Me'n vaig a Lisboa

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Me'n vaig a Lisboa

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 02/02/2011 8:59

Seguint amb els mítics fils de "me'n vaig a..." aquest cop demano consell sobre què visitar en matèria transportil a Lisboa. Vaig estar-hi ja una vegada l'any 93 però aviat tornaré a anar-hi i tot i que no és pas un viatge ferroviari sí que voldria que em diguessiu llocs o línies que no em puc perdre.
Pel què jo sé i recordo un dels principals atractius són els tramvies, si no recordo malament la línia 28 és una de les més espectaculars. També hi havia els funiculars de carrer de Gloria, Lavra i Bicca. I tot i que no és ben bé un ferrocarril hi ha l'elevador de Santa Justa.
I sobre ferrocarril pensava anar a Sintra en tren des de l'estació de Rossio (que és força espectacular) i creuar el riu Tejo amb vaixell, agafar el tramvia modern fins a Pragal i des d'allí amb Fertagus tornar cap al centre. També suposo que val la pena fer una visita a l'estació de Lisboa-Oriente, no sé si en aquest cas agafar el tren des de Santa Apolonia. I el metro què tal? Val la pena? De fet hauré d'agafar-lo perquè tenim l'hotel pel parc Eduardo VII.
Aleshores, tema fotos què tal? Et diuen alguna cosa en algun lloc? Es poden fer fotos tranquil·lament pel metro i estacions de tren? Al tramvia òbviament sí però la resta no sé com està.
Muito obrigado!



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 02/02/2011 9:49

Lisboa és una ciutat amb llocs fantàstics que depassen l'àmbit de la nostra afició. Per no ser una visita trenera, ho tens molt ben planificat... :D

Per part meva, t'aconsello que no et perdis el Museu des Carris (accentua la i si vols que t'entenguin...no ho oblidis):

http://museu.carris.pt/

a la mateixa zona del museu tens l'Estació d'Alcantara Mar on de vegades es veuen trens de mercaderies pel mig del carrer...és molta "xiripa" trobar-lo però jo me'l vaig trobar...sense buscar-lo. Quin merder que munten en plena ciutat!

I se'ns dubte una cosa que has de fer abans d'anar a Lisboa és fer panxeta per poder-te pesar en una de les bàscules històriques que et trobaràs a Rossio, per 50 cts et donaran el pes en un bitllet edmonson, tal i com es feia antigament aquí.

Porta'm una foto de les taquilles de l'estació de Sintra, veuràs que són igualetes que les de Rodalies Catalunya...

Per anar a Oriente, metro.

A Lisboa mai m'han posat problemes fotogràfics, més aviat el contrari, amabilitat portuguesa.

Gaudeix molt i després fes-nos dentetes.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”