Algun cop han menyspreat la vostra afició als transports?

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Alguna vegada us han despreciat les vostres aficions?

Entrada Autor: wefer » Dissabte 06/09/2008 18:10

tren250 ha escrit:Bueno, i jo, és clar :P . A part d'això, realment et pots trobar persones que et diguin a la cara que estàs sonat tot el dia, persones que no diuen res o persones que també són aficionats a la teva afició
I fins i tot et pots trobar amb gent que s'autoanomenen aficionats, i sembla que siguin els que menys respecte tenen per l'afició en general. :(



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 09/01/2010 1:30

Per cert, molts d'aquells que ens tenen per uns frikis sense remei, deuen passar-se hores al Facebook cuidant flors i animals al seu "farmville"...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 10/01/2010 14:10

Guigui ha escrit:Per cert, molts d'aquells que ens tenen per uns frikis sense remei, deuen passar-se hores al Facebook cuidant flors i animals al seu "farmville"...
En dono fe. Professors inclosos :martell1


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 10/01/2010 16:19

Guigui ha escrit:Per cert, molts d'aquells que ens tenen per uns frikis sense remei, deuen passar-se hores al Facebook cuidant flors i animals al seu "farmville"...


En dono fe. Professors inclosos :martell1
L'any passat la meva classe es va passar mitja hora rient despres que m'emprenyes quan el professor d'angles deia que era molt patetic aixo de esperar els trens per apuntar-ne la matricula. Aixo si mentre el professor feia el discurset els dos millors amics s'estaven partint la caixa. Al final per aixo em va donar la rao tota la clase de que tampoc es tant friqui, jo vaig a l'estació quan passa un tren o m'han dit que passa algo especial, no com altres que esperen hores i hores a veure algun insecte, ocell o altre animal que al final no es presenta. En resum vam riure molt, inclus jo, i vaig demostrar que es una aficio molt bona, i que a mes per gaudir-ne no cansa. :ok


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/01/2010 16:34

Malament pel professor d'anglès. Aquest cas no és precisament una mostra del compliment d'un dels valors bàsics de la professió, que és respectar i fomentar la diversitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Diumenge 10/01/2010 17:06

marc ha escrit: no com altres que esperen hores i hores a veure algun insecte, ocell o altre animal que al final no es presenta.
Els animals no segueixen horaris ni unes rutes exactes com els trens, així que si vols veure/fotografiar caldrà tenir molta més paciència. A més, molts d'aquests que fan això que tant "friki" et sembla, en realitat es dediquen a recollir informació d'aquests animals per conèixer millor els seus costums (de forma professional).

Està bé queixar-se d'algú que ha despreciat la teva afició i en el mateix missatge despreciar la d'altres (i no només afició, sinó professió de molts)..... :avall


Instagram: Ferrocarril | Aviació

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 10/01/2010 19:59

Perdona Aim, veig que no ho he explicat be, el que vaig fer simplement va ser rebotar-me perque el professor, que per cert es molt simpatic i un crak, portava estona enfonent-se dels aficionats anglesos. Despres amb els companys de classe que de poc no em fan una roda de premsa al respecta els vaig dir que era una aficio molt practica i facil de fer fotos i trobar informació, i vaig posar l'exemple dels ocells per dir algo, pero sense cap despreci ni anim de fer-ho. La meva intenció era fer-los entendre que es molt mes friki (que tampoc es veritat perque crec que ningu es friki) esperar hores per poder veure un ocell super estrany o un animal que no es deixa veure sovint, que veure un tren que passa a una hora determinada per un lloc determinat :ok


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 10/01/2010 20:02

marc ha escrit:Perdona Aim, veig que no ho he explicat be, el que vaig fer simplement va ser rebotar-me perque el professor, que per cert es molt simpatic i un crak, portava estona enfonent-se dels aficionats anglesos. Despres amb els companys de classe que de poc no em fan una roda de premsa al respecta els vaig dir que era una aficio molt practica i facil de fer fotos i trobar informació, i vaig posar l'exemple dels ocells per dir algo, pero sense cap despreci ni anim de fer-ho. La meva intenció era fer-los entendre que es molt mes friki (que tampoc es veritat perque crec que ningu es friki) esperar hores per poder veure un ocell super estrany o un animal que no es deixa veure sovint, que veure un tren que passa a una hora determinada per un lloc determinat :ok
El que és o deixa de ser friki trobo que ja entra en la subjectivitat de cadascú.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 11/01/2010 9:24

marc ha escrit:el professor d'angles deia que era molt patetic aixo de esperar els trens per apuntar-ne la matricula.
Aquest mateix professor deu ser dels que es torna boig cridant i saltant quan onze personatges en calçotets i samarreta de colors llampants són capaços de posar una bola entre quatre pals amb una reixa al fons. Això sí que és realment friki, però com que a la societat actual és més habitual, la gent ho condidera "normal".
Personalment ho trobo força absurd, però la diferència és que jo respecto l'afició a les "pilotetes" :P , tot i trobar-la una pèrdua de temps banal i sense cap mena d'utilitat pràctica, cosa que no es pot dir de l'afició als transports.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dilluns 11/01/2010 9:58

wefer ha escrit:
marc ha escrit:el professor d'angles deia que era molt patetic aixo de esperar els trens per apuntar-ne la matricula.
Aquest mateix professor deu ser dels que es torna boig cridant i saltant quan onze personatges en calçotets i samarreta de colors llampants són capaços de posar una bola entre quatre pals amb una reixa al fons. Això sí que és realment friki, però com que a la societat actual és més habitual, la gent ho condidera "normal".
Personalment ho trobo força absurd, però la diferència és que jo respecto l'afició a les "pilotetes" :P , tot i trobar-la una pèrdua de temps banal i sense cap mena d'utilitat pràctica, cosa que no es pot dir de l'afició als transports.
Ja també crec que el futbol està sobredimensionat i mou molts més diners dels que hauria de moure... però es aixi, mou molts calés... tot i que realment la seva utilitat és mes que discutible...



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 12/01/2010 8:53

Que s'hi pot fer, aquest es el llegat del franquisme, que se suposa que ja no existeix. El que mes odio es que dels 45 minuts del telenoticies de TV3, 15 minuts els gastin parlant de tonteries nomes de futbol. Que l'altletisme, ski, waterpolo, motor, ... no existeixen. A i el sumum es quan es posen a discutir a mig telenoticies si en messi a arribat a l'hora que tocaba a l'entrenament o si en xavi es troba malament. Milions de persones al mon morint-se de gana, de malalties o de desastres naturals i ells parlant d'aquests ... Que no tenien gairabe ni estudis.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Evalleida
N7
N7
Entrades: 589
Ubicació: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit

Entrada Autor: Evalleida » Dimecres 20/01/2010 8:55

A mi sempre m'han agradat els autobusos i els trens amb si i la gent sempre diu que soc rara pel simple fet de tindre aquest hobbi, pero yo crec que es pitjor una persona que es pasa hores i hores davant la Play o la Xbox matant neunones :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/01/2010 8:56

I a sobre que som poques aficionades...Ens tindrien que tenir en un pedestal! xD



Avatar de l’usuari
Evalleida
N7
N7
Entrades: 589
Ubicació: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit

Entrada Autor: Evalleida » Dimecres 20/01/2010 9:10

metring ha escrit:I a sobre que som poques aficionades...Ens tindrien que tenir en un pedestal! xD
De les dones encara pitjor, jo de petita feia la carta als reis i sempre volia maquetes de trens o miniatures d'autobus o cotxes i la gent em deia tindries de demanar nines o cuines :roll: :)



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 20/01/2010 13:46

les aficions en sí no són bones ni dolentes. El que és dolent es obsessionar-se o desatendre tasques vitals per la seva afició (els japonesos que es tanquen a l'habitació amb el pc i ni mengen ni es renten). Aquí cadascú ha de tenir l'afició que vulgui, tant si són els ferrocarrils com si és el futbol -herència franquista, Déu Meu!...-, l'ornitologia o la F1. El que no pot ser és que com ens agraden els trens, que és un hobby més o menys cultural, desprestigiem el futbol o altres aficions majoritàries o minaritàries, cuturals o senzillament hedonistes. Un exemple es la tradicional enemistat entre els defensors dels rails i els del cautxú (ferrocarril vs. autobusos), una dicotomia que mai he entès.

Per cert, jo al terme 'friqui' no li dono una connotació negativa. Tan sols ho considero com un superlatiu de l'afició: aquell que és molt fan del trash metal és un friqui d'aquest tipus de música. Ni tan sols ho veig negativament amb les aficions més curioses (segons el meu humil parer) com "Noche de Fiesta",... :P


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dilluns 15/03/2010 13:31

Quan vaig començar de jovenet amb aquesta mangnifica afició va ser gràcies a un tiet meu que ja allavorans ell estaba a la guait de tot referent aixó, a mi amb va entrar rapidament i m'agradaba anar amb ell amunt i abaix fent viatges, fins aquí res especial, ara quan tenia a lo millor 15, 16 anys mes o menys anaba molts cops a l'estació del poble per mirar com pasaban las unitats, a vegades algun mercaderias o máquina aillada, es veu que una veina :martell2 d'on viviam abans, d'aixó parlo de anys...,amb trobaba per allá i un cop li va dir a la mare si jo estaba be del cap, no entenia gens que estigues estonas mirant trens, llogicament la mare ja li va dir tot a aquesta veina, en fí...abans es veu que erem "sers extranys" per alguns, ara per sort per el que veig sempre el jovent :plas está a totes i son molts d'ells aficionats que saben el que jo amb mes edat no.

:ok



Avatar de l’usuari
tintin
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Barcelona - Horta

Entrada Autor: tintin » Dissabte 20/03/2010 12:35

Jo flipo,


la gent que sap que m'agraden els trens i tota aquesta afició em tracten com a tonto i ximple, i d'això no tinc ni un pel, però em sorprèn perque esque a vegades et parlen i tot com si no entenguéssis les coses. Mre meva... :nono :nono



Andrakko
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Andrakko » Divendres 20/08/2010 22:22

Vaja, reconec que no es una afició mol comuna, tot i aixi la trovo mes sana que altres mes esteses, sempre podreu dir allo de "hay quien se pirra por los coches y el tuning, yo solo me fije en algo mas grande"

Fins aviat.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dilluns 01/11/2010 15:23

BRILL 18 ha escrit:Hola a tots de nou retornat de vacances. Tant com despereciar , no, pero en el moment que dius,"a mi m'agraden els trens" acostumen a possar cara de "ehhh que dius estas sonat", Pero qui hi farem
+ 1. Al crédit de síntesis vam anar a la estació de Montcada-Ripollet i jo fent fotos als trens i com dius tu!



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 22/07/2011 23:06

es cuestiójn de imponerse, e imponer respeto. Yo he sido señalado muchas veces como "el raro" y se han reído de mí porque de pequeño pintaba trenes a todas horas hacía líneas y planos y me sabía de carrerilla toda la red de Cercanías y Metro de Madrid. Pero me ha dado exactamente igual, soy como soy y si a mí me encantan los trenes, igual que a otros les gusta el fútbol o los toros, yo lo respeto, igual pido respeto para mí.
Hoy he estado con un cuaderno en el metro y en el tren, apuntando la hora de paso por cada estación en la L5, en la R8 y en la R2 central. Y no me he preocupado en observar si alguien me miraba o me llamaban friki o algo por el estilo, me da igual. Hacer líneas a tiempo y ir viendo el trazado, el recorrido, las unidades es algo que terminé de perfeccionar y de rematar con los compas de Andén 2, o mejor dicho, los rebeldes de Andén 2. Lo siento si aquí hay alguien, pero tengo que decirlo: incluso en Andén 2 donde unos cu7antos creíamos que podíamos aportar nuestra afición al transporte público fuimos censurados y tuvimos que aguantar injustamente insultos y otras injusticias. En ese foro mucha gente se ha tenido que ir deprimida, pero nosotros no. Nos hemos rebelado, protestamos y fuimos expulsados, pero seguimos siendo un grupo unido, que ampliamos conocimientos entre todos, intercambiamos experiencias, opinamos sobre líneas, analizamos cuaĺes son efectivas y cuales no (en este punto nunca coincidimos niguno en casi nada xd) y yo en Barcelona, sigo la costumbre que apendí con mis amigos, de ir a la aventura, enlazando unas líneas con otras, recorriéndolas enteras, viendo el trazado y los tiempos de cada una, qué tienen de posi o de nega... Y sinceramente, me importa tres pepinos lo que la gente que me vea en el tren, metro, tram o bus piensen de mí, tanto como lo que me dijeran en aquel foro... porque hubo un momento en el que ya no me importaba lo que me dijeran. Ya no.

Volviendo al tema, creo que es cuestión de por un lado, afrontar las críticas pasando olímpicamente de lo que te digan quienes te consideran "friki" o "raro" y por otro, y esto ya lo digo más como experiencia, contactar con otros aficionados al ferrocarril, metro o cualquier transporte público siempre te permite ampliar conocimientos, compartir aficiones y sobre todo, gracias al intercambio de info y de líneas hechas y por hacer, conocer y saber mucho más en el campo de los transportes.
(Y desde aquí quiero dar mi agradecimiento a todo el grupo de "Ara 2" por todo lo que he aprendido con ellos y de ellos, muchas gracias por todo).


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”