Ferrocaril dels nens

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Ferrocaril dels nens

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 16/05/2013 17:13

Avui he vist que a Budapest hi ha un tren dels nens. Aquest ferrocarril el gestionen nens sota la supervisió d'adults. Aquí teniu la seva pàgina web en anglès: http://www.gyermekvasut.hu/english/chrw_home.php

Buscant per la wikipedia he vist que n'hi havia a tots els països excomunistes d'Europa i fins i tot n'hi ha a la Xina. Després de la caiguda del comunisme n'han sobreviscut uns quants. Article de la wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Children%27s_railway

Algú ho sabia? Hi heu estat mai?

La veritat és que m'he quedat de pedra i que si mai vaig a una ciutat d'aquestes el tren dels nens serà de visita obligada!



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 16/05/2013 18:57

Jo vaig anar al de Budapest fa ja uns quands anys.
Els nens fan totes las tasques del ferrocarril com cap de tren, revisor, cap d'estació, etc. excepte la de la conducció.
El recorregut deu ser de uns 10 km., i recordo que per accedir-hi cal abans agafar un funicular.
El poder participar els nens al tren, era com un "premi" als resultats dels estudis.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 16/05/2013 19:02

Jo hi vaig estar l'any passat. Vaig pujar a una montanya amb el "tranvia 63", que realmente es un tren cremallera, pero explotat per la companyia de tranvies
Casualment, despres de dinar sento el soroll d'un tren vapor!!! Era el tren dels nen amb tracció vapor. Sense cap dubte vaig agafar la dona i vam comprar uns bitllets per sortir en uns minuts.
Realment es un tren de veritat, ara no recordo l'ample pero em sembla que metric, on els nens fan d'ajudants de cap d'estació, maquinista, interventors, etc... Sota la supervisió d'adults. La sortida del tren d'una estació enlloc d'un banderí del cap d'estació, hi ha el "cap" i uns quants nens mes amb el banderí.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Divendres 17/05/2013 21:19

Sí, jo també hi he estat.A més, hi pots anar en tramvia, després agafes el cremallera i llavors, ja te'l trobes. El dia que hi vaig anar fins i tot hi havia vapor!!!. Però les locomotores les portaven adults, els nens feien de revisors/caps de tren. De l'ample de via, no sé què dir-vos, jo diria que més que mètric eren uns 75 cm.



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”