Vies apartadors d'estacions del Metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Vies apartadors d'estacions del Metro

Entrada Autor: He2/2 » Diumenge 18/05/2008 22:55

Aviu he patit una avaria al Metro (L4) i això m'ha fet pensar....

Estaria bé que cada 3 o 4 estacions n'hi hagués una amb tres vies per a poder apartar material si hi ha alguna avaria i no parar tota la línia.

Sabeu si existaeix això a algun lloc?

Nota de l'administració: Títol canviat, per ajustar-lo al contingut



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/05/2008 22:57

Pel títol semblava que et referissis a propostes d'estacions noves al metro!

I existeixen, com per exemple, a Sagrera i a Torres i Bages L1. Algú en coneix més?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/05/2008 23:00

metring ha escrit:I existeixen, com per exemple, a Sagrera i a Torres i Bages L1. Algú en coneix més?
A Can Boixeres n'hi ha un bon grapat. :D


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 19/05/2008 11:46

metring ha escrit:Pel títol semblava que et referissis a propostes d'estacions noves al metro!

I existeixen, com per exemple, a Sagrera i a Torres i Bages L1. Algú en coneix més?
D'això es dedueix que no et coneixes la xarxa de metro. Com pot ser que dient-te metring no l'hagis explorada exhaustivament? :nono

Per cert, jo diria que a Sagrera no hi ha una tercera via, sino els tallers, i a més l'accés no és visible com el de Vilapicina. Diria que és Sant Andreu l'altra estació amb tercera via (i que, com la de Torras i Bages, correspon a l'accés a la cotxera).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/05/2008 11:47

Platanito ha escrit:
metring ha escrit:Pel títol semblava que et referissis a propostes d'estacions noves al metro!

I existeixen, com per exemple, a Sagrera i a Torres i Bages L1. Algú en coneix més?
D'això es dedueix que no et coneixes la xarxa de metro. Com pot ser que dient-te metring no l'hagis explorada exhaustivament? :nono

Per cert, jo diria que a Sagrera no hi ha una tercera via, sino els tallers, i a més l'accés no és visible com el de Vilapicina. Diria que és Sant Andreu l'altra estació amb tercera via (i que, com la de Torras i Bages, correspon a l'accés a la cotxera).
I efectivament, l'he explorat, però espero a que d'altra gent digui cosetes també, no dir-ho tot jo :D

A Sagrera hi és la via cap a les cotxeres, però no deixa de ser una tercera via, no? :P

I a Torres i Bages, la tercera via, apart de servir per a l'apartador, poden quedar-se trens que s'acaben d'avariar, algún cop ho he vist (I en Sagrera també ho he vist, quan es podia passar de l'andana fins a la tercera via, abans de la reforma, que consti).

Quartes vies es podrien fer si es realitzés la meva proposta de passar les vies de la línia 1, des de Marina a Universitat, i construir noves estacions de metro.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/05/2008 11:55

Ah, més encara! Si es fa el canvi de recorregut de la L2, enlloc de passar per Paral·lel, per Poble Sec, es podrien utilitzar les vies de la primera com apartador per al trens de la línia 3.



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dimarts 20/05/2008 10:17

Jo em referia a una tercera via, amb andana i enllaçada amb les vies generals als dos extrems. Es tracta de poder apartar un tren amb problemes, fer baixar els viatgers i que aixó no interrompi el servei normal de la línia. ni provoqui cap retard. Només els viastgers d'un tren s'haurien d'inquibir al següent.

Un model podria ser una estació amb tres vies i dues andanes.Però amb la via central enllaçada als dos estrems amb les dues vies de la línia. No servirien vies en cul de sac, o d'accés a tallers, etc.

Les estacions tipus "Barcelona" serien facilment adaptables.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/05/2008 10:58

Cert, la "sol·lució Barcelona" era ideal, el que no entenc és per què a les estacions de nova construcció, no s'ha aplicat.

Apart, Ara per ara, estacions a on es puguin baixar viatgers per canviar de tren, són Torres i Bages, Vilapicina, i encara he vist des de la Renfe, que continua l'andana de l'antiga Bordeta, a on habitualment, feien baixar el passatge, per canviar-lo de tren.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/05/2008 11:05

metring ha escrit:Cert, la "sol·lució Barcelona" era ideal, el que no entenc és per què a les estacions de nova construcció, no s'ha aplicat.
Perquè, pel mateix preu, s'ha hagut de reduir l'espai un 3%.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 20/05/2008 11:50

no sé on vaig llegir que antigament a l'estació de plaça Espanya de la L1 hi havia 3 vies, la tercera acababa a on avui hi ha un bar i el passadís de connexió amb Ferrocarrils Catalans. La tercera via arribaba fins a la Plaça Catalunya, hi havia trens directes entre les dues estacions.

http://cansvells.blogspot.com/2008/04/n ... ordre.html



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimarts 20/05/2008 12:02

Al septembre, quan la L3 es prolongui fins a Trinitat Nova, la via central de Canyelles es convertirà en una vía apartador. També es un apartador la zona de maniobres de Zona Universitaria, allà hi poden entrar 3 trens i si algun tren s'avaría, pot quedar-se allà fins que algun mecànic pugui anar a reparar-ho.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/05/2008 12:03

uriol108 ha escrit:no sé on vaig llegir que antigament a l'estació de plaça Espanya de la L1 hi havia 3 vies, la tercera acababa a on avui hi ha un bar i el passadís de connexió amb Ferrocarrils Catalans. La tercera via arribaba fins a la Plaça Catalunya, hi havia trens directes entre les dues estacions.

http://cansvells.blogspot.com/2008/04/n ... ordre.html
Exacte, on ara hi ha una botiga de bolsos (crec que encara hi és, de camí cap a FGC). Arribava a Catalunya perquè s'havien fet trens llançadora, quan l'Exposició Universal del 1929, per portar als visitants. Després, quan la Guerra Civil, hi passaven trenscarregats d'armament.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 20/05/2008 19:44

Jo crec que el millor exemple, es Vall d'Hebron, si un tren s'averia, el poden deixar a aquesta estació, la resta dels trens passarien: en 1 direcció aniria per la cotxera de Sant Genis (està al radera de l'estació), i la resta per la via normal.
Crec que aquesta cotxera, es l'unica que disposa de 2 sortides a la mateixa línia.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 21/05/2008 9:59

metring ha escrit:
uriol108 ha escrit:no sé on vaig llegir que antigament a l'estació de plaça Espanya de la L1 hi havia 3 vies, la tercera acababa a on avui hi ha un bar i el passadís de connexió amb Ferrocarrils Catalans. La tercera via arribaba fins a la Plaça Catalunya, hi havia trens directes entre les dues estacions.

http://cansvells.blogspot.com/2008/04/n ... ordre.html
Exacte, on ara hi ha una botiga de bolsos (crec que encara hi és, de camí cap a FGC). Arribava a Catalunya perquè s'havien fet trens llançadora, quan l'Exposició Universal del 1929, per portar als visitants. Després, quan la Guerra Civil, hi passaven trenscarregats d'armament.
Compte, que la tercera via no anava gaire més enllà de la sortida de l'estació en direcció Rocafort! Empalmava de seguida amb la via general, així que d'arribar fins a pl. Catalunya res de res. Sí que es cert que hi havia semidirectes, però per la via general.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 21/05/2008 10:09

Cert, cert, no ho havia explicat bé, semblava que diqués que des d'Espanya fins a Catalunya hi hagués hagut una tercera via!!! xD



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”