Maqueta Sèrie 4000 TMB

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Maqueta Sèrie 4000 TMB

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 29/07/2013 22:12

Bona nit,

Estic buscant plànols dels S4000 de TMB, per tal de poder crear un model 3D amb un programa CAD.
La finalitat del modelatge és poder posteriorment imprimir el model amb una impresora de tecnologia RepRap i fer una maqueta a escala, amb la qual cosa necessito plànols que defineixin el model com més millor.

De moment he localitzat els que hi ha a la Wiki i els del web d'en Wefer, però el primer té una resolució tan baixa que no permet llegir les xifres, i els segons consten de massa poques cotes.

Gràcies!
Javi M l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 01/09/2013 19:43, en total s’ha editat 1 vegada.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 29/07/2013 22:16

Jo els tinc, si m'envies un MP amb un correu te'ls enviaré el més ràpidament possible.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 30/07/2013 0:19

oriolp13 ha escrit:Jo els tinc, si m'envies un MP amb un correu te'ls enviaré el més ràpidament possible.
Per què no els penges aquí? O millor... per què no els penges a la wiki perquè tots els puguem veure?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 30/07/2013 0:31

wefer ha escrit:Per què no els penges aquí?
Imagino que pesaran massa per a això.
wefer ha escrit:O millor... per què no els penges a la wiki perquè tots els puguem veure?
Perquè potser no ho sap fer. Si me'ls passa, jo mateix intentaré fer-ho.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 31/07/2013 13:26

Javi M ha escrit:
wefer ha escrit:Per què no els penges aquí?
Imagino que pesaran massa per a això.
wefer ha escrit:O millor... per què no els penges a la wiki perquè tots els puguem veure?
Perquè potser no ho sap fer. Si me'ls passa, jo mateix intentaré fer-ho.
Bones companys...revisant els plànols que tinc, no hi ha indicades les mides, sinó que hi han la situaciñó dels aparells elèctrics al llarg del tren. Si encara continuen sent del vostre interés m'ho dieu i aquí te'ls penjaré (que sí que en sé :D )


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 02/08/2013 0:59

Oriol, si pots penjar això, em serà millor que res.

Per cert Wefer, oi que els plànols que hi ha al teu web son en realitat d'un 3000 però amb les cotes dels 4000? Ho dic per la relació entre l'amplada i l'alçada, ja que els 4000 fan l'efecte de ser més amples.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 02/08/2013 4:33

Pujo un parell de captures de pantalla de com va el modelatge. A falta d'introduir les cotes definitives (mentre aconsegueixo els plànols), està tot fet completament "a ull".
Fitxers adjunts
Motor.png
Cotxe Motor
Motor.png (32.79 KiB) Visualitzat 8071 cops
Remolc.png
Cotxe Remolc
Remolc.png (42.08 KiB) Visualitzat 8071 cops



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Divendres 02/08/2013 10:23

Gràcies per compartir-ho, Javi. La veritat és que aquests primers modelatges que has fet són força fidels. Però una cosa: també afegiràs interiors? Suposo que si ho fas ho modelaràs a part. Bona feina.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 05/08/2013 15:49

Pujo algunes captures més. Tot el que es pot fer sense els plànols ja està fet, i fins que no els tingui no podré continuar. He enviat un missatge a TMB demanant-los-els, però molt em temo que fins al Setembre no contestaran.
Fitxers adjunts
Ext.png
Vista Exterior
Ext.png (52.64 KiB) Visualitzat 7977 cops
Cab.png
Detall Exterior Cabina
Cab.png (37.62 KiB) Visualitzat 7977 cops
Int.png
Vista Interior
Int.png (39.93 KiB) Visualitzat 7977 cops
Sost.png
Detall Sostre
Sost.png (48.61 KiB) Visualitzat 7977 cops
Se.png
Seients
Se.png (42.95 KiB) Visualitzat 7977 cops



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 05/08/2013 19:33

Molt bona feina Javi M
I gràcies per compartir-ho amb nosaltres.

Per cert, uin programa fas servir?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 05/08/2013 20:20

gatvell ha escrit:Molt bona feina Javi M
I gràcies per compartir-ho amb nosaltres.

Per cert, quin programa fas servir?
Gràcies Gatvell!

Faig servir SolidWorks i AutoDesk Inventor. Si ho preguntes perquè vols descarregar-te'n algún, els dos són de pagament (i ben cars...), però pots fer servir Blender, que és programari lliure i éstà a l'alçada dels millors programes de modelatge 3D.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 05/08/2013 20:52

Ho pregunto per curiositat, JAvi M.
Fa molts anys havia tocar una mica el Soldworks, SolidEdge, i els seus germans grnas Cat-ia i Proengineer. Però ara ni recordo com son i vaig amb Linux...:P
Si, se que son cars, però molt bons.
Desconec Blender, ja me'l miraré.

Bona feina i salut!


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 05/08/2013 21:27

gatvell ha escrit:Desconec Blender, ja me'l miraré.
El Blender, jo l'he tingut al portàtil, i té moltíssimes opcions i coses... Ara, jo no sé fer-lo servir, me'l vaig descarregar per provar i... ni una setmana va durar.
Per cert, el Blender s'obre primer una finestra "de comandos" i després el programa. Si tanques la finestra "de comandos" es tanca el programa també.

És precisament amb el Blender amb què es dissenyen els trens per a l'OpenBVE i els autobusos per al VirtualBus (fitxers B3D).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 30/08/2013 11:46

Javi M ha escrit:Oriol, si pots penjar això, em serà millor que res.

Per cert Wefer, oi que els plànols que hi ha al teu web son en realitat d'un 3000 però amb les cotes dels 4000? Ho dic per la relació entre l'amplada i l'alçada, ja que els 4000 fan l'efecte de ser més amples.
Javi, disculpa, havia marxat de vacances i fins avui no he tornat. Tant bon punt hagi fet una mica d'endreça, te'ls penjo.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 06/09/2013 19:56

Adolescent barceloní ha escrit:Ara, jo no sé fer-lo servir, me'l vaig descarregar per provar i... ni una setmana va durar.
És que Blender és el més difícil de fer servir de tots els que conec. Per poder aprendre a modelar amb ell cal tenir certes nocions d'altres programes, o molta paciència! I per cert, Gatvell, està disponible també per al Linux.

I aprofito per penjar una captura del S4000 ja quasi acabat. Només falten els detalls de la mampara de l'habitacle del motorista, aplanar els espais on hi ha els termòmetres de sobre les portes, i si s'escau, modificar algun equip (que mentre l'Oriolp13 m'envia els plànols, estan fets a ull). He fet també unes ranures per on poder instal·lar una tira de LED's, de tal manera que aquesta quedi amagada, a més dels corresponents orificis per on passar els cables.
Fitxers adjunts
General.png
General.png (65.73 KiB) Visualitzat 7635 cops



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 06/09/2013 20:20

Molt bona feina Javi M.
Si, se qu ehi és per a Linux, però ara per ara no ho puc provar.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”