Viatge a Orlando

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Viatge a Orlando

Entrada Autor: Dabi » Dilluns 27/11/2006 1:26

He estat de vacances a Orlando i a Mexic on he pogut conviure amb diferentes mitjans de transport.

El primer és l'avió que evidentment no aporta cap altra novetat que els durs controls nordamericans respecte al sistema europeu.

Després vaig agafar el monorail de l'aeroport de Orlando i també el de Walt Disney i són transports molt ràpids i molt eficients.

A l'aeroport de Detroit també hi havia un monorail per mouret per les diferents terminals. Aquest viatjava per la part alta de les terminals d'una manera ràpida i senzilla.

Finalment vaig agafar un autobus a Orlando on allà el transport public és horroros. La gent viatja molt poc en autobus i la que viatja és perque se suposa que té pocs recursos.

No destinen gaires diners als transports publics, les lineas tenen freqüència de pas de mitja hora com a poc i fan recorreguts poc pràctics, llargs i molt lentament. Però no són tot pegues: tenen el sistema de megafonia per les parades, unes televisions planes que van fent noticies d'un canal local d'Orlando (semblant a la CNN) i a baix de la pantalla et situa un planol de les parades següents i el recorregut que ha fet i queda per fer.

El sistema de pagament és exacte. El conductor no porta monedes, tot és fa amb una màquina on es paga el bitllet amb monedes de 0,25$ o amb un bitllet de 1$ (el preu és 1,50$) i no torna canvi. Existeix el bitllet del dia (que vaig agafat per 3,5$) i et permet utilitzar tots els autobusos fins les 2h del dia següent. Si compres un bitllet normal, et permet fer un transbordament en els següents 75 minuts.

Em va sorprendre que tenen una corda per demanar parada (sóc persona de poc món) i que nomalment, tenen només una porta per on s'entra i se surt.

L'empresa que explota aquesta zona es diu Lynx. Les parades són pals i el seu símbol era com la petjada d'un os.

Jo vaig agafar alguns per anar a outlets on vaig trobar roba baratíssima.

Us volia explicar la meva experiència per si algu li interesava. Moltes gràcies per lleguir-me. ;-)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/11/2006 2:05

Dabi ha escrit:Em va sorprendre que tenen una corda per demanar parada (sóc persona de poc món) i que nomalment, tenen només una porta per on s'entra i se surt.
Els autobusos de TUZ (Transportes Urbanos de Zaragoza) de 1990 també en duien una que corria per damunt de les finestres. A més, l'estrep de la porta de sortida, situada al darrere, es movia lleugerament, fent un soroll de metall molt estrident per indicar al conductor que encara hi havia gent que baixava. Evidentment, els nengs s'aprofitaven d'aquest sistema per fer un xivarri de cal déu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 28/11/2006 20:12

A les Vallesanes pre-històriques (dels 70-80, que jo vaig arribar a conèixer de petitó a principis dels 90) també tenien el sistema de demanar parada mitjançant una corda al sostre. Crec que també ho tenien això els busos ex-TMB que van arribar a principis dels 90 per retirar els busos més vells.

I els busos que cita en Guigui de TUZSA també els vàrem tenir a la Vallesana... però ja tenien botó per sol·licitar parada però feien el soroll que diu de la porta de baixada. De fet, tinc entès que els busos aquests eren portats de 2ª mà de TUZSA.



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”