Històries d'amor als transports

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Jordi Freixas

Re: Històries d'amor als transports

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 30/01/2008 22:50

Doncs... jo, la primera vegada que vaig agafar un tren de llarg recorregut, també va ser per "amor": anada Barcelona-Lugo amb Talgo III, i tornada amb Estrella nocturn. Realment, estava ben boig...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 01/06/2008 12:48

De EPC:

Un informe analitza 600 missatges d'amor nascuts al metro de París

JOSÉ A. SOROLLA
PARÍS

"Tots dos vam pujar al metro a Champs Elysées-Clémenceau. Desgraciadament, tu vas baixar a Argentine. Estàvem gairebé cara a cara. Les nostres mirades es van trobar... diverses vegades. D'aquí ve aquesta ampolla al mar". Aquest missatge és un dels 600 que un informe encarregat per la RATP, la companyia del metro de París, ha analitzat per comprovar la hipòtesi que el suburbà "no és un desert humà" ni "un sistema de transport socialment fred", sinó "un mitjà d'intercanvis".
Les afirmacions pertanyen a Georges Amar, responsable de l'equip de Prospectiva i Concepció Innovadora de la RATP. Tot va començar al departament de màrqueting, que va encarregar un sondeig amb una pregunta que mai s'havia plantejat: ¿mantenen relacions els viatgers del metro? De l'enquesta es desprèn que un 40% dels consultats en mantenen i que un 30% han sortit junts algun cop.
El següent pas va ser acudir a les webs de trobades amoroses d'internet, "el primer servei d'intercanvi i el més característic de la generació actual", i extreure de tots els anuncis els que esmentaven el metro. Amar va encarregar el treball al sociòleg i periodista especialitzat en nous mitjans Frank Beau, que va analitzar 600 missatges a Parisbulle.fr i altres webs semblants enviats per joves de 18 a 25 anys entre setembre del 2006 i octubre del 2007. Beau ha presentat l'anàlisi, realitzada a principis d'aquest any, en un informe de 47 pàgines titulat L'amor mòbil, que és "una tensió amorosa i un desig nascuts en situació de mobilitat", normalment fugaços, emocionalment intensos i sense comunicació verbal.

Primer, les mirades
Al principi no era el verb, sinó la mirada. "Dimecres, a les 8.30, vaig viure tres minuts exaltants... amb un joc de mirades a la vegada còmplices i misterioses... ¡Impossible no desfer-se!", escriu Davidbo. "Tu baixaves... Jo pujava. Les nostres mirades van topar furtivament. Una vegada vaig arribar a dalt, em vaig girar. Tu també ho vas fer. Un instant intens", diu jer121.
Després de la mirada, el somriure. És una acceleració, un estadi nou en la seducció, ja que poques mirades acaben en somriure, subratlla l'informe. "El final és aquell somriure que em vas tornar quan el meu metro va sortir. Vaig sentir descàrregues elèctriques mentre et veia marxar", anota Fredpicure. "Vas pujar al vagó i vas seure davant meu. Jo em menjava una baguette, tu, una nectarina, ens vam somriure. Et vaig allargar la meva bossa Paul perquè hi poguessis tirar el pinyol, em vas donar les gràcies. Després vas treure't de la bossa una crema que et vas posar als llavis, i vas baixar a l'estació Ledru-Rollin. Et vas girar una última vegada per somriure'm", assenyala timideuh.
El tercer intercanvi són els contactes físics, buscats o fortuïts, fruit d'un fregament o d'una empenta. Themis78 recorda: "Vaig pujar a Montparnasse al segon vagó i vaig seure davant teu, devien ser les 22.50, més o menys, del dia 10 o 11 de gener. Com que hi havia molta gent, vaig haver de ficar les meves cames contra les teves i va ser un contacte elèctric". Fredo explica: "Ens vam tocar en l'allau per entrar al vagó del metro. En aquell instant, vam creuar les mirades i vaig sentir que alguna cosa forta acabava de passar entre nosaltres".
L'estudi analitza més endavant els missatges que aporten alguna informació de la persona desconeguda, antesala de l'intercanvi verbal, el tercer esglaó de la seducció, després de les mirades i els somriures. Un exemple: "Quan la porta del vagó s'obria (...) em vas somriure per última vegada, després vas sortir deixant-me anar: 'És la meva estació'. Em vaig quedar paralitzat, però vaig poder respondre: 'Gue gniii'. Contacta amb mi, en un trajecte complet estic segur que puc articular una frase intel.ligent", ironitza Pb3.

Noves relacions
L'estudi destaca que l'aposta en l'amor mòbil consisteix a transformar el contacte efímer en un de reiterat, el silenci en paraules i la improbabilitat de trobar-se un dia en certesa. Per això també hi ha missatges que subratllen la freqüència de les trobades. Una de les sorpreses de l'estudi és que la lectura és present en gairebé la meitat dels missatges perquè identifica una comunitat d'interès, desperta la curiositat, revela els gustos del viatger i estimula la imaginació. El metro de París és, segons Umberto Eco, un dels pocs llocs del món on moltes persones llegeixen alguna cosa diferent dels diaris.
Els llibres, la música de l'iPod i els jocs --al mòbil o a les consoles portàtils-- canviaran la forma i la cultura de la relació en els transports col.lectius, conclou l'informe, que destaca que "el metro és sens dubte el primer productor de relats d'amors a primera vista a la ciutat". "Hi ha formes amoroses pròpies de les situacions de mobilitat. No són tan mítiques com la del Titanic o de l'Orient express, però ens poden ensenyar moltes coses sobre la realitat humana dels nostres sistemes de transport", reflexiona Amar.



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Divendres 26/09/2008 0:40

victorcasta ha escrit:Quan estudiava a Barcelona i baixava a diari a classe, al metro tenia un petit "hobby", un joc bastant estúpid, però que m'encantava: fer polsos de mirades, és a dir, aviam qui aguanta més estona mirant l'altra persona. I sobretot, buscava la mirada d'alguna noia que tenen una mirada potent, penetrant, que provocava en mi una situació, potser tensa, però també molt intensa que, malhauradament, mai em va dur a res.

Quan vaig estar a Berlín, em va venir al cap de provar aquesta mena de "joc". I vaja, a la primera noia que li faig un "pols", acabem els dos rient en els vagons de l'U-Bahn. Però tot té una pega: la noia va marxar a la següent estació...
Yo también he jugado a este juego cuando era más jóven, pero no jugaba con cualquiera, a día de hoy aún me gusta ese "pulso" y cierto he acabdo riendo pero nada más, pero mis abuelos si se conocieron en un tranvía camino hacia la plaza España, no recuerdo el número.
Así que ....

:martell1 Saludos al Foro


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Divendres 29/01/2010 0:03

Per cert, no si si heu vist aquest grup al Facebook:

http://www.facebook.com/group.php?gid=183393730156

:) :)

PD. Algú sap on trobar l'anunci de TMB del "si em diu alguna cosa m'assec..."

Boona niiit!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/01/2012 23:12

Inspirat en el darrer butlletí del NYTM 'esmenta a http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... 21#p202921 , hi ha una mena de concurs a la seva web, per explicar històries romàntiques als transports http://www.transitmuseumstore.com/drupa ... ytm-valday

Teniu vosaltres alguna història relacionada amb transports i amor?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 09/02/2012 19:51

Altaria_Trianilla ha escrit:Per cert, no si si heu vist aquest grup al Facebook:

http://www.facebook.com/group.php?gid=183393730156

:) :)

PD. Algú sap on trobar l'anunci de TMB del "si em diu alguna cosa m'assec..."

Boona niiit!

http://youtu.be/EXJe_c-X_Bo



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”