Reprenc...El "Trivial" del metro!!!!

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 30/01/2007 16:22

entfe001 ha escrit:Amb un títol integrat d'una zona n'hi ha prou, tot i que podria fer falta un de dues si es fa la cominació 65+105 perquè tarda la tira :x
Ara no cal, es pot fer directe amb el 46 :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/02/2007 10:45

Afegeixo unes preguntetes més, recordant que encara queden pendents de respondre aquestes:

-Quin dia de l'any 1997 es va inaugurar l'enllaç de l'estació Sagrada Família amb la línia 2?
-Quant valia el trajecte complet del Transversal els anys 30?
-Hi ha fossa sèptica a l'estació Cornellà? :?:

I ara, les noves:

-Quan s'introdueix la clau de govern en un cotxe que posseeix llums de gàlib, aquests llums canvien de color. Però, de blanc a vermell o de vermell a blanc?
-Què és el AGATETM Control?
-De quins dos llocs procedien la majoria d'immigrants que van treballar en la construcció del metro?
-Quans trens hi ha al Funicular de Montjuïc?
-En quines sèries del metro existeixen els llums de gàlib?
-De quin element estaven mancats els primers autobusos de la Companyia General d'Autobusos de Barcelona S.A.?
-Què és la petita osca que hi ha en un costat dels títols de viatge? (Doncs jo no m'hi havia fixat mai!)
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 11/02/2007 23:49, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 07/02/2007 11:10

metring ha escrit:Quan s'introdueix la clau de govern en un cotxe que posseeix llums de gàlib, aquests llums canvien de color. Però, de blanc a vermell o de vermell a blanc?
Per lògica, de vermell a blanc, però només si ja estaven encesos en vermell.

metring ha escrit:-De quins dos llocs procedien la majoria d'immigrants que van treballar en la construcció del metro?
De Múrcia i... Andalusia?

metring ha escrit:-Quans trens hi ha al Funicular de Montjuïc?
Dos. A més dels que hi pugui haver preservats per aquest món, és clar.

metring ha escrit:-Què és la petita osca que hi ha en un costat dels títols de viatge? (Doncs jo no m'hi havia fixat mai!)
Un indicador de posició, però desconec si per empegar-hi la banda magnètica, per "fabricar-lo" (donar-li validesa per a l'any en curs) o per tot plegat.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 07/02/2007 11:17

Platanito ha escrit:
metring ha escrit:Quan s'introdueix la clau de govern en un cotxe que posseeix llums de gàlib, aquests llums canvien de color. Però, de blanc a vermell o de vermell a blanc?
Per lògica, de vermell a blanc, però només si ja estaven encesos en vermell.

metring ha escrit:-De quins dos llocs procedien la majoria d'immigrants que van treballar en la construcció del metro?
De Múrcia i... Andalusia?

metring ha escrit:-Quans trens hi ha al Funicular de Montjuïc?
Dos. A més dels que hi pugui haver preservats per aquest món, és clar.

metring ha escrit:-Què és la petita osca que hi ha en un costat dels títols de viatge? (Doncs jo no m'hi havia fixat mai!)
Un indicador de posició, però desconec si per empegar-hi la banda magnètica, per "fabricar-lo" (donar-li validesa per a l'any en curs) o per tot plegat.
jo crec que pels invidents


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/02/2007 11:47

metring ha escrit:-De quins dos llocs procedien la majoria d'immigrants que van treballar en la construcció del metro?
Múrcia i València
metring ha escrit:-Quans trens hi ha al Funicular de Montjuïc?
En servei simultani, dos
metring ha escrit:-En quines sèries del metro existeixen els llums de gàlib?
1000 i 1100. Suposo que els dels 5000 no es consideren de gàlib, ja que són focus potents per il·luminar la via malgrat trobar-se a la part superior del frontal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 07/02/2007 16:42

Mortadel·lo ha escrit:
metring ha escrit:-Què és la petita osca que hi ha en un costat dels títols de viatge? (Doncs jo no m'hi havia fixat mai!)
jo crec que pels invidents
És per als invidents, doncs les T-10 pretallades que es venen a estanc també les tenen.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/02/2007 21:18

Quan s'introdueix la clau de govern en un cotxe que posseeix llums de gàlib, aquests llums canvien de color. Però, de blanc a vermell o de vermell a blanc?
Platanito ha escrit:Per lògica, de vermell a blanc, però només si ja estaven encesos en vermell.
Correcte!!!!


-De quins dos llocs procedien la majoria d'immigrants que van treballar en la construcció del metro
Platanito ha escrit:De Múrcia i... Andalusia?
Murcia si, però no Andalusia (encara que m'hi jugaria a que també). I tampoc no és València, Guigui.


-Quans trens hi ha al Funicular de Montjuïc?
Platanito ha escrit:Dos. A més dels que hi pugui haver preservats per aquest món, és clar.
També correcte, Platanito i Guigui!!!


-Què és la petita osca que hi ha en un costat dels títols de viatge? (Doncs jo no m'hi havia fixat mai!)
Platanito ha escrit:Un indicador de posició, però desconec si per empegar-hi la banda magnètica, per "fabricar-lo" (donar-li validesa per a l'any en curs) o per tot plegat.
No, incorrecte. Però força bé les altres respostes!! :D L'han encertat Mortadel·lo i UT596001, és un indicatiu per a persones invidents.

-En quines sèries del metro existeixen els llums de gàlib?
Guigui ha escrit:1000 i 1100. Suposo que els dels 5000 no es consideren de gàlib, ja que són focus potents per il·luminar la via malgrat trobar-se a la part superior del frontal.
Correcte!!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/02/2007 22:07

metring ha escrit:-De quins dos llocs procedien la majoria d'immigrants que van treballar en la construcció del metro
Platanito ha escrit:De Múrcia i... Andalusia?
Murcia si, però no Andalusia (encara que m'hi jugaria a que també). I tampoc no és València, Guigui.
Doncs el segon lloc és Aragó?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/02/2007 22:12

Mmm, no, tampoc, però també comença amb A



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/02/2007 22:15

Astúries???


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/02/2007 22:24

Tampoc...ja queda menys...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 07/02/2007 23:43

metring ha escrit:Tampoc...ja queda menys...
Doncs... l'altra província de les dues que conformaven la Región de Albacete y Murcia.

(Sí, sóc tan vell que vaig començar a estudiar geografia abans de que les regions es transformessin en CC.AA.)


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/02/2007 23:50

Va, ho dic...De Murcia i Almeria!!!!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/02/2007 22:58

fantito ha escrit:Encara que no ho pregunti cap targeta, Quins 3 barris es van construir per poder acollir als treballadors inmigrants del Metro?
Resposta, molt intuïtiva i poc fonamentada: Bordeta, Font de la Guatlla i Hostafrancs

:?:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/02/2007 23:13

Pregunta sobre la pista: el malnom era potser la "xatarra"?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 11/02/2007 16:51

A la Meridiana, a Sant Andreu, hi ha un poblat molt gran que l'anomenen els de la zona el barri "renfe" on TOTES i cadascuna de les persones que hi viuen hi treballen o hi treballaven, a no ser que aquests treballadors treballessin a la L1 quan aquesta era propietat de l'empresa feixista estatal de la xarxa dels ferrocarils nacionals espanyols...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/02/2007 19:30

Fantito, un dels barris és a Sagrera, a prop de l'estació, a on encara queden cases baixes, per als treballadors?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/02/2007 23:46

Carambas, molt, però que molt interessant tot això...però encara n'hi han (o n'hi havien) més barris amb aquest mateix nom. Era difícil la pregunta, però això enriqueix el fòrum, d'aquí sortirem amb un màster de sociologia, enginyeria, biblioteconomia.... :D
Per cert, recordo que encara hi han preguntes que no heu respost, eh? S'han de fer els deures!! xD



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimecres 21/03/2007 0:30

fantito ha escrit:Els barris eren els de Eduard Aunós, el de Ramón Albó i Baró de Viver; tots tres barris coneguts con a "Cases Barates". El barri d'Eduard Aunós estaba a la Zona Franca i sols queden 4 o 6 casetes a mode d'exemple.
Ves per on que yo conec al "Terror de las Casas Baratas"... ;)
Dedicat a algú.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 21/03/2007 9:35

d'això, quines preguntes falten per contestar?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”