Lo primer dia

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Lo primer dia

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 03/11/2006 22:59

Hola!

Després d'uns dies en off, torno per aquí. :D

Dijous, com molts sabeu (reconec que sóc pesat :oops: ) vaig entrar a treballar a l'Alstom. Per cert al final treballaré dilluns i dimecres matí, dimarts tarda i dijous tot el sant dia; per tant, la meva mobilitat de dilluns a divendres cambia i he de fer servir el vehicle privat 3 dies i el transport públic 2 dies.

Bé, us explico com vaig gaudir dijous passat. Treballar el que es diu treballar no és a allò que em vaig dedicar :D . El matí se'm va passar coneixent tot tipus de gent, des de joves enginyers fins a operaris passant per allò que jo anomeno "la vieja escuela" :o , gent procedent de les extintes MTM ))) , MACOSA )))2 , MEINFESA )))3 , etc. Anava coneixent aquesta gent de la mateixa manera que vaig veure gairebé tota la factoria (només em queda la nau dels Citadis). Aquest matí va incloure una entrada a una nau prohibida on es necessita accès especial (s'hi fan proves) i una mica de trainspotting amb una 9000 en proves en el tram de via de proves de quilòmetre i mig que tenen. Fa gràcia veure un tren de metro fora del seu entorn natural... 8)

La tarda fou encara més friki. El meu cap em va dir que anés a fer una volta sol :o a empapar-me una mica de la línia de producció dels trens modulars (com s'anomenen els Civia a Alstom), perquè només havia vist fins llavors els 9000s. M'agafa per banda un de la "vieja escuela" :D i em fa un tour Civia, muntant-me en trens en construcció, a la cabina, aquí i allà, que també fa gràcia que encara no hi hagi pujat en servei comercial i en canvi he estat a trens en ensamblatge i a la cabina. Acte seguit, l'home em va fer acompanyar al seu despatxet on em va ensenyar una col·lecció de postals ferroviàries, un munt de plaques -incloent la de GEC ALSTHOM de l'Euromed que va patir l'accident de Torredembarra :o - així com pins (per cert, em va cedir alguns i he ampliat la meva col·lecció de pins ferroviaris :D ). Anècdota: em va passar un seguit de fotos que tenia impreses i una d'aquestes fotos era de n'Adolf Ripollés... xD

Per cert, demanaria als administradors que si fora possible creesin un fil per que pugui posar totes les novetats del món Alstom (perquè tal com està el panorama, portaré notícies setmanalment), un fil tipus permanent com els ja existents o tipus informatiu com el que es va crear per donar el còndol a la metring.

Mentrestant us comento algunes frikades que vull compartir amb vosaltres:

-Tots els 9000s necessaris a la L2 trigaran a arribar. Hi ha problemes amb els proveïdors de Alstom i la línia de producció no va a la velocitat que caldria. Per tant, encara tindrem 1100s per estona. :D

-Els Civia de Alstom són totalment diferents als de CAF. L'única semblança és l'aparença externa i interna. Però quant a sistemes, a Alstom tenen una concepció diferent. A més, pel que he observat, hi ha un munt de detalls diferents en els Civias: els que ara surten són amb lavabo adaptat ja per a PMR (per cert un lavabo enorme) però fins ara sortien amb lavabo normal; a més, les primeres sèries tenien només una porta per a la cabina, i ara ja surten amb dos, una a cada costat. Es podria dir que hi haurà molts Civias diferents. Per cert, jo no ho sabia i segur que molts per aquí ho sabeu, els Civias son trens "modulars", això és, no són com les unitats actuals de rodalies, que són indivisibles. Els Civias permeten diverses configuracions i es poden canviar vagons a gust de la companyia explotadora (independentment que siguin de CAF o de Alstom, són compatibles totalment passen proves per a això), sempre i quan hi hagi evidentment els vagons de cap -amb cabina- i el vagó central amb dos pantògrafs. Per tant, la composició mínima és de 3 vagons ara per ara, i la màxima en principi tan llarga com es vulgui. :P

-Properament hem de començar un nou tren d'AV-Mitja Distància d'ample variable tipus Alvia. Seguirem informant. ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 03/11/2006 23:04

Fa falta amb urgència un nou smiley de dents llargues :twisted:



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 03/11/2006 23:05

entfe001 ha escrit:Fa falta amb urgència un nou smiley de dents llargues :twisted:
:D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 03/11/2006 23:43

Hola:

Nen, pero tu curras o et paguen per fer el friki?.... xD . Apa i que no deus estar disfrutant tu ara!.

M'alegro. De debo. Estas currant en algo que t'agrada. I aixo es la millor manera de currar. En algo que a un l'i agradi.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 03/11/2006 23:45

Serie600 ha escrit:Nen, pero tu curras o et paguen per fer el friki?.... xD
Crec que el segon... :)

I creu-me, hi ha una legió de tios que cobren per fer el mateix que jo estic fent... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 04/11/2006 0:02

Hola:
JaMiRo! ha escrit:
Serie600 ha escrit:Nen, pero tu curras o et paguen per fer el friki?.... xD
Crec que el segon... :)

I creu-me, hi ha una legió de tios que cobren per fer el mateix que jo estic fent... :D
xD

Fes fotos.... tevas fotent el friki!....

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 04/11/2006 9:45

D'això se'n diu disfrutar treballant :D
A més, codexar-te amb arxius vivents, que són els ex-treballadors de MTM, Macosa i Meinfesa...mereixen una llaaaarga entrevista!!



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 04/11/2006 11:25

JaMiRo! ha escrit:Anècdota: em va passar un seguit de fotos que tenia impreses i una d'aquestes fotos era de n'Adolf Ripollés... xD

Salut!

Mmmmm--- :D :twisted: >:( xD Exactament quina?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 04/11/2006 13:42

Hola!
Serie600 ha escrit:Fes fotos.... tevas fotent el friki!....
Tranquil, estoy en ello... :D
metring ha escrit:D'això se'n diu disfrutar treballant
A més, codexar-te amb arxius vivents, que són els ex-treballadors de MTM, Macosa i Meinfesa...mereixen una llaaaarga entrevista!!
Tranquila, no saps la de converses tipus "ai, la sèrie 1000 del Metro de Barcelona, quins grans trastos feieu sota llicència MAN..." que vaig fer dijous passat... ;)
liniadelRipollés ha escrit:Mmmmm--- Exactament quina?
Ara no recordo si una 112 o una 213 entrant a una estació amb paisatge nevat. :o

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 04/11/2006 14:43

Una 213 a Castellbell i el Vilar.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 04/11/2006 14:44

Jamiro ja que estàs d'enviat especial a ALSTOM pregunta si és veritat la "llegenda urbana" de que Tramvia Metropolità ha encarregat 2-3 CITADIS A-302 per augmentar la flota Trambaix. A Trambesós malgrat que es volgués no es pot per falta d'espai a cotxeres que són encaixades, però a TBX em van comentar d'aquesta comanda . L'home a seguir és en Rocasalva.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 04/11/2006 15:35

Segur que al llevar-te no et farà pas mandra anar a treballar, no? Més avit al contrari :d



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 04/11/2006 15:39

Nano...no saps com t'envejo (de forma totalment sana, és clar! ;)), i suposo que més gent. Quina sort has tingut al conseguir aquesta feina, la qual a sobres consisteix a passejar-se entre Civies i 9000's en construcció...Enhorabona, i que per molt temps et duri!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 07/11/2006 23:32

Reconec que és força divertit que pel matí vegis un tramvia de Madrid passant a tota pastilla per la via de proves i que de nit et trobis un sèrie 9000 parant després d'una bona carrera, obrint portes i tancant-les previ avís sonor... 8) :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 08/11/2006 0:10

Encara que encara no he arribat a la meva "meta" final, de moment estic treballant a la consultoria on vaig estar de becari (i de fet encara segueixo en aquest rang més o menys encara que per poc temps :D ) fent l'estudi informatiu de la línia orbital ferroviària en el tram comprès entre Sabadell i Montmeló. M'alegro molt que en JaMiRo! s'ho passi tan bé a la feina tot i que de fet jo també m'ho estic passant força bé a la meva. :P



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dimecres 08/11/2006 0:30

Trenscat ha escrit:Encara que encara no he arribat a la meva "meta" final, de moment estic treballant a la consultoria on vaig estar de becari (i de fet encara segueixo en aquest rang més o menys encara que per poc temps :D ) fent l'estudi informatiu de la línia orbital ferroviària en el tram comprès entre Sabadell i Montmeló. M'alegro molt que en JaMiRo! s'ho passi tan bé a la feina tot i que de fet jo també m'ho estic passant força bé a la meva. :P
Òndia! O sigui que estas inmers en la planificació del tram més extrany i aparatós de la línia orbital. Ens pots avançar alguna cosa de les idees que s'estan portant a terme? :D
Concretament: es veu amb bon ulls la idea de realitzar una nova linia soterrada per Barberà? és molt apartosa la connexió amb la línia El Papiol-Mollet? hi ha intenció d'aprofitar el baixador de Baricentro? quina opció sembla millor per Parets o per Mollet-St. Fost? I paro ja de preguntar tant.. :x :)



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 08/11/2006 1:06

Watermark ha escrit:
Trenscat ha escrit:Encara que encara no he arribat a la meva "meta" final, de moment estic treballant a la consultoria on vaig estar de becari (i de fet encara segueixo en aquest rang més o menys encara que per poc temps :D ) fent l'estudi informatiu de la línia orbital ferroviària en el tram comprès entre Sabadell i Montmeló. M'alegro molt que en JaMiRo! s'ho passi tan bé a la feina tot i que de fet jo també m'ho estic passant força bé a la meva. :P
Òndia! O sigui que estas inmers en la planificació del tram més extrany i aparatós de la línia orbital. Ens pots avançar alguna cosa de les idees que s'estan portant a terme? :D
Concretament: es veu amb bon ulls la idea de realitzar una nova linia soterrada per Barberà? és molt apartosa la connexió amb la línia El Papiol-Mollet? hi ha intenció d'aprofitar el baixador de Baricentro? quina opció sembla millor per Parets o per Mollet-St. Fost? I paro ja de preguntar tant.. :x :)
Una mica més endavant ja obriré un fil exclusiu si ho voleu per anar avançant coses. Més que res que ara mateix només he treballat dos dies i no hi tornaré fins d'aquí uns tant més per més endavant tornar-hi i etc fins que entregui el projecte, que serà cap a final de mes ;)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 09/11/2006 23:20

Hola!

Mare meva, com m'ho he passat avui de bé...Deu hores :o allà donen per molt! :D

El dia d'avui ha donat per un munt de converses sobre tot el món de la indústria ferroviària... 8)

Per cert, sembla que potser em colaré en algún tren en proves (Civia, 9000 o Tramvia de Madrid i Parla) amb un de la vieja escuela (el de les plaques i les fotos :D ). Ho espero amb impaciència... )))

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 09/11/2006 23:39

Hola:

Deu meu. Un friki ferroviari treballant en una empressa ferroviaria.... quin perill xD

Imagineu que entra a TMB!.... tindriem "xapes" de 1000 per tots :D (tant de bo!)

Jamiro. Disfruta-ho. Si dius que pots estar amb "arxius vivents" d'historia ferroviaria, jo es que fins i tot em portaria algo per enregistrar i gravaria les converses, per fer-ne un llibre.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 09/11/2006 23:43

Hola!
Serie600 ha escrit:Deu meu. Un friki ferroviari treballant en una empressa ferroviaria.... quin perill xD
No sóc l'únic, però porto una setmana i la meitat de jefes ja em coneixen com "el que li agraden els trens"...Sempre que vaig d'un lloc a un altre de la factoria ho faig pel camí més llarg, per veure com més trens millor... :D
Serie600 ha escrit:Imagineu que entra a TMB!.... tindriem "xapes" de 1000 per tots :D (tant de bo!)
Xapes de 1000, de 100, de 300... )))3
Serie600 ha escrit:Jamiro. Disfruta-ho. Si dius que pots estar amb "arxius vivents" d'historia ferroviaria, jo es que fins i tot em portaria algo per enregistrar i gravaria les converses, per fer-ne un llibre.
No és mala idea, però estic aprenent moltíssim d'aquests senyors (i fins i tot d'una senyora, secretària de professió i ex-Macosa)... :o

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”