Trens a escala H0

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Trens a escala H0

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 22/08/2012 16:41

Estic preparant per fer una maqueta de trens, estic indecís. Volia saber si hi ha algun foraire que en tingues, no sé si fer-la H0 o fer-la N. Volia que m'aconselleu-me. Necesito saber per preu i marca que surt millor. Aniré a comprar-los a Palau (Pelai, 34) :hola Adeu
Editat 12/11/2013 Motiu: canvi títol
raulitinbcn l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 12/11/2013 19:44, en total s’ha editat 1 vegada.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 22/08/2012 18:35

De quant espai disposes? Si tens espai de sobres la pots fer en H0, sinó millor agafa't N, perquè amb H0 només podràs fer composicions curtes i utilitzar radis a les corbes poc realistes. Ara bé, si el que t'interessa és el detall, en H0 tindràs models molt més detallats.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 22/08/2012 21:30

  • De quant espai disposes?
  • Què t'interessa més, el detall dels models, o prefereixes poder tenir més traçat o un traçat més creïble?
  • T'importa molt tenir un material concret, o et pots adaptar a una oferta més reduïda?
Igualment, segons els teus interessos, pensa que també existeix l'escala Z (molt més petita que les altres) o la TT (entre HO i N).



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 22/08/2012 21:35

Hola,
-Pels espais, no hi ha problema tinc 50/60 m2
-M'interessa tenir un traçat llarg o sigui en linia recte
-El material m'interesen automotors simples, tipus RENFE, uns 444 o civies.
raulitinbcn l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 28/12/2012 17:01, en total s’ha editat 1 vegada.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 23/08/2012 1:12

raulitinbcn ha escrit:Hola,
-Pels espais, no hi ha problema tinc 50/60 m2
:x
Escala HO. Sense cap mena de dubte.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 23/08/2012 18:49

Amb aquest espai, H0.

Ara et toca decidir si digital (fins a quin nivell) o analògic....


Instagram: Ferrocarril | Aviació

jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Dijous 23/08/2012 22:08

...i si dos carrils o sistema Märklin.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 24/08/2012 10:53

Hola a tots. He anat a Palau i m'han recomenat un set d'iniciació de marklin crec que mig digita( amb un mando per controlar les maquines ). Els heu probat? En teniu de marklin? Sabeu si marklin té maquines espanyoles ( locomotores i vagons de renfe adif ) ?


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Divendres 24/08/2012 12:00

Märklin té molt poca cosa de Renfe, això ho hauries de mirar a Electrotren, aquests sí que tenen diversos models de Renfe. I a més són lleugerament menys cars.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3157
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 24/08/2012 12:31

Els tres carrils (sistema Märklín) no limita el disseny del circuit de les vies al no haver-hi mai cap curtcircuit, com si es pot produir en el sistema dos carrils (en els bucles de retorn), tot i que en digital (*) el problema és molt menys problema.

En dos carrils hi ha molta més varietat de material RENFE, tot i que marques com Electrotrén o Roco també fabriquen en "tres carrils".

Facis el que facis, pensa a construir la maqueta modular. Això vol dir que es pugui dividir fàcilment en fragments manejables. Un altre bon consell és dotar de rodes les potes d'aquests mòduls per si mai fa falta moure-la ni que sigui una mica (per passar uns cables o simplement pintar les parets del local).

* per les mides de l'estança et recomano fermament el sistema digital. A més, sempre el podràs connectar a un ordinador i que sigui aquest qui "reguli" tot el trànsit a la maqueta.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 25/08/2012 10:13

aim ha escrit:Amb aquest espai, H0.

Ara et toca decidir si digital (fins a quin nivell) o analògic....
Märklin ja l'he descartat perquè pel seu missatge inicial entenc que es vol centrar en Renfe, i les marques que fabriquen material de Renfe ho fan normalment per 2 carrils, tot i que sempre pot convertir un de 2 carrils a 3 (jo tinc un Euromed amb patí).


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Landliebe
N2
N2
Entrades: 18
Ubicació: BCN, prop Sagrada Familia

Entrada Autor: Landliebe » Diumenge 26/08/2012 10:01

Bon dia a tothom,

Jo he entrat a fons en aquest tema farà quasi un any, segurament tot el que t'estiguis plantejant tots ho hem fet en iniciar-nos en aquest tema. Temes a decidir :

- ESCALA : Com ja t'han dit, per les mides que indiques et pots permetre sobradament escollir escala H0, molt més detallada i amb més oferta de material.
- SISTEMA DE CORRENT : Respecte dos o 3 carrils, el fet de voler material RENFE actualment considero ja no és un motiu decisiu ja que especialment Rocco i Electrotren treuen molt del material en els dos sistemes. A banda, és possible convertir de 2C a 3C, per ara no m'ha estat necessari.
- ANALÒGIC o DIGITAL : El sistema digital ofereix moltes més possibilitats (més circulacions simultànies per les vies, sons, control desviaments, establir rutes, més possibilitats de configurar les màquines.....), es clar que et cal la central i que totes les locomotores siguin digitals, si no ho són, digitalitzar-les. Hi ha diferents protocols segons els "xips" que utlitza cada fabricant, el més versàtil una central multiprotocol. Només si fossis "monofabricant" potser et valdria una central que no ho fos.

Tot lo dit anteriorment condiciona també el cost : cost inicial és menor en un pack però potser els elements no són els que tu vols (central no sigui mulitprotocol per ex.), si després hi invertiràs més,.....

T'explico el més cas, potser també es d'ajuda.

Espai inicial : 1mx2,4m, ínfim en comparació al teu.
Vaig recuperar fa quasi un any antigues vies M (metàl.liques) Marklin, locomotores Marklin i vagons Marklin i Electrotren, tot amb uns 30 anys d'antiguitat.
El material mòbil Marklin està realment molt ben fet i després de 25 anys sense rodar, anava perfecte.

Fa mig any vaig decidir passar al digital per tenir més possibilitats, control i efecte real (sons,...). Vaig donar voltes a lo dit anteriorment iper poder escollir el que volia no vaig optar per cap pack :
- Vaig canviar les vies pel tipus "C", no pel seu estat sinó que pel fet de ser totalment metàl.liques hi havia més risc d'algun contacte no propiament del rail i tenir problemes amb la central.
- Digitalitzar totes les locos, algunes amb so (no es poden tenir locos analògiques en circuit digital, en canvi moltes no se si totes les locos digitals poden fucnionar en mode anal`+oig però sense cap de les ventatges del xip)
- central Esu Ecos multiprotocol, amb pantalla tàctil, actualitzable, força intuitiva
- ampliar espai a el doble (en forma d'"L") i el mateix espai en una planta inferior (en construcció ara mateix)
- m'agrada molt el material alemany però per ara tot el que he adquirit aquest mesos ha estat RENFE, que també em tira molt : Electrotren (convoi RENFE 440, loco RENFE 321), Rocco (RENFE ESTADO) i vagons Electrotren (RENFE). El proper serà un Talgo. Com veus, material n' hi ha de tot tipus.

En fi, opinions i gustos els que vulguis, la meva experiència és l¡'explicada, un altre haurà escollit 2C. El que segur que et pots permetre per espai es H0 i de cara a futur una central digital (millor multiprotocol).

Qualsevol cosa més, ja ho saps.



Landliebe
N2
N2
Entrades: 18
Ubicació: BCN, prop Sagrada Familia

Entrada Autor: Landliebe » Diumenge 26/08/2012 10:02

Ah !, molt important, la humitat, pols i sol ben lluny !!!



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 28/12/2012 17:08

Hola a tots, ja tinc una mica de cosa comprada: Loco alemanya ???, vagó de Renfe ''estandar'', vagó de manteniment de Renfe, 2 agulles, dos corbes 160º, moltes vies rectes. Ara bé, per Reis els meus pares m'han donat 170 euros, i me'ls vull gastar en material pel tren. En sabeu alguna tenda que hi venguin trens no força cars? (A Barcelona ciutats si pot ser) Algú sap on puc trobar un Talgo III no Pendular, en H0?


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 28/12/2012 22:02

A Barcelona n'hi ha unes quantes:

-Al centre tens Palau. Precisament, en estar al centre és la més cara, fins i tot diria que els preus són força abusius. De material, en tenen sobretot estranger.
El principal punt a favor d'aquesta botiga és que tenen una secció d'articles de segona mà, on pots trobar el material descatalogat que t'interessi. Tampoc no et recomano que intentis vendre el que ja no vulguis allà, doncs una vegada vaig vendre un cotxe per 6€ (em van dir que si em donaven més ells no tindrien marge de guany) i la setmana següent vaig veure que el van traure a la venda a 30€.

-També al centre tens Rocafort. Aquí hi ha força més material espanyol, i si no tenen alguna cosa la demanes i te l'acostumen a portar. És una mica més econòmica que Palau, especialment tot el tema de vies, decoració i accessoris com il·luminació de cotxes i tal, aspecte en el qual també tenen força més estoc. També tenen alguna coseta de segona mà.

-Al carrer Aribau hi ha Poly. Al centre comercial de Gran Via 2 també n'hi ha una altra. A ambdues no hi ha gaire cosa de trens (es dediquen sobretot a altres tipus de maquetes), però de tant en tant hi trobes algun chollo.

-A Barcelona ciutat, encara que ja no al centre, hi ha Cavall de Ferro i N Train. No conec cap de les dues però n'he sentit a parlar bé.

-La Plaça Masadas és sens dubte el millor lloc de Barcelona per a comprar articles descatalogats, així com per a vendre coses que ja no vulguis. És un mercat que es munta a la plaça el primer Diumenge del mes (llevat de al Gener, que crec que es sol fer el segon Diumenge).

-També cal dir que a internet pots trobar moltes coses i a bon preu, a llocs fiables com eBay. Personalment jo he comprat força coses i sempre he quedat content.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 28/12/2012 22:21

El Poly d'Aribau ha tancat fa un parell de mesos.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 28/12/2012 22:30

foronda 141 ha escrit:El Poly d'Aribau ha tancat fa un parell de mesos.
I el de GranVia 2 també ? :(


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Divendres 28/12/2012 22:48

Hola,

Al carrer Independencia, prop de Pare Claret tens Gotthard Trens, amb molt material encara que no se com van de preus. I a la Rambla Volart, prop del passeig Maragall, tens Mabar, que fan models propis d' automotors Renfe !!!! No et puc dir com van de preus, jo fa força anys que tinc abandonades les meves maquetes :( :(



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Divendres 28/12/2012 22:55

A Rocafort els cops que hi he anat he vist que tenien un Talgo III i alguns mansos en una de les vitrines, però al catàleg no apareix. Normalment quan haig de comprar algo vaig a Rocafort.

Al Carrer Gran de Sant Andreu nº 12 tens Orient Express al Carrer Gran de Sant Andreu nº 12 (hi he passat vàries vegades pel davant però no hi he entrat. Encara que pel nom sembli que sigui només de trens, és de modelisme en general)


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dissabte 29/12/2012 10:38

Algú em sabria explicar com fer un panell de control per la maqueta (controlar agulles, cantons, tensió, etc ...) O alguna web que ho expliqui. :D
La meva maqueta es un oval amb una via desviada per sota en una recta.

/------------------------------------------------------------------------------------\
/ \
| |
| |
| |
| |
| |
\ |
\ ------\-----------------------------------------------------------------------------/
--------------------------------------------------------------------------

Basicament, seria ho se d'alt


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”