Fotos de la construcció de l'estació i viaducte de Girona

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
MRS
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Girona

Fotos de la construcció de l'estació i viaducte de Girona

Entrada Autor: MRS » Diumenge 21/01/2007 20:37

Hola,

El CRDI (Centre de Recerca i Difusió de la Imatge) de l'Arxiu Municipal de l'Ajuntament de Girona ens proporciona amb el seu fons fotogràfic la possibilitat de viatjar en ell temps i poder veure, en aquest cas, la construcció de la nova estació de Girona i les obres de la construcció del pas elevat del ferrocarril.

L'enllaç és el següent:

http://www.ajuntament.gi/sgdap/cat/consulta_text.php

Us apareixerà a la pantalla una consulta de fons i una mena de formulari que heu d'emplenar així:

Criteri 1:
Renfe

Efectuar la cerca a: (marqueu només)
. Tots els camps

Filtres addicionals:
Seleccioneu només fotografia o els podeu deixar tots els camps seleccionats.

Selecció de fons.
Tipus de fons: Trieu el fons de l'Ajuntament de Girona
Fons: Ajuntament de Girona

Sèrie: (no cal)

Un cop fet això, cliqueu CERCAR i us sortirà a la pantalla, entre altres:

. Obres de construcció de la nova estació de la RENFE.
. Obres de construcció i cobriment del riu Güell i de la construcció del pas elevat del ferrocarril

De la primera em sembla que hi han més de 30 fotos i de la segona n´hi ha gairebé 200. Us quedareu bocabadats perquè no s'assembla gens amb l'actualitat. El que em sorprèn molt és que com podiem construir el viaducte amb el desgavell que es veu a les fotos: la via del ferrocarril al costat, amb el pas dels trens, material de tot tipus pel terra, cotxes aparcats a 2 metres de la via. Impressionant. Espero que us agradi.

Salutacions,



MRS
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Girona

Entrada Autor: MRS » Diumenge 21/01/2007 20:41

Ostres, m'he equivocat de fòrum. Em sembla que hauria d'anar al fòrum de Ferrocarril a Cataluna o Ocis i Divertiments.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 21/01/2007 21:03

Tranquil, que per això ja està el Senyor Suprem de la Fregona :D

Per cert, interessantíssim l'enllaç. Moltes gràcies!



sanlucar-playa
N5
N5
Entrades: 104
Ubicació: HISPANIA CITERIOR

Entrada Autor: sanlucar-playa » Diumenge 04/03/2007 11:00

Extraordinario descubrimiento.

Entre 1969 y 1973 estuve viniendo cada verano a Gerona, primero desde Madrid y luego desde Cádiz. Mi cuñada vivía en la plaza del Poeta Marquina y uno de aquellos años se mudó a la calle de Bailén, o sea que viví en primera línea lo que reflejan las fotos. Pero, claro, no con la perspectiva espacial y temporal con que lo contemplo ahora gracias a que hubo un fotógrafo que lo registró.

Muchas gracias por dárnoslo a conocer.



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”