Mapa circular del metro de Barcelona.

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Mapa circular del metro de Barcelona.

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 11/07/2014 0:05

Avui m'he passat la tarda dibuixant un mapa circular del metro de Barcelona inspirat en aquest mapa fictici del Metro de Londres fet pel gran Max Roberts:
http://metro.co.uk/2013/01/30/new-version-of-london-underground-map-shows-circles-are-the-way-forward-3374600/
La meva versió:
Imatge
És una primera idea per fer-ho després amb l'ordinador. Hauré de polir alguns detalls i ficar-li color, a més de ficar les línies de RENFE que passen per Barcelona.

I per cert, com s'utilitza l'Inkscape per fer-ho?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 11/07/2014 21:54

Renfe445 ha escrit:I per cert, com s'utilitza l'Inkscape per fer-ho?
Inkscape al principi potser costa però després pots arribar a fer autèntiques obres d'art. Jo em conec totes les funcions de l'Inkscape; si tens algun dubte pregunta.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 11/07/2014 22:22

L'Inkscape és un bon programa tot i que sembla un pel diferent, si més no, jo m'encallo tot sovint. Em recorda a algun programa de finals dels 80...
Jo l'empro per fer-me les tarjes de visita, etiquetes... i en Ubuntu.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Divendres 11/07/2014 23:42

El què no entenc és quin és l'objecte de fer un mapa de metro circular per a una ciutat on les referències geogràfiques són el mar, una muntanya i dos rius. Quan les coses planes s'intenten fer rodones sovint ens passa que allò que a la realitat és paral.lel al mapa s'acaba trobant en un punt. Pensa-hi una mica i adona't de que el teu mapa no es pot fer sense que sembli que el Besòs i el Llobregat són els dos extrems d'un mateix riu, cosa la qual el fa inútil per a l'orientació del viatger.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 12/07/2014 0:11

Busman ha escrit:El què no entenc és quin és l'objecte de fer un mapa de metro circular per a una ciutat on les referències geogràfiques són el mar, una muntanya i dos rius. Quan les coses planes s'intenten fer rodones sovint ens passa que allò que a la realitat és paral.lel al mapa s'acaba trobant en un punt. Pensa-hi una mica i adona't de que el teu mapa no es pot fer sense que sembli que el Besòs i el Llobregat són els dos extrems d'un mateix riu, cosa la qual el fa inútil per a l'orientació del viatger.
És simplement pur entreteniment i espero que no ho posin mai a la xarxa. :)

A més a més, no anava a posar els rius en un principi.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 14/07/2014 0:11

Pues la idea no sóllo es buena, sino que a vista de pájaro, es realmente significativa, aya que muestra por un lado el centro, y por el otro, distingue cada línea, aunque las abreviaturas con sólo tres letras han dificultado un poco el seguimiento, pero la idea me parece genial, ya que se ve perfectamente el centro de la ciudad, la periferia, los extremos, las poblaciones colindantes... La idea no es mala. Y de hecho, creo que para los turistas, sería un buen ejemplo de seguimiento, ya que se ve claramente qué es el centro y qué son los barrios periféricos, algo que un turista, no sólo necesita, sino que además, agradecería.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 14/07/2014 10:13

Bé, ja he acabat les línies de TMB, el Metro del Vallès en la Zona 1 i he posat també el funicular de Vallvidrera.
Falta posar el Metro del Baix Llobregat per la zona 1, les línies de RENFE que passen per allí, el funicular de Montjuïc, el Tramvia Blau, el Funicular del Tibidabo i si queda lloc, també el tramvia.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 14/07/2014 10:55

França451 ha escrit:Pues la idea no sóllo es buena, sino que a vista de pájaro, es realmente significativa, aya que muestra por un lado el centro, y por el otro, distingue cada línea, aunque las abreviaturas con sólo tres letras han dificultado un poco el seguimiento, pero la idea me parece genial, ya que se ve perfectamente el centro de la ciudad, la periferia, los extremos, las poblaciones colindantes... La idea no es mala. Y de hecho, creo que para los turistas, sería un buen ejemplo de seguimiento, ya que se ve claramente qué es el centro y qué son los barrios periféricos, algo que un turista, no sólo necesita, sino que además, agradecería.
En un mapa normal ya creo que se puede distinguir perfectamente el centro ciudad de la periferia, incluso para los turistas.
La idea está muy bien como entretenimiento o una forma distinta de mostrar la red de metro, pero, tal y como han dicho, en una ciudad delimitada ppor dos ríos, el mar y la sierra litoral, no creo que sea buena idea editar un mapa así, con el cual se pierden estas referencias.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 14/07/2014 11:07

oriolp13 ha escrit:La idea está muy bien como entretenimiento o una forma distinta de mostrar la red de metro.
Aquest és el propòsit del meu mapa.



Max Roberts
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: Max Roberts » Dimarts 15/07/2014 15:54

El mapa dels cercles és molt agradable

Però Barcelona és una ciutat el · líptica!
barcelona ovals.jpg
barcelona ovals.jpg (103.97 KiB) Visualitzat 8167 cops



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dimarts 15/07/2014 16:31

Has fet tu aquest mapa oval? Realment el trobo molt clar, si bé prescindeix de les referències geogràfiques (que s'hi podrien afegir)



Max Roberts
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: Max Roberts » Dimarts 15/07/2014 16:53

Sí, és el meu propi disseny

Pots veure altres a www.tubemapcentral.com

Jo no parlo Català! Estic utilitzant el traductor de google



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 15/07/2014 17:03

Max Roberts ha escrit:El mapa dels cercles és molt agradable

Però Barcelona és una ciutat el · líptica!
barcelona ovals.jpg
No sabia que ja havies fet alguna cosa semblant! Great job!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 16/07/2014 21:34

Primera versió. És el meu primer projecte amb l'Inkscape. He ficar logotips antics per donar-li nostàlgia ;) .

He mencionat a Max Roberts i a la seva pàgina web. Els logotips també els he mencionat.

Imatge



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”