Familiars aficionats (pares, fills, etc.), en teniu?

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Familiars aficionats (pares, fills, etc.), en teniu?

Entrada Autor: metring » Dijous 27/08/2015 15:48

Enceto fil per tal de parlar de si la gent d'aquí teniu l'afició pels transports derivada d'un familiar, com els pares, avis, o si els qui sou pares teniu algun fill que té tirada.

En el meu cas, ja he parlat algun cop del meu oncle, que va estar treballant durant 35 anys al metro, i ara el meu fill gran, de 4 anys, s'està convertint en una màquina d'aprendre el recorregut del metro, les parades amb transbordament, l'interessen tramvia, autobusos... :D



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 27/08/2015 16:06

La verdad es que soy el primero de la familia al que le gustan estas cosas. Ya de pequeño me sabía las líneas de memoria... Algo muy útil para moverse por el metro sin mapas ni nada, jeje... :)

Ergo... No. No tengo familiares aficionados.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 27/08/2015 16:23

El meu germà sap moure's per la ciutat en tots els modes de transport, i es coneix bastant bé la xarxa. Ara bé, no és ni de bon tros aficionat; simplement el tinc ben ensenyat!

L'origen de la meva afició, ja el vaig explicar en un altre fil diria. Sóc el raret de la família, diguem-ne.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 27/08/2015 16:42

La meva afició em ve directament del meu pare (que era moderadament aficionat), però s'ha vist reforçada per la d'un oncle (matern) meu i per un amic de la meva mare, sobretot a partir del modelisme ferroviari.

Jo mateix també he creat afició: el meu fill de 3 anys es passa a vegades repassant el vocabulari (catenària, pantògraf, agulla, balast, travessa, via, carril, andana, túnel...). I al metro i al tren, tot ho comenta. Ara, res com passar per una de les grans platges de vies del centre d'Europa i veure'l com gaudeix de tanta agulla. I també ja l'he tret de l'Estació de França fent uns crits com si l'anessin a escorxar; no en tenia prou.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dijous 27/08/2015 17:45

Guigui ha escrit:La meva afició em ve directament del meu pare (que era moderadament aficionat), però s'ha vist reforçada per la d'un oncle (matern) meu i per un amic de la meva mare, sobretot a partir del modelisme ferroviari.

Jo mateix també he creat afició: el meu fill de 3 anys es passa a vegades repassant el vocabulari (catenària, pantògraf, agulla, balast, travessa, via, carril, andana, túnel...). I al metro i al tren, tot ho comenta. Ara, res com passar per una de les grans platges de vies del centre d'Europa i veure'l com gaudeix de tanta agulla. I també ja l'he tret de l'Estació de França fent uns crits com si l'anessin a escorxar; no en tenia prou.
+1 :D :D :D :D :D
I a mes, el meu ja sap el que es una dodot, un copito, el vell(470) una 252, una 253...
Seguim progressant...!! :ok



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 28/08/2015 0:59

Mi padre no es aficionado per se, pero le gusta mucho ir en tren, o los tranvías como transporte urbano "con más personalidad" que el bus, en sus propias palabras. Al ser Suizo crecido ahí (a diferencia de mi que crecí en Barcelona) supongo que lleva interiorizado un aprecio por el ferrocarril que aquí apenas se encuentra fuera de los círculos aficionados.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 28/08/2015 1:03

En el meu cas l'afició als trens no em ve massa de família, ja que sóc l'únic al que li agraden aquestes coses. Sí que és veritat que el meu pare em comprava alguna revista de trens de tant en tant i em va fer un parell de maquetes de trens ja que ell de petit també n'havia tingut, la qual cosa evidentment hi va ajudar molt.

Pel que fa a l''afició als cotxes i altres artefactes amb rodes és 100% meva ja que no l'he compartit amb ningú de la meva família. El mateix que em passa amb una altre afició fora de la temàtica d'aquest fòrum com és l'afició a la informàtica i els aparells en general, incloent internet.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/08/2015 9:21

Al tanto, que el fil parla de si teniu família aficionada, no d'on us ve l'afició, que d'això havia un altre fil.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/08/2015 13:00

Hi ha un tema sobre el meu fill, i és que ni el seu pare ni jo li hem inculcat l'afició, seran els gens?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 28/08/2015 13:21

metring ha escrit:Hi ha un tema sobre el meu fill, i és que ni el seu pare ni jo li hem inculcat l'afició, seran els gens?
¿Cogíais cada día el metro con él?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/08/2015 13:25

Cada día no, pero alucina con los transportes, y si ve un mapa de metro se queda pegado leyéndolo :x



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 28/08/2015 13:35

Yo creo que lo que pasa es que todos los niños tienen una curiosidad innata, y les llama la atención esa gran maquinaria que es el Metro o los trenes en general. Lo que pasa muchas veces es que no se fomenta la curiosidad, ni los intereses que se salgan de lo mayoritario, y lo que se inculca es valorar la ignorancia y el desconocimiento, mientras que el conocimiento y la inteligencia son despreciadas como si fuera algo malo. Hay una razón por la que el país está como está...


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/08/2015 13:39

Si sigue interesado con el tema, ya le enseñaremos a administrar el foro y todo :)



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 28/08/2015 14:19

Podria ser algun tema de genètica? M'explico: si el pare i la mare tenen interessos comuns, pot el fill heredar-ho? És a dir, igual que si per exemple els pares tenen els dos els ulls blaus el fill té probabilitat alta de néixer amb ulls blaus, si els pares tenen una afició comuna pot el fill heredar-la? O aquest és un aspecte no hereditari?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 28/08/2015 14:26

Crec que és un tema cultural, d'ensenyament i d'exemple. Si habitualment es va en transport públic a tot arreu, els fills aprenen a moure's en transport públic. Si només es va en cotxe, els fills desconeixen què és el transport públic.

Això a l'àrea metropolitana de Barcelona és infinitament més senzill que en alguns llocs on el transport públic és molt poc eficaç, molt car i amb un servei de pena.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 28/08/2015 14:33

Adolescent barceloní ha escrit:Podria ser algun tema de genètica? M'explico: si el pare i la mare tenen interessos comuns, pot el fill heredar-ho? És a dir, igual que si per exemple els pares tenen els dos els ulls blaus el fill té probabilitat alta de néixer amb ulls blaus, si els pares tenen una afició comuna pot el fill heredar-la? O aquest és un aspecte no hereditari?
No, no es un aspecto hereditario. Ni siquiera lo es la inteligencia: Dos padres muy inteligentes pueden tener a un hijo muy simple, y dos padres simples pueden tener a un hijo genio.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/08/2015 15:14

Hombre, pero si los dos padres tienen "tirada" por un tema, siempre habrán más posibilidades genéticas, no quiere decir que siempre sea así, claro.

Nivelazo que tenemos en este foro que hablamos de genética y todo! :D



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 28/08/2015 16:09

Adolescent barceloní ha escrit:Podria ser algun tema de genètica? M'explico: si el pare i la mare tenen interessos comuns, pot el fill heretar-ho? És a dir, igual que si per exemple els pares tenen els dos els ulls blaus el fill té probabilitat alta de néixer amb ulls blaus, si els pares tenen una afició comuna pot el fill heretar-la? O aquest és un aspecte no hereditari?
No té res a veure el tema dels ulls, que està demostrat que és herència genètica de combinació d'al·lels dominants i recessius, que depenent dels que s'hereten de pare i mare fan una combinació que dona com a resultat X color que el d'una afició, que no va als gens i que amb el temps a més a més pot anar canviant. És simplement qüestió de gustos.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 28/08/2015 16:38

L'"herència" d'aficions i interessos no és qüestió de genètica, ja que aquesta només transmet aspectes físics o altrament relacionats amb els processos que s'esdevenen dins el nostre cos. En canvi, sí que té a veure amb els valors culturals transmesos -intencionadament o de manera col·lateral- pels pares, tutors o altres persones properes. En un sentit més ampli, és equiparable al motiu pel qual tots nosaltres (almenys, així ho espero) dirimim els conflictes d'una manera relativament pacífica i no a base de degollar, ganivetejar o altres "crims d'honor".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Bauvilla
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Calafell
Contacta:

Entrada Autor: Bauvilla » Divendres 28/08/2015 17:13

Srs. Administradors. De tal palo, tal astilla...


Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”