L3 del metro de Barcelona per a OpenBVE

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

L3 del metro de Barcelona per a OpenBVE

Entrada Autor: Markitus » Dijous 24/09/2015 12:38

Bon dia,

Després de més d'un any treballant en aquest projecte, em sembla que ja està prou madur com per passar-vos informació i algunes fotos. Espero que us agradi!

Imatge
Conec el BVE des de fa més de 10 anys, i sempre havia somniat amb poder portar un tren del metro de Barcelona. Com ja sabeu, però, pràcticament no hi ha res de Barcelona (excepte l'excel·lent L2 que ha sortit recentment), i va ser així com em vaig plantejar fer jo mateix una ruta, en aquest cas de la L3.

Tot i que la meva intenció seria fer la L3 sencera (un gran repte), de moment m'he centrat en fer el traçat corresponent al Gran Metro (de Lesseps a Liceu). De Lesseps a Fontana ho tinc pràcticament enllestit tot, i m'agradaria almenys pujar una demo de dues parades perquè la proveu i em digueu què us ha semblat i quins aspectes es poden millorar.

El tren que vindrà amb la ruta serà una 3000 sense reformar. La cabina és completament en 3D i té animacions (botons lluminosos, miralls, manipulador, selector de marxa, home mort, etc). De la mateixa manera, estarà disponible la vista exterior del tren, amb portes animades i molts detalls.

M'he esforçat molt perquè tot sigui el més realista possible, i la majoria de textures que he utilitzat per les estacions i el tren estan basades en fotos, però també he treballat el tren especialment perquè funcioni com a la vida real. Es podrà portar en mode manual, manual ATP i ATO, per exemple, i en mode manual haureu de mantenir accionat l'home mort perquè el tren no es freni automàticament. Els sons són 100% reals (jo mateix els he enregistrat d'una 3000 mentre viatjava en metro).

Espero poder compartir ben aviat amb vosaltres tota aquesta feina i que no us deixi indiferents, el primer il·lusionat sóc jo mateix. Us deixo unes quantes imatges més del joc en el seu estat actual perquè veieu més detalls. Hi ha un munt de coses per polir (sobretot models 3D que encara no tenen textures, o la catenària rígida), però us podreu fer una idea de tot plegat.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge


No dubteu en comentar què us sembla, estaré encantat de rebre suggeriments, idees i crítiques.


EDITO: Ja disponible a https://bvebarcelona.cat
L'OpenBVE el podeu descarregar aquí: http://openbve-project.net/download/

També podeu seguir les novetats del projecte i descarregar-lo a BVE Barcelona: https://bvebarcelona.cat
Markitus l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 07/10/2017 23:48, en total s’ha editat 7 vegades.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/09/2015 12:52

Markitus ha escrit:No dubteu en comentar què us sembla, estaré encantat de rebre suggeriments, idees i crítiques.
Què em sembla?
:boig2 :boig2 :boig2

És impressionant!!! No tinc paraules.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 24/09/2015 13:31

Una recreació fantàstica, semblen fotografies reals!! :o :plas :plas

Per suposat, aquesta ruta es mereix un 10 sobre 10! :ok



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 24/09/2015 16:07

La virgen!!!!!!!!! :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 24/09/2015 16:13

Chapeau!



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 24/09/2015 16:47

Fantàstic!! Algunes fotos semblen preses a la realitat i tot!! :plas


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dijous 24/09/2015 19:42

Hola a tots.
Company markitus :
La meva humil opinió és que es fantàstic...
És veu que és una feina molt ben feta i executada.
Els detalls, són impressionants.
En definitiva, collonut...!
Et diria que el vull jugar ja, però les bones coses es fan esperar... No tinguis pressa...
I moltes gràcies pel teu temps i també, per compartir-lo.
Salutacions
PD. La primera captura, celestial... 3001 :D :reve :ok



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 24/09/2015 19:51

Quiero hacer una sugerencia, intenta cambiar los carteles con el tipo de letra Helvetica. Es la que se utiliza en la rotulación del metro. ;)



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 24/09/2015 20:13

M'hauré de descarregar un altre cop l'OpenBVE... El vaig tenir un temps, però en canviar el disc dur no me'l vaig reinstal·lar.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Divendres 25/09/2015 11:23

¿QUÉEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE?

¡NO ME LO PUEDO CREER!

Markitus, si llegas a Paral·lel, cógete y cópiate el .csv de la Linea 2 que he realizado (y lo puedes descargar aquí: http://transport.cat/viewtopic.php?f=15 ... &start=120 ). Echa un vistazo porque he creado andenes con varias distancias para tratar de calcar las distancias reales de andenes de las estaciones.

¡Un gran :plas :plas :plas :plas :plas y adelante con el proyecto!


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Divendres 25/09/2015 15:49

Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris tan positius! :D
Renfe445 ha escrit:Quiero hacer una sugerencia, intenta cambiar los carteles con el tipo de letra Helvetica. Es la que se utiliza en la rotulación del metro. ;)
Hasta hace muy poco no sabía cuál era la fuente exacta que se usa en el metro, así que hice los carteles de Lesseps y Fontana con una fuente parecida. Los de Diagonal ya los tengo hechos con Helvetica, pero cuando pueda editaré los otros para ajustarlos a la realidad.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 25/09/2015 17:57

Felicitats per la bona feina!

A mi, anys enrere, m'havien dit a TMB que la tipografia era Bold Universe...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 25/09/2015 20:35

metring ha escrit:Felicitats per la bona feina!

A mi, anys enrere, m'havien dit a TMB que la tipografia era Bold Universe...
Desde que hicieron ese cambio radical en la rotulación del metro allá por el 82, siempre se usó la Helvetica.



Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Divendres 20/11/2015 9:50

Segueixo avançant i porto noves imatges perquè les gaudiu. M'he dedicat bàsicament a polir petits detalls (els noms de les estacions ara surten en Helvetica) i a refer de zero l'interior del tren amb noves textures més realistes. També he començat a afegir publicitat a les estacions, que tindrà la particularitat que canviarà cada cop que obriu el simulador. No trobareu el mateix anunci al mateix lloc dues vegades!

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 20/11/2015 11:22

Te está quedando muy bonito el proyecto, muy bien detallado. Te iba a decir ese detalle de que en la rotulación, la familia tipográfica es la Helvetica.

Pero viendo que ya lo corregiste he de decir que es MAGNÍFICO. :plas



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 20/11/2015 23:09

:o :o :o

No tinc paraules, és una genialitat!! Una recreació com Déu mana, sí senyor!! :reve



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 21/11/2015 2:04

Mare meva, el nivell de realisme és fantàstic. Gairebé ja només falta representar-hi els que toquen la flauta i els carteristes :)



Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Dilluns 23/11/2015 19:06

:o :o :o :o :o

Porque ahora tengo trabajo y no puedo continuar con la evolución de la Linea 2 que he desarrollado para el simulador, pero en cuanto tenga más tiempo libre ¡¡¡JURO QUE ME PONGO LAS PILAS!!!


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 23/11/2015 19:14

Hombre, cuando tengas hecha la línea 2 podemos hacer la animalada de meter 3000 en la línea 2 xD

Si se hiciese la línea 5 se podrían reproducir esos momentos en que los 3000 estaban paseándose por allí también. :D



Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Dissabte 26/12/2015 14:11

Bones festes a tots!

Us porto novetats de la L3. Ja em queda molt poc per acabar la demo (segurament la tindré enllestida per Reis), i tenia ganes d'ensenyar-vos unes quantes imatges.

La cabina en 3D ja està acabada (no és perfecta però de moment és prou decent). Hi ha tants botons que us estic escrivint un manual i tot!

Imatge

Aquí la 3001 a Lesseps, amb els equips sota la caixa del tren provisionals (he de documentar més coses):

Imatge

L'antic túnel d'accés a les cotxeres de Lesseps:

Imatge

I Fontana ja amb tota la catenària rígida instal·lada:

Imatge

Confio que el proper cop, a més d'imatges, us portaré un enllaç amb la descàrrega! Realment queden poques coses per fer (el més complicat és el mosaic del Gran Metro de Fontana, però crec que de moment el deixaré en blanc).

Més endavant convertiré la 3000 en 4000, per si algú s'anima a fer la L1, i potser faré una versió "fictícia" de la L3 amb tercer carril en comptes de catenària :)

Salut!



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”