Novel-la TALGO de Vassilis Alexakis

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Novel-la TALGO de Vassilis Alexakis

Entrada Autor: Metropondikas » Dilluns 23/09/2013 16:58

Bona tarda,

Primer de tot, disculpeu-me si no he inclòs aquest post en el seu fil correcte. No he sabut trobar-ne d´adient i, sobretot, no he tingut temps de repassar-ho tot per incloure´l a on ha d´anar. Administradors del fòrum, feina afegida: canvieu el missatge al lloc on creieu oportú.
Acabo de llegir la novel-la Talgo de Vassilis Alexakis, escriptor grec que viu a París. En el llibre es narra un viatge a Barcelona de la parella protagonista amb el Talgo, evidentment i es descriuen alguns llocs de la Barcelona de principis dels 80. Potser, per aquells que pentineu canes com jo, és atractiu perquè, en el meu cas, m´ha arribat la flaire d´aquells anys. Hi ha algun tòpic, però hi ha altres que no tant. Per cert, és encisador l´interès de l´Eleni per saber què significa TALGO i la seva decepció posterior en assabentar-se que només eren unes sigles...
El que m´ha cridat l´atenció és que l´autor parla d´un anunci gegant de Winston a l´entrada de l´estació (que deu ser l´estació de França) el qual crida l´atenció de l´Eleni (la protagonista). Tot i que em sona aquest anunci ara no aconsegueixo ubicar-lo. On era?
Si bé no és una gran novel-la des del meu punt de vista, us la recomano. Es publicada per Editorial Alrevés i jo la vaig trobar a la llibreria Documenta, Cardenal Casañas, 4.

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 23/09/2013 19:56

Jo la vaig estar fullejant breument fa poc, en la secció de novetats d'una llibreria. Em va cridar lògicament l'atenció la portada :)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 24/09/2013 9:58

Segur que a principis dels 80 els Talgo de París sortien/arrivaben a l'Estació de França?

Perquè crec que, abans de les obres de remodelació de l'EDF (~1992), aquests trens van estar sortint de Sants força temps.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dimarts 24/09/2013 22:30

genissimon ha escrit:Segur que a principis dels 80 els Talgo de París sortien/arrivaben a l'Estació de França?

Perquè crec que, abans de les obres de remodelació de l'EDF (~1992), aquests trens van estar sortint de Sants força temps.

Salut !!

Bona nit,

Sí, van estar durant força temps sortint de Sants abans de la remodelació de l´EDF al 92, però més abans encara ja sortien d´aquesta estació, doncs estem parlant dels primers Talgo de rodadura desplaçable (amb permís del Catalán Talgo de Ginebra) i el de París seria pels volts del 74 quan es va inaugurar. És a dir, Sants no existia encara com a estació de passatgers en la seva configuració actual, per tant no se m´acut una altra inici/final que l´EDF.
Ara bé, puc estar equivocat. La memòria és fràgil i la meva ho és encara més. D´altra banda, les novel-les no són necessàriament un reflex fidel de la realitat. Són ficció, i l´autor pot usar uns fets, dades, etc a la seva conveniència sense cenyir-se al rigor històric.

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 25/09/2013 9:48

L'Estació de França va tancar per obres el 1988 i es va reinaugurar el 1992.

Jo el que deia és que ja abans del 1988 em sona que el talgo de París sortia de Sants, tot i que inicialment als anys 70 probablement sortís de l'Estació de França.

Edito: A la guia d'horaris de 1986 (publicada per Wefer, gràcies altre cop) el Barcelona Talgo surt de de Sants a les 20:55 amb parada a passeig de Gràcia a les 21:01 i a Girona a les 22:04. En sentit invers, sortia de Girona a les 7:28, parava a passeig de Gràcia a les 8:33 i acabava el seu recorregt a Sants a les 8:37.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dimecres 25/09/2013 12:08

Bon dia,

Al 86 gairebé segur que sí, però del 74 a, potser, els primers 80 igual sí sortia d´EDF.
De tota manera el que jo volia saber és on era l´anunci de Winston del que parla la protagonista quan arriba a l´estació de Barcelona (sigui quina sigui)...

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/09/2013 13:09

Em sembla que penjava del frontal de la marquesina de l'estació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”