Me'n vaig a Madrid

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Me'n vaig a Madrid

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 12/09/2006 19:15

Hola!

:D

Doncs això, el cap de setmana de la Mercè me n'aniré a Madrid, i potser el següent també però encara no ho sé cert. Per aquest cap de setmana disposaré de tot el dia 25 per mi solet )))3 per inspeccionar la xarxa del Metro de Madrid.

Aquells qui coneixeu l'assumpte, agraïria que em comentèssiu:

-Estacions a no perdre's (meravelles arquitectòniques vaja)...

-Estacions on no ficar el peu (zones conflictives a evitar)...

-Trams a l'aire lliure (per fer unes fotos perfectes)...

-Tinc pensat fer un tram de cada línia per poder dir que he trepitjat totes les línies; evidentment, això inclou un minipasseig en el MetroSur. Em podrieu comentar quantes sèries de tren circul·len pel Metro de Madrid?

Com a afegit ferroviari, em dedicaré a fer fotos a l'estació de Puerta de Atocha, ja que allà arribo i surto en Alvia (l'estrenaré :oops: ). La línia mètrica de Renfe la deixo per una altra ocasió, em tiren més els metros.

Salut!

PD: si algú té algun tour metrero al cap, que no es talli i l'expliqui, ho agraïré; oblideu-se del turisme normal, ja que ho hauré fet dissabte i diumenge (per cert, endevineu amb què ens mourem...bingo, amb el Metro de Madrid! :D ).


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 12/09/2006 19:38

JaMiRo! ha escrit:Hola!

:D

PD: si algú té algun tour metrero al cap, que no es talli i l'expliqui, ho agraïré; oblideu-se del turisme normal, ja que ho hauré fet dissabte i diumenge (per cert, endevineu amb què ens mourem...bingo, amb el Metro de Madrid! :D ).
Pots aprofitar i t'arrives a Toledo amb aquest metro que li diuen AVE :D

PS;: "Si la envidia fuera tiña, ...... " xD :) :D :oops: ;)

Bon viatje i a disfrutar, ... que son dos dias, ..... 8)


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 12/09/2006 20:10

Jo vaig ser tan cafre d'anar des de Fuenlabrada Central fins a Arganda del Rey en metro (L12 + L10 + L5 + L9 + L9B), dues horetes...

Al metro hi tens les següents sèries:

- Línies 1, 2, 3, 4, 5: s/2000 (les 7 subsèries). Gàlib estret, 600Vcc. Antigues. Estretes. Composicions de 4 i 6 cotxes, parelles M-M.
- Línies 6, 7, 11: s/5000. Gàlib ample, 600Vcc, antigues, no tan estretes. Composicions de 4 i 6 cotxes, parelles M-M. A vegades circulen 7400 i 8400 (bitensions) a la 6.
- Linies 8, 12: s/8000 (CAF). Gàlib ample, 1500Vcc, nous. Composicions de 3 cotxes, tot i que en alguna ocasió acoplen en doble. M-R-M
- Linies 9A, 9B: s/6000 (CAF). Gàlib ample, 1500Vcc. Composicions de 3 i 6 cotxes a la 9A i 2 cotxes (s'estan rebent cotxes intermitjos) a la 9B. M-R-M // M-M. A més circulen s/5000 i s/8400 (bitensions).
- Linia 10: s/7000 (Ansaldobreda). Gàlib ample, 1500Vcc. Composicions de 6 cotxes (trens diàfans). M-M-R-R-M-M.

Algunes fotos:

2000 Burbuja, els més nous de la sèrie // 2000 "antics"
Sèrie 5000
Sèrie 6000
Sèrie 7000
Sèrie 8000

A part s'estan a punt de rebre les sèries 3000 (gàlib estret) i 9000 (gàlib ample).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/09/2006 20:49

No et perdis l'estació de "Nuevos Ministerios", amb la línia mega-moderna cap a l'aeroport. No vaig veure gaire cosa del metro de Madrid, però aquesta val la pena.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 12/09/2006 21:33

Lo dit per privat.
Visc a Madrid, així que qualsevol cosa...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 12/09/2006 21:53

Dues coses a afegir:
1 - No t'oblidis de la foto amb la samarreta, recolçat indolentment en la porta més "fotracatera" que puguis.
2 - Imprescindible pas per Chamberí, la famosíssima estació fantasma del Metro de Madrid, i opcional, però recomanable, que intentis fotografiar-ne alguna cosa, si és que ets capaç...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 12/09/2006 21:54

Zones conflictives? La línia 11... no m'han gaire bé de la zona de Pan Bendito.

Si quan hi vas, la línia 3 ja torna a estar oberta, cosa que dubto, estaria bé de veure-la. L'han tancada al servei per remodelar-la completament, espero que el resultat faci goig.

Si vols fer fotos a l'exterior pots anar la línia 9B passat Puerta de Arganda fins a Arganda del Rey, a la línia 10, entre Casa de Campo i Principe Pio i la línia 5 a Aluche.

No et perdis a Príncipe Pío el vestíbul del metro amb el pont on hi passen les rodalies i l'estació de Renfe homònima.

I si ets claustrofòbic, a les línies de gàlib estret (L1, L2, L3, L4, L5) ho passaràs malament...



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 12/09/2006 23:07

Pels comentaris que he vist a Tranvia, l'estació de Pitis té correspondencia con Maria, Caballo, y otras líneas de flipe

:|



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 12/09/2006 23:21

t'AGRADARÀ ALLÒ DE LA MEGAFONIA:

"Atencioónnn, estaciónn en curva. Tenga cuidado de no introducir el pie entre anden y vagón"
Correspondencia con Renfe ----- y tal y tal

Al tercer cop ho odiaràs.

A Peu del Funicular d'FGC ho fan així, però no dins el tren sinó a l'estació "Feu atenció a la separació entre tren i andana"


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 12/09/2006 23:51

A FGC ho deia en els 112 a les estacions en corba com Peu del Funicular, La Floresta i bilingüe, però va durar pocs dies...
liniadelRipollés ha escrit:t'AGRADARÀ ALLÒ DE LA MEGAFONIA:

"Atencioónnn, estaciónn en curva. Tenga cuidado de no introducir el pie entre anden y vagón"
Correspondencia con Renfe ----- y tal y tal

Al tercer cop ho odiaràs.

A Peu del Funicular d'FGC ho fan així, però no dins el tren sinó a l'estació "Feu atenció a la separació entre tren i andana"


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

david_jim
N4
N4
Entrades: 65
Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Entrada Autor: david_jim » Dimecres 13/09/2006 0:31

liniadelRipollés ha escrit:t'AGRADARÀ ALLÒ DE LA MEGAFONIA:

"Atencioónnn, estaciónn en curva. Tenga cuidado de no introducir el pie entre anden y vagón"
Correspondencia con Renfe ----- y tal y tal
Em sembla que a Embajadores ho diu així (bé, ara no que està tancada) Próxima estación: Embajadores. Correspondencia con: Cercanías renfe. Atención, estación en curva. Al salir tengan cuidado para no introducir el pie entre coche y andén. A Lavapies segur, però sense correspondència.

La línia 7 també està tancada íntegra fins a finals de mes, dia exacte no hi ha d'obertura.

Sobre tours metreros, buff, n'he fet un munt durant un munt d'anys, jo simplement arribava a una estació amb correspondència i anava a una altra línia però sense una destinació concreta. Estacions recomanables, doncs Príncipe Pio, Nuevos Ministerios, Chamartín, que encara no he passat des que l'han reobert renovada totalment, totes les de la línia 8 estan de conya, Campo de las Naciones té una decoració que m'encanta. Aluche, que es troba a l'exterior i en alt. Puerta del Sur, aquesta és genial, i com que em pilla a 20 minuts caminant des de casa hi vaig sovint, bé, en general totes les de Metrosur.

Recòrrer el tram entre Cuatro Vientos i Joaquín Vilumbrales a 100 km/h, no sembla un metro a aquella velocitat, això sí, tremolen molt les 7000 a aquesta velocitat. Les 8000 també tremolen en el tram entre Puerta del Sur i San Nicasio perquè també arriba a aquesta velocitat, però no tremola tant. Les corves a més s'escolten que dóna gust en metrosur, sobre tot la que hi ha entre Parque Lisboa i Alcorcón Central. La línia 11, bé que no passa per un lloc massa recomanable, però és tan curta que tampoc suposa cap problema, a mi al metro mai m'han fet res i porto anys i panys viatjant-hi. També recomanable el transbordament entre línia 6 i línia 4 a l'estació de Diego de León, és llarguíssim, crec que el més llarg de metro de Madrid.

I no sé, ara no se m'acut res més, si se m'acut ja diré algo més. Salutacions.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 13/09/2006 9:58

Hola!

Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris, sobretot als que viviu a Madrid, us ho agraeixo.

Pa Beneït :D és mala zona? És que el primer cap de setmana m'allotjo a un hotel d'allà :? ; el segon cap de setmana, aniré a un hostal del centre, prop de la Puerta del Sol.

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 13/09/2006 10:10

JaMiRo! ha escrit:És que el primer cap de setmana m'allotjo a un hotel d'allà :?
Sempre pots cridar allò de "TIDÓS!! VEN, TIDÓS!!!" xD xD xD

Ara en sèrio, espero que t'ho passis bé. I no t'oblidis de apoyarte en las puertas!! :D



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 13/09/2006 10:28

Mmmm, tafanejant per la web, veig que tampoc em perdré Alto del Arenal, on podré observar aquesta preciositat, que em recorda gratament un 300...

Imatge
FOTO EXTRETA DE http://www.urbanrail.net (PROPIETAT DE ROBERT SCHWANDL)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 13/09/2006 10:59

Hola!

Val, ara toca el tema tarifes; suposo que el millor serà treure'm un bitllet d'aquells d'un nombre determinat de dies, no? Però això només val per a la zona central, és a dir, tot el Metro excepte TFM i MetroSur, oi? Suposo que aquests bitllets (els de validesa durant uns dies) es poden adquirir a qualsevol estació...

Llavors, si vull anar a usar el TFM o el MetroSur, caldrà que baixi a l'última estació de la zona A a comprar un nou bitllet i entrar, oi? Es que m'estic fent la pitxa un lio, perquè al plànol del Metro, aquests dos serveis són a zones B1, B2 i B3, però a les tarifes només diu que amb un bitllet d'1 euro puc passar de la zona A a TFM o MetroSur i a l'inrevès...

Gràcies per aclarir els meus dubtes... :x

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 13/09/2006 13:45

Tens dos tipus d'abonament:

Tipus A: Madrid capital
Tipus T: Tota la comunitat.

El primer val 3,50 eur per un dia i anant descomptant
El segon val 7,00 eur per un día i anant descomptat.

Sens dubte el segon és un autèntic xollo.

Per cert, m'has enviat un privat? :-?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 13/09/2006 14:47

megapauer ha escrit:Tens dos tipus d'abonament:

Tipus A: Madrid capital
Tipus T: Tota la comunitat.

El primer val 3,50 eur per un dia i anant descomptant
El segon val 7,00 eur per un día i anant descomptat.

Sens dubte el segon és un autèntic xollo.

Per cert, m'has enviat un privat? :-?
Gràcies megapauer. No, no t'he enviat cap privat, ho faré un cop tingui decidit el dia metrero. ;)

Per cert, lo del bitlllet senzill és cert? És a dir, amb el bitllet senzill de MetroSur o de TFM puc anar tranquil·lament de la zona A a la zona B amb un dels dos sistemes? :?:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimecres 13/09/2006 15:49

hombre...no te pierdas el museo de delicias, ni el cercanias a Navacerrada, ni la nueva Principe Pio, ni Nuevos Ministerios, Ni atocha, ni el museo del prado, ni el escorial, .................



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 13/09/2006 17:22

JaMiRo! ha escrit:Per cert, lo del bitlllet senzill és cert? És a dir, amb el bitllet senzill de MetroSur o de TFM puc anar tranquil·lament de la zona A a la zona B amb un dels dos sistemes? :?:
Jo vaig anar de Metrosur (Zona B2) a Madrid Centre (zona 0) i després a Arganda del Rey (zona C1) amb un sol bitllet senzill...i és completament vàlid.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/09/2006 18:06

JaMiRo! ha escrit:Mmmm, tafanejant per la web, veig que tampoc em perdré Alto del Arenal, on podré observar aquesta preciositat, que em recorda gratament un 300...
Sospitosament semblant!!! El va construir Euskalduna potser, com els 300 més antics??



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”