Locomotion

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Locomotion

Entrada Autor: wefer » Dimecres 09/09/2009 21:03

Obro tema nou específicament per a Locomotion a partir de l'antic fil que parla de qualsevol joc: http://transport.cat/viewtopic.php?f=15&t=8591

La qüestió, és que com deien per aquí que agradava tant... doncs me l'he instal·lat. Però, o sóc una mica negat, o sincerament aquest joc té més "bugs" que el propi Windows, que ja és dir :D

Posem per cas l'exemple de la foto. El tren hauria d'anar entre les estacions que es veuen a la imatge. La de la dreta és de dues vies, i la de l'esquerra de només una. És ben senzill i estan ben a prop, no hi veig el problema... però en canvi, el tren, caparrut, insisteix a anar-se'n per l'altra via paral·lela (que va a una altra estació diferent que no surt a la imatge) un 50% de les vegades tal com es veu a la imatge, sense tenir cap ordre en aquest sentit i essent ara mateix l'únic tren de la línia. Com és possible això? :x
Fitxers adjunts
locomotion-1.jpg
locomotion-1.jpg (131.32 KiB) Visualitzat 5501 cops



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 09/09/2009 21:12

Si ets un negat ja en som dos. ;) Jo ja vaig intentar una cosa semblant fa temps i vaig ser incapaç de fer-lo rutllar.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 09/09/2009 21:15

BCN2008 ha escrit:Si ets un negat ja en som dos. ;) Jo ja vaig intentar una cosa semblant fa temps i vaig ser incapaç de fer-lo rutllar.
Home, jo estic acostumat al OpenTTD, on pots fer línies de punta a punta del mapa passant per 30 interseccions diferents i normalment ni tan sols cal que posis punts de pas, perquè troben la via a la primera.
En canvi, una cosa tant fàcil en el Locomotion... no em puc creure que no sigui capaç de fer-se directament. És que si ja dóna problemes una cosa tant senzilla, construir una xarxa una mica gran deu ser per fer-se l'arakiri.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 09/09/2009 22:15

El pathfinding del Locomotion no va mai per on un vol i si no poses els waypoints especificant la ruta els trens aniran per qualsevol lloc menys pel que vols :D

Si vols que vagi de l'estació de l'esquerra a la de la dreta i que després vagi per on es veu a la foto fes el següent:
1- Primer waypoint a l'estació de l'esquerra (posarà quelcom de l'estil "Parada en estació de l'esquerra")
2 - Segon waypoint a l'estació de la dreta (idem que a dalt).
3- Tercer waypoint a la via de sota (per on passa el tren) (posarà quelcom de l'estil "ruta a través de punto intermedio).

Hauràs de fer el mateix per la tornada...

El truc és utilitzar vies d'un sol sentit (només cal ficar semàfors d'un sentit en comptes de dos sentits, així els trens només tenen una ruta i com a molt es poden desviar en alguna desviació intermitja, però que el problema es soluciona posant un waypoint darrere el desviament).

Una mica de pràctica i ja veuràs com no hi ha problema. Fixa't en aquesta captura d'una de es meves partides (aquesta encara no estava acabada):

http://i31.photobucket.com/albums/c382/ ... alla23.jpg (tots els cucs blancs son trens, i les línies grises vies)


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 09/09/2009 23:06

aim ha escrit:El pathfinding del Locomotion no va mai per on un vol i si no poses els waypoints especificant la ruta els trens aniran per qualsevol lloc menys pel que vols :D
Em sembla força farragós que s'hagi de tirar de waypoints, sobretot coneixenet molts altres programes on això no cal... però en fi :|
Realment aquest pathfinding és del pitjor que he vist.

El que més em preocupa dels waypoints és el següent: si edito la via una vegada feta, de manera que em carrego una via on hi ha un waypoint d'un tren (del qual ja ni me'n recordo), veig que el programa no avisa ja que els waypoints només apareixen quan estàs editant el tren en concret. Aleshores, sense que ho sàpigues, el waypoint quedarà enmig de res o en una via que ja no és la que t'interessa. Quan tens un parell de trens, més o menys et pots recordar dels waypoints que has posat, però què passa quan en tens un centenar? Alguna manera de sol·lucionar-ho?



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 10/09/2009 20:04

Si et carregues un tram de via on hi ha un waypoint, el waypoint queda allà al mig i el tren quedarà en un bucle intentant arribar-hi.... però com que els waypoints es poden esborrar, cap problema. Si poses sempre els waypoints a unes posicions determinades és fàcil recordar-los.

Perquè veieu que no és tan liós i que si els poses on toca es poden creuar vies sense que els trens es colin per on no toca poso aquesta captura:

Imatge

Els trens que venen per W0 son de dos línies diferents (de fet de més, ja que més endavant la via encara es desdoble més). Els que vull que vagin cap amunt tenen un waypoint a W1, mentre que els que vull que vagin recte el tenen a W2. El mateix passa amb els que venen de W3 i vull que vagin a W4 o W5, o els que venen de W6 i vull que vagin a W4, W5 o W7.

El truc està en que al crear una línia nova posis un tren de prova amb uns waypoints de prova. Si algun cop va per on no toca és que cal un waypoint més. Els waypoints bàsicament cal posar-los només després dels desviaments o a les sortides de les estacions per si degut a una llarga espera el tren gira cua i va cap a l'altre costat.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 10/09/2009 21:21

Bé... si tens poc trens i interseccions senzilles, suposo que sí que recordes els waypoints.
Ara, tenir sis o set interseccions com aquesta de la imatge que adjunto, en un mapa amb 169 trens circulant, com tinc jo ara mateix al OpenTTD (on no dóna cap problema), entenc que és impossible de gestionar amb Locomotion
Fitxers adjunts
openttd-2.jpg
openttd-2.jpg (139.31 KiB) Visualitzat 5377 cops
openttd-1.jpg
openttd-1.jpg (151.71 KiB) Visualitzat 5375 cops



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 10/09/2009 21:43

Certament amb el Locomotion seria MOLT més complicat gestionar una xarxa com aquesta :D No se com de grans són els mapes del OpenTTD, però els de Locomotion son bastant petits, amb la qual cosa les xarxes tampoc és que es puguin fer massa complicades.

Pel que fa al número de trens cap problema, ja que jo he arribat a tenir més de 200 trens i 0 maldecaps :D


Instagram: Ferrocarril | Aviació

MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Dissabte 05/12/2009 9:44

Aixó dels trens es igual que amb els autobusos: es un pal sempre tenir que posar les parades on anar, i, després de 10/15 anys, els tens que cambiar :x
Una altra cosa són que els trens, quan arriben a l'estació final (no hi ha més vía), paren descarregen, carregen i donen la volta.
Real, no?
I, segueixo: els pobles, li fiques un par de trens, 1 línia de tramvía i una de autobús, i, en menys d'un dia ja tens Barcelona construida.


Pero, té també les seves coses bones: poder descarregar nous mapes, trens, busos, camions...



Salut!!


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 05/12/2009 9:53

El tema de que s'espatllin és realment un pal, però hi ha una solució. Pots baixar-te una eina que permet modificar alguns atributs dels trens/busos/tramvies/... entre d'altres les dates d'aparició/desaparició i la fiabilitat. Posant una fiabilitat de 0 (crec) no s'espatllen mai i posant una data molt alta (que molts des que desarregues ja la tenen) podràs utilitzar-lo sempre sense por a que arribada una data desaparegui del menú.

Lo de les ciutats que creixen molt passa amb el tramvia.

Vinga, us deixo amb una captura més del joc:

http://i31.photobucket.com/albums/c382/ ... alla21.jpg


Instagram: Ferrocarril | Aviació

MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Dissabte 05/12/2009 11:27

aim ha escrit:
Vinga, us deixo amb una captura més del joc:

http://i31.photobucket.com/albums/c382/ ... alla21.jpg
Magnífica, aquesta ciutat! :o Sobretot la 450/451 amb locomotora. I, els AVE's, també. :D


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 05/12/2009 20:06

MetroBCN ha escrit:
aim ha escrit:
Vinga, us deixo amb una captura més del joc:

http://i31.photobucket.com/albums/c382/ ... alla21.jpg
Magnífica, aquesta ciutat! :o Sobretot la 450/451 amb locomotora. I, els AVE's, també. :D
Son Euromeds :D


Instagram: Ferrocarril | Aviació

MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Dissabte 05/12/2009 21:15

aim ha escrit:
MetroBCN ha escrit:
aim ha escrit:
Vinga, us deixo amb una captura més del joc:

http://i31.photobucket.com/albums/c382/ ... alla21.jpg
Magnífica, aquesta ciutat! :o Sobretot la 450/451 amb locomotora. I, els AVE's, també. :D
Son Euromeds :D
Bueeeeeeeeeeno... :P


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”