt sucós sobre la construcció del Metro de Moscú (en rus), però els regals no compten aquí ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dilluns 28/05/2012 20:31

Els llibres de transports tenen el mateix problema que els llibres en general, des del moment que ha sortit Internet, amb la diferència que es mouen en un públic molt més reduït. Això fa que els editors no es llancin a publicar-los si no tenen la rendibilitat garantida, o alguna administració pública disposada a comprar uns quants exemplars, cosa prou complicada en els temps que corren. I aquí és on arriba el peix que es mossega la cua : com que es vol publicar estalviant despeses, surten llibres que no són atractius, ni per les imatges ni pel contingut , i que per tant, no es compren. I aquí ve també el tema de les "pífies" : ningú es preocupa de vigilar que el que surt publicat no tingui errades.
No ha de ser difícil distingir un bon llibre d'un mal llibre. Tots els que participem a aquest fòrum tenim prou coneixement com per veure una errada, o que allò que surt al llibre ja ho ha dit algú altre cinquanta vegades. Jo crec que els millors llibres són aquells que es nota que reflecteixen una recerca feta durant anys, o que et mostren una perspectiva nova dins d'un tema determinat. I també valoro que estiguin ben redactats i ben estructurats. Aquests llibres, malauradament són molt escassos, i el que hi ha és molta còpia de dades que avui dia es troben a Internet .
Però ull amb Internet : no pot substituir el treball pacient que hi ha darrera d'un bon llibre, i també coneixem tots casos de llegendes urbanes que s'han propagat per la xarxa i són totalment falses...
Potser la millor solució seria promoure l'autoedició i/o que alguna associació o entitat es fes càrrec d'aquestes publicacions (evidentment, que ningú pensi en fer-se milionari...) . Cadascú fa el llibre sobre el tren, tramvia o sèrie de vagons que més li agradi, i n'edita uns pocs exemplars per vendre a Massadas... què me'n dieu? :ok



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/05/2012 21:11

WMD626 ha escrit: Potser la millor solució seria promoure l'autoedició i/o que alguna associació o entitat es fes càrrec d'aquestes publicacions (evidentment, que ningú pensi en fer-se milionari...) . Cadascú fa el llibre sobre el tren, tramvia o sèrie de vagons que més li agradi, i n'edita uns pocs exemplars per vendre a Massadas... què me'n dieu? :ok
Efectivament, hi han iniciatives com http://www.bubok.es/ , a on cadascú publica els seus llibres, i no cal imprimir-ne una certa quantitat, sinó que s'imprimeixen a demanda, ho trobo molt bona idea.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 29/05/2012 0:42

Una interessantíssima comparació entre Bubok i Lulu, per si algú s'animés a crear-ne un:

http://www.escritores.org/publicar/arti ... periencia-

Quins temes dels tractats històricament al fòrum podrien donar lloc "fàcilment" a un llibre?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/05/2012 0:47

Fran-Ikarus ha escrit:Quins temes dels tractats històricament al fòrum podrien donar lloc "fàcilment" a un llibre?
Per no crear un sucós off-topic, et proposo que tu mateix encabeixis aquesta pregunta en el títol d'un nou fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 02/06/2012 11:21

Jo fa temps que no compro llibres en paper. I crec que amb això hi ha un gran error en tot el tema de transport.

Publicar llibres sobre transport en suport paper és relativament arriscat. Publicar en paper té uns costos d'impressió i distribució, i si després el llibre no es ven, l'editorial es "menja" l'estoc sobrant i acaba abonant a les llibreries els exemplars que no s'han venut. A mi em sembla clar que el tema transports és el candidat perfecte a ésser publicat en llibre electrònic perquè desapareixen aquests inconvenients.

Jo només compro llibres electrònics. Passo olímpicament del paper. Els llibres en paper són com els discos de vinil: molt romàntics, però tota la resta són pegues. El llibre de paper és gran, pesant, els nens te'l trenquen, es fa malbé fàcilment (taques, aigua, etc), és una llauna per dur-lo de viatge... Al telèfon mòbil o l' "e-reader" hi duüs una biblioteca si vols, no perds el punt... en fi. Ara només cal que algú es desperti i faci llibre electrònics de temàtica de transports.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 02/06/2012 21:09

En la meva opinió, el problema que plantegem és un altre: no es tracta de com llegim el llibre, sinó de com el fem. I en aquest sentit, encara que el llibre sigui electrònic, sempre caldrà que hi hagi algú que l'editi ,encara que sigui el mateix autor que s'ho faci ell mateix. I això és feina, i són costos.Per tant, penso que tant el llibre electrònic com l'autoedició són dues alternatives viables per a rellançar les publicacions de transport, però seria bo comptar amb "algú" que donés suport a aquesta edició, ja sigui una associació o qualsevol altra entitat, tant per a revisar el text i evitar "pífies"(i ajudar a buscar dades, imatges, etc.) com per a proveir dels mitjans necessaris per a editar i/o distribuir els llibres.

De tota manera (i fins on jo sé) tampoc tinc massa clar que la tecnologia de l'e-book estigui prou desenvolupada encara com per a substituir uns llibres, com els de transport, la gràcia dels quals està moltes vegades en les imatges: difícilment un la pantalla d'un e-book et permetrà disfrutar de la foto rara com ho fa un llibre en paper ben editat (no dic, però, que en pocs anys això no sigui possible).



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”